Ervaringen met Amitriptyline

amitriptyline

gewichtstoename gebrek aan emoties constipatie afwezigheid van menstruatie

Fibromyalgie (65 meningen)
Slapeloosheid (55 meningen)
Hoofdpijn (35 meningen)
Spanningshoofdpijn (20 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

11-09-2021 | Vrouw | 67
amitriptyline (25mg)
Heeft iemand ooit Amitriptyline HCI strides gekregen ipv een bekend merk voor ons herinneren ? Ik ervaar heel veel last van obstipatie en toch minder goed slapen en in de ochtend depressief ?

25-08-2021 | Man | 67
amitriptyline
Chronisch vermoeidheidssyndroom (CVS)
Heel naar middel waarmee ik snel ben gestopt aangezien het niet te doen was, veel en veel erger dan de kwaal: bloedsuikerspiegel die steeds teveel omlaag gaat/ging, flinke chronische vermoeidheid, somberheid, snel geïrriteerd zowel lijfelijk als emotioneel. Fabrikant: maar wat ingevuld, weet echt niet meer.

22-10-2023 | Vrouw | 68
amitriptyline (10mg)
Mijn vrouw kreeg na een chemokuur voor non- Hodgkin lymfklierkanker Amitriptyline voorgeschreven voor neuropathie pijn in haar voeten. Dit middel werkte prima in haar geval en had ook het “voordeel” dat het een antidepressiva is wat zij op dat moment best kon gebruiken. Nu na acht jaar is zij gelukkig nog steeds vrij van non-Hodgkin. Het enige bijverschijnsel dat zij ov[lees meer...]erhad van de chemokuren was chronische diarree. Talrijke onderzoeken heeft zij hiervoor ondergaan, o.a. darmonderzoek, ontlasting op kweek en steeds aangekaart bij de oncoloog. Mocht allemaal niet baten. Conclusie was steeds “uw darmstelsel is dermate beschadigd door de chemo dat hierdoor diarree ontstaat, u moet er mee leren leven” Na acht jaar wilde mijn vrouw mede door het negatieve nieuws over antidepressieve middelen stoppen en afbouwen van Amitriptyline onder begeleiding van de huisarts en dit is ook gebeurd. Het gevolg laat zich raden: de neuropathie in haar voeten liet zich weer heftig gelden, echter, de chronische diarree verdween en werd weer een “normale” ontlasting! Het hele verhaal voorgelegd bij de neuroloog en die vond dat de diarree bij mijn vrouw een typisch geval van pech was en heeft nu Nortriptyline voorgeschreven, weliswaar ook een antidepressiva, maar het werkt ook goed voor de neuropathie zonder chronische diarree! Conclusie: Na acht jaar tobben voor mijn vrouw heeft niemand onderkend dat Amitriptyline chronische diarree kan veroorzaken.

22-04-2023 | Vrouw | 68
amitriptyline (10mg)
Ik kwam met gebruik van deze tabletten dat mijn urineverlies een stuk minder was. Dus kan ik 2 problemen aanpakken. Zeer tevreden.

05-07-2020 | Man | 68
Gordelroos
Na een doorgemaakte gordelroosinfectie bleef ik behoorlijke napijn (zenuwpijn) houden. Van dit middel slikte ik aanvankelijk 1 pil van 10mg per dag. Dat deed niks, maar wel de bijwerkingen. Na 10 dagen overgestapt op dubbele doses 1 x 2 tabletjes per dag. Dat hielp wel. De bijwerking bleef. De amitrityline na ruim een maand afgebouwd.

16-06-2023 | Vrouw | 69
amitriptyline (25mg)
Geachte, Al sinds 2003 slik ik in overleg met mijn huisarts amitriptyline voor zenuwpijn en reumaklachten. Het medicijn heeft me tot nu goed geholpen. Ik slik 2x 25 mg per dag. Echter sinds ik mijn laatste herhaal medicijnen slik heb ik duidelijk bijwerkingen en nogal vors. Mijn idee is dat een medicijn van een en dezelfde fabrikant zal altijd hetzelfde zijn qua inhoud e[lees meer...]n dus geen verandering teweeg kunnen brengen. Waarom is mijn verandering dan zo heel erg anders. ?? Volgende week ga ik hier met mijn huisarts over praten want ik ben naarstig op zoek naar verklaring.. vriendelijke groet Loes

22-12-2020 | Vrouw | 69
amitriptyline (10mg)
diagnose fibromyalgie slik 10 mg amitriptyline van Sandoz in de avond, bijwerking te behappen tot nu toe, volgens de apotheek is Sandoz failliet en ik slik nu het merk Teva maar wat een verschil van bijwerking zeg, nu een extreme droge mond en bij het wakker worden plakt de tong tegen het verhemelte niet normaal, ook wazig zien en oorsuizen. ik ben op internet gaan z[lees meer...]oeken of er verschil zit in de hulpstoffen maar er is geen verschil, alle ingrediënten zijn gelijk, ik snap niet waar die bijwerkingen vandaan komen, iemand een idee???

30-09-2021 | Vrouw | 70
amitriptyline (20)
Dit middel werkt goed. In eens kreeg ik dit middel geleverd en had in het begin niet in de gaten dat er een ander merk geleverd was. Na een paar dagen voelde ik me gespannen, veel pijn en zag dat het middel niet van Centrafarm maar van Strides was. Het middel van Centrafarm werkt wel en geeft ook veel minder bijwerkingen. Soms weet ik niet waar ik het zoeken moet van de z[lees meer...]enuwpijn.

21-10-2021 | Vrouw | 71
amitriptyline (10mg)
Ik slaap er goed op,enkele keer beetje later in slaap,maar ik kan hier mee dealen !

20-05-2020 | Man | 72
amitriptyline (10mg)
Van mijn verlamde linker been is de voet soms onrustig en wordt daardoor ietwat pijnlijk. Toen ik in het ziekenhuis lag omdat ik mijn linker onderbeen had gebroken, wisten ze niet of de pijn aan mijn linker voet door de breuk kwam of werd veroorzaakt door mijn hersenletsel (ontstaan door een 3-tal beroertes). Als proef kreeg ik dit geneesmiddel dat na ruim een week doeltre[lees meer...]ffend bleek.

19-01-2024 | Man | 77
Reumatoïde artritis
Ik heb gordelroos in mijn gezicht enop mijn hoofd. Dit heb ik sinds November 2021 . De zenuwpijnen zijn met pregabaline en 10 mg. Amitriptyline redelijk onder controle te houden.Ik neem deze 10 mg. In een uur voordat ik naar bed ga en slaap dan de hele nacht door.Ook overdag heb ik vaak slaap en kan daardoor geen auto meer rijden. Verder heb ik geen last van bijwerking.

04-10-2022 | Man | 77
amitriptyline (10mg)
Na twee hernia operaties in de afgelopen 50 jaar, sinds twee jaar zenuw pijn in beide voeten. Brandend en prikkelend gevoel in voor voeten. Soms, een snel heftig opkomende en ook weer snel weg trekkende stekende pijn in tweede teen en linker bovenbeen buitenkant. Hoewel ik niet de specifieke klachten voor foraminale stenose heb zoals niet kunnen wandelen, was de uitslag [lees meer...]van de MRI een foraminale stenose L4 L5. aan. Polyneuropathie en diabetis is uitgesloten. Advies is RPF L4 L5 links. ? Maar zenuwpijn in beide voeten. Misschien toch ook RPF rechts ? We zullen zien. RPF gaat vandaag als proefbehandeling gebeuren. Nu gebruik ik Amitriptyline. 2 keer 20 mg per dag. Help prima. Wel van CF. Vooral in het begin lichte bijwerkingen. Omdat ik toch van de medicijnen af wil, toch maar een RPF. We zullen zien wat het wordt.

18-10-2020 | Vrouw | 80
Droge mond
door botontkalking in de rug, verzakt 4 cm. en onderin de lendenen pijn

02-10-2023 | Man | 82
amitriptyline (10mg)
het is voor prikkelde benen . en kon daar door niet in slaap vallen. maar het help weinig ben gestopt. en ben nu bezig naar een ander zieken huis. en dat ben ik een keer geweest eerst nog onderzoeken en bloed onder zoek en een schan

12-03-2020 | Vrouw | 84
amitriptyline (25mg)
THC vergroot de schadelijke bijwerkingen van Amitriptyline. Ben dus gestopt met dit medicijn en gebruik nu anderhalf uur voor het slapen gaan 3 druppels THC. Slaap als een roos, geen enkele bijwerking van THC.

23-11-2020 | Vrouw | 89
Depressiviteit
Gebruik het wel maar zie geen verbetering. Klachten komen voor uit maag-darm problemen en ernstige voedingsallergie. Sinds een jaar bij een orthomolec. therapeut die mij goed heeft behandeld met voedingssupplementen en omega 3 caps. Voor antidepressie stelt zij sero-plus voor maar moet die even bestuderen . Ik zal Amitriptyline laten staan.