Oxycodon

oxycodon

Bij  ZenuwpijnX

Hernia (41 meningen)
Lage rugpijn (21 meningen)
Artrose (14 meningen)
Pijn (algemeen) (12 meningen)
Rugklachten (11 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (10 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Gewrichtspijn (6 meningen)
Polyneuropathie (4 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Clusterhoofdpijn (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (2 meningen)
Wervelkanaalstenose (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

19-06-2019

Oxycodon (oxycodon)

Hallo lieve mensen, ik was precies een jaar geleden opgenomen in het ziekenhuis vanwege een zware astma aanval. Ik ben uiteindelijk op de IC terecht gekomen. Ze moesten een slagader infuus aanleggen om de bloeddruk constant op te kunnen meten. Helaas hadden ze mij zodanig vaak moeten prikken (voor het bloedgas) dat ze die slagader infuus nergens anders konden aanleggen [lees meer...]dan in mijn lies. Ze zijn toen begonnen t prikken in mijn rechter lies en terwijl ze aan het prikken waren voelde ik allemaal schokken in mijn Been. Na 8 keer geprikt te hebben zat hij er eindelijk in. Gelijk daarna werd mij verteld dat ze nog zoiets moesten aanleggen in mijn linker lies (dat zou zijn om de medicatie via dat infuus in te kunnen brengen) . Ik wist al niet wat mij allemaal overkwam en ik voelde mij al zodanig gemarteld door wat ze mij hadden aangedaan met die 8 prikken waarvan 7 x mis en steeds maar weer porren in mij. Ze hebben toen 3 x in mijn linker lies geprikt en weer voelde il die gekke schokken in mijn been. De 3e keer heb ik gegild en gezegt dat ze moesten kappen. Dat hebben ze toen ook gedaan en uiteindelijk hebben ze toch een infuus in mijn arm geprikt voor dat infuus. Ik gebruik nu precies een jaar later nog steeds deze medicatie voor zenuw pijn: Oxycodon 20 mg ochtend en 20 mg avond langwerkend Oxycodon 4 tot 6 maal daags 5 mg kortweekend Gabapentine 900mg ochtend 900 avond Amitrypteline 25 mg ochtend Ik gebruik nu zo een 8 maanden een tens apparaat en ik durf wel te zeggen dat de tens apparaat de scherpste pijn wegneemt. Ik heb een qutenza behandeling (chilipeper pleisters) gehad maar dat vind ik zo heftig dat ik die behandeling nooit meer wil. Ik krijg volgende week woensdag mijn 2e ketamine behandeling , deze behandeling is een hele heftige ervaring maar ik denk wel dat het iets doet. Ik denk dat de heftigste pijn wat langer weg blijft. Ik weet het gewoon nog niet zeker maar daarom ga ik de 2e behandeling proberen. Tot slot, Alle medicatie en pijn maakt je een heel ander mens, De medicatie diet zoveel met je gedachtes en denkwijze. Ik kan mijzelf soms niet meer herkennen. Ik ben vanaf het ziekenhuis tegelijk begonnen aan de zenuw pijn medicatie dus ik durf niet te zeggen wat welk medicatie precies doet met mij. Groetjes T.
09-03-2019

Oxycodon (oxycodon)

Ik heb dit middel samen met fentanill 6 jaar gebruikt.Ben begonen met 5 mg en geeindigd op meer dan 200mg samen met fentanill.Het werkt enorm goed maar er zit geen grens aan .Door een operatie aan mijn stomp die geslaagd is ben ik gaan afbouwen hier heb ik 4 maanden over gedaan.Ik ben veel gewend maar het afkicken is een ware hel 3 dagen niet slapen is heel gewoon.Dit heb [lees meer...]bij mij 7 weken geduurd maar het gaat nu gelukkig stukken beter.Mijn advies laat je heel goed begeleiden en stop zo snel mogelijk want anders heb je gegarandeerd een gigantisch verslavingsprobleem.
24-08-2018

Oxycodon (oxycodon)

Door mislukte operatie ernstige zenuwpijn overgehouden. Ik ben heel blij dat dit medicijn bestaat, zonder medicijnen zou ik er niet mee kunnen leven
12-03-2018

