amitriptyline

Fibromyalgie (60 meningen)
Slapeloosheid (51 meningen)
Hoofdpijn (34 meningen)
Spanningshoofdpijn (19 meningen)
Pijn (algemeen) (19 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reumatoïde artritis (12 meningen)
Hernia (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

17-02-2022 | Vrouw | 33
amitriptyline (25mg)
Ik zou de ene a.d afbouwen en deze krijgen 25mg. S avonds nemen want het werkt ook tegen slapeloosheid en zenuwpijn. Mijn psy en fysio noemde dit het medicijn. Fijn dacht ik, helaas. Heb de hele nacht niet geslapen. De volgende ochtend, ik voel mij verschrikkelijk. Misselijk, moe en een verschrikkelijk naar gevoel, voor mij zijn de bijwerkingen het niet waard. Kan v[lees meer...]andaag ook alleen maar huilen. Wat een troep, nooit meer!

20-09-2021 | Man | 59
amitriptyline (10mg)
Gebruik amiitryptiline sinds januari 2021. Depressie is alleen maar erger geworden. Huisarts vertelt dat het tijd nodig heeft, maar alnger dan een half jaar vind ik waanzin.

23-11-2020 | Vrouw | 89
amitriptyline (10mg)
Gebruik het wel maar zie geen verbetering. Klachten komen voor uit maag-darm problemen en ernstige voedingsallergie. Sinds een jaar bij een orthomolec. therapeut die mij goed heeft behandeld met voedingssupplementen en omega 3 caps. Voor antidepressie stelt zij sero-plus voor maar moet die even bestuderen . Ik zal Amitriptyline laten staan.

06-01-2020 | Man | 44
amitriptyline (10mg)
Vrijwel vanaf het begin duizelig, wat niet beter werd.

11-09-2021 | Vrouw | 67
amitriptyline (25mg)
Heeft iemand ooit Amitriptyline HCI strides gekregen ipv een bekend merk voor ons herinneren ? Ik ervaar heel veel last van obstipatie en toch minder goed slapen en in de ochtend depressief ?

20-05-2021 | Vrouw | 58
amitriptyline (10mg)
Bij opbouw veel klachten gehad. Daarna stabilisatie. Wisseling van merk geeft veel problemen. Sandoz ging goed. Bb helemaal fout binnen een week. Suïcidaal. Meerdere verplichte merkwisselingen met slecht resultaat. Teva gaat redelijk. Ook die nu niet meer leverbaar. Nu moet ik naar de nortriptriptyline. ik ben er bang voor na zoveel teleurstellingen. Stoppen is gezien [lees meer...]de thuissituatie ook niet handig.

24-09-2016 | Vrouw | 30
amitriptyline (25mg)
Kreeg dit op mijn 14e al voorgeschreven maar dan 15mg voor spanningen waarbij ik veel moest overgeven door de spanning, poosje gebruikt maar "was eroverheen gegroeit" nu 16 jaar later weer voorgeschreven nav depressie, overspannen met gevolg burnout dus behoorlijk serieus, meteen een hogere dosis voorgeschreven gekregen waarvan ik de eerste weken een complete zombie was. [lees meer...]Had mijn bruiloft niet normaal mee kunnen maken zonder dat is een enkel pluspunt, maar na langer gebruik merkte ik toch dat ik nog langer bleef hangen in mijn depressie, nergens zin meer in had, heel lang bleef slapen met deze medicatie dan zonder. Nu een aantal maanden ervanaf en overgestapt op cbd wiet olie, gaat stukken beter! Blij dat ik ervanaf ben, ik heb meer energie, depressie momenten zijn er nog maar heb meer zin om dingen te ondernemen. Slapen is nog wel een drama maar goed dat overleef ik wel, zou dit medicijn niet aanraden gezien er natuurlijkere oplossingen zijn.

23-04-2022 | Vrouw | 34
amitriptyline (25mg)
200 mg.> depressie. Ik lees veel lage doseringen. Ik lees weinig over de hoogte van de bloedspiegels bij andere. Ik lees weinig over of de persoon gereguleerd of directe afgifte gebruikt. Hier mijn ervaring. Ik gebruik 200 mg voor depressie. Het gaat op geleide van bloedspiegel. Ze meten in bloed de hoeveelheid Amitriptylline Nortriptylline Som = alles opgete[lees meer...]ld. Voor mij gaf het werking vanaf 3 maanden op bloedspiegel soms 154. Ik heb vaak geprobeerd af te bouwen maar dit lukt niet ivm ernst ontwenningsverschijnselen. Ook via taperingsstrips geprobeerd, maar helaas ( per 1 mg per week). Ik gebruik het middel nu 10 jaar. Er bestaat gereguleerde afgifte en directe afgifte. Voorheen was fabrikant de lundbeck de enige met gereguleerde afgifte maar stopte met produceren. Ik kreeg toen directe afgifte en dit ging totaal mis. Geprobeerd alles in 1 inname. 2 inname tijdenm 3 inname tijden. Mis, opname. Toen ander middel ( ssri) werkte ook niet. Nu maakt de regenboogapotheek in bavel amitriptylline gereguleerde afgifte voor mij. Dit word opgestuurd en vergoed.

11-09-2021 | Vrouw | 43
amitriptyline (25mg)
Na een zware depressie met suidaliteit kreeg ik tijdens een opname dit middel voorgeschreven. Vooraf moest er een ecg gemaakt worden ivm evt hartklachten. Na een aantal weken werd het echt minder donker in mijn hoofd en verdwenen ook mijn suicidale gedachten en zag ik weer meer perspectief. Na een aantal maanden het middel geslikt te hebben kwam ik elke dag een beetje aa[lees meer...]n. Na 3 maanden was ik 12 kilo aangekomen. Dit kon ik niet accepteren hoe goed het middel ook werkte. In één keer gestopt. Twee weken vlogen mijn emoties en angst alle kanten op maar dat stabiliseerde daarna ook weer. Ik heb echt baat gehad bij het middel en als ik niet zo aan zou komen was ik er ook zeker verder mee gegaan.

23-05-2020 | Vrouw | 30
amitriptyline (10mg)
Gekregen om te slapen, eerst 10 mg en daarna 20. Hielp voor mij helaas niet voldoende. Ben overgestapt op escitalopram met bupropion in de ochtend. Mijn slaap is hiermee uiteindelijk verbeterd.

11-05-2019 | Vrouw | 76
amitriptyline (10mg)
Erge pijn in voet vooral kleine teen. Kan geen schoenen aan. Depressief doordat ik de hele winter en nu nog niet in staat ben om met schoenen te lopen. Door neuroloog amitriptyline voorgeschreven. Nu bijna 2 weken gebruikt voor het slapen, maar kan niet slapen , erg onrustig en ontstoken oog. Heb vorig jaar een staaroperatie gehad. Kan dat er mee te maken hebben.? Ik wor[lees meer...]d er angstig van

22-09-2016 | Vrouw | 65
Depressief
Hallo ik ben Bolletje, 65 jaar, en nadat ik afgelopen winter voor de 42 x een zeer stevige winterdepressie heb gehad, die overgegaan is naar een gewone depressie, uiteindelijk een herseninfarct gekregen, waardoor ik nu dus weer in een depressie zit. Dat komt bij 79% van mensen met deze ervaring voor. Ik heb het met depressies flink voor m´n kiezen gehad. Ik slaap ook erg [lees meer...]slecht, altijd al gedaan maar na het infarct lig ik 3-4 uur wakker. Nu loop ik bij een neuropsychiater en die heeft me Amitriptyline 25 voor geschreven en sinds kort slik ik dat, maar merk nog geen verbetering w.b. mijn stemming en het slapen. Nu weet ik dat het de tijd nodig heeft maar ik wil me zo graag eens eindelijk lekker in m´n velletje voelen zitten. Dus zullen ze moeten verhogen. Het maakt me niets meer uit wat ik moet slikken als ik me maar lekker ga voelen. Als het maar gaat helpen tegen mijn )winter)depressies en dadelijk lekker gaan genieten van m´n oude dag.

10-07-2022 | Vrouw | 30
amitriptyline (25mg)
Na de bevalling, scheiding, verhuizing, het zorgen voor mijn zieke moeder... Ik viel in een zware depressie (wist niet dat het een depressie was) met veel zelfmoordgedachten over hoe de wereld beter zou zijn zonder mij en voelde me waardeloos. Ik had ook last van paniekaanvallen en veel angst. Ik heb citalopram geprobeerd, maar werkte niet voor mij, het maakte het alleen m[lees meer...]aar erger. De eerste 2-3 weken op 50 mg amitryptiline was ik een groente, was duizelig, erg traag, moe, kon niet nadenken en een hele zin zeggen, kon absoluut geen auto of fiets rijden. Na ongeveer 3 weken van de ene op de andere dag was het weg. Samen met mijn depressie. Mijn gedachten veranderden volledig en ik voelde dat het gewicht van mijn borst was afgenomen. Toen realiseerde ik me hoe slecht ik het vroeger deed. Ik heb mijn leven nu op de rails en samen met het creëren van een gezonde routine, eetgewoonten en beweging voel ik me weer een normale ik en kan ik weer levensvreugde vinden. Ik denk dat het de moeite waard is om het eens te proberen. Sommige bijwerkingen bleven, namelijk af en toe duizeligheid en een droge mond, maar zeker de positieve effecten die het op mijn leven had waard. ////(Originele tekst: After giving birth,divorce, moving, taking care of my sick mum… I fell into heavy depression (didn’t know it was depression) with lots of suicidal thoughts as to how the world would be better without me and felt worthless. I also suffered from panic attacks and lots of anxiety. I tried citalopram but didn’t work for me, just made it all worse. The first 2-3 weeks on 50mg amitryptiline I was a vegetable, was dizzy, very slow, tired, couldn’t keep a thought and say a whole sentence, definitely couldn’t drive a car or a bike. After about 3 weeks from one day to another it was gone. Together with my depression. My thoughts completely changed and I could feel like the weight off my chest has lifted. It was then that I realised how badly I was doing before. I got my life on track now and together with creating a healthy routine, eating habits and exercise I feel like a normal me again and can find joy in life again. I think it it worth giving it a try. Some side effects remained nameli occassional dizziness and dry mouth but definitely worth the positive effects it had on my life. )

10-03-2022 | Vrouw | 54
amitriptyline (25mg)
De eerste week voelde ik mij gauw moe maar minder gestressed als ervoor..ging wel geleidelijk aan meer eten..tot dwang eten nu 3 weken later en 4 kg zwaarder. Moest de amitriptiline opbouwen tot 50mg savonds voor het slapen gaan en 50mg in de ochtend. 100 mg is ook erg veel..heb vroeger boulimia en anorexia gehad maar door eigen kracht genezen.Nu ik door deze medicatie wee[lees meer...]r in mijn oude eetpatroon val..gaat mijn depressie niet van over...raak er overstuur van dat ik MOET eten..ga de huisarts maar om hulp vragen de dosis te verlagen want ik wil niet nog een probleem erbij! Slapen doe ik nu prima!

07-05-2019 | Vrouw | 51
amitriptyline (150mg)
Ik heb het opgebouwd met 12,5 Mg per 3 dag en. Ervaar wel bijwerkingen maar deze zijn acceptabel. Een droge mond werd na enige weken veel minder, haast niet meer aanwezig.

22-09-2018 | Man | 74
Depressief
Het duurde lang voor er aan gewent te zijn, ik begon met 10 mg na een paar maanden werd het 2x 10 mg per dag. Nog later werd het en nu nog, 25 mg per dag. DE gewenning vergt tijd, het resultaat is geen manische aanvallen en geen hoofdpijn meer.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum