ziekte

Bestaat uit:
Cholesterol (421)   Atorvastatine en hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hoog cholesterol

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hoog cholesterol

Crestor

15-09-2021 | Vrouw | 61
ZEER GOED ZONDER DIT MEDIZIJN WAS IK AL JAREN DOOD. HET IS TOP 🇧🇪👏🌹

08-09-2021 | Man | 61
Hoog cholesterol
Sinds ik dit medicijn gebruik, heb geen last meer van spierpijn , eerst 3x per week naar de fysiotherapeut. Alleen jammer dat de zorgverzekeraar iedere keer weer probeert mij er vanaf te krijgen.

Inegy

03-09-2021 | Man | 70
ezetimibe / simvastatine
Hoog cholesterol
Dit medicijn gebruik ik niet

02-09-2021 | Man | 47
Hoog cholesterol
Als 47 jarige geconfronteerd met cholesterol waarde van maar liefst 335 (familiale aanleg, niet echt te wijten aan ongezond leven, bmi 24). Na dosis van 98 dagen 10mg is de waarde gezakt naar 185. Zeer tevreden met het resultaat. Geen bijwerkingen waargenomen.

Atorvastatine

16-08-2021 | Man | 68

Ezetrol

14-08-2021 | Vrouw | 57
ezetimibe
Hoog cholesterol
Nog erger als rosuvastine en de rest. Veel meer pijn en hoge bloeddruk.

13-08-2021 | Vrouw | 69

11-08-2021 | Man | 66
Hoog cholesterol
Na mijn hartinfarct moest ik aan de cholesterol verlagers. Niet dat die schrikbarend hoog was, maar de cardioloog wil deze op 1,8 zien! Begin dit jaar de Rosuvastatine verhoogd naar 20 mg, wat tot spierpijnen leidde en zelfs ontsteking in schoudergewricht. ( door overbelasting..?)Op advies cardioloog verlaagd naar 10 mg, in combinatie met Ezetimibe 10 mg. Na 2 dagen al fli[lees meer...]nke buikpijn, toenemend in de nacht. Nu voorlopig maar weer over op de Rosuvastatine 20 mg.

09-08-2021 | Vrouw | 52
Hoog cholesterol
Zeer ernstige spierkrampen in hele lijf. Ben uiteindelijk bij homeopaat terecht gekomen en door homeopatische korrels is zo goed als alles goed gekomen

08-08-2021 | Man | 60
Hoog cholesterol
Cholesterolverlaging was een beetje verhoogd en moest iets naar beneden 40 mg een per dag nu na paar weken cholesterol is prima maar nu kan ik niet meer lopen mijn benen dragen mijn lichaam niet meer knieen kunnen niet meer gestrekt of gebogen worden enkels bewegen gaat niet meer trapoplopen naar de slaapkamer gaat niet meer met twee krukken strompelen naar het toilet om m[lees meer...]aar te zwijgen om daar het gene te moeten doen wat je moet doen zonder pijn, tranen in mijn ogen van ernstige nee zeer ernstige Helse vlammende pijnen ook in mijn onderrug de dokter dacht aan jicht maar ik ben zelf gestopt met deze verschrikkelijke simvastatine pilletjes die enorme ellende aanrichten na het inlezen en opzoeken op internet ik ben zzper en zit al drie weken thuis kost veel geld en ben nu gestopt op eigen initiatief, dan maar hogere cholesterol ik moet de controle weer zien te vinden over mijn spieren en benen ik snap verdomme niet dat een dokter daar niet op wijst! dat er zeer ernstige bijwerkingen kunnen kleven aan het gebruik van dit WANSTALTIGE product ik zou de fabrikant aansprakelijk willen stellen voor de geleden pijnen en de financiele schade en dit middel per direct van de Nederlandse markt af te halen en volledig te verbieden de kwaal is minder erg dan de pijn die volgt op het gebruik van dit smerige middel ik raad een ieder aan bij de geringste pijn in je spieren dit gebruik en de pijn bij de dokter aan te kaarten ik zeg u je bent de PINEUT als je te lang wacht want dan kan het heel lang duren voordat de spieren weer op hun oude niveau terug zijn zodat u en ik weer normaal kunnen functioneren ik lees op internet dat er mensen zijn die al minimaal vier weken of zelfs langer erover deden om minder pijn te ervaren het is een VERSCHRIKKING en ik vindt dat de voorschrijver van dit gemene middel beter na moet denken omdat er ook andere middelen zijn die veel minder schade aanrichten in je lichaam!

