amitriptyline

Fibromyalgie (59 meningen)
Slapeloosheid (45 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (18 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
ReumatoĆÆde artritis (11 meningen)
Hernia (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

21-12-2020 | Vrouw | 53
amitriptyline (10mg)
Er is een vermoeden van polyneuropathie. Binnen 3 dagen onderga ik EMG test. Tintelingen, prikkelingen, krampen, scherpe steken in voeten en in lichte mate soms in benen. Ondertussen Redomex gekregen. Neem het nu 6 dagen en pijnen zijn bijna geheel verdwenen. Mijn huisarts vertelde me dat, als de neuropathie niet te ernstig is, dit geheel zal herstellen. Neem ook da[lees meer...]gelijks Vit B complex en magnesium. Blijkbaar reageer ik nogal vlot en goed op Redomex.

15-09-2019 | Man | 31
amitriptyline (25mg)
Ik loop al een jaar met pijn in mijn rug. Het begon met tinteling doof gevoel in mijn linkerbeen. Toen kwam mijn linker arm er bij. Kreeg ook steeds meer rugpijn en steken naar mijn bil. Heb nu sinds drie weken het doof gevoel in beide benen. Kon niet meer goed liggen en zitten. Aangezien mijn neuroloog net vakantie heeft gekregen hebben ze me dit dus voorgeschreven. Ik he[lees meer...]b het nu 5 dagen in genomen en voel me al heel anders. Kan makkelijker bewegen en heb minder pijn. Het doof gevoel en getintel is er nog wel. Heb vannacht voor eerst naar maanden weer 7 uur aan 1 stuk geslapen!!šŸ˜ƒ

10-06-2019 | Vrouw | 22
amitriptyline (25mg)
Begonnen met dit medicijn op 1xd 25mg tegen zenuwpijn. nu zit ik op 3xd 25mg zodat het ook als antidepressiva werkt. In het begin en bij het ophogen veel last van slaperigheid, ik kon tot wel 12u slapen in de nacht, en overdag ook weer een paar uur. Ook merkte ik toename van eetlust, ben ik zelf erg blij mee. Het werkt goed tegen de zenuwpijn in mijn hand (beknelde zenuw)[lees meer...] en tegen de nachtelijke pijn in mn voeten en benen. tegen het tintelen van mn hand en voeten doet het niet veel helaas, maar ben er verder erg tevreden over.

03-08-2018 | Vrouw | 55
amitriptyline (10mg)
Naar aanleiding van Gordelroos zenuwpijn. Niet slapen van de pijnscheuten ā€œkrampā€ branderig gevoel, alsof er honderden naalden in je geprikt worden. Na een kleine week van de huisarts amitriptyline gehad. Eerst 1 x 10 Mg per dag. Pijnen gingen niet over. Mocht daarna over op 3 x 10 Mg per dag. Gaat erg goed. Na ca 3 weken afbouwen.

27-03-2018 | Vrouw | 33
amitriptyline (30)
Ik ben nu 33 jaar en heb al mijn hele leven last van diverse pijnen die komen en gaan! Bv maag- en slokdarm pijn (sporadisch reflux, naar avond toe erger), kiespijn, kaakpijn, gezichtspijn, pijn aan de ribben/middenrif, nek en rugpijnen. Vroeger gingen mijn ouders met mij vaak naar de arts of tandarts ivm mijn klachten, maar er werd nooit een oorzaak gevonden. Op ongeveer [lees meer...]21 jarige leeftijd kwamen de klachten weer feller op en heb ik zelf er voor gezorgd dat er een aantal onderzoeken werd uitgevoerd. Nu blijkt: reflux door slecht sluitende maagkleppen, stembandknobbels, hyperflexbiliteit, mogelijks EDS,....enfin, ik kwam recent terecht bij de fysische geneesheer en die raadde me aan Redomex in te nemen om mijn zenuwstelsel te kalmeren. Door de jaren heen te leven met pijn en diverse luxaties, waren mijn zenuwen zo overprikkeld, dat ik wel besefte dat dit nodig was! Dus ik startte de medicatie een 4-tal weken terug op. In het begin had ik weinig bijwerkingen. Ik startte de eerste week met 10 mg in de avond. Ik voelde een rustigere hartslag, voornamelijk 's nachts. Nu zit ik ondertussen aan 30 mg (dit zou de aanbevolen hoeveelheid zijn voor mijn geval) en ervaar ik wel meer bijwerkingen zoals een zeer droge mond en soms hartkloppingen. Ik moet ook zeggen dat men pijnklachten tijdelijk ook verergerd zijn, vooral de gezichtspijn en zure oprispingen. Na overleg met men arts bleek dit heel normaal te zijn en zou er pas verbetering van de pijnklachten zijn na ongeveer 6 weken. Ik hou dus nog even vol en zal jullie op de hoogte houden!

30-09-2021 | Vrouw | 70
amitriptyline (20)
Dit middel werkt goed. In eens kreeg ik dit middel geleverd en had in het begin niet in de gaten dat er een ander merk geleverd was. Na een paar dagen voelde ik me gespannen, veel pijn en zag dat het middel niet van Centrafarm maar van Strides was. Het middel van Centrafarm werkt wel en geeft ook veel minder bijwerkingen. Soms weet ik niet waar ik het zoeken moet van de z[lees meer...]enuwpijn.

08-05-2021 | Vrouw | 52
amitriptyline (10mg)
Sinds 2 maanden gebruik ik 10mg voor het slapengaan voor crps/zenuwpijn na tuft crush (verbrijzelde) grote teen. Het werkte vrijwel direct na het eerste gebruik. Fantastisch! Helemaal blij maar nu kreeg ik de tweede keer van Strides Pharma en dat werkte averechts, medicatie werd omgeruild voor CF. Nu aan het derde herhaalrecept begonnen en ik merk direct verschil in pijn i[lees meer...]ntentie. Dit is nu van Apotex. Ik ga direct terug naar de apotheek maandag. Helaas levert CF niet dus vandaar weer van een andere fabrikant. Maar 3 keer een recept herhalen, waarvan alle drie de keren een andere farmaceut dat vind ik echt niet wenselijk met deze medicijnen.

04-05-2019 | Vrouw | 53
Ik heb ms