Ervaringen met Amitriptyline

amitriptyline

gewichtstoename gebrek aan emoties constipatie afwezigheid van menstruatie

Fibromyalgie (65 meningen)
Slapeloosheid (55 meningen)
Hoofdpijn (35 meningen)
Spanningshoofdpijn (20 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

23-01-2021 | Vrouw | 66
amitriptyline (10mg)
Bij de overgang kreeg vreselijke migraine aanvallen. Die duurde 72 uur en daarna begon weer een nieuwe aanval. Dit maanden aan één stuk door. Ik kon niet meer functioneren in mijn werk en thuis ook niet. Ik lag constant in bed pijn te lijden. Uiteindelijk doorgestuurd naar de neuroloog en die schreef amytriptyline voor. Na 6 weken verdween de pijn, heerlijk. Nu.. na 13 [lees meer...]jaar bij toevallig bloedonderzoek blijken mijn leverwaarden iets te hoog en moet dit nu iedere 3 maanden laten onderzoeken. In de bijsluiter staat dit inderdaad . De assistente vertelde dat dit door overmatig alcoholgebruik of medicijnen kan komen. Ik drink iedere dag 1 glas rode wijn bij t eten , nu heb ik dit ook gestopt , en ik probeer de 10mg die ik slik nu af te bouwen . Ik merk wel dat ik minder goed slaap en een tintelend hoofd heb. Maar omdat ik nu toch over de overgang heen ben zet ik door. Ben benieuwd of mijn leverwaarde beter is over 3 maanden.

14-01-2021 | Vrouw | 35
Fibromyalgie
Heb anderhalf jaar dit medicijn gebruikt. Had veel minder fybro pijn. Maar mede door de bijwerkingen besloten te stoppen. Ik heb veel vocht vast gehouden, mijn buik/middel en bovenbenen. Ik ben nu sinds 3 dagen gestopt, t verschil is al zichtbaar. Droge mond is ook al een stuk minder! En voel me nu al veel beter, was hele dagen suf. Mijn partner vond me ook vlak, emotielo[lees meer...]os worden. Nu 2 slapeloze nachten achter de rug en veel hoofdpijn. Maar vastbesloten om het “afkicken” vol te houden! Als je start aan dit medicijn, hou heel goed in de gaten hoe de bijwerkingen zich ontwikkelen!

27-12-2020 | Vrouw | 51

22-12-2020 | Vrouw | 69
amitriptyline (10mg)
diagnose fibromyalgie slik 10 mg amitriptyline van Sandoz in de avond, bijwerking te behappen tot nu toe, volgens de apotheek is Sandoz failliet en ik slik nu het merk Teva maar wat een verschil van bijwerking zeg, nu een extreme droge mond en bij het wakker worden plakt de tong tegen het verhemelte niet normaal, ook wazig zien en oorsuizen. ik ben op internet gaan z[lees meer...]oeken of er verschil zit in de hulpstoffen maar er is geen verschil, alle ingrediënten zijn gelijk, ik snap niet waar die bijwerkingen vandaan komen, iemand een idee???

21-12-2020 | Vrouw | 53
amitriptyline (10mg)
Er is een vermoeden van polyneuropathie. Binnen 3 dagen onderga ik EMG test. Tintelingen, prikkelingen, krampen, scherpe steken in voeten en in lichte mate soms in benen. Ondertussen Redomex gekregen. Neem het nu 6 dagen en pijnen zijn bijna geheel verdwenen. Mijn huisarts vertelde me dat, als de neuropathie niet te ernstig is, dit geheel zal herstellen. Neem ook da[lees meer...]gelijks Vit B complex en magnesium. Blijkbaar reageer ik nogal vlot en goed op Redomex.

23-11-2020 | Vrouw | 89
Depressiviteit
Gebruik het wel maar zie geen verbetering. Klachten komen voor uit maag-darm problemen en ernstige voedingsallergie. Sinds een jaar bij een orthomolec. therapeut die mij goed heeft behandeld met voedingssupplementen en omega 3 caps. Voor antidepressie stelt zij sero-plus voor maar moet die even bestuderen . Ik zal Amitriptyline laten staan.

05-11-2020 | Vrouw | 56
Reumatoïde artritis
Ik slik dit al jaren maar ik droom erg levens echt de laatste weken en ik denk dat het van dit middel komt. Ik ga dit even navragen.

01-11-2020 | Vrouw | 55
Fibromyalgie
Het werkt goed wat betreft beter slapen en de boel wat zonniger zien. Bijwerking droge mond en weinig verlangen naar sex Ook droge boel! Ik probeer al jaren te stoppen met dit medicijn. Lukt me niet. Ben afhankelijk geworden. Ooit gekregen voor fibromyalgie klachten depressie en slecht slapen.

29-10-2020 | Vrouw | 29
amitriptyline (25mg)
Amitriptyline 25mg gekregen tegen slapeloosheid. Bij mij deed dit middel helemaal niks. Dag erna voelde ik me super depri en ben ik er meteen mee gestopt.

26-10-2020 | Vrouw | 28
amitriptyline (10mg)
Heeft enigszins geholpen vooral om spieren te laten ontspannen. Je merkt dat je vicieuze cirkel hebt doorbroken en kunt opletten op je mond-gedrag, stress en voeding. Je hebt wel meer energie en als je problemen hebt met angst zal dat minder worden. Maar wat heb ik enorme zenuwpijn van gekregen. Overal pijn vooral aan me benen waar ik eerder nooit had.Denk dat ik die kl[lees meer...]achten chronisch heb overgehouden. Daarnaast heb ik last gehad van verstopping. Precies na stop van medicatie is het wel over. Maar echt denk na als je dit middel wilt nemen. Chronische zenuwpijn gaat nooit meer weg.

18-10-2020 | Vrouw | 80
Droge mond
door botontkalking in de rug, verzakt 4 cm. en onderin de lendenen pijn

02-10-2020 | Vrouw | 32
Fibromyalgie
Medicatie heeft voornamelijk geholpen met het doorbreken van vicieuze cirkel: pijn, vermoeidheid, slecht slapen, meer pijn en vermoeidheid, niet kunnen bewegen laat staat sporten, etc. Door medicatie kon ik beter slapen, waardoor ik meer energie had om rustig te bewegen en om te gaan met tegenslag (ik kon minder dan ik zou willen). Uiteindelijk door goede voeding, veel bew[lees meer...]egen (wandelen) en minder pijn en goede nachtrust door amytriptyline is mijn fibromyalgie met 85% verbeterd. Stress, slechte voeding en slechte nachtrust zijn veroorzakers van meer pijn. Het revalidatiecentrum, afdeling chronische pijn, heeft voor een deel geholpen met omgaan met stress en acceptatie van de pijn.

23-07-2020 | Vrouw | 45
Fibromyalgie
Het helpt ne in te skaoen en door te slapen. Mocht ik snachts wakker worden slaap ik sneller weer in. Het maakt ook mijn hoofd rustiger. Minder piekeren.

23-05-2020 | Vrouw | 30
amitriptyline (10mg)
Gekregen om te slapen, eerst 10 mg en daarna 20. Hielp voor mij helaas niet voldoende. Ben overgestapt op escitalopram met bupropion in de ochtend. Mijn slaap is hiermee uiteindelijk verbeterd.

13-05-2020 | Vrouw | 57
amitriptyline (10mg)
Heeft iemand ervaring met verschil in werking van merken amitriptyline 10mg? Ik krijg ze voorgeschreven ivm depressie en slaapproblemen. Had voorheen andere merk Sandoz. En werkte prima. Verhuisd en andere apotheek met merk BB. Geeft dit problemen n bijwerkingen bv

12-03-2020 | Vrouw | 84
amitriptyline (25mg)
THC vergroot de schadelijke bijwerkingen van Amitriptyline. Ben dus gestopt met dit medicijn en gebruik nu anderhalf uur voor het slapen gaan 3 druppels THC. Slaap als een roos, geen enkele bijwerking van THC.