ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 2
10-01-2019

Artrose

In verband met een kapotte knie, hernia, scoliose en artrose in mijn rug gebruik ik sinds een klein jaar dagelijks 4a5 x oxycodon 5mg korte afgifte. Op zich nooit problemen gehad totdat ik in augustus, september en oktober opeens heel misselijk werd en vele malen achter elkaar moest overgeven. Ook werd ik dan heel licht in het hoofd alsof ik flauw ging vallen en kon ik b[lees meer...]ijna niet meer op mijn (trillende) benen staan. Omdat de laatste tijd merkte dat het minder effect kreeg op de (zenuw)pijn, had ik iom huisarts besloten om te starten met wietolie met CBD en THC teneinde om ook een beetje van de oxycodon af te komen. Deze olie hielp echt ongelooflijk goed! Ik ben toen ook meteen wat minder oxycodon gaan gebruiken (3x daags). Echter 5 dagen na het starten hiermee, kreeg ik weer zo’n aanval als in de eerdere maanden en deze klachten houden nu al 4 weken aan met kleine ups en grote downs. Buiten het dizzy zijn, wegtrekkers krijgen, het trillen, koud hebben en zweten overheersen vooral angstgevoelens. Echte doodsangst bij aanvallen en constant ontzettend gespannen en angstig vooral ‘ s avonds. Ik durf bijna geen niet meer naar buiten in de angst dat ik weer aanval krijg. Ik denk ook steeds dat ik wel iets heel erg moet hebben omdat mijn lichaam zulke angstaanjagende dingen doet. Ik heb ook cardiologische onderzoeken gehad en met mijn hart is niets mis. Inmiddels slik ik sinds anderhalve week 3x daags oxazepam en 1x daags oxicodon langzame afgifte. Dit in combinatie met de cannabisolie met THC, zou moeten zorgen dat ik redelijk versuft ben, maar dit is geenszins het geval. Ik ben heel energiek en helaas dus 1 brok angst en spanning. Volgens mijn huisarts, de cardioloog en de advieslijn van de Jellinek zouden mijn klachten heel goed afkickverschijnselen van de morfine kunnen zijn in combinatie met stress en hormonen (ben 52). Maar zo abrupt doe ik het niet (van gemiddeld 20mg in een maand naar 10mg) en mentale problemen heb ik niet echt. Ik word er inmiddels helemaal hopeloos van en wil gewoon weer de oude worden. Is er iemand die ervaring heeft met bovenstaande klachten?
26-12-2018

Artrose

Ik gebruik het middel oxycodon nadat ik stijf stond van de pijn, veroorzaakt door "bechterew", dit nadat ik gestopt was met mijn bechterew-therapie wegens chemo-therapie. Sinds een week gebruik ik er 2x per dag een halve tablet "methadon" bij. Resultaat: Totaal geen pijn meer.
12-12-2018

Artrose

Het zou even tijd nodig hebben om aan morfine te wennen maar zover heb ik het niet laten komen ondanks dat ik enkel nog kon liggen vanwege de hevige pijn. Beroerd, duizelig en het gevoel alsof je op de maan ben beland, zo voelde ik me de hele dag tot de overstap naar Targinact. Dat wennen had ik echter niet bij de Targinact. Na een uurtje verdween de ergste pijn welke zelf[lees meer...]s bij stil liggen aanwezig was en sinds het gebruik van Targinact ben ik weer in staat met andere dingen bezig te zijn dan alleen de dag zo goed mogelijk door te komen. Geen bijwerkingen, niet beroerd
27-05-2018

Artrose

omdat ik geen andere pijnstillers mag gebruiken kreeg ik 5 mg 2x daags langwerkende uitvoering. In het begin werd ik knap misselijk van deze medicijnen maar maar weer een bezoek aan de huisarts kreeg ik granistron wat goed hielp . Daarnaast gebruik ik op aanraden een homeopatisch middel genaamd okugest tegen misselijkheid .het geheel help nu goed en ben tevreden. ikk gebru[lees meer...]ik nu per dag langwerkend 10 mg.
16-04-2018

15-08-2017

Artrose

Na mijn eerste operatie in 2016 kreeg ik Oxycodon voorgeschreven door de neuroloog om de napijn te verminderen en later om de pijn veroorzaakt door artrose in mijn nekwervels te onderdrukken. Na mijn ervaring met fentanyl was oxycodon een hele opluchting voor mij, de pijn waar ik al jaren mee rondliep was zo goed als weg en met de bijwerkingen kon ik leven. Begin 2017 we[lees meer...]rd een dubbele stenose in de nek geconstateerd (beknelling van het ruggemerg) en nadat ik van het een op het andere moment niet meer kon lopen vond er een spoedoperatie plaats. Helaas was het toen al te laat en ik hield er een partiële dwarslaesie aan over. Om de pijn te blijven onderdrukken slik ik nu nog steeds oxycodon, zo'n 50mg per dag waarvan 30mg kortwerkend en 20mg langwerkend. De enige nadelen zijn af en toe obstipatie, makkelijk zweten en constant honger 😁
12-04-2017

Artrose

Ik heb Fibromyalgie, artrose, en sindskort weet ik door al jaren klachten van onderrug en benen dat ik ook een hernia heb. Als ik de oxycodon niet slik en na een uur ibuprofen (dit heb ik in overleg met de huisarts ter versterking) kan ik niet functioneren door ernstige pijn in benen. Ik wou er vanaf dus heb het geprobeerd (ook onder begeleiding, nooit zelf doen) maar dit [lees meer...]ging niet werken. Ik slik 's morgens 2 van 10mg, 's middags 1 van 5mg (was ook 10mg) en om half elf 's avonds ook 1 van 10 mg, verder geen last hiervan. Bij de start van dit medicijn had ik veel last van afwezigheid, duizeligheid en soms misselijkheid. Na twee weken waren deze over. Nu heb ik vooral last met regelmaat van mijn ontlasting, maar heb daar wel een oplossing voor gevonden wat erg belangrijk is. Veel water drinken over de dag verdeeld.
12-11-2016

Artrose

Ik zit vanaf 4-1-2016 thuis in de ziektewet, met veel pijn in de onderrug en tintelingen in mijn rechter been. Naar de fysiotherapeut gestuurd door de huisarts en diclofenac zetpil gekregen, want van pillen krijg ik jeuk. 1 week volgehouden, maar de pijn werd alleen erger. Teruggegaan naar de huisarts, die stuurde me door om een MRI scan te laten maken. Uitslag: een hernia[lees meer...] en artrose, dus naar de neuroloog toe en die propte me weer met diclofenac(meer mg) vol en extra paracetamol ( 4x daags 1000 mg). De pijn bleef aan, van de artrose en de hernia moest met rusten genezen. Van de neuroloog naar de pijnpoli gestuurd en daar enkele behandelingen gehad. Dat hielp een paar weken, maar niet echt. Toen werd er oxycodon( 2x daags 10mg) voorgeschreven, na 2 dagen had ik last van misselijkheid ,beven en trillen, hoofdpijn, verstopping, jeuk, overgeven, zwetend wakker worden in de nacht. Ik zit nu ruim 8 maanden aan de oxycodon, ben nu aan het proberen om er af te geraken van dit spul, dit valt erg zwaar. Mijn gezin lijd er erg onder, ik herken mezelf niet meer, stemmingswisselingen en constant ruzie, met hele heftige drift buien, met erna een gruwelijk schuldgevoel, wat ik heb veroorzaakt. Ik weet het niet meer, maar weer eens met de huisarts gaan praten. Ik moet er vanaf, anders is mijn huwelijk van 30 jaar naar de klote? GRT
Pagina 1 van 2

Mirena (2099) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (841) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (482) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (461) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!