Amitriptyline

Fibromyalgie (54 meningen)
Slapeloosheid (40 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Hernia (10 meningen)
Reuma (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

19-10-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik gebruik Amitriptyline voor zenuwpijn rechterbeen. Beschadigt na baarmoederoperatie. Eerst lyrica maar daar werd ik gek van. Nog drg stimulator gehad, hielp goed maar mijn lichaam stootte deze af. Litteken ging elke keer open. Nog last van facet en si artrose. Ook in knieën en r voet. Gebruik hiervoor pijnstillers. Amitriptyline werk nog niet goed. Ook duroxiline gebru[lees meer...]ikt, hielp fantastisch maar heel veel last van de bijwerkingen.
17-08-2018

Aangezichtspijn

Na veel onderzoek aangezichtspijn bevonden.Al na een week verzachtte de pijn.Wel voelde ik van lieverlee mij veranderen.Was niet meer zo blij,zag tegen veel dingen op,kon niet eens meer huilen.Ik wilde weer bij mijn eigen gevoel komen en ben zelf gestopt nadat mijn bloeddruk torenhoog was. Het was even innerlijk knokken hoor,maar het moest en is gelukt. nu gebruikte ik e[lees meer...]en lage dosering,dus raadpleeg aub wel een arts als men een hogere dosering al jaren gebruikt.En het fijne is nu dat de klacht grotendeels is verdwenen.Dit gun ik U allemaal.
03-01-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Gebruik dit middel nu 6-7 weken ,het helpt me redelijk . Maar het heeft ook tijd nodig . Heb alleeen veel last gehad van droge mond ,en nog steeds last van mijn droge ogen ,heb er nu een gel voor gekregen ,en gaat het redelijk .
04-12-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Hierbij laat ik weten dat dit medicijn fantastisch helpt bij droge gordelroos. De zenuwpijn die je daarbij hebt is bijna niet te dragen. 's Avonds voor het slapen gaan 1 pil en dat 2 à 3 keer achter elkaar doet alles verdwijnen. Meestal voel ik het zeurderige pijn langzaam opkomen en ben er snel bij. Ben vreselijk tegen medicijnen maar dit "red" mij wel even.
28-07-2017

Hoest

Heel erg duizelig, zwaar hoofd, kan niks doen na inname avond ervoor. Zit de hele dag te slapen. Voel me vreselijk gammel.
08-06-2017

Pijn (algemeen)

In december 2016 heeft anesthesioloog een blokkade in de nervus pudendis verricht na jaren lang pijn aan linker zijde van de lies, een gevoel of ik op scherven zit bij langer zitten. Ik moest ook meteen beginnen met amitriptyline en langzaam opvoeren naar 2 x 25 mg per dag. Bijna 3 maanden ben ik van de pijn af geweest. De amitriptylyne moet ik blijven innemen. Ik weet nie[lees meer...]t of de blokkade én de amitriptyline samen de pijn verminderd hebben. In elk geval is de pijn teruggekomen, wel minder erg als in december. Men onderzoekt nu het darmgebied, om te kijken of er mogelijk nog een andere oorzaak is voor die "pijn bij het zitten, een gevoel of je op scherven zit". Misschien anders weer een blokkade. Van de amitriptyline heb ik een droge mond, ben in gewicht toegenomen, maar ben minder depressief als voorheen.
05-05-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Eerste 10 jaar na borstkanker geslikt tegen zenuwpijn van de arm en borststreek, ermee opgehouden vanwege de bijwerkingen .Kreeg daarna pijn aan de voeten en de dokter wist niet waar het aan lag ..Na een aantal jaren een nieuwe dokter en het probleem weer bij haar aangekaart , ze stelde amitriptyline voor .Schrok hevig van deze conclusie en weigerde Geprobeerd met een pa[lees meer...]ar andere middelen , lyrica en naar de neuroloog die weer een ander middel voorschreef .Na 3 keer zo'n pil te hebben geslikt kreeg ik last van mijn ogen (zag alles in pixels ) en ermee gestopt .Onderhand zo'n last van de voeten dat ik uiteindelijk toch heb besloten de amitriptyline te slikken . Langzaam opgebouwd om te kijken wat de dosis was die effectief was maar zo weinig mogelijk bijwerkingen ....Gebruik nu 25 mg.en dat gaat maar ik ga niet hoger slikken , moet er nu maar mee leren leven .
20-05-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

Van mijn verlamde linker been is de voet soms onrustig en wordt daardoor ietwat pijnlijk. Toen ik in het ziekenhuis lag omdat ik mijn linker onderbeen had gebroken, wisten ze niet of de pijn aan mijn linker voet door de breuk kwam of werd veroorzaakt door mijn hersenletsel (ontstaan door een 3-tal beroertes). Als proef kreeg ik dit geneesmiddel dat na ruim een week doeltre[lees meer...]ffend bleek.
09-05-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Na jarenlang buikklachten (8 jaar), allerlei ziekenhuizen en specialisten afgelopen. Zou prikkelbare darm zijn. Sinds 2 jaar nu de diagnose: ACNES. Medische Centrum Maxima in Eindhoven. Amitriptyline samen met zo af en toe een pijnstillende injecties in buikwand. Ik ben nu geheel van de pijn af, maar wel als bijwerking erectiestoornis.
20-02-2018

Hoofdpijn

door inname minder last, neem ze wel avonds in anders te veel last als ik ze in de morgen in neem. dus wel te vrede
23-01-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Pijn is aanzienlijk verminderd. Sliep nog maar 2 uur per nacht, nu goede nachtrust. Energie toegenomen.
22-09-2018

Depressief

Het duurde lang voor er aan gewent te zijn, ik begon met 10 mg na een paar maanden werd het 2x 10 mg per dag. Nog later werd het en nu nog, 25 mg per dag. DE gewenning vergt tijd, het resultaat is geen manische aanvallen en geen hoofdpijn meer.
11-05-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Erge pijn in voet vooral kleine teen. Kan geen schoenen aan. Depressief doordat ik de hele winter en nu nog niet in staat ben om met schoenen te lopen. Door neuroloog amitriptyline voorgeschreven. Nu bijna 2 weken gebruikt voor het slapen, maar kan niet slapen , erg onrustig en ontstoken oog. Heb vorig jaar een staaroperatie gehad. Kan dat er mee te maken hebben.? Ik wor[lees meer...]d er angstig van
05-07-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

De behandelende arts heeft mij al verschillende pillen tegen zenuwpijn voor geschreven. Omdat ik van sommigen ergen bijwerking kreeg heeft hij me nu Amitriptyline 10 mg. voorgeschreven. Ook hier weer bijwerkingen zoals 's morgens erg suffig draaierig en de hele dag bonken in mijn hoofd, maar voor de pijn doen ze niets.
03-05-2017

Hernia

Na acute hernia heb ik dit voorgeschreven gekregen door pijnpoli. Helpt goed, geen pijn meer, wel verlies van gevoel in linkerbeen, maar dit is niet ten gevolge van het medicijn.
12-03-2020

Amitriptyline (amitriptyline)

THC vergroot de schadelijke bijwerkingen van Amitriptyline. Ben dus gestopt met dit medicijn en gebruik nu anderhalf uur voor het slapen gaan 3 druppels THC. Slaap als een roos, geen enkele bijwerking van THC.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum