amitriptyline

Fibromyalgie (59 meningen)
Slapeloosheid (44 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (18 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reumatoïde artritis (11 meningen)
Hernia (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

15-05-2021 | Vrouw | 53
amitriptyline (25mg)
Overstappen op dit merk gaf een zeer vervelende en gevaarlijke bijwerking. Ik ben er mee gestopt. Voorheen had ik Sandoz, die ging wel. Mijn favoriet met weinig bijwerkingen (na een aantal weken gezakt) was centrafarm (wel de nederlandse !)..MAar de apotheek rommelt en besteld niet voorradig. Ze geven steeds ziekenfondsbeleid de schuld. En dat duurt nu al 3 jaar zo.

08-05-2021 | Vrouw | 52
amitriptyline (10mg)
Sinds 2 maanden gebruik ik 10mg voor het slapengaan voor crps/zenuwpijn na tuft crush (verbrijzelde) grote teen. Het werkte vrijwel direct na het eerste gebruik. Fantastisch! Helemaal blij maar nu kreeg ik de tweede keer van Strides Pharma en dat werkte averechts, medicatie werd omgeruild voor CF. Nu aan het derde herhaalrecept begonnen en ik merk direct verschil in pijn i[lees meer...]ntentie. Dit is nu van Apotex. Ik ga direct terug naar de apotheek maandag. Helaas levert CF niet dus vandaar weer van een andere fabrikant. Maar 3 keer een recept herhalen, waarvan alle drie de keren een andere farmaceut dat vind ik echt niet wenselijk met deze medicijnen.

07-04-2021 | Vrouw | 48
amitriptyline (10mg)
Apotheek wisselt om de haverklap van merk. Ik reageer heel sterk op ander merk. Al Sandoz en Aurobindo geprobeerd, helaas veel bijwerkingen...

22-12-2020 | Vrouw | 69
amitriptyline (10mg)
diagnose fibromyalgie slik 10 mg amitriptyline van Sandoz in de avond, bijwerking te behappen tot nu toe, volgens de apotheek is Sandoz failliet en ik slik nu het merk Teva maar wat een verschil van bijwerking zeg, nu een extreme droge mond en bij het wakker worden plakt de tong tegen het verhemelte niet normaal, ook wazig zien en oorsuizen. ik ben op internet gaan z[lees meer...]oeken of er verschil zit in de hulpstoffen maar er is geen verschil, alle ingrediënten zijn gelijk, ik snap niet waar die bijwerkingen vandaan komen, iemand een idee???

21-12-2020 | Vrouw | 53
amitriptyline (10mg)
Er is een vermoeden van polyneuropathie. Binnen 3 dagen onderga ik EMG test. Tintelingen, prikkelingen, krampen, scherpe steken in voeten en in lichte mate soms in benen. Ondertussen Redomex gekregen. Neem het nu 6 dagen en pijnen zijn bijna geheel verdwenen. Mijn huisarts vertelde me dat, als de neuropathie niet te ernstig is, dit geheel zal herstellen. Neem ook da[lees meer...]gelijks Vit B complex en magnesium. Blijkbaar reageer ik nogal vlot en goed op Redomex.

19-08-2019 | Vrouw | 53
amitriptyline (10mg)
Na mijn ACNES (Buikwandpijnsyndroom) behandelingen en PDS had ik nog redelijk veel pijn in de bovenbuik ( links) Na allerlei onderzoeken werd er Amitriptyline 10 mg voorgeschreven. Er na 3 weken i.o.v met arts mee gestopt. De bijwerkingen ( hoofdpijn/ duizelen/ duf overdag) waren mij iets te heftig om er mee door te gaan. Nu weer aan de paracetamol zetpillen 1000mg

05-07-2019 | Vrouw | 77
amitriptyline (10mg)
De behandelende arts heeft mij al verschillende pillen tegen zenuwpijn voor geschreven. Omdat ik van sommigen ergen bijwerking kreeg heeft hij me nu Amitriptyline 10 mg. voorgeschreven. Ook hier weer bijwerkingen zoals 's morgens erg suffig draaierig en de hele dag bonken in mijn hoofd, maar voor de pijn doen ze niets.

28-06-2019 | Vrouw | 35
amitriptyline (14mg)
Moest helpen tegen zenuwpijnen en dat doet het ook, maar niet aangewezen in combinatie met CVS, want ik bleef er strontemoe van. Cymbalta werkt voor mij zowel in op de pijn als de vermoeidheid.

13-06-2019 | Vrouw | 52
amitriptyline (10mg)
Een jaar na een operatie aan mijn nek, waarbij een zenuw in de klem zat bleek de zenuw niet te zijn hersteld, de pijnklachten bleven. Ook sprake van oorsuizingen. In overleg met huisarts gestart met amitryptiline, 10 Mg en opgebouwd naar 20 Mg. Erg veel bijwerkingen ondervonden tijdens de eerste twee weken. Voornamelijk duizelig, verminderd zicht, niet helder na kunnen [lees meer...]denken, moeheid. Na de eerste twee weken verdwenen de bijwerkingen en had ik veel profijt van de medicatie met betrekking tot de pijnklachten. De oorsuizingen bleven bestaan en ook vaak wakker worden in de nacht, lichaam voelde niet comfortabel. Na een jaar in overleg met huisarts besloten om amitryptiline af te bouwen en pregabaline te problemen. Afbouw en opbouw van medicatie geven veel bijwerkingen die van tijdelijke aard zijn en te overzien zijn en voor mij acceptabel zijn. Hopen dat het nieuwe medicijn ook de oorsuizingen weg kan nemen.

10-06-2019 | Vrouw | 22
amitriptyline (25mg)
Begonnen met dit medicijn op 1xd 25mg tegen zenuwpijn. nu zit ik op 3xd 25mg zodat het ook als antidepressiva werkt. In het begin en bij het ophogen veel last van slaperigheid, ik kon tot wel 12u slapen in de nacht, en overdag ook weer een paar uur. Ook merkte ik toename van eetlust, ben ik zelf erg blij mee. Het werkt goed tegen de zenuwpijn in mijn hand (beknelde zenuw)[lees meer...] en tegen de nachtelijke pijn in mn voeten en benen. tegen het tintelen van mn hand en voeten doet het niet veel helaas, maar ben er verder erg tevreden over.

05-05-2019 | Vrouw | 71
amitriptyline (25mg)
Eerste 10 jaar na borstkanker geslikt tegen zenuwpijn van de arm en borststreek, ermee opgehouden vanwege de bijwerkingen .Kreeg daarna pijn aan de voeten en de dokter wist niet waar het aan lag ..Na een aantal jaren een nieuwe dokter en het probleem weer bij haar aangekaart , ze stelde amitriptyline voor .Schrok hevig van deze conclusie en weigerde Geprobeerd met een pa[lees meer...]ar andere middelen , lyrica en naar de neuroloog die weer een ander middel voorschreef .Na 3 keer zo'n pil te hebben geslikt kreeg ik last van mijn ogen (zag alles in pixels ) en ermee gestopt .Onderhand zo'n last van de voeten dat ik uiteindelijk toch heb besloten de amitriptyline te slikken . Langzaam opgebouwd om te kijken wat de dosis was die effectief was maar zo weinig mogelijk bijwerkingen ....Gebruik nu 25 mg.en dat gaat maar ik ga niet hoger slikken , moet er nu maar mee leren leven .

04-05-2019 | Vrouw | 53
Ik heb ms

29-04-2019 | Vrouw | 64
amitriptyline (10mg)
Ik slik Amitrptyline en Tramadol ivm de zenuwpijnen ontstaan door chemo en bestralingen. De zenuwpijnen zitten in mn hele mond en keel, mn tong functioneert niet goed meer, slikken idem, hele mond/keel-gebied verlittekend. Zenuwpijnen doordat alle zenuwen beschadigd zijn. Tramadol doet wel wat, de combinatie met Amitriptyline lijkt de pijn verder te verminderen. Probleem e[lees meer...]chter dat na slikken van het kleine pilletje Amitriptyline mn mond en keel zeker een uur lang extra ernstige pijn veroorzaakt. Kip-ei-verhaal. Blij dat ik een recent bericht zie van iemand die dat branden van het pilletje ook opmerkt, mn huisarts en apotheker weten het niet. Het heelft bij mij alleen betrekking op mond/keel, geen maag/darmproblemen. Wel ook ernstige obstipatie, zowel Amittriptyline als Tramadol veroorzaken dat en mijn (medische) drinkvoeding levert blijkbaar te weinig vezels. Dat is ook een continu probleem. Ik overweeg te stoppen met amitryptiline, maar zie ook op tegen de dan weer oplaaiende pijnen. Niet dat er ook maar 1 medicijn lijkt te zijn die me pijnvrij maakt. De pijnpoli weet hierop ook geen antwoord.

16-10-2018 | Vrouw | 65
amitriptyline (10mg)
Neuropathie langzaam veel klachten artsen hielden het op de overgang zelf gestopt tegen advies in voel me nu iedere dag een beetje beter pijn is wel weer helemaal terug bloeddruk is weer normaal al het toegenomen gewicht verdwijnt langzaam mond minder droog .de muur van onwil van de artsen vind ik jammer het had niet zo ver hoeven te komen.

03-08-2018 | Vrouw | 55
amitriptyline (10mg)
Naar aanleiding van Gordelroos zenuwpijn. Niet slapen van de pijnscheuten “kramp” branderig gevoel, alsof er honderden naalden in je geprikt worden. Na een kleine week van de huisarts amitriptyline gehad. Eerst 1 x 10 Mg per dag. Pijnen gingen niet over. Mocht daarna over op 3 x 10 Mg per dag. Gaat erg goed. Na ca 3 weken afbouwen.

27-03-2018 | Vrouw | 33
amitriptyline (30)
Ik ben nu 33 jaar en heb al mijn hele leven last van diverse pijnen die komen en gaan! Bv maag- en slokdarm pijn (sporadisch reflux, naar avond toe erger), kiespijn, kaakpijn, gezichtspijn, pijn aan de ribben/middenrif, nek en rugpijnen. Vroeger gingen mijn ouders met mij vaak naar de arts of tandarts ivm mijn klachten, maar er werd nooit een oorzaak gevonden. Op ongeveer [lees meer...]21 jarige leeftijd kwamen de klachten weer feller op en heb ik zelf er voor gezorgd dat er een aantal onderzoeken werd uitgevoerd. Nu blijkt: reflux door slecht sluitende maagkleppen, stembandknobbels, hyperflexbiliteit, mogelijks EDS,....enfin, ik kwam recent terecht bij de fysische geneesheer en die raadde me aan Redomex in te nemen om mijn zenuwstelsel te kalmeren. Door de jaren heen te leven met pijn en diverse luxaties, waren mijn zenuwen zo overprikkeld, dat ik wel besefte dat dit nodig was! Dus ik startte de medicatie een 4-tal weken terug op. In het begin had ik weinig bijwerkingen. Ik startte de eerste week met 10 mg in de avond. Ik voelde een rustigere hartslag, voornamelijk 's nachts. Nu zit ik ondertussen aan 30 mg (dit zou de aanbevolen hoeveelheid zijn voor mijn geval) en ervaar ik wel meer bijwerkingen zoals een zeer droge mond en soms hartkloppingen. Ik moet ook zeggen dat men pijnklachten tijdelijk ook verergerd zijn, vooral de gezichtspijn en zure oprispingen. Na overleg met men arts bleek dit heel normaal te zijn en zou er pas verbetering van de pijnklachten zijn na ongeveer 6 weken. Ik hou dus nog even vol en zal jullie op de hoogte houden!

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (574) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum