Ervaringen met Oxycodon

oxycodon

Bij  HerniaX

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

25-03-2021 | Man | 17
oxycodon (40mg)
Hernia
ik had een hernia op jonge leeftijd in opbouw van operatie kreeg ik de medicatie.

08-02-2021 | Vrouw | 24
Hernia
Tijdens mijn opname in het ziekenhuis werd ik geïntroduceerd met dit medicijn. In eerste instantie werkte het fantastisch en werd de pijn ook zeker minder. Maar na een aantal dagen begon ik extreem veel bijwerkingen te ondervinden en werkte het middel ook minder goed tegen de pijn. De bijwerkingen waren zijn zo heftig dat ik eigenlijk beroerder daar van werd dan van de pij[lees meer...]n zelf. Besloten af te bouwen met het medicijn en maar even de tanden op elkaar te zetten met morfine. Voor mij nooit meer oxycodon. Mijn zicht begon te verminderen, ik kreeg trillende handen, hartkloppingen, de hele dag kotsmisselijk, ik kon niet meer plassen en was constant vermoeid en slaperig.

02-02-2020 | Vrouw | 33
Hernia
Ik had helse zenuw pijn, kreeg eerste instantie 2x 10mg per dag. Wat een verademing. Totaal 2 maanden geslikt maar dan. Ik moest afbouwen, ok top 1x 10mg ging goed. 1x 5mg owkee wat voel ik me raar. En dan de stop dag, hell alsof mijn botten door mijn huid willen. Huilen, trillen, krampen, hartskloppingen. Zweten, warm/koud. Begin er niett aan, ik had nog zo tegen de doc[lees meer...] gezegd is het verstandig.

09-12-2018 | Vrouw | 37
Hernia
Als ik van te voren had geweten wat oxicodon met mij deed was ik er nooit aan begonnen ik leef al tien jaar met pijn heb al twee operaties aan mijn nek gehad en van de laatste operatie ben ik nu nog t herstellen ik wil de oxicodon afbouwen en voor spuiten gaan bij de pijnpoli uk ben 37 jaar alleenstaande moeder en de jongste is twee en heb t elke dag super zwaar zit dus [lees meer...]nu elke dag op 120 mg oxicodon per dag en diazepam om de nachten door te komen

28-06-2022 | Man | 40
Hernia
Begonnen met 4maal daags 1 5 mg tablet nu drie jaar later ga ik naar een kliniek om van die troep af te komen ben nooit meer gaan nemen alleen wel eens gesnoven nou dan beland je ff in de wereld van never ending story echt niet om te zijken maar begin er niet aan verslaafd binnen een week of drie en het helpt eigenlijk niet zo veel

24-08-2022 | Man | 44
oxycodon (10mg)
Hernia
Beste lotgenoten, In 2019 is er bij mij een hernia gesignaleerd. Ik ben 44 jaar, relatief gezond, en kon de laatste maanden moeilijk lopen (uitstraling rechter been), ik begon mij zorgen te maken. Na een MRI bleek er sprake van een lage rughernia, l3-l5, tussenwervelschijven vrijwel verdwenen, en lussen zenuw bekneld tussen de wervels. Natuurlijk wou ik van de ernstige [lees meer...]pijn af, er werd direct gesproken over een spondylodese operatie, en zonder uitleg, behalve de werking van pijnbestrijding, werd mij 4x 10 mg kortwerkend, en twee maal 20mg, langwerkend, voorgeschreven. De Covid pandemie brak aan. Twee jaar de reguliere operaties uitgesteld. Door mijn eigen schuld, er stond eindelijk een operatie gepland, mocht ik niet geopereerd worden omdat ik rook. Roken (cotinine) vertraagd de aanmaak van botweefsel. De neurochirurg wou mij, kon mij, niet opereren zolang ik niet een half jaar was gestopt met roken. Stom stom stom van mij. Nu ben ik gestopt met roken, en na 3,5 jaar dealen met een rughernia word ik naar verwachting in het najaar 2022 geopereerd. Was ik maar beter en duidelijk vooraf geïnformeerd over de nadelen van Oxycodon. Ik gleed volledig af van mijn vreugde, alles was een neerwaardse spiraal. Emoties vervlakt, angstig en slapeloos, ik had geen power en ratio om mijzelf uit deze benarde situatie te trekken. Gevangen door de drugs. Tevens kreeg ik jarenlang Diazepam voorgeschreven. 20mg per dag. Overdag voor de rust, het bestrijden van de onrust en angst (ter verdediging ik ben psychiatrisch hulpverlener en kan wel tegen een mentaal stootje, voor de nacht 10mg om te kunnen rusten en slapen, tevens als spierverslapper voor de onderrug. Alweer een medicijn waar resistentie snel optreedt. Al wil ik dondersgraag van de Oxycodon af, en wie weet, het kost veel moeite, ook van de benzo’s. Het soppen met roken moet mijn motivatie blijven om geopereerd te kunnen worden en met beleid de medicatie te kunnen afbouwen. Ik ben lange tijd een wijnliefhebber geweest (dat ben ik nog..), maar drink al een tijd abstinent niet meer. Dat scheelt 80%, in goede zin (ik kan weer kilometers lopen oa.,daarna rust) van de algehele situatie. Voor de nog niet wetenden, mensen die soortgelijk snel aan medicatie zoals Oxycodon en diazepam beginnen, en een slokje lusten: denk 1000 keer na. Het is een hele lap tekst, en als zorgverlener zelf in de zorg te belanden is al een confrontatie; ik wens niemand deze slopende helse situatie toe. Sterkte allen en wees verstandig, laat u goed uitleggen uit voorzorg door de desbetreffend arts over de voor- en nadelen van deze medicatie.

23-08-2022 | Vrouw | 44
Hernia
Afbouw bij 5x20 oxycodon is een heel. Steeds griep verschijnselen, diaree & overgeven.

05-09-2020 | Vrouw | 46
Hernia
Begin er niet aan !!! Al met al tien jaar geslikt liep al vanaf m’n 19 met ernstige rugklachten geen dokter nam mij serieus jonge meid kan niet na tien jaar gebruik was ik het zat en eindelijk een goede neurochirurg gevonden hij nam mij direct serieus en heeft mij al met al drie x geopereerd bleek drie hernia’s en versleten wervels te hebben nu loop ik ineens na 26 jaar p[lees meer...]ijn op wolken en dat terwijl ze bij de pijnpoli waar ik eerst liep tassen vol oxycontine voorschreven echt belachelijk ( volgens mij kregen ze bonus Sen dr voor) nu heb ik het ergste gehad en ben al met al van bijna 100 mg p. Dag na vijf mg gegaan en ben dr nog niet nu weer depressieve klachten maargoed de laatste loodjes wegen het zwaarst en mijn tip praat met je huisarts ik kreeg klein beetje diazepam dr bij en dat maakte het afkicken stukken dragelijker en een paar weken diazepam afkicken is peanuts vergeleken met oxycontine. Ik zou zo blij zijn als ik dr helemaal vanaf ben en wil het nooit meer rook wel een dikke joint desnoods maar nooit meer deze bende ze moeten het verbieden gif is het

01-06-2021 | Vrouw | 47
Nek- / rughernia

20-06-2019 | Vrouw | 48
Hernia
Gekregen ivm ernstige zenuwpijn in mijn been na een herniaoperatie die overigens wel goed gelukt is. Zenuw was zo beschadigd en dat gaf hele erge pijn. Niks hielp behalve de oxycodon 5 mg, mocht 2xdd 10 mg maar heb aldoor 1x per dag 5 mg genomen ivm angst voor verslaving, het haalde niet de hele pijn weg maar wel de scherpe kantjes eraf. Verder geen bijwerkingen.

08-03-2021 | Man | 49
Hernia
In combinatie met paracetamol en ibuprofen neemt het de pijn klachten bijna helemaal weg. Soms een beetje jeuk, ik heb voor de verstopping magnesium pillen die erg goed werken en veel minder vies zijn dan de zakjes..

01-11-2020 | Vrouw | 49
Hernia
Ik ben ooit begonnen omdat ik een nekhernia had waarbij de pijnstilling van tramadol niet genoeg was. Het werkt supergoed. Het nadeel is dat je wel steeds meer nodig hebt voor dezelfde werking. Nadat de nekhernia over was. Heb ik diverse alternatieven geprobeerd: tens apparaat, en nog zowat. Uiteindelijk heeft dry needling bij de fysio me van de restpijn afgeholpen. Toen b[lees meer...]en ik zelfstandig van 80 mg in een rustig tempo in een paar maanden afgekickt. Maar nu loop ik al 1,5 jaar met een tot kort onontdekte hernia van de huisarts. Dus zit weer aan de oxycodon. Pas mri gehad en over een week een afspraak met de neurochirurg. En dan maar hopen dat ze me snel kunnen opereren ivm dat Corona. Hopelijk kan ik dan in rustig tempo weer afbouwen, wat me tot dusver mee viel.

11-08-2020 | Man | 49
Hernia
2.5 jaar gelden begonnen met 2 x 5mg.langwerkend zit nu op 2 maal daags x 10 mg langwerkend en 6x 5 mg kort werkend plus 2maal daags 2 maal 75 mg pregabiline dat is voor de zenuwpijn. en nog steeds verrek ik van de pijn . uit behand in het ziekenhuis , ik vol een chronische pijn behandeling benaiud als de pest. geen hart problemen al 2 maal onderzocht . word er gek van. [lees meer...]o en natuurlijk 6 maal daags paracetemol voor de hoofd pijnen . die je er gratis bij krijg . daarnaast cesar therapie gevolg geen baat . .

23-10-2019 | Vrouw | 52
oxycodon (10mg)
Hernia
Kwam met zoveel pijn in het ziekenhuis dat ze mij meteen hoog in de Oxycodon ,na 8 dagen alleen maar hoger gaan zitten .Mri gaf het niet goed aan maar bleek caudasyndroom te hebben .Toen met spoed geopereerd maar veel restschade.Hierdoor kreeg ik de oxycodon steeds opnieuw voorgeschreven. Nadat ik mij goed in verdiept had wat dit medicijn inhoud ben ik ondanks mijn pijn in[lees meer...] bil ,been(zenuwpijn) ,voet die schreef staat en geen grip meer hebben op mijn stoelgang in week afgebouwd. Niet normaal waar je dan doorheen gaat. Snap niet dat artsen dit langer dan 2 weken voorschrijven.Daarna zo verslavend .Echt pas op!

04-09-2021 | Man | 53
Hernia
Omdat Diclofenac en paracetamol niet hielpen bij een hernia, aan huisarts een sterker medicijn gevraagd. Oxycodon tabletten van 10 mg. (kortwerkend)gekregen. In eerste instantie was mijn indruk geweldig , direct van de pijn af. Maar toen begon ook de dufheid erbij te komen, in eerste instantie dacht ik dat kwam omdat ik de voorgaande dagen weinig had geslapen vanwege de p[lees meer...]ijn, maar ook de dagen erna bleef de slaperigheid. Na een jaar van de Hernia af te zijn is het weer opnieuw begonnen, maar durf de Oxy niet te nemen op het werk. Jammer dat de bijwerkingen langer duren dan de pijnstilling.

27-12-2018 | Man | 54
Hernia
Medicijn werkt prima had hernia in mijn nek andere medicijnen deden niks, kon amper nog lopen met oxy geen last meer, maar kan niet meer zonder na traject met mijn huisarts nu naar verslavingszorg omdat ik er niet vanaf kom. Eerst zelf geprobeerd om te stoppen maar dit lukt de ontwenning verschijnselen zijn niet mis. Misschien bij mij meer dan bij een ander maar laat je e[lees meer...]cht goed voorlichten. Ik gebruik nu 4x20mg per dag