Oxycodon (oxycodon)

Er zitten 3 zenuwen klem in mijn nek en 2 versleten nekwervels ik heb heel veel pijn maar dat is beter dan stoppen met Oxycodon als ik geweten had dat het zo zwaar zou zijn om er mee te stoppen dan had ik er nooit maar dan ook nooit mee begonnen ik slikte 180 mg per dag 23 maart krijg ik weer spuiten in mijn nek en ik hoop dat de pijn dan heel veel minder is ik slik nu nog[lees meer...] 90 mg het is zo ontzettend zwaar om er mee te stoppen dat ik na 23 maart naar de afkickkliniek moet om er helemaal mee te stoppen echt een hel!!
29-12-2017

Oxycodon (oxycodon)

Na al meerdere keren hernia's te hebben gehad heb ik nu een vergelijkbare pijn alleen gaat het dit keer niet over. Ik heb dit nu inmiddels 2jaar en de pijn is vaak niet te harden. De Oxycodon helpt maar bij mij vooral als ik stil lig. Mijn dagen zijn dus voornamelijk horizontaal, ik wissel dit af met wandelen. Er zijn verschillende dagen waarin het wel eens iets beter gaat[lees meer...] maar er zijn ook dagen dat ik mijn bed helemaal niet uit kom. Ik probeer niet te veel of onnodige pijnstilingen te gebruiken maar op een slechte dag gebruikt ik in totaal 22 pillen om een beetje te kunnen"leven". Alle onderzoeken inmiddels al gehad en vorig jaar te horen gekregen dat ik er mee moet leren leven. Nu heb ik bij gratie gods, via een vriendin welke Radioloog is, nog een 5th opinion gekregen bij een neurochirurg. Deze gaf aan dat het op zijn best 20% beter kan worden. Dus er is hoop! Oxycodon dempt de pieken van de pijn maar deze is zeker niet weg. Ik ben er ontzettend suf door en "slaap" voor mijn doen abnormaal vaak maar nooit aan 1 stuk. Mijn been gaat regelmatig in een spasme en hier word ik wakker van en doet ongelooflijk veel pijn. Ik voel me vaak een soort zombie. Mijn darmen staan zo goed als stil en moet hier weer andere medicatie gebruiken. Mijn geheugen is behoorlijk slecht en ik vergeet soms tijdens een gesprek wat het onderwerp was of ik kom niet op de naam van de simpelste dingen. Zonder dit medicijn verga ik van de pijn dus ik moet het gebruiken maar je word er niet vrolijk van. Verder gebruik ik Amitriptylyne en Diclofenac en heb een abonnement op paracetamol.
23-12-2017

Oxycodon (oxycodon)

Na een val, heb ik mijn hand en arm mijn arm enkel maanden amper kunnen gebruiken. Nu blijkt er een zenuw klem te zitten. Een operatie is helaas voor nu niet mogelijk, dus pijnstilling. Oxycodon 10 Mg 2 maal daags helpt voldoende tegen de pijn. Wel slaap ik ca 12 uur per dag in tussenpozen. Mijn werk kan ik (nog) niet doen en mijn opleiding ligt op een laag pitje. Onthoude[lees meer...]n van nieuw informatie is nl lastig door gebruik van de oxycodon. De eerste weken regelmatig last van hoofdpijn en het duizelingen. Hoofdpijn heb ik nu nog ca 1 x in de week. Wel krijg ik meer last van nare dromen na ca 2 maanden. Ook krijg ik meer last van onrust. De pilletjes zijn klein en makkelijk in te nemen.
21-12-2017

Oxycodon (oxycodon)

Werkt goed tegen de pijn maar de bijwerkingen bij mij zijn zeer heftig. Eigenlijk nadelen zijn groter dan voordelen.
25-08-2017

Oxycodon (oxycodon)

Sinds me 19e ben ik pijnpatient omdat de artsen mij jaren lang niet geloofde en wouden helpen is de zenuw gaan afsterven wat enorme zenuwpijnen veroorzaakt de hele dag door. Sinds ik de oxycondon op vaste hoeveelheid op vaste tijden nu gebruikt is het voor mij een heel stuk beter uit te houden. Op slechte dagen komt het er nog wel doorheen maar al met al kan ik beter func[lees meer...]tioneren als dat ik ze niet inneem. Als ik 's morgens wakker wordt dan is de pijn echt enorm maar na uur van innamen kan ik weer gewoon (voor mij gewoon dan) me ding doen.
25-08-2017

25-07-2017

Oxycodon (oxycodon)

Na 2 knieprotheses (en vele operaties daarvoor) dystrofie ontwikkeld (zenuwbeschadiging) wat inhoud dat ik naast mijn beperking van de knieen, waar overigens mee te leven valt, hele dagen zenuwpijn dag en nacht. Ene dag erger dan de andere. Ben tot de dag van vandaag zo blij dat ik de Oxycodon heb gekregen vorig jaar. Het is geen wondermiddel maar haalt even het scherpe ka[lees meer...]ntje eraf, waardoor je toch weer overdag een beetje "normaal" kan functioneren. De pijn is er, maar te doen. Ik probeer het gebruik te beperken tot 3x10 mg per dag in combinatie met 1000 mg paracetamol. De ene dag slik ik extra en de andere dag, als het beter gaat, slik ik er 1 minder. 's Nachts ook veel pijn, dus neem ik 5mg in met 500 gram paracetamol, dan neem ik overdag ipv 10 mg soms 5 mg in met 500 paracetamol zodat ik op deze manier op de 30mg uitkom, want goed is het natuurlijk allemaal niet, dus zo wil ik het toch een beetje binnen de perken proberen te houden. Binnenkort naar de pijnpoli voor een verhitting in de zenuw, dat helpt ook wel voor eventjes.
15-07-2017

Oxycodon (oxycodon)

In het begin goede werking na ophoging dosering veel bijwerkingen. Begon met 0,5 in 2014 eindigde met gemiddeld 60 mg p/g. Vreselijk verslavend, ik had er steeds meer van nodig terwijl ze steeds minder goed werken. Ben nu overgestapt op methadon 2x 0,5 mg p/d pijn is soms bijna weg en werkt lang. Goede manier om van de oxy af te komen. Nu werkt de methadon goed, maar hoe i[lees meer...]s het over een paar maanden? Het blijft een drama als je niet gezond bent.
02-07-2017

Oxycodon (oxycodon)

Na een opbouwperiode van ca. 2 weken kan ik merken dat de pijn wat beter te hanteren is. Zenuwpijn verdwijnt niet met welke medicatie dan ook, maar het wordt leefbaarder.
10-05-2017

Oxycodon (oxycodon)

Na meerdere operaties moest ik aan de oxycondon lang en kort. Slikte het 2 jaar en moest steeds meer slikken. Zeer verslavend (week Afkicken in het ziekenhuis). Dus niet langer slikken dan 2 weken.
12-04-2017

Oxycodon (oxycodon)

Buiten dit middel neem ik ook eventueel oramorph in, dit kan ik 6 x per dag doen. Ik heb een neurostimulator en buiten dat dus medicijnen. Ik neem op geleide van de pijn medicatie in, soms is dat 40 Mg oxycodon en 60 Mg oramorph per dag, soms is dit 20 Mg oxycodon en 20 Mg oramorph. Pijn is wisselend, dus m'n gebruik ook. Wil wel zeggen dat als de pijn te erg is dit ook n[lees meer...]iet helpt, plat liggen en niks doen is dan het beste medicijn. Darmwerking is nu wel verminderd, neem hier dagelijks zakjes movicolon voor in.
16-02-2016

Oxycodon (oxycodon)

Heeft het eerste 2 jaar goed geholpen maar nu werkt het niet zo goed meer, 's morgens helpt ie nog iets, maar tegen de middag bij de volgende inname al haast niet meer, heb nu 5mg. denk dat hij nu langzaam wat sterker moet worden.
20-07-2015

Oxycodon (oxycodon)

Gekregen tegen zenuwpijn, pijn verdween totaal niet. Bijwerkingen: zwart zien, gevoel flauw te vallen, misselijkheid, duizelingen, braakneiging, slaperigheid.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum