Ervaringen met Oxycodon

Bij  ArtroseX

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

09-04-2020 | Man | 72
oxycodon (10mg/ml)
Artrose - gewrichtsaandoening
Gebruik deze medicatie, na de gebruikelijke paracetamol, tramadol, diclofenac en ibuprofen geprobeerd te hebben wat niet hielp, al jaren, dus veel en veel te lang. Heb geprobeerd af te bouwen maar lukt niet. Onlangs gevraagd om pleisters op de plek waar het pijn doet. Ik dacht hiermee de bijwerkingen zoals obstipatie en ademhalingsdepressie te kunnen omzeilen maar volge[lees meer...]ns de deskundige bleek dat niet zo te zijn. Helaas is het met de meeste farmaceutische medicijnen zo dat ze voor 1 bepaald doel worden voorgeschreven, maar wel meerdere bijwerkingen hebben en dat is een trieste zaak. De fabrikant is Aurobindo en staat niet in het rijtje van fabrikanten.

12-12-2018 | Vrouw | 50
Artrose
Het zou even tijd nodig hebben om aan morfine te wennen maar zover heb ik het niet laten komen ondanks dat ik enkel nog kon liggen vanwege de hevige pijn. Beroerd, duizelig en het gevoel alsof je op de maan ben beland, zo voelde ik me de hele dag tot de overstap naar Targinact. Dat wennen had ik echter niet bij de Targinact. Na een uurtje verdween de ergste pijn welke zelf[lees meer...]s bij stil liggen aanwezig was en sinds het gebruik van Targinact ben ik weer in staat met andere dingen bezig te zijn dan alleen de dag zo goed mogelijk door te komen. Geen bijwerkingen, niet beroerd

12-11-2016 | Man | 50
oxycodon (15mg)
Artrose
Ik zit vanaf 4-1-2016 thuis in de ziektewet, met veel pijn in de onderrug en tintelingen in mijn rechter been. Naar de fysiotherapeut gestuurd door de huisarts en diclofenac zetpil gekregen, want van pillen krijg ik jeuk. 1 week volgehouden, maar de pijn werd alleen erger. Teruggegaan naar de huisarts, die stuurde me door om een MRI scan te laten maken. Uitslag: een hernia[lees meer...] en artrose, dus naar de neuroloog toe en die propte me weer met diclofenac(meer mg) vol en extra paracetamol ( 4x daags 1000 mg). De pijn bleef aan, van de artrose en de hernia moest met rusten genezen. Van de neuroloog naar de pijnpoli gestuurd en daar enkele behandelingen gehad. Dat hielp een paar weken, maar niet echt. Toen werd er oxycodon( 2x daags 10mg) voorgeschreven, na 2 dagen had ik last van misselijkheid ,beven en trillen, hoofdpijn, verstopping, jeuk, overgeven, zwetend wakker worden in de nacht. Ik zit nu ruim 8 maanden aan de oxycodon, ben nu aan het proberen om er af te geraken van dit spul, dit valt erg zwaar. Mijn gezin lijd er erg onder, ik herken mezelf niet meer, stemmingswisselingen en constant ruzie, met hele heftige drift buien, met erna een gruwelijk schuldgevoel, wat ik heb veroorzaakt. Ik weet het niet meer, maar weer eens met de huisarts gaan praten. Ik moet er vanaf, anders is mijn huwelijk van 30 jaar naar de klote? GRT

14-01-2015 | Vrouw | 69
Artrose - gewrichtsaandoening
Na plaatsing van een knieprothese kreeg ik oxycodon 5 mg tabletjes 2x per dag. Hielp niet tegen de pijn en had erg last van obstipatie. Ook medepatiënten met dezelfde operatie hadden deze klachten.

17-07-2019 | Vrouw | 52
5 mg valt niet te selecteren Artrose door wss veel chemo therapie

08-08-2014 | Vrouw | 69
Artrose - gewrichtsaandoening
na operatie help tegen de pijn met 4 maal daags 1000 mg paracetamol kon heel de dag slapen geen trek in eten en was steeds misselijk ik heb een vervelende medicijn allergie met een shock van lidocaine '

18-10-2020 | Vrouw | 45
Artrose
in het begin verlichte de 5mg Oxycodon capsules de pijn maar nu 5 jaar later helemaal niet meer.

05-11-2019 | Vrouw | 64
Artrose
Loopt al si ds 2011 met pijn nek krampen,schouders, ruggenwervel en heupen en bekken allebei de benen kan smorgen amper nog lopen. Mega brandig binnen gevoel in benen.ziekenhuis geweest div.doctoren (bull shit) kreeg als antwoord (is je leeftijd leer er mee leven. )tot ziens vlg.patiënt. Huisarts zegt eerlijk (zit met handen in mij hair) hij geeft aan wij gaan sterke p[lees meer...]ijn stillers Proberen (dus naar 8 jaar oxycodon )slikte deze mu zeker 6-7 mnden helpt een beetje. Begon met 1 x per nacht na 3weken voor dlapen ) zit nu op 90 stuks (oxycodon ) per ongeveer 18-19 dagen (reken maar uit). Ikzal het volhouden maar ja. Ik overleeft dde bewuste doctoren in ziekenhuis in hilversum. Mijn enigste hoop en vertrouwen ligt nu bij mijn huisarts. Hem vertrouw ik. Het zit niet tussen mijn oren Maar achter mijn nek en dan naar beneden toen tot mijn voeten en alles daar tussen Het is erg dat iemand de huisarts iedere mnd maar weer moet bellen. Van help het/dit is HELL hoe. En waarom. Het heeft niets met je leeftijd te maken. Het komt er op neer Ik leef nu op oxycodon eet weinig. Slaap soms. Maar pijn in HELL en brandig probeer rustig te lopen met rollator kan niet meer buiten en zonder. Ik zeg alleen tegen alle mensen GEEF NIET OP. ER IS HOOP. ZIJ moeten en paar minuten in onze schoenen staan en lopen ! ! Wie helpt wie nu. Toch Sterkte allemaal hou vol.

10-01-2019 | Vrouw | 52
oxycodon (10mg/ml)
Artrose
In verband met een kapotte knie, hernia, scoliose en artrose in mijn rug gebruik ik sinds een klein jaar dagelijks 4a5 x oxycodon 5mg korte afgifte. Op zich nooit problemen gehad totdat ik in augustus, september en oktober opeens heel misselijk werd en vele malen achter elkaar moest overgeven. Ook werd ik dan heel licht in het hoofd alsof ik flauw ging vallen en kon ik b[lees meer...]ijna niet meer op mijn (trillende) benen staan. Omdat de laatste tijd merkte dat het minder effect kreeg op de (zenuw)pijn, had ik iom huisarts besloten om te starten met wietolie met CBD en THC teneinde om ook een beetje van de oxycodon af te komen. Deze olie hielp echt ongelooflijk goed! Ik ben toen ook meteen wat minder oxycodon gaan gebruiken (3x daags). Echter 5 dagen na het starten hiermee, kreeg ik weer zo’n aanval als in de eerdere maanden en deze klachten houden nu al 4 weken aan met kleine ups en grote downs. Buiten het dizzy zijn, wegtrekkers krijgen, het trillen, koud hebben en zweten overheersen vooral angstgevoelens. Echte doodsangst bij aanvallen en constant ontzettend gespannen en angstig vooral ‘ s avonds. Ik durf bijna geen niet meer naar buiten in de angst dat ik weer aanval krijg. Ik denk ook steeds dat ik wel iets heel erg moet hebben omdat mijn lichaam zulke angstaanjagende dingen doet. Ik heb ook cardiologische onderzoeken gehad en met mijn hart is niets mis. Inmiddels slik ik sinds anderhalve week 3x daags oxazepam en 1x daags oxicodon langzame afgifte. Dit in combinatie met de cannabisolie met THC, zou moeten zorgen dat ik redelijk versuft ben, maar dit is geenszins het geval. Ik ben heel energiek en helaas dus 1 brok angst en spanning. Volgens mijn huisarts, de cardioloog en de advieslijn van de Jellinek zouden mijn klachten heel goed afkickverschijnselen van de morfine kunnen zijn in combinatie met stress en hormonen (ben 52). Maar zo abrupt doe ik het niet (van gemiddeld 20mg in een maand naar 10mg) en mentale problemen heb ik niet echt. Ik word er inmiddels helemaal hopeloos van en wil gewoon weer de oude worden. Is er iemand die ervaring heeft met bovenstaande klachten?

26-12-2018 | Man | 69
Artrose
Ik gebruik het middel oxycodon nadat ik stijf stond van de pijn, veroorzaakt door "bechterew", dit nadat ik gestopt was met mijn bechterew-therapie wegens chemo-therapie. Sinds een week gebruik ik er 2x per dag een halve tablet "methadon" bij. Resultaat: Totaal geen pijn meer.

29-08-2013 | Vrouw | 59

06-04-2021 | Vrouw | 53
Artrose
Ongeveer 8jr gebruikt, langzaam van 30 naar 45mg langwerkend opgebouwd, verdeeld over 4x per dag. Vermoedelijk versterkt t bij.mij de bijwerkingen van overige medicatie zoals prednison of amitriptyline. Buiten de poly-artrose ook veel ontstekingen en zenuwpijn

01-03-2021 | Vrouw | 56
Artrose
Ik heb reumatoïde artritis in al mijn gewrichten,polyneuropathie in mijn voeten en reuma en artrose in mijn schouders en bovenarmen. Ik kreeg eerst tramadol voor mijn reuma en artrose maar daar ging ik van hallucineren en het hielp niet voldoende tegen de pijn,toen hebben ze mij oxycodon 5 en 10mg voorgeschreven en dat hielp vrijwel direct en ook de pijn is heel veel mind[lees meer...]er dan voordat ik oxycodon slikte. Het nadeel vind ik wel dat ik waziger ga zien(heb ook diabetes type1 dus dat wazig zien is mede daardoor)voel me vaak suffig en ook heel moe. Ik durf niet echt af te bouwen omdat ik bang ben dat de pijn dan terug komt en dat wil ik dus niet dus blijf t voorlopig maar slikken,misschien kan ik met de arts overleggen om de oxycodon 5mg af te bouwen omdat ie ook verslavend is.

02-11-2020 | Man | 61
oxycodon (20mg)
Artrose
Na een 10 tel operaties aan mijn rug en als laatste nog een nekhernia waar ik succesvol aan ben geholpen gebruik ik nu langdurig oxicodon. Geen bijwerkingen of andere ongemakken. Heb wel ondervonden dat een keertje stoppen niet het beste resultaat geeft want heb dan hevige rugklachten. Vraag me wel af wat zijn de problemen van dit medicijn want ik heb er baat bij.

17-08-2020 | Vrouw | 51
oxycodon (20mg)
Artrose
ik slik al een aantal jaren oxycodon 20 en 10 mg s,ochtends 30 en s,avonds 40 mg. ze hebben me heel goed geholpen tegen de pijnen, maar nu verliezen ze langzaam hun werking, ik ben nu ook bezig via revalide met afbouwen10mg per week. ben gistereren pas begonnen dus merk nog niks. maar mijn slaapritme is helemaal in de war ,mijn eetlust is ook minder enz. ik hoop dat ik ni[lees meer...]et teveel pronblemen krijg met afbouwen want daar ben ik nu het bangst voor de afkick verschijnselen.

27-05-2018 | Man | 69
Artrose
omdat ik geen andere pijnstillers mag gebruiken kreeg ik 5 mg 2x daags langwerkende uitvoering. In het begin werd ik knap misselijk van deze medicijnen maar maar weer een bezoek aan de huisarts kreeg ik granistron wat goed hielp . Daarnaast gebruik ik op aanraden een homeopatisch middel genaamd okugest tegen misselijkheid .het geheel help nu goed en ben tevreden. ikk gebru[lees meer...]ik nu per dag langwerkend 10 mg.