amitriptyline

Fibromyalgie (59 meningen)
Slapeloosheid (41 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reuma (11 meningen)
Hernia (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

17-08-2018 | Vrouw | 66
Aangezichtspijn
Na veel onderzoek aangezichtspijn bevonden.Al na een week verzachtte de pijn.Wel voelde ik van lieverlee mij veranderen.Was niet meer zo blij,zag tegen veel dingen op,kon niet eens meer huilen.Ik wilde weer bij mijn eigen gevoel komen en ben zelf gestopt nadat mijn bloeddruk torenhoog was. Het was even innerlijk knokken hoor,maar het moest en is gelukt. nu gebruikte ik e[lees meer...]en lage dosering,dus raadpleeg aub wel een arts als men een hogere dosering al jaren gebruikt.En het fijne is nu dat de klacht grotendeels is verdwenen.Dit gun ik U allemaal.

03-01-2018 | Man | 66
amitriptyline (10mg)
Gebruik dit middel nu 6-7 weken ,het helpt me redelijk . Maar het heeft ook tijd nodig . Heb alleeen veel last gehad van droge mond ,en nog steeds last van mijn droge ogen ,heb er nu een gel voor gekregen ,en gaat het redelijk .

05-07-2020 | Man | 68
Gordelroos
Na een doorgemaakte gordelroosinfectie bleef ik behoorlijke napijn (zenuwpijn) houden. Van dit middel slikte ik aanvankelijk 1 pil van 10mg per dag. Dat deed niks, maar wel de bijwerkingen. Na 10 dagen overgestapt op dubbele doses 1 x 2 tabletjes per dag. Dat hielp wel. De bijwerking bleef. De amitrityline na ruim een maand afgebouwd.

04-12-2019 | Man | 68
amitriptyline (10mg)
Hierbij laat ik weten dat dit medicijn fantastisch helpt bij droge gordelroos. De zenuwpijn die je daarbij hebt is bijna niet te dragen. 's Avonds voor het slapen gaan 1 pil en dat 2 à 3 keer achter elkaar doet alles verdwijnen. Meestal voel ik het zeurderige pijn langzaam opkomen en ben er snel bij. Ben vreselijk tegen medicijnen maar dit "red" mij wel even.

22-12-2020 | Vrouw | 69
amitriptyline (10mg)
diagnose fibromyalgie slik 10 mg amitriptyline van Sandoz in de avond, bijwerking te behappen tot nu toe, volgens de apotheek is Sandoz failliet en ik slik nu het merk Teva maar wat een verschil van bijwerking zeg, nu een extreme droge mond en bij het wakker worden plakt de tong tegen het verhemelte niet normaal, ook wazig zien en oorsuizen. ik ben op internet gaan z[lees meer...]oeken of er verschil zit in de hulpstoffen maar er is geen verschil, alle ingrediënten zijn gelijk, ik snap niet waar die bijwerkingen vandaan komen, iemand een idee???

05-05-2019 | Vrouw | 71
amitriptyline (25mg)
Eerste 10 jaar na borstkanker geslikt tegen zenuwpijn van de arm en borststreek, ermee opgehouden vanwege de bijwerkingen .Kreeg daarna pijn aan de voeten en de dokter wist niet waar het aan lag ..Na een aantal jaren een nieuwe dokter en het probleem weer bij haar aangekaart , ze stelde amitriptyline voor .Schrok hevig van deze conclusie en weigerde Geprobeerd met een pa[lees meer...]ar andere middelen , lyrica en naar de neuroloog die weer een ander middel voorschreef .Na 3 keer zo'n pil te hebben geslikt kreeg ik last van mijn ogen (zag alles in pixels ) en ermee gestopt .Onderhand zo'n last van de voeten dat ik uiteindelijk toch heb besloten de amitriptyline te slikken . Langzaam opgebouwd om te kijken wat de dosis was die effectief was maar zo weinig mogelijk bijwerkingen ....Gebruik nu 25 mg.en dat gaat maar ik ga niet hoger slikken , moet er nu maar mee leren leven .

20-05-2020 | Man | 72
amitriptyline (10mg)
Van mijn verlamde linker been is de voet soms onrustig en wordt daardoor ietwat pijnlijk. Toen ik in het ziekenhuis lag omdat ik mijn linker onderbeen had gebroken, wisten ze niet of de pijn aan mijn linker voet door de breuk kwam of werd veroorzaakt door mijn hersenletsel (ontstaan door een 3-tal beroertes). Als proef kreeg ik dit geneesmiddel dat na ruim een week doeltre[lees meer...]ffend bleek.

09-05-2018 | Man | 72
amitriptyline (10mg)
Na jarenlang buikklachten (8 jaar), allerlei ziekenhuizen en specialisten afgelopen. Zou prikkelbare darm zijn. Sinds 2 jaar nu de diagnose: ACNES. Medische Centrum Maxima in Eindhoven. Amitriptyline samen met zo af en toe een pijnstillende injecties in buikwand. Ik ben nu geheel van de pijn af, maar wel als bijwerking erectiestoornis.

20-02-2018 | Man | 72
Hoofdpijn
door inname minder last, neem ze wel avonds in anders te veel last als ik ze in de morgen in neem. dus wel te vrede

23-01-2018 | Vrouw | 73
amitriptyline (50mg)
Pijn is aanzienlijk verminderd. Sliep nog maar 2 uur per nacht, nu goede nachtrust. Energie toegenomen.

22-09-2018 | Man | 74
Depressief
Het duurde lang voor er aan gewent te zijn, ik begon met 10 mg na een paar maanden werd het 2x 10 mg per dag. Nog later werd het en nu nog, 25 mg per dag. DE gewenning vergt tijd, het resultaat is geen manische aanvallen en geen hoofdpijn meer.

11-05-2019 | Vrouw | 76
amitriptyline (10mg)
Erge pijn in voet vooral kleine teen. Kan geen schoenen aan. Depressief doordat ik de hele winter en nu nog niet in staat ben om met schoenen te lopen. Door neuroloog amitriptyline voorgeschreven. Nu bijna 2 weken gebruikt voor het slapen, maar kan niet slapen , erg onrustig en ontstoken oog. Heb vorig jaar een staaroperatie gehad. Kan dat er mee te maken hebben.? Ik wor[lees meer...]d er angstig van

05-07-2019 | Vrouw | 77
amitriptyline (10mg)
De behandelende arts heeft mij al verschillende pillen tegen zenuwpijn voor geschreven. Omdat ik van sommigen ergen bijwerking kreeg heeft hij me nu Amitriptyline 10 mg. voorgeschreven. Ook hier weer bijwerkingen zoals 's morgens erg suffig draaierig en de hele dag bonken in mijn hoofd, maar voor de pijn doen ze niets.

18-10-2020 | Vrouw | 80
Droge mond
door botontkalking in de rug, verzakt 4 cm. en onderin de lendenen pijn

12-03-2020 | Vrouw | 84
amitriptyline (25mg)
THC vergroot de schadelijke bijwerkingen van Amitriptyline. Ben dus gestopt met dit medicijn en gebruik nu anderhalf uur voor het slapen gaan 3 druppels THC. Slaap als een roos, geen enkele bijwerking van THC.

23-11-2020 | Vrouw | 89
amitriptyline (10mg)
Gebruik het wel maar zie geen verbetering. Klachten komen voor uit maag-darm problemen en ernstige voedingsallergie. Sinds een jaar bij een orthomolec. therapeut die mij goed heeft behandeld met voedingssupplementen en omega 3 caps. Voor antidepressie stelt zij sero-plus voor maar moet die even bestuderen . Ik zal Amitriptyline laten staan.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (556) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (511) - Antibiotica - penicillines breedspectrum