03-08-2021 | Man | 68
Hoog cholesterol
Ik zelf ben gezond, althans ik voel me gezond. Helaas heb ik te hoog cholesterol. Gelukkig zijn er medicijnen voor omdat een beetje omlaag te krijgen Rosuvastatine is de tongbrekende naam van deze rommel. De eerste weken totaal geen bijwerkingen gehad totdat..... IK kreeg een zeurende pijn in mijn onderrug wat van kwaad naar erger werd. Op een gegeven moment kon ik mij bed[lees meer...] niet meer uitkomen van de spierpijn. Alles deed zeer. Mij armen, m,n benen, mijn nek en mijn rug. Verschrikkelijk ! Foto,s gemaakt van mij rug en uiteindelijk bij de fysio terecht gekomen. Om een onverklaarbaar moment ben ik toch gaan zoeken op het medicijn en wat de ervaringen zijn. Wat een rotzooi is me voorgeschreven. Wat een gif en dat wordt geneesmiddel genoemd? Dit middel is een hulp om je in een rolstoel te krijgen. Ik ben meteen gestopt en heb contact met de huisarts opgenomen. Daar werd gezegd dat ik alleen ka stoppen in overleg met de huisarts. Gelukkig heb ik regie over eigen leven, dus de pilletjes naar de apotheek gebracht. Mocht u ooit dit middel voorgeschreven krijgen weet dan dat het middel erger dan de kwaal kan zijn

21-07-2021 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
Ik heb inmiddels alle statines geprobeerd behalve de rosuvastatine. Ik heb niet de erfelijke vorm van Hypercholestromie, maar cholesterol al jaren veel te hoog ( 9,1) ondanks dieet en gezonde levenswijze. Door fibromyalgie verdraag ik de statines slecht, en ik krijg de spuiten die eigenlijk nog als enige optie zijn, niet vergoed door de ziektekostenverzekeraar, en die zijn[lees meer...] te hoog om zelf te betalen. Ik vraag me af hoe je in aanmerking komt voor spuiten na slechts 2 statines te hebben geprobeerd ( zie voorgaande reactie). Iemand suggestie?

Ezetimib

14-07-2021 | Vrouw | 47
ezetimibe
Hoog cholesterol
Ezetimibe samen met Repahta voor geschreven gekregen omdat ik van vele andere cholestorverlagers enorm spierpijnen kreeg. Repatha krijg je alleen als je ook Ezetimibe gaat gebruiken van de zorgverzekering, raar maar waar. Nadat ik begonnen ben met fitness kwam ik erachter dat mijn spierpijnen in benen maar niet over gingen, zo erg dat ik in nacht niet kon slapen en daar [lees meer...]pijnstillers voor moest nemen. Zelf gestopt nu met Ezetimibe, nu 6 dagen en wat is het heerlijk. Mijn neusholtes zijn nu volledig open en geen pijn meer in lage rug, heupen, bovenbenen en onderbenen. Hoop dat ik nu ook sneller van mijn hielspoor ga af komen, weet niet of dat er ook iets mee te maken heeft.

14-07-2021 | Man | 77
Hoog cholesterol
Kan bijna niet meer normaal lopen, veel pijn in onderrug.

Lipanthyl

01-07-2021 | Man | 57
fenofibraat
Hoog cholesterol
Lipanthyl 267 help zeer goed tegen trygliceriden. De nano daarentegen heb ik geen effect . Deze laatste vervangt de eerste . 😪😪

Pravastatine

29-06-2021 | Man | 63
pravastatine
Hoog cholesterol
Nachtmerries met uit bed vallen

Crestor

29-06-2021 | Man | 63
Hoog cholesterol
Na een aantal statines geprobeerd te hebben ( Simvastatine, Crestor, Atorvastatine, Pravastatine en weer Crestor [rosuvastatine] ) uitgekomen op rosuvastatine. Slik dit dus een aantal jaren nu. Sinds enkele jaren heb ik ook last van nachtmerries waarbij ik in mijn slaap schreeuw, ook vaak in combinatie met slaan en trappen in de lucht. Ook val ik regelmatig uit mijn bed [lees meer...]door dingen die in de nachtmerrie gebeuren. Ben daarmee bij een neuroloog uitgekomen die me Gabapentine voorschreef wat ik steeds meer ging slikken ( tot 600 mg ! ). Dit is een spierverslapper die gebruikt wordt om bepaalde prikkels in de hersenen te dempen. Dit hielp niet. Dus ben ik ermee gestopt. Recent sprak ik een vriend die ook Rosuvastatine moest gaan slikken en hij kreeg last van nachtmerries. Vervolgens ben ik accuut gestopt met deze pillen. Ik vraag me nu af of er meer ervaringen zijn met wat ik heb en of er alternatieven zijn waarbij je geen nachtmerries krijgt ???

28-06-2021 | Man | 70
Hoog cholesterol
Eerst 75 mg gehad. Werkte eerst goed maar na jaren totaal niet meer. Toen overgegaan op 150mg. Nu zware hoofdpijn. Zere holtes. En tinnitus.

28-06-2021 | Man | 70
Hoog cholesterol
Eerst jaren 75 mg gehad, werkte aanvankelijk goed. Maar na jaren totaal niet meer, daarna 150 mg. Werkt wel weer maar zeer ernstige hoofdpijn, en een harde fluitttoon in mijn oor. Heb tevens CLl . Ik weet niet of dat hierdoor is ontstaan of er verband mee houdt. Ik kan totaal niet tegen staties. Gebruik 5mg rosuvastatine. Meer gaat niet.

19-06-2021 | Vrouw | 60
Hoog cholesterol
Dit is nu het 2e medicijn en op bij de medicijn reageer ik het zelfde. ( 40mg en de 10mg) Volgens Arts kan ik niet tegen de stof Statine. ..... nu gaan we voor een altenatief spuiten 2x p.maand hopelijk helpt dat wel

13-06-2021 | Vrouw | 61
Hoog cholesterol
loop al een jaar bij psycholoog voor paniekaanvallen ,ben nu aan laatste traject bezig door deze medicijnen weer paniekaanvallen gekregen wat een rot medicijn

12-06-2021 | Man | 54
Hoog cholesterol
Ben september 2020 geopereerd , 8 vernauwingen. Met 4 bypasses verholpen. Statines , 3 verschillende en ezetimibe intolerant. Nu inmiddels 3 injecties gehad en eigenlijk geen , bewuste , bijwerkingen. Dus tot nu toe zeer tevreden. Alleen vreemd dat ik 2 x per week toch 5 mg ezetimibe moet slikken. Vooral als je leest dat dit waarschijnlijk moet van de verzekeraar??

Pravastatine

07-06-2021 | Man | 69
pravastatine

Atorvastatine

05-06-2021 | Vrouw | 50
Hoog cholesterol
Slechts tien dagen geslikt vanwege iets verhoogde cholesterol, toen accuut gestopt vanwege krachtverlies in benen. Ook snelle verzuring bij inspanning. Moeizaam lopen. Hardlopen is onmogelijk. Moe en met momenten kortademig. Nu, drie dagen na stoppen, geen verbetering qua klachten.

05-06-2021 | Man | 66
Hoog cholesterol
Cholesterol ging goed omlaag helaas HDL goeie maar ook als slechte LDl

31-05-2021 | Vrouw | 49
Hoog cholesterol
Na 14 dagen en 7 dagen niet slapen, extreem angstig, geen prikkels meer kunnen verdragen, rare loop. Contact gehad met apotheker. Die stelde voor om de dag te slikken ivm bijwerkingen. Contact met psychiater gehad en ik moest direct stoppen met rosuvastatine. Nu 2 weken later moet ik mezelf nog hervinden. Wat een gevaarlijke troep. Voor mij nooit weer.

Lipitor

25-05-2021 | Man | 62
zie mijn andere verhaal

25-05-2021 | Man | 62
Hoog cholesterol
TIA in 2006, in 2010 CVA en 2 hartinfarcten in 2012/13. nu 6 stents bij elkaar Na 6 jaar lipitor met weinig bijwerkingen kreeg ik ander merk statines. Veel bijwerkingen en klachten Ook lipitor zelf gekocht werkte niet meer zonder bijwerkingen. alle statines geprobeerd. Daarna Ezitimibe en Repatha. Die kon ik niet verdragen. bijna geen LDL meer. Daarna praluent. Eerste h[lees meer...]alf jaar ( na even hoofdpijn) geen bijwerkingen en een prima cholesterol. van2005: 7,4 LDL 5,3. 2021: 3,55 LDL 1,54. Nu elke dag, vooral nacht spierpijn en stijfheid in schouders, borstkas, heupen. grieperig gevoel in buik. Ook hartkloppingen bij gewoon wandelen of liggen in bed, hetgeen ik nooit gehad heb. Ik overweeg om even met praluent te stoppen om te zien of het daarmee samenhangt. Stoppen met een glas wijn lijkt te schelen in hartkloppingen. Omdat ik bij anderen hoor en lees dat LDL veel hoger is en Cholesterol ook, lijkt stoppen niet onzinnig omdat bijwerkingen een paar keer per week nacht lang mij de slaap ontneemt. Elke morgen met stevige spierpijn in onderrug wakker. Gaviscon verbetert s nachts de buikklachten enigzins. Opstaan en dagbegin is moeizamer geworden. Jammer want Praluent werkt fantastisch. Toch hoop ik van de klachten af te raken. en stiekem hoop ik dat steeds sterker wordende klachten niet van Praluent komen.

24-05-2021 | Vrouw | 68
Hoog cholesterol
Na de eerste prik, alleen last van een gevoelige buik, na de tweede prik bleek ik obstipatie te hebben, na de derde prik bleek dat ik niet verkouden was, maar mijn rechterkant van mijn hoofd, volledig verstopt zat, inclusief een ernstige mate van tinnitus, daarna volgde nog een onherkenbare nerveusiteit, spierpijn, maar toch nog de vierde prik toegebracht, maar kon toen ge[lees meer...]en tvprogramma meer volgen, volledig afgeleid door de herrie en pijn in mijn hoofd, , hartkloppingen, jeuk over mijn hele lichaam, duizelig, kortom niet te doen. Wel had ik een cholestrolgehalte van 1,6. Maar ik ben gestopt.

20-05-2021 | Vrouw | 25
Hypercholesterolemie de erfelijke variant

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2633)
Depressie (2122)
Angst & paniekstoornis (2083)
Hoge bloeddruk (1503)
Blaasontsteking (1086)