ziekte

Valproinezuur (Depakine)

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor epilepsie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: epilepsie

14-01-2022 | Vrouw | 42
Epilepsie
Ik had na paar keer gebruiken al gelijk de helft van de omschreven bijwerkingen, op advies van de arts na 3 dagen gedwongen gestopt.

13-01-2022 | Man | 61
Epilepsie
omdat het zo ging mocht ik van mijn specialist medicijnen verminderen, ik gebruik tabletten keppra 500 mg. door het verminderen had ik ook tabletten van 250 mg nodig, deze kreeg ik maar na circa 9 maanden ben ik hiermee gestopt want ze hadden vele bijwerkingen, ik voelde mij niet meer 100 %. ik ben weer teruggegaan naar mijn oude tabletten en na circa 5 weken was het oude [lees meer...]gevoel weer terug. maar nu is het maar hopen dat ik ook weer eetlust krijg, want dit is een bijwerking van keppra.

24-12-2021 | Man | 4
Epilepsie
LET OP : Deze ervaring gaat over het gebruik bij een hond, niet bij een mens!!! Ik gebruik dit voor mijn Canadese herder deze is 4,5 jaar oud en weegt 32 kg 2 maal dagelijks 250 mg Maar de aanvallen blijven komen, 18 stuks in 3 dagen! Dosis nu verhoogd naar 375 mg, en dit ook twee keer per dag , resultaat hond is over actief ! Of heeft iemand anders een idee !!

15-12-2021 | Vrouw | 32
Epilepsie
Lamotrigine opgebouwd, waarna de bijwerkingen vrijwel verdwenen. Toch bleven de aanvallen komen (wel minder vaak), daarom met de neuroloog besloten om de dosering te verhogen. Ik voel me vreselijk. Ik was vergeten wat een verhoging met je doet. Het voelt alsof de zwaartekracht me naar beneden trekt, wat enorm vermoeiend is. Alles wat ik toch probeer te doen is te veel. D[lees meer...]an krijg ik enorme hoofdpijn, word misselijk en moet ik absolute rust nemen. Ik hou me vast aan het feit dat dit minder zal worden, zoals het bij de lagere doseringen ook was. Hebben anderen dit ook?

Clonazepam

04-12-2021 | Vrouw | 61
clonazepam
Epilepsie
Goedendag, ik slik nu 30 jaar clonazepam, het werkt goed tegen mijn epilepsie samen met Depakine, maar heb weinig herinneringen van me leven , het beïnvloed enorm je geheugen Voorbeeld-ik sla alle informatie wel op maar kan het niet terug halen dit lukt alleen als ik getriggerd wordt door iets of iemand , een ramp Je vergeet alles de leuke dingen maar ook de sle[lees meer...]chte dingen , Leren of van dingen leren is hierdoor bijna onmogelijk, Nu ben ik bezig frisium te vervangen door Lamotrigine, zit op de helft van de medicatieswitch en voel me veel fitter me geheugen is ook beter , erg wennen , ik stap uit mijn mistige wolk , zoals mijn neuroloog al voorspelde - U gaat zich een heel ander mens voelen,

29-11-2021 | Man | 43
Epilepsie
Gebruik nu al 14 jaar keppra na het krijgen van epilepsie door een hersentumor. Aan geopereerd en radiotherapie gehad. Ben begonnen met 2 maal daags 500mg , maar door der loop de jaren toch weer insulten gehad en daardoor dosering verhoogd. Ook in overleg met arts afgebouwd maar dit veroorzaakte weer insulten. Apotheek een B merk gehad en dat ging ook verkeerd. Nu gebruik [lees meer...]ik 2 maal daags 1250mg en 250mg lamotrigine. Dus bijwerkingen zijn aanwezig maar kan er redelijk mee leven. Maar we zijn er nog;)

05-11-2021 | Vrouw | 49

02-11-2021 | Vrouw | 58
Epilepsie
Ernstig ongeluk bloeding coma stress Na meningeoom beter Griepprik gehad na een uur epileptische aanval

13-10-2021 | Man | 28
Epilepsie
Na jaren van ernstige epilepsie en depakine slikken, dit geprobeerd. Wondermiddel! Geen bijwerkingen niks. Wilde meteen de depakine ook verlagen. Dat ging mis. Nu ups en downs in de laatste 8 jaar, is het moeilijk te peilen of het werkt. De aanvallen zijn ineens terug gekomen, dus de depakine maar verhoogd nu. Maar was een lange tijd een wondermiddel. Zijn er mensen di[lees meer...]e dit medicijn ook hebben opgehoogd van 200mg per dag? Mijn arts zegt dat het toch niet werkt.

12-10-2021 | Man | 28
Epilepsie
Na ineens 8 jaar geleden een epileptische aanval te hebben gehad kreeg ik die diagnose. De aanvallen heel heftig. Meteen bewusteloos, ogen weg, adem lijkt te stoppen, overgeven en bloed uit mijn mond. Na wakker worden, geheugen compleet weg, geen evenwichtsorgaan meer en migraines. Dat voor een dag, waarbij de migraines en geheugen beter worden, maar een kapotte tong blijf[lees meer...]t voor een tijd. Depakine verminderde het, maar ik ging alsnog wel naar feestjes met drugs en alles (meestal xtc, lsd of ketamine). Daar ging het regelmatig mis. Daar mee gestopt, mijn epilepsie verergerde een lange tijd daarna (de aanvallen niet uitgelokt met iets). Bij het verhogen naar 1000mg merkte ik dat mijn geheugen ontzettend slecht was, mijn eigen geboortedatum, pincode, namen van gezinsleden, gebeurde regelmatig! Dit ging trouwens ook allemaal gepaard met een depressieve stoornis (al voor de diagnose). Toen hebben ze besloten om lamotrigine toe te voegen. Wat een WONDERMINDDEL! Geen aanvallen meer, kon mijn depakine verlagen, geen bijwerkingen die ik kon herleiden tot dat middel. Dit ging ontzettend lang goed, een jaar of meer denk ik. Nu is het een tijd geleden weer helemaal slecht, mijn dosis is verhoogd naar 1500mg per dag. Ik krijg trouwens ineens alleen nog maar aanvallen 's nachts en nooit mijn overdag, terwijl ik al die jaren nog nooit snachts heb gehad. Nu heb ik sinds 2 weken die hoge dosis, voel mijn compleet apathisch, moe, en ineens haaruitval. Kan niet eens met een meisje naar bed, aangezien zo'n aanval traumatisch werkt voor anderen (weet ik van anderen). Dus ben ook zo vrienden kwijt geraakt. Zit nu op het punt dat ik het liefst euthanasie zou aanvragen eerlijk gezegd. Hoop iig dat er mensen zijn die in die fijne fasen van mij kunnen blijven, ik weet dat het kan van anderen iig.

11-10-2021 | Vrouw | 32
Epilepsie
Geen effect, geen bijwerkingen,...

Vimpat

11-10-2021 | Vrouw | 32
lacosamide
Epilepsie
Meteen met 2x 200mg per dag begonnen, zonder combinatie met andere medicatie. Geen zeer ernstige bijwerkingen maar wel vervelende zoals hoofdpijn, moeheid, vergeetachtigheid,..

05-10-2021 | Vrouw | 72

Tegretol

29-09-2021 | Man | 61
carbamazepine
Epilepsie
ik gebruik dit medicijn al ruim 45 jaar en het werkt, ik had Gee aanvallen meer. maar na mijn operatie in 1994 kreeg ik langzaam geen eetlust meer, ik at 1 boterham per 4 dagen. sinds 2012 ben ik aanvalsrij, na 2020 ben ik met toestemming van mijn neuroloog tegretol gaan verminderen en het gaat heel goed, ik eet weer en voel mij fitter en geestelijk sterker. en ik krijg we[lees meer...]er eetlust. hier had ik veel eerder mee moeten beginnen want nu krijg ik ook weer zin om te leven. in het begin van het verminderen kon ik niet slapen maar langzaam is alles weer goed gekomen.

24-09-2021 | Man | 57
Epilepsie
Vorig jaar zware aanval gehad. Geen oorzaak ontdekt

21-09-2021 | Vrouw | 72
Epilepsie
Keppra is effectief maar de bijwerkingen zijn heel vervelend

24-08-2021 | Man | 42
Epilepsie
Nadat ik een (Flits) van een fotograaf, kreeg met 1.1/2 jaar. Een vermoedelijke tijdens buiten spelen, zomaar in slaap vallen. En met ogen open slapen. midden op de dag. EEG scan in 1980-1982 bleek de testjes op beeldscherm televisie met lichtjes en geluidjes, mijn hersens ALLES perfect te werken. IKZELF kreeg gevoel alsof ik van afstand [De Wereld] zag, en Mij Niet [lees meer...][In De Wereld bevind] Depakine van 3x per dag afbouwend in 3.5 jaar naar 1x per dag. ben ik geheel van epilepsie af gekomen. Enige wat over gehouden heb.. De Therapie, die zich uit [Gek Zijn Op disco Flitslichten] Flits en zwaailampen van Autoś ed. Disco house muziek ook. De Depakine zorgde ervoor dat ik meer in het leven ben .. dan na afstand kijk,. Mijn toen ¨Jeugdarts¨ is volledig arts geworden en vlak voor hij met pensioen ging, heb ik hem verteld dat bij mij PDD-nos geconstateerd is. De CommunicatieStoornis(PDD-NOS) is een onderdeel van de epilepsie. IK kijk zelf na mensen die nu in epliepsie zitten, en herken direct het missende oogcontact. Zodra die energie waarneming weg is, gaat een beginnend aanval bij andere vaak te zien zijn. Wat mij opvalt, zijn huidige arts/huisarts, die wel 20-30 medicijnen hebben voor epilepsie ETC. en dat terwijl met juiste mg met 1-DEPAKINE alle 20 pillen overvloedig zijn. (..) (RED. mijnmedicijn: Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. Medicijngebruik en dosering dienen via een voorschrijvend arts plaats te vinden.)

17-08-2021 | Man | 36
Epilepsie
Hallo ik pak nu 10 jaar depakine crono ik dronk vroeger veel alcohol en altijd als ik een kater had krijg ik aanval maar depakine heeft me wel geholpen en natuurlijk drink ik ook geen spetter meer maar nu achter 10 jaar beginnen mij klachten toch wel beetje te komen last van me hooft licht gevoelig aan stres en angst en me gewrichten die meer en meer pijn doen

16-08-2021 | Man | 70
Goed medicijn.😀

15-08-2021 | Man | 55
Epilepsie
Wegens een hersentumor en daardoor epilepsie, gebruik ik al langere tijd (14 jaar) keppra/levetiracita,. Omdat ik onlangs meer last keer en opnieuw geopereerd moest worden is de dosis verhoogd naar 2* 1500 mg per dag. Het werkt goed maar de bijwerkingen zijn nu wel duidelijker merkbaar: slaperig, futloos, geen zin meer in sex.

15-08-2021 | Vrouw | 40
Epilepsie
Keppra in combinatie met frisium 10 mg s avonds en bij meerdere absences rivotril gaat het ondanks triggers die zich voordoen al bijna een half jaar goed, geen grand mall aanvallen of status epilepsie meer gehad.

08-08-2021 | Man | 40
Epilepsie
Ik heb veel verschillende anti epileptica gebruikt, maar deze werkte verreweg het beste en daarbij had het bij mij geen bijwerkingen.

18-07-2021 | Vrouw | 29
Epilepsie
Tonisch Clonische aanvallen die zelden opkomen maar als ze er zijn in heftige vorm. Twee jaar geleden van Depakine overgestapt naar Keppra. Toen is er na ruim 5 jaar aanvalsvrij een aanval doorgebroken. Bijwerkingen leken redelijk stabiel al vroeg ik me wel eens af wat nog restbijwerkingen konden zijn of dat het aan mezelf lag. Recent vier aanvallen gehad waardoor medicati[lees meer...]e opgehoogd en nu ervaar ik een boel bijwerkingen waar je als persoon niet blij van wordt.

Briviact

07-07-2021 | Vrouw | 25
brivaracetam
Epilepsie
Briviact is voor mij een bijzondere medicatie. Eerst had ik wekelijks tonisch clonisch, maar nadat ik het sinds maart inneem heb ik er nog geen aanval gehad. Bijwerkingen zijn vooral meer prikkelbaar/humeur en vermoeidheid, neuroloog zei over de vermoeidheid dat dat ook kan komen door cominatie met lamictal en trilleptal wat heel zwaar voor mijn lichaam. Ik ben al bijna [lees meer...]13 jaar bezig met uitproberen van medicatie (negen soorten medicatie + nvs) en er werkte geen een helemaal goed. In het begin was ik bang voor Briviact omdat dit een broer van Keppra was en met Keppra werd ik agressief en verschikkelende gedrag. Gelukkig heb ik dat met Briviact. Na 13 jaar alles uitproberen is Brivact het wonder medicijn!!!! :)

05-07-2021 | Vrouw | 37
Epilepsie
Met alle negatieve verhalen die je hier leest wil ik ook graag mijn verhaal vertellen. De lamotrigine moet heel langzaam opgebouwd worden, hierdoor had ik lang last van de bijwerkingen, bij elke ophoging ging het weer even achteruit. Ik voelde me een zombie, alles was te veel, prikkelbaar, moe, ondanks 10u slaap alsnog heel slaperig. Al deze klachten zijn nu ik uit de op[lees meer...]bouwfase ben en een stabiele dosis heb over!! Ik voel me weer mijzelf en heb weer energie. Ik hoop dat dit de mensen die aan het opbouwen zijn een hart onder de riem steekt; het wordt echt beter!

Levetiracetam

03-07-2021 | Man | 78
Epilepsie
Ik ben vooral na de eerste pil binnen een half uur erg moe,dat duurt tot de middag!Bij de 2e pil valt alles erg mee,ik merk wel dat ik niet de hele dag kan werken. Hopelijk ben ik snel van de medicijnen af!Het belemmert je dag wel. Helaas moet je het zelf ervaren. Elk lichaam is anders,ik heb gelezen dat er veel mensen zijn die de moeigheid ervaren.

Lamictal

Epilepsie
Door chronische migraine die niet afnam en de blijvende aanvallen van epilepsie werd naast topiramaat ook lamictal voorgeschreven. Het probleem persoonlijk is gevoeligheid voor medicatie. Een te hoge dosis lokt meer aanvallen uit. Dus zijn we daarin snel uitgespeeld. Momenteel zit ik op de dosis van ‘s morgens 75mg, ‘s middags en ‘s avonds 25mg. Voordelen is minder migrai[lees meer...]ne en aanvallen. Nadeel en dit is een grote is dat mijn aanvallen nu naar een grote per dag gaat. Wat vermoeiend is. Dit is recent aangepakt met briviact. Een medicament waar is geen bijwerkingen van heb. Maar zonder heb ik elke dag minstens een zware aanval. Wat het functioneren niet makkelijk maakt. Natuurlijk dit komt niet door lamictal dit is mijn epilepsie. Maar lamictal heeft deze vorm beïnvloed en helpt er niet genoeg aan. Wat voor mij niet de moeite waard is. Hopelijk is er nog iets anders in de toekomst dat lamictal kan vervangen. Is dat niet zo dan blijf ik dit nemen.

Topamax

topiramaat
Epilepsie
Zelf ben ik met topiramaat begonnen voor epilepsie en migraine. Met chronische migraine en meerdere aanvallen per dag is dit een zege. Het enige wat ik had was klassiek het gewichtsverlies. Tot ondergewicht toe. Waardoor medicatie verminderd moest worden. Maar een mindere dosis in combinatie met een ander medicament was nog steeds nuttig en het afvallen stopte. Laat je er[lees meer...] niet door afschrikken het is een zeer complexe zaak en ook het afbouwen ging enorm makkelijk bij mij. Wat ik van andere medicamenten niet kan zeggen.

Briviact

brivaracetam
Epilepsie
Ik ben Briviact nog aan het opbouwen maar dit heeft mijn kwaliteit van leven al veranderd. Aan het begin was ik moe maar ik heb gemerkt dat genoeg rust en een goed slaappatroon enorm helpt. Mijn aanvallen zijn van dagelijks naar zo goed als geen aanvallen gegaan. Waar ik alleen al voor zou tekenen. Voor de rest geen bijwerkingen. Zelf kan ik niet geloven dat dit mogelijk i[lees meer...]s. Iets eten en de vermoeidheid is ook weg. Je voelt zelf ook nog goed aan wanneer je even moet rusten of pauzeren om aanvallen te voorkomen. Als iemand die enorm gevoelig is aan medicatie en al een hele hoop geprobeerd heeft van depakine, keppra etc ben ik zo opgelucht en dankbaar (zoals vele hier☺️) dat Briviact bestaat. Ik kan het alleen maar aanraden.

02-06-2021 | Vrouw | 68
Epilepsie
Dit medicijn wordt uit de handel gehaald, lamotrigine merken worden van allerlei fabrikanten worden afwisselend aangeboden, maar zijn verschillend in effectiviteit. Ineens weer zware aanvallen en voorheen aanvalsvrij. Maar er schijnt niets aan te doen te zijn. Dit ondermijnt mijn gezondheid en kwaliteit van leven ernstig. Ik ben vermoedelijk niet de enige. Hoe kun je dit i[lees meer...]n godesnaam oplossen?

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2690)
Depressie (2167)
Angst & paniekstoornis (2134)
Hoge bloeddruk (1540)
Blaasontsteking (1133)