Amitriptyline

Fibromyalgie (53 meningen)
Slapeloosheid (36 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

11-05-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Erge pijn in voet vooral kleine teen. Kan geen schoenen aan. Depressief doordat ik de hele winter en nu nog niet in staat ben om met schoenen te lopen. Door neuroloog amitriptyline voorgeschreven. Nu bijna 2 weken gebruikt voor het slapen, maar kan niet slapen , erg onrustig en ontstoken oog. Heb vorig jaar een staaroperatie gehad. Kan dat er mee te maken hebben.? Ik wor[lees meer...]d er angstig van
07-05-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik heb het opgebouwd met 12,5 Mg per 3 dag en. Ervaar wel bijwerkingen maar deze zijn acceptabel. Een droge mond werd na enige weken veel minder, haast niet meer aanwezig.
21-01-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Ben al jaren neerslachtig, ik noem het zelf nog geen depressie. En last van slapenloosheid. En chronische pijnen. Via de huisarts begonnen met 25mg per dag. Langzaam opbouwend naar 100mg per dag. In het begin merkte ik er weinig van ook niet van bijwerkingen. Het slapen en doorslapen gaat nu wel goed, ben daar zo blij mee. Helaas merk ik ook niet dat de pijn verminder[lees meer...]t. Wel de neerslachtigheid, ik zie het nu allemaal in een beter daglicht. Ben positiever gaan denken en heb weer zin om dingen te ondernemen. Vind het jammer dat ik hier niet eerder mee ben begonnen. Al vanaf mijn puberteit zeer neerslachtig/depressief. Het enige minpunt is dat ik last heb van droge slijmvliezen, dus heb ik last van een mond en keel, droge neus en ogen. Vooral mijn mond is zo vreselijk droog dat mijn tong aan mijn gehemelte plakt en dat ik 's nachts wakker word omdat ik zo een droge mond/keel heb dat ik bijna stik. Maar ja, ben al zo blij dat ik niet meer zo neerslachtig ben.
25-08-2017

Depressief

Het duurt een aantal weken eer het werkt. Maar ik voel me er goed bij
16-08-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Door het slikken van deze tca heb ik voor het eerst in mijn leven mogen ervaren hoe het is om niet depressief te zijn. Als de bloedspiegel goed is en ik als versterking lithium erbij slik ben ik een stuk gelukkiger en voel me lichter. Helaas wisselt de bloedspiegel bij mij regelmatig en moet ik steeds een hogere dosis slikken. Slik nu 275 mg. Kan en mag er geen auto mee ri[lees meer...]jden en kan mijn oude beroep in de zorg niet meer uitoefenen door sederende werking. Mijn droge mond is zo erg dat ik altijd moet drinken als ik praat. Als ik de amitryptilline vergeet te slikken lig ik de h e l e nacht wakker. Zonder de amitryptilline slaap ik simpelweg niet.
24-09-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Kreeg dit op mijn 14e al voorgeschreven maar dan 15mg voor spanningen waarbij ik veel moest overgeven door de spanning, poosje gebruikt maar "was eroverheen gegroeit" nu 16 jaar later weer voorgeschreven nav depressie, overspannen met gevolg burnout dus behoorlijk serieus, meteen een hogere dosis voorgeschreven gekregen waarvan ik de eerste weken een complete zombie was. [lees meer...]Had mijn bruiloft niet normaal mee kunnen maken zonder dat is een enkel pluspunt, maar na langer gebruik merkte ik toch dat ik nog langer bleef hangen in mijn depressie, nergens zin meer in had, heel lang bleef slapen met deze medicatie dan zonder. Nu een aantal maanden ervanaf en overgestapt op cbd wiet olie, gaat stukken beter! Blij dat ik ervanaf ben, ik heb meer energie, depressie momenten zijn er nog maar heb meer zin om dingen te ondernemen. Slapen is nog wel een drama maar goed dat overleef ik wel, zou dit medicijn niet aanraden gezien er natuurlijkere oplossingen zijn.
22-09-2016

Depressief

Hallo ik ben Bolletje, 65 jaar, en nadat ik afgelopen winter voor de 42 x een zeer stevige winterdepressie heb gehad, die overgegaan is naar een gewone depressie, uiteindelijk een herseninfarct gekregen, waardoor ik nu dus weer in een depressie zit. Dat komt bij 79% van mensen met deze ervaring voor. Ik heb het met depressies flink voor m´n kiezen gehad. Ik slaap ook erg [lees meer...]slecht, altijd al gedaan maar na het infarct lig ik 3-4 uur wakker. Nu loop ik bij een neuropsychiater en die heeft me Amitriptyline 25 voor geschreven en sinds kort slik ik dat, maar merk nog geen verbetering w.b. mijn stemming en het slapen. Nu weet ik dat het de tijd nodig heeft maar ik wil me zo graag eens eindelijk lekker in m´n velletje voelen zitten. Dus zullen ze moeten verhogen. Het maakt me niets meer uit wat ik moet slikken als ik me maar lekker ga voelen. Als het maar gaat helpen tegen mijn )winter)depressies en dadelijk lekker gaan genieten van m´n oude dag.
09-08-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

