amitriptyline

Fibromyalgie (59 meningen)
Slapeloosheid (45 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (18 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reumatoïde artritis (11 meningen)
Hernia (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

27-03-2018 | Vrouw | 33
amitriptyline (30)
Ik ben nu 33 jaar en heb al mijn hele leven last van diverse pijnen die komen en gaan! Bv maag- en slokdarm pijn (sporadisch reflux, naar avond toe erger), kiespijn, kaakpijn, gezichtspijn, pijn aan de ribben/middenrif, nek en rugpijnen. Vroeger gingen mijn ouders met mij vaak naar de arts of tandarts ivm mijn klachten, maar er werd nooit een oorzaak gevonden. Op ongeveer [lees meer...]21 jarige leeftijd kwamen de klachten weer feller op en heb ik zelf er voor gezorgd dat er een aantal onderzoeken werd uitgevoerd. Nu blijkt: reflux door slecht sluitende maagkleppen, stembandknobbels, hyperflexbiliteit, mogelijks EDS,....enfin, ik kwam recent terecht bij de fysische geneesheer en die raadde me aan Redomex in te nemen om mijn zenuwstelsel te kalmeren. Door de jaren heen te leven met pijn en diverse luxaties, waren mijn zenuwen zo overprikkeld, dat ik wel besefte dat dit nodig was! Dus ik startte de medicatie een 4-tal weken terug op. In het begin had ik weinig bijwerkingen. Ik startte de eerste week met 10 mg in de avond. Ik voelde een rustigere hartslag, voornamelijk 's nachts. Nu zit ik ondertussen aan 30 mg (dit zou de aanbevolen hoeveelheid zijn voor mijn geval) en ervaar ik wel meer bijwerkingen zoals een zeer droge mond en soms hartkloppingen. Ik moet ook zeggen dat men pijnklachten tijdelijk ook verergerd zijn, vooral de gezichtspijn en zure oprispingen. Na overleg met men arts bleek dit heel normaal te zijn en zou er pas verbetering van de pijnklachten zijn na ongeveer 6 weken. Ik hou dus nog even vol en zal jullie op de hoogte houden!

06-08-2021 | Man | 52
amitriptyline (10mg)
Na een hersenstaminfarct heb ik continu het gevoel dat de gehele rechterzijde van mijn lichaam in brand staat/bevroren is. De amytriptiline ben ik begonnen met 10 Mg per dag. Inmiddels zit ik op ‘sochtends en ‘savonds 50 Mg per dag. Soms heb ik het idee dat het de pijn juist verergert maar ik ben noodgedwongen een paar dagen gestopt en toen was de pijn niet te harden. Blij[lees meer...]kbaar heeft het dus wel enig effect. De volgende stap zouden morfinepleisters zijn maar dat zou betekenen dat ik dan geen auto meer mag rijden en dat zou ook weer andere gevolgen gebben.

29-07-2021 | Man | 33
amitriptyline (10mg)
De medicatie werkt verbazingwekkend tegen mijn prikkelbare darmen. Helaas veel last van bijwerkingen, dus gestopt na circa 6 tot 8 weken. Oorsuizen die hopelijk nog weggaan. Gevoel van griep. Circa 2 dagen na stoppen direct 's ochtend weer last van buikpijn. Helaas.

09-06-2020 | Man | 36
amitriptyline (10mg)
centrale zenuwpijn door een beroerte veel soorten medicatie getest altijd bijwerkingen zelden werking

15-09-2019 | Man | 31
amitriptyline (25mg)
Ik loop al een jaar met pijn in mijn rug. Het begon met tinteling doof gevoel in mijn linkerbeen. Toen kwam mijn linker arm er bij. Kreeg ook steeds meer rugpijn en steken naar mijn bil. Heb nu sinds drie weken het doof gevoel in beide benen. Kon niet meer goed liggen en zitten. Aangezien mijn neuroloog net vakantie heeft gekregen hebben ze me dit dus voorgeschreven. Ik he[lees meer...]b het nu 5 dagen in genomen en voel me al heel anders. Kan makkelijker bewegen en heb minder pijn. Het doof gevoel en getintel is er nog wel. Heb vannacht voor eerst naar maanden weer 7 uur aan 1 stuk geslapen!!😃

07-03-2019 | Man | 47
amitriptyline (25mg)
Brandend gevoel op de tong en mond. Je moet ze snel doorslikken. Waarschijnlijk de oorzaak van mijn maag- en buikpijn. De tabletten zijn onvoldoende beschermd door filmlaag.

16-08-2018 | Man | 57
amitriptyline (25mg)
Enkele maanden nadat ik pijnlijke tintelingen in beide voeten kreeg, ben ik naar de huisarts geweest. Hij concludeerde a.d.h.v. mijn klachten: zenuwpijn. Daarvoor was ik ook bij een natuurdrogist geweest. Ik kreeg het advies om 3 stuks per dag PEA plus een supplement bij stress met o.a. B6 vitamine te slikken. Omdat m'n klachten erger werden, ben ik met het supplement ges[lees meer...]topt en naar m'n huisarts gegaan. Door de Amitriptyline kon ik vrij normaal slapen. Later is via de huisarts een bloedafname geregeld, ik bleek een veel te hoge concentratie B6 in het bloed te hebben. Dit kan zenuwschade veroorzaken. Heb jarenlang B - complex geslikt met zeer hoge doses van o.a. B6. Ik ben dus gestopt met die B-complex. Ik ben tot op heden doorgegaan met amitriptyline en PEA. Heb ook acupunctuur, natuurgeneeswijzen en osteopathie gevolgd tot op heden. Deze behandelingen geven tijdelijk verbetering. Pas ca. een half jaar geleden kwam ik via via in contact met 2 acupuncturisten in Nijmegen. De ene wist niet zeker of zijn behandeling zou aanslaan, ik moest dan eerst zoveel keer komen, niet gedaan. De andere zei dat mijn klachten er al te lang waren, zij kon mij niet meer helpen. Ook de huisarts zegt dat ik er mee moet leren leven. Ik heb ook onderzoek gehad bij een neuroloog. Daar kwamen geen neurologische afwijkingen uit, vreemd genoeg. Dus officieel heb ik het niet, meer gezien de klachten wel!! Ik werk nog steeds een beetje als tuinman, sinds vorig jaar met een krukje erbij, zodat ik niet steeds hoef te staan. Ik loop wel steeds minder, kan nog maar 15 minuten per dag wandelen, in 2 delen. Ik ben ook bij een podotherapeute in behandeling en heb via de orthopedisch schoenmaker een wandelschoen gekregen, echter nog steeds pijn tijdens het wandelen. Sinds een half jaar doe ik ook fitness met enige begeleiding van een fysiotherapeut. Zittende oefeningen, gaat redelijk, soms tijdelijk minder pijn daarna. Als iemand een helende behandeling weet, ik zou het graag horen! Mijn leven is veranderd van zeer actief naar veel minder actief, als een gehandicapte.

09-05-2018 | Man | 72
amitriptyline (10mg)
Na jarenlang buikklachten (8 jaar), allerlei ziekenhuizen en specialisten afgelopen. Zou prikkelbare darm zijn. Sinds 2 jaar nu de diagnose: ACNES. Medische Centrum Maxima in Eindhoven. Amitriptyline samen met zo af en toe een pijnstillende injecties in buikwand. Ik ben nu geheel van de pijn af, maar wel als bijwerking erectiestoornis.