amitriptyline

Fibromyalgie (59 meningen)
Slapeloosheid (45 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (18 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reumatoïde artritis (11 meningen)
Hernia (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

06-08-2021 | Man | 52
amitriptyline (10mg)
Na een hersenstaminfarct heb ik continu het gevoel dat de gehele rechterzijde van mijn lichaam in brand staat/bevroren is. De amytriptiline ben ik begonnen met 10 Mg per dag. Inmiddels zit ik op ‘sochtends en ‘savonds 50 Mg per dag. Soms heb ik het idee dat het de pijn juist verergert maar ik ben noodgedwongen een paar dagen gestopt en toen was de pijn niet te harden. Blij[lees meer...]kbaar heeft het dus wel enig effect. De volgende stap zouden morfinepleisters zijn maar dat zou betekenen dat ik dan geen auto meer mag rijden en dat zou ook weer andere gevolgen gebben.

29-07-2021 | Man | 33
amitriptyline (10mg)
De medicatie werkt verbazingwekkend tegen mijn prikkelbare darmen. Helaas veel last van bijwerkingen, dus gestopt na circa 6 tot 8 weken. Oorsuizen die hopelijk nog weggaan. Gevoel van griep. Circa 2 dagen na stoppen direct 's ochtend weer last van buikpijn. Helaas.

09-06-2020 | Man | 36
amitriptyline (10mg)
centrale zenuwpijn door een beroerte veel soorten medicatie getest altijd bijwerkingen zelden werking

15-09-2019 | Man | 31
amitriptyline (25mg)
Ik loop al een jaar met pijn in mijn rug. Het begon met tinteling doof gevoel in mijn linkerbeen. Toen kwam mijn linker arm er bij. Kreeg ook steeds meer rugpijn en steken naar mijn bil. Heb nu sinds drie weken het doof gevoel in beide benen. Kon niet meer goed liggen en zitten. Aangezien mijn neuroloog net vakantie heeft gekregen hebben ze me dit dus voorgeschreven. Ik he[lees meer...]b het nu 5 dagen in genomen en voel me al heel anders. Kan makkelijker bewegen en heb minder pijn. Het doof gevoel en getintel is er nog wel. Heb vannacht voor eerst naar maanden weer 7 uur aan 1 stuk geslapen!!😃

07-03-2019 | Man | 47
amitriptyline (25mg)
Brandend gevoel op de tong en mond. Je moet ze snel doorslikken. Waarschijnlijk de oorzaak van mijn maag- en buikpijn. De tabletten zijn onvoldoende beschermd door filmlaag.

16-08-2018 | Man | 57
amitriptyline (25mg)
Enkele maanden nadat ik pijnlijke tintelingen in beide voeten kreeg, ben ik naar de huisarts geweest. Hij concludeerde a.d.h.v. mijn klachten: zenuwpijn. Daarvoor was ik ook bij een natuurdrogist geweest. Ik kreeg het advies om 3 stuks per dag PEA plus een supplement bij stress met o.a. B6 vitamine te slikken. Omdat m'n klachten erger werden, ben ik met het supplement ges[lees meer...]topt en naar m'n huisarts gegaan. Door de Amitriptyline kon ik vrij normaal slapen. Later is via de huisarts een bloedafname geregeld, ik bleek een veel te hoge concentratie B6 in het bloed te hebben. Dit kan zenuwschade veroorzaken. Heb jarenlang B - complex geslikt met zeer hoge doses van o.a. B6. Ik ben dus gestopt met die B-complex. Ik ben tot op heden doorgegaan met amitriptyline en PEA. Heb ook acupunctuur, natuurgeneeswijzen en osteopathie gevolgd tot op heden. Deze behandelingen geven tijdelijk verbetering. Pas ca. een half jaar geleden kwam ik via via in contact met 2 acupuncturisten in Nijmegen. De ene wist niet zeker of zijn behandeling zou aanslaan, ik moest dan eerst zoveel keer komen, niet gedaan. De andere zei dat mijn klachten er al te lang waren, zij kon mij niet meer helpen. Ook de huisarts zegt dat ik er mee moet leren leven. Ik heb ook onderzoek gehad bij een neuroloog. Daar kwamen geen neurologische afwijkingen uit, vreemd genoeg. Dus officieel heb ik het niet, meer gezien de klachten wel!! Ik werk nog steeds een beetje als tuinman, sinds vorig jaar met een krukje erbij, zodat ik niet steeds hoef te staan. Ik loop wel steeds minder, kan nog maar 15 minuten per dag wandelen, in 2 delen. Ik ben ook bij een podotherapeute in behandeling en heb via de orthopedisch schoenmaker een wandelschoen gekregen, echter nog steeds pijn tijdens het wandelen. Sinds een half jaar doe ik ook fitness met enige begeleiding van een fysiotherapeut. Zittende oefeningen, gaat redelijk, soms tijdelijk minder pijn daarna. Als iemand een helende behandeling weet, ik zou het graag horen! Mijn leven is veranderd van zeer actief naar veel minder actief, als een gehandicapte.

09-05-2018 | Man | 72
amitriptyline (10mg)
Na jarenlang buikklachten (8 jaar), allerlei ziekenhuizen en specialisten afgelopen. Zou prikkelbare darm zijn. Sinds 2 jaar nu de diagnose: ACNES. Medische Centrum Maxima in Eindhoven. Amitriptyline samen met zo af en toe een pijnstillende injecties in buikwand. Ik ben nu geheel van de pijn af, maar wel als bijwerking erectiestoornis.

30-09-2021 | Vrouw | 70
amitriptyline (20)
Dit middel werkt goed. In eens kreeg ik dit middel geleverd en had in het begin niet in de gaten dat er een ander merk geleverd was. Na een paar dagen voelde ik me gespannen, veel pijn en zag dat het middel niet van Centrafarm maar van Strides was. Het middel van Centrafarm werkt wel en geeft ook veel minder bijwerkingen. Soms weet ik niet waar ik het zoeken moet van de z[lees meer...]enuwpijn.

15-05-2021 | Vrouw | 53
amitriptyline (25mg)
Overstappen op dit merk gaf een zeer vervelende en gevaarlijke bijwerking. Ik ben er mee gestopt. Voorheen had ik Sandoz, die ging wel. Mijn favoriet met weinig bijwerkingen (na een aantal weken gezakt) was centrafarm (wel de nederlandse !)..MAar de apotheek rommelt en besteld niet voorradig. Ze geven steeds ziekenfondsbeleid de schuld. En dat duurt nu al 3 jaar zo.

08-05-2021 | Vrouw | 52
amitriptyline (10mg)
Sinds 2 maanden gebruik ik 10mg voor het slapengaan voor crps/zenuwpijn na tuft crush (verbrijzelde) grote teen. Het werkte vrijwel direct na het eerste gebruik. Fantastisch! Helemaal blij maar nu kreeg ik de tweede keer van Strides Pharma en dat werkte averechts, medicatie werd omgeruild voor CF. Nu aan het derde herhaalrecept begonnen en ik merk direct verschil in pijn i[lees meer...]ntentie. Dit is nu van Apotex. Ik ga direct terug naar de apotheek maandag. Helaas levert CF niet dus vandaar weer van een andere fabrikant. Maar 3 keer een recept herhalen, waarvan alle drie de keren een andere farmaceut dat vind ik echt niet wenselijk met deze medicijnen.

07-04-2021 | Vrouw | 48
amitriptyline (10mg)
Apotheek wisselt om de haverklap van merk. Ik reageer heel sterk op ander merk. Al Sandoz en Aurobindo geprobeerd, helaas veel bijwerkingen...

22-12-2020 | Vrouw | 69
amitriptyline (10mg)
diagnose fibromyalgie slik 10 mg amitriptyline van Sandoz in de avond, bijwerking te behappen tot nu toe, volgens de apotheek is Sandoz failliet en ik slik nu het merk Teva maar wat een verschil van bijwerking zeg, nu een extreme droge mond en bij het wakker worden plakt de tong tegen het verhemelte niet normaal, ook wazig zien en oorsuizen. ik ben op internet gaan z[lees meer...]oeken of er verschil zit in de hulpstoffen maar er is geen verschil, alle ingrediënten zijn gelijk, ik snap niet waar die bijwerkingen vandaan komen, iemand een idee???

21-12-2020 | Vrouw | 53
amitriptyline (10mg)
Er is een vermoeden van polyneuropathie. Binnen 3 dagen onderga ik EMG test. Tintelingen, prikkelingen, krampen, scherpe steken in voeten en in lichte mate soms in benen. Ondertussen Redomex gekregen. Neem het nu 6 dagen en pijnen zijn bijna geheel verdwenen. Mijn huisarts vertelde me dat, als de neuropathie niet te ernstig is, dit geheel zal herstellen. Neem ook da[lees meer...]gelijks Vit B complex en magnesium. Blijkbaar reageer ik nogal vlot en goed op Redomex.

19-08-2019 | Vrouw | 53
amitriptyline (10mg)
Na mijn ACNES (Buikwandpijnsyndroom) behandelingen en PDS had ik nog redelijk veel pijn in de bovenbuik ( links) Na allerlei onderzoeken werd er Amitriptyline 10 mg voorgeschreven. Er na 3 weken i.o.v met arts mee gestopt. De bijwerkingen ( hoofdpijn/ duizelen/ duf overdag) waren mij iets te heftig om er mee door te gaan. Nu weer aan de paracetamol zetpillen 1000mg

05-07-2019 | Vrouw | 77
amitriptyline (10mg)
De behandelende arts heeft mij al verschillende pillen tegen zenuwpijn voor geschreven. Omdat ik van sommigen ergen bijwerking kreeg heeft hij me nu Amitriptyline 10 mg. voorgeschreven. Ook hier weer bijwerkingen zoals 's morgens erg suffig draaierig en de hele dag bonken in mijn hoofd, maar voor de pijn doen ze niets.

28-06-2019 | Vrouw | 35
amitriptyline (14mg)
Moest helpen tegen zenuwpijnen en dat doet het ook, maar niet aangewezen in combinatie met CVS, want ik bleef er strontemoe van. Cymbalta werkt voor mij zowel in op de pijn als de vermoeidheid.