In het begin veel slapen, leek rustiger geworden, raakte eraan gewend, dus meer nodig. Dit werd door de jaren heen meer en meer, kreeg dus veel bijverschijnselen. Op een gegeven moment kreeg ik zenuwpijn en vroegen mensen of ik geen ziekte van lyme had, toevallig twee jaar daarvoor een tekenbeet gehad, dus had ik had neurolyme met mijn verschijnselen. Ook zenuwpijn dus no[lees meer...]g meer medicatie, amitryptiline dus, tot ik op 150mg zat. Toen kreeg ik in de gaten dat het niet goed met me ging, ik vlakte steeds meer af. Tot ik lipoedeem kreeg, kreeg therapie en de pijn zakte af. Ik knapte op en besloot steeds meer af te bouwen met amitryptiline en kreeg mijn emoties terug. Ik ben de koning te rijk, mag voelen en ervaren. Begin er niet aan, maar als je het hebt, pas op de bijverschijnselen, en laat het niet zover komen als bij mij! Ik zat aan de 150 mg, en werd gek van mezelf. Laat het niet zover komen als bij mij.
10-05-2016

04-03-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Vanaf mijn vijftiende heb ik een hoge dosis Ami gebruikt (tot 125mg) via de neuroloog. Dit voor zware spanningshoofdpijn klachten en depressieve gevoelens. Het werkte geweldig voor mijn depressiviteit, ik dacht zelfs soms dat ik extreem gelukkig was en het haalde de hoofdpijn ook wel weg. Nadeel was dat ik compleet was afgevlakt van emoties en er heel erg verslaafd aan was[lees meer...]. Verder nare gevolgen voor de mond, mijn gebit werd wat slechter en had altijd als ik ze nam heel erg brandend maagzuur wat zeer deed in mijn slokdarm. Later toen ik 20 was mee gestopt en daar geen nare ervaringen mee gehad.
04-03-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

na operatie, niet kunnen slapen, depressief geworden. combinatie amitriptyline met diazepam kon ik eindelijk slapen. had na 25 mg al verbetering, na de 6 weken door de bijwerkingen komen. totaal, ochtend 25 mg en voor slapen gaan 2x25mg. Ben na afbouwen gestopt en heb desondanks veel bijwerkingen! Ik vind het een groot gebrek dat hierover geen informatie beschikbaar is!!!
08-02-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Na ca twee jaar gebruik van Amitryptiline voor depressie moest ik stoppen, omdat ik last kreeg van vreselijke vraatzucht. Heel jammer, want dit middel hielp erg goed tegen de zenuwpijnen in mn rug vanwege n stenose.
31-10-2015

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik ben 4 week geleden overgestapt van 40 mg Citalopram naar 50 mg Amitriptyline en na een week 75 mg. Wat een drama, ik raad dit ook niemand aan. Dus tegelijk af- en opbouwen op advies van de huisarts. Ik ben overgestapt omdat Citalopram te weinig deed voor mij. Maar heb spijt dat ik ben overgestapt, heb heel veel last van bijwerkingen en merk weinig tot niks van de werkin[lees meer...]g wat het zou moeten doen. Ik ben gister naar de huisarts gegaan omdat ik dit niet langer trek. Daarna doorgestuurd naar de GGZ, en moet nu zsm afbouwen.
26-03-2015

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik vind dit een prima medicijn het help bij mij erg goed om de depressie te onderdrukken en beter er door te slapen ..ik gebruik in de avond 2 keer 25 mg en bevalt me prima .. Geen bijwerkingen verder van
27-12-2014

Depressief

Ik heb tryptizol ongeveer 10 jaar gebruikt, hij werkte erg goed. Plotseling begon ik slecht te zien, vooral als ik tv keek, ik zag de ondertiteling dubbel. Ik ben toen gestopt, maar al spoedig, na een paar maanden ging het weer bergafwaarts met mijn depressiviteit. Maar met mijn ogen kon ik weer goed zien. Ik ben een tijdje in therapie geweest, maar dit hielp niet. Ik [lees meer...]kreeg hyperventilaties en paniekaanvallen. Toch nog een tijdje zo doorgesukkeld, uiteindelijk ben ik na 2 jaar weer met de tryptizol begonnen. Ik merk wel, dat als je ouder wordt, dat je toch een hogere dosis zou moeten innemen, dit middel werkt minder goed, dan voorheen. Volgens mij is het innemen van nog hogere dosis op oudere leeftijd niet verstandig, daar je dan meer kans hebt om te vallen, het werkt spiervrslappend.
09-09-2014

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik gebruik dit medicijn al vele jaren, na eerst veel verschillende andere medicatie te hebben gebruikt, wat niet hielp. Uiteindelijk 300mg amitryptiline in combinatie met 1000mg camcolit (lithium) hielpen mij goed. Inmiddels slik ik sinds een aantal maanden geen camcolit meer en dit gaat goed. Ik nam mijn medicatie een uur voordat ik naar bed ging in. Na een uur moest ik [lees meer...]echt in bed liggen omdat ik een soort van "instortte". Ik werd erg suf, en slaperig en voelde me heel raar....... Maar inmiddels heb ik daar geen last meer van, sterker nog, ik slaap er niet eens meer op. Ik heb nu totaal geen bijwerkingen meer.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum