Oxycodon

oxycodon

Hernia (41 meningen)
Lage rugpijn (21 meningen)
Artrose (14 meningen)
Pijn (algemeen) (12 meningen)
Rugklachten (11 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Gewrichtspijn (6 meningen)
Polyneuropathie (4 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Ziekte van Bechterew (2 meningen)
Wervelkanaalstenose (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

15-03-2013

Clusterhoofdpijn

Ik slik dit middel al jaren, maar ze zijn zo verslaafd. Ik gebruik dit middel voor clusterhoofdpijn. Het haalt de pijn niet weg maar haalt net de piek van de pijn weg.
15-03-2013

Clusterhoofdpijn

Hallo, ik ben Dennis, 36 jaar oud. Ik heb clusterhoofdpijn en er zijn geen medicijnen voor. 1 op de 10.000 mensen hebben hier last van. Ik slik 4x daags 5 mg oxycodon en 2x daags 20mg oxycodon. Hiervoor slikte ik 2x daags 20mg oxycodon en 4x daags oxynorm. Ik merk het verschil wel. Oxynorm werkt binnen 45 minuten en oxycontin duurt ongeveer 2 uur voordat het werkt. Nu is [lees meer...]clusterhoofdpijn een ziekte waar veel onbegrip voor is omdat je aak voor langere periode ziek thuis bent. Zo vecht ik al vanaf mijn 14 met deze slopende ziekte. Ik heb de opleiding SPW gedaan. Toen ben ik aangenomen met een jaar contract bij een instelling voor verstandelijke gehandicapten. Een super baantje, want dit is echt mijn doelgroep. Maar na een aantal maanden kreeg ik weer een periode van ongeveer 4-6 weken en zat dus in de ziektewet. Ons bedrijfsarts hielp mij niet echt en zei tegen mij dat iedereen wel eens hoofdpijn heeft, en moest gewoon aan het werk, totdat ik een aanval op mijn werk kreeg. Toen snapten ze dat dit ernstig is en dat ik dan niet goed kan functioneren. Mijn contract werd niet verlengt. Na 1 1/2 maand had ik een nieuwe baan met verstandelijk gehandicapten. Na een half jaar kreeg ik weer een periode met veel hoofdpijn. Ik moest dus de ziekte wet in. En zelfde verhaal, contract werd niet verlengt. Zo is het jaren verder gegaan. Baan, hoofdpijn, einde contract. Ik ben nu werkzaam op de sociale werkplaats! Hoever kan een mens zakken. Ik heb een HBO werk en denk vermogen en dan word ik in een hok gedonderd met verstandelijke gehandicapten. Ik werkte eerst voor deze mensen, nu zit ook er naast een geestdodend werk doen! Ik werk daar nu 4 jaar, maar leuk werk heb ik niet meer.!
26-02-2012

Clusterhoofdpijn

Sinds eind 2006 lijd ik aan chronische Clusterhoofdpijn. Tegen de pijn slik ik dagelijks 40 mg OxyContin (langzaamwerkend) en 1 a 2 x per dag 20 mg OxyNorm (snelwerkend) Dit is slechts tegen de pijn, maar daarnaast gebruik ik nog middelen als Imigran injecties/Neuspray 20 mg en Zuurstof. Ik ben onder behandling in het LUMC o.l.v. Prof Michel Ferrari. Sind die tijd gebruik [lees meer...]ik ook allerlei andere middelen om tot een betere bestrijding van de pijn te komen. Vele middelen zoals Lyrica, Ametriptyline, Tramado, Zadial, Verapamil, Indometachine etc etc heb ik al geprobeerd, maar niets helpt behalve dus de Oxycodon in de vorm van voorgenoemde OxyContin en OxyNorm. De pijn is door het gebruik van Oxycodon dragelijker geworden maar gaat niet in zijn geheel weg. Dagelijks heb ik gemiddeld 5 aanvallen, dus op zich is in die gevallen de Oxycodon een uitkomst. Het enige nadeel in mijn geval is dat ik last heb van obstipatie, welke ik weer tegen ga met Movicolon. Last van slaap en overige bijwerkingen heb ik niet omdat ik Oxycodon al zo lang gebruik. Wel worden de dosisen steeds hoger, maar is mij verteld door de artsen dat bij gebruik van Oxycodon ter bestrijding van pijn er geen verslaving (psychisch) kan optreden, slechts gewenning (het lichaam heeft steeds meer nodig om de pijn te kunnen bestrijden. Juist vanwege dit feit ben ik al eens afgekickt wat in mijn geval 14 weken duurden. Dat was geen pretje. Veel zweten en dan weer koud/ warm (is een teken dat het afkicken te snel gaat). Totaal vermoeid en uitgeput zijn (niet meer vooruit te branden) diaree, maagklachten en geen trek hebben zijn zaken welke er ook bijkomen kijken. Na het afkicken voelde ik mijzelf stukken "frisser", alerter en mer zin in het leven hebben. Vele mensen zeiden dat ik geen junky achtige verschijnselen had zoals dof uit de ogen kijken en niet veel zin hebben in iets. Nu gebruik ik "slecht" maximaal 4 x 20 mg OxyNorm per dag indien nodig zijnde als escape middel bij hevige pijn. 4 x per dag is maximaal, maar ik gebruik zo min mogelijk, nu ongeveer 5 x per week een capsule. Met de dagelijkse zware hoofdpijn en steken etc zal ik moeten leven en gebruik ik naast de OxyNorm wel dagelijks Imigran 20 mg Neuspray en zuurstofom de pijn te beteugelen. Ik ben nu op zoek naar alternatieve medicatie/behandelingen. Vooralsnog heb ik TENS gebruikt, dieet vfoeding en Accupunctuur. Niets heeft geholpen, maar het volgende zal wellicht voetreflex therapie worden. Overige behandelingen zoals zenuwblokkades in mijn hoofd, middels een medische ingreep en/of 2 maandelijkse injecties in mijn achterhoofd zie ik niet zitten omdat ik niet wil dat men in mijn, en aan mijn brein gaan zitten sleutelen. Een ander alternatief was medicinale Cannabis n(bediol in thee vorm). Helaas wordt dit niet door de zorgverzekeraars vergoed omdat het geen geregistreed medicijn is. 5 Gram kost al gemmideld 50 tot 60 Euro en als men 1 gram per dag nodig heeft is dat al snel ruim 300 Euro per maand wat men zelf dient te betalen dus. Voor mij en vele geen haalbare kaart. En zo zijn we dus weer genoodzaakt om terug te vallen op datgene wat wel werkt, namelijk de Oxycodon. Ik ben er niet trots op dat ik het gebruik, maar ik ben er wel blij mee dat het bestaat. Ik hoop dan ook dat vele andere met dit medicijn (indien echt nodig) dezelfde baat mah gebben al ik. Het gaat een ieder die dit gebruikt goed.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum