Bij  DepressieX

Fibromyalgie (54 meningen)
Slapeloosheid (40 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Hernia (10 meningen)
Reuma (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

03-04-2018 | Man | 40
amitriptyline (50mg)

26-03-2015 | Vrouw | 48
amitriptyline (25mg)
Ik vind dit een prima medicijn het help bij mij erg goed om de depressie te onderdrukken en beter er door te slapen ..ik gebruik in de avond 2 keer 25 mg en bevalt me prima .. Geen bijwerkingen verder van

07-05-2019 | Vrouw | 51
amitriptyline (150mg)
Ik heb het opgebouwd met 12,5 Mg per 3 dag en. Ervaar wel bijwerkingen maar deze zijn acceptabel. Een droge mond werd na enige weken veel minder, haast niet meer aanwezig.

22-09-2018 | Man | 74
Depressief
Het duurde lang voor er aan gewent te zijn, ik begon met 10 mg na een paar maanden werd het 2x 10 mg per dag. Nog later werd het en nu nog, 25 mg per dag. DE gewenning vergt tijd, het resultaat is geen manische aanvallen en geen hoofdpijn meer.

01-04-2018 | Man | 61
amitriptyline (25mg)
Ik gebruik het middel al minstens 30 jaar in zeer hoge dosering (300mg). Ik heb ook veel andere middelen gebruikt. allemaal met meer bijwerkingen. Ik neem wel heel de dosis , voor het slapen gaan

21-01-2018 | Vrouw | 54
amitriptyline (25mg)
Ben al jaren neerslachtig, ik noem het zelf nog geen depressie. En last van slapenloosheid. En chronische pijnen. Via de huisarts begonnen met 25mg per dag. Langzaam opbouwend naar 100mg per dag. In het begin merkte ik er weinig van ook niet van bijwerkingen. Het slapen en doorslapen gaat nu wel goed, ben daar zo blij mee. Helaas merk ik ook niet dat de pijn verminder[lees meer...]t. Wel de neerslachtigheid, ik zie het nu allemaal in een beter daglicht. Ben positiever gaan denken en heb weer zin om dingen te ondernemen. Vind het jammer dat ik hier niet eerder mee ben begonnen. Al vanaf mijn puberteit zeer neerslachtig/depressief. Het enige minpunt is dat ik last heb van droge slijmvliezen, dus heb ik last van een mond en keel, droge neus en ogen. Vooral mijn mond is zo vreselijk droog dat mijn tong aan mijn gehemelte plakt en dat ik 's nachts wakker word omdat ik zo een droge mond/keel heb dat ik bijna stik. Maar ja, ben al zo blij dat ik niet meer zo neerslachtig ben.

25-08-2017 | Vrouw | 64
Depressief
Het duurt een aantal weken eer het werkt. Maar ik voel me er goed bij

16-08-2017 | Vrouw | 33
amitriptyline (275mg)
Door het slikken van deze tca heb ik voor het eerst in mijn leven mogen ervaren hoe het is om niet depressief te zijn. Als de bloedspiegel goed is en ik als versterking lithium erbij slik ben ik een stuk gelukkiger en voel me lichter. Helaas wisselt de bloedspiegel bij mij regelmatig en moet ik steeds een hogere dosis slikken. Slik nu 275 mg. Kan en mag er geen auto mee ri[lees meer...]jden en kan mijn oude beroep in de zorg niet meer uitoefenen door sederende werking. Mijn droge mond is zo erg dat ik altijd moet drinken als ik praat. Als ik de amitryptilline vergeet te slikken lig ik de h e l e nacht wakker. Zonder de amitryptilline slaap ik simpelweg niet.

10-05-2016 | Vrouw | 59

04-03-2016 | Vrouw | 22
amitriptyline (50mg)
Vanaf mijn vijftiende heb ik een hoge dosis Ami gebruikt (tot 125mg) via de neuroloog. Dit voor zware spanningshoofdpijn klachten en depressieve gevoelens. Het werkte geweldig voor mijn depressiviteit, ik dacht zelfs soms dat ik extreem gelukkig was en het haalde de hoofdpijn ook wel weg. Nadeel was dat ik compleet was afgevlakt van emoties en er heel erg verslaafd aan was[lees meer...]. Verder nare gevolgen voor de mond, mijn gebit werd wat slechter en had altijd als ik ze nam heel erg brandend maagzuur wat zeer deed in mijn slokdarm. Later toen ik 20 was mee gestopt en daar geen nare ervaringen mee gehad.

08-02-2016 | Vrouw | 62
amitriptyline (10mg)
Na ca twee jaar gebruik van Amitryptiline voor depressie moest ik stoppen, omdat ik last kreeg van vreselijke vraatzucht. Heel jammer, want dit middel hielp erg goed tegen de zenuwpijnen in mn rug vanwege n stenose.

28-04-2015 | Man | 45
amitriptyline (25mg)
Ik had last van pijn die zeg maar per seconde door je mijn linker hersenhelft gaat. Ik gebruik nu sinds tijd dit middel, citalopram gebruikt maar werkt niet bij zenuwpijn. Het is geen wondermiddel maar ik merk wel verschil of ik al dan niet gebruik. De eerste keer gebruik is wow! Jammer dat dat gevoel niet aanhoudt.

09-09-2014 | Vrouw | 43
amitriptyline
Ik gebruik dit medicijn al vele jaren, na eerst veel verschillende andere medicatie te hebben gebruikt, wat niet hielp. Uiteindelijk 300mg amitryptiline in combinatie met 1000mg camcolit (lithium) hielpen mij goed. Inmiddels slik ik sinds een aantal maanden geen camcolit meer en dit gaat goed. Ik nam mijn medicatie een uur voordat ik naar bed ging in. Na een uur moest ik [lees meer...]echt in bed liggen omdat ik een soort van "instortte". Ik werd erg suf, en slaperig en voelde me heel raar....... Maar inmiddels heb ik daar geen last meer van, sterker nog, ik slaap er niet eens meer op. Ik heb nu totaal geen bijwerkingen meer.

24-06-2013 | Man | 66
amitriptyline
amitriptilyne heb ik een halfjaar gebruikt en was zeer tevreden met dit medicijn,de eerste week[en] wat suf, maar dat was redelijk snel verdwenen,ook het afbouwen leverde me geen enkel probleem op

23-05-2020 | Vrouw | 30
amitriptyline (10mg)
Gekregen om te slapen, eerst 10 mg en daarna 20. Hielp voor mij helaas niet voldoende. Ben overgestapt op escitalopram met bupropion in de ochtend. Mijn slaap is hiermee uiteindelijk verbeterd.

11-05-2019 | Vrouw | 76
amitriptyline (10mg)
Erge pijn in voet vooral kleine teen. Kan geen schoenen aan. Depressief doordat ik de hele winter en nu nog niet in staat ben om met schoenen te lopen. Door neuroloog amitriptyline voorgeschreven. Nu bijna 2 weken gebruikt voor het slapen, maar kan niet slapen , erg onrustig en ontstoken oog. Heb vorig jaar een staaroperatie gehad. Kan dat er mee te maken hebben.? Ik wor[lees meer...]d er angstig van

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum