Oxycodon

oxycodon

Bij  RugklachtenX

Hernia (42 meningen)
Lage rugpijn (21 meningen)
Artrose (14 meningen)
Pijn (algemeen) (12 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Gewrichtspijn (6 meningen)
Polyneuropathie (4 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (2 meningen)
Wervelkanaalstenose (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

29-03-2018

Rugklachten

Vaker last van nek/schouder/rugklachten. Werkhouding en overbelasting thuis waarschijnlijk de oorzaak. Zat alweer een paar dagen een zeurende plek tussen de schouderbladen. Een vast gevoel, diep inademen en niezen niet mogelijk. Bij het uitlaten van de hond schoot het er ineens in. Met tranen en veel pijn thuis gekomen. Geen enkele beweging vooral op rechts meer mogelijk[lees meer...]. Bij de huisarts geweest. Waarschijnlijk een wervel verkeerd geschoten. Hevige pijn dus oxycodon en naar de manueel therapeut. Oxycodon werkte na een uur. Kon weer wat vrijer bewegen zonder te huilen van de pijn. Wel wat suf. Lekker geslapen alleen volgende dag wat hoofdijn. Door de ultieme ontspanning was de ergste pijn weg. Ga verder met paracetamol.
28-02-2018

Rugklachten

Mijn klachten begonnen al binnen 24 uur na de start van deze pijnmedicatie. Nu ik gestopt ben met het gebruik blijk ik nagenoeg dezelfde klachten te hebben gehad met het gebruik van de voorgangers; Tramadol en Oxicontin. Kijk voor alle klachten lijken er weer oplossingen te zijn, zetpil hier, pilletje daar maar waar ik niet mee kan omgaan is de druk op mijn borst en de moe[lees meer...]ite met ademhalen. Ik heb een dagboek bijgehouden omdat ik vaak niet meer kon vertellen wat ik de vorige dag voelde. Mijn beleving van de dag is erg anders onder invloed van deze medicatie. Als mijn pijn nu ook weg was, dan had ik "blijven gebruiken overwogen".
05-01-2018

13-04-2017

Rugklachten

Sedert 2008 zware rugpijn. Gebeurde tijdens mijn werk als aan huis verzorgende. Patiënt van 123 kg, uit bed, in douche, in rolstoel (was half verlamd). Reeds sinds 6 jaar ervoor veel last. 2 rug operaties : geen hulp. Andere behandelingen (infiltraties, denervaties, enz..) niet geholpen. Nu neem ik 4 x 2 Oxycontin /dag, en ook nog pleisters. Is heel veel weet ik ook, maa[lees meer...]r anders lig ik de godganse dag in bed of sofa. Rugspecialist zegt zelf dat er momenteel niets anders aan te doen is, dan pijnstillers te gebruiken. Ben in principe wel dik TEGEN, maar is beter dan te leven als een plant. Bijwerkingen: gewichtstoename, duizeligheid, sporadisch hoofdpijn
12-04-2017

Rugpijn

Ik heb eind januari 2016 na een spoedopname met helse buikpijnen en helse rugpijn oxycodon voorgeschreven gekregen. Uiteraard was ik na opname nog volop in het ziekenhuis aanwezig voor onderzoeken wat de pijn veroorzaakte. Na reeks onderzoeken bleek mijn baarmoeder na 4 voldragen zwangerschappen het niet fijn te hebben, tenminste er werd gedacht dat dat de reden was. Later[lees meer...] kwamen we terug op mijn sterilisatie in Oktober van 2015, via een kijkoperatie. Mijn baarmoeder bleek geraakt te zijn en daardoor bleek ik zenuwbeschadigingen te hebben. Het heeft lang geduurd voordat er bekend werd dat mijn baarmoeder geraakt was tijdens de kijkoperatie, maar verklaarde wel waarom ik al sinds de kijkoperatie erge buikklachten had en deze ook van kwaad tot erger werden. Uiteindelijk moest in september 2016 mijn baarmoeder verwijderd worden, omdat de beschadigde zenuwen van mijn baarmoeder constant pijn door gaven, helse pijn. Ik ben door die pijn ook 3 maanden gewoon echt ziek geweest en op bed gelegen in de woonkamer, omdat ik niks meer kon door de vreselijke pijn. Ik slikte toen 75mg oxycodon per dag voor mijn operatie!!! Na mijn operatie kon ik na 3 weken afbouwen, maar mijn rugklachten die ik over heb gehouden na verkeerde houdingen aannemen toen ik zoveel pijn had in de buikstreek, slik ik nu 20 mg per dag. Het heeft met mijn buikklachten goed geholpen tegen de hevige pijn, maar door de 75mg was ik echt een zombie en icm ziek zijn is dat niet leuk maar goed, beter dan hele erge pijn hebben. Nu met de 20 mg per dag minder last van bijwerkingen. Enige bijwerkingen die ik blijf houden zijn jeuk en met name rug en gezicht (vaak bij mijn neus?), slaperig/dufjes, en helaas de allerbekendste obstipatie! Hoewel dat minder is met 20mg dan 75 mg. Hoop er wel binnenkort vanaf te zijn, want het is ondanks dat het bij mij goed werkt tegen de pijnklachten niet de oplossing en toch een heftig medicijn. Ik slik overigens 2x per dag 5 mg, dus in totaal 10mg per inname en dus 20mg per dag maximaal.
09-04-2017

06-04-2017

Rugklachten

In december 2013 knapte er iets in mijn rug bij het instappen in de auto. Na onderzoek en foto's bleek dat ik al ernstige osteoporose had, op dat moment waren er al in ieder geval 2 wervels ingezakt. De oorzaak was ook al bekend, namelijk parahyperthyreoidie, oftewel te snel werkende bijschildklieren. Hoewel in het voorjaar alles al in gereedheid was gebracht voor een oper[lees meer...]atie, werd deze op het laatste moment afgeblazen door de internist (in opleiding). Waarom? Geen idee. Ik werd naar huis gestuurd met langwerkende oxycodon (daarvan afgekickt in de zomer van 2014, eindelijk weer autorijden) en natriumrisedronaatpillen voor elke donderdagmorgen (nuchter). In het najaar van 2016 ging ik naar de huisarts met het vermoeden van longontsteking, ik werd daarop onmiddellijk doorgestuurd voor een longfoto. Daarop bleek dat het verval gewoon was doorgezet...toen weer het circuit in en op 20 maart j.l. ben ik dan eindelijk verlost van 3 klieren waar van er een in mijn schildklier zat....de bedoeling is dat de calciumhuishouding nu weer in orde komt en dat mijn botten weer wat sterker worden. Omdat ik door de vergroeiing in mijn rug ik steeds meer pijn kreeg moest ik steeds vaker een beroep doen op de 5 mgs die ik ook had gekregen. Als je zoveel pijn hebt neem je de bijwerkingen voor lief is mijn mening. Ik ben niet verslaafd en wil dat ook niet worden. De werking is niet altijd dezelfde, soms word ik er hyperactief van en soms word ik heel suf en val ik in een rare slaap. Ik gebruik laxeermiddel, om de 2 dagen, dat is genoeg. Voorlopig gaan we zo door. Hopelijk
13-02-2016

Rugklachten

Ik ben oxicodon gaan gebruiken na het vastzetten van 9 rugwervels (spondylodese) 2015, de ergste pijn gaat hiermee weg, een (rest) pijn blijft helaas. Ocycodon is verhoogd dit jaar januari, 2x 10 mg met gereguleerde afgifte en 2 x 5 mg, waarschijnlijk door langdurig gebruik geeft dit geen extra werking.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum