Bij  DepressieX

Fibromyalgie (55 meningen)
Slapeloosheid (40 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Hernia (10 meningen)
Reuma (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

09-09-2014 | Vrouw | 43
amitriptyline
Ik gebruik dit medicijn al vele jaren, na eerst veel verschillende andere medicatie te hebben gebruikt, wat niet hielp. Uiteindelijk 300mg amitryptiline in combinatie met 1000mg camcolit (lithium) hielpen mij goed. Inmiddels slik ik sinds een aantal maanden geen camcolit meer en dit gaat goed. Ik nam mijn medicatie een uur voordat ik naar bed ging in. Na een uur moest ik [lees meer...]echt in bed liggen omdat ik een soort van "instortte". Ik werd erg suf, en slaperig en voelde me heel raar....... Maar inmiddels heb ik daar geen last meer van, sterker nog, ik slaap er niet eens meer op. Ik heb nu totaal geen bijwerkingen meer.

06-01-2020 | Man | 44
amitriptyline (10mg)
Vrijwel vanaf het begin duizelig, wat niet beter werd.

22-09-2018 | Man | 74
Depressief
Het duurde lang voor er aan gewent te zijn, ik begon met 10 mg na een paar maanden werd het 2x 10 mg per dag. Nog later werd het en nu nog, 25 mg per dag. DE gewenning vergt tijd, het resultaat is geen manische aanvallen en geen hoofdpijn meer.

03-04-2018 | Man | 40
amitriptyline (50mg)

01-04-2018 | Man | 61
amitriptyline (25mg)
Ik gebruik het middel al minstens 30 jaar in zeer hoge dosering (300mg). Ik heb ook veel andere middelen gebruikt. allemaal met meer bijwerkingen. Ik neem wel heel de dosis , voor het slapen gaan

05-10-2015 | Man | 68
amitriptyline (25mg)
Ik heb het middel begin jaren '90 gekregen voor mijn depressieve klachten. Meteen na het starten werd ik echt depressief en ik voelde me erg ziek. Na een week heb ik toen het gebruik moeten staken. Later, toen ik steeds meer pijnklachten kreeg, heb ik het nogmaals geprobeerd, in een lagere dosering. Ik ben er niet echt achtergekomen of het nu wel of niet (een beetje) hielp[lees meer...], maar omdat ik toch wel last had van bijwerkingen (algemene gevoelens van malaise, grieperig gevoel) ben ik, na overleg met mijn psychiater, gestopt. Ik heb een aantal antidepressiva gebruikt (nu paroxetine) en mijn advies is om met een lage dosis te beginnen en (itt tot wat sommige artsen zeggen) meteen te stoppen als je je beroerd gaat voelen. Bij mij werkten alleen die antidepressiva die slechts heel weinig bijwerkingen brachten (droge mond of zo is natuurlijk geen probleem, en - wellicht - kan er ook geleefd worden met mindere seksuale prestaties?). Niet ingaan op ideeën van 'je moet er doorheen'. Dat heb ik gedaan en dat werd niets.

28-04-2015 | Man | 45
amitriptyline (25mg)
Ik had last van pijn die zeg maar per seconde door je mijn linker hersenhelft gaat. Ik gebruik nu sinds tijd dit middel, citalopram gebruikt maar werkt niet bij zenuwpijn. Het is geen wondermiddel maar ik merk wel verschil of ik al dan niet gebruik. De eerste keer gebruik is wow! Jammer dat dat gevoel niet aanhoudt.

24-06-2013 | Man | 66
amitriptyline
amitriptilyne heb ik een halfjaar gebruikt en was zeer tevreden met dit medicijn,de eerste week[en] wat suf, maar dat was redelijk snel verdwenen,ook het afbouwen leverde me geen enkel probleem op

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum