Amitriptyline

Fibromyalgie (52 meningen)
Slapeloosheid (36 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (15 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

15-01-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

na 19 jaar via reguliere en pijn klinieken eindelijk het ei van columbus gevonden,eerst capsaïcine creme nu Amitriptyline creme tegen pijn aan voeten en kuiten,het werkt perfect en binnen een half uur,na gebruik goed handen wassen,uit ervaring al dove lippen en tong gehad succes met het uitproberen,en je kunt het via je HA bestellen via je eigen Apotheek
03-01-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Gebruik dit middel nu 6-7 weken ,het helpt me redelijk . Maar het heeft ook tijd nodig . Heb alleeen veel last gehad van droge mond ,en nog steeds last van mijn droge ogen ,heb er nu een gel voor gekregen ,en gaat het redelijk .
22-10-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

hoge bloeddruk, duizelig, vermoeid. Niet echte fijne gevoel.
09-09-2017

Acute inflammatoire polyneuropathie

Tramadol na amitriptyline is geen verbetering. Amitriptyline lijkt de symptomen wat te verzachten, maar ik ben niet overtuigd. Ik heb bovendien het idee dat de medische stand zich hier niet erg druk om maakt. Een effectief pijnbestrijdingsmiddel lijkt er immers niet te zijn.
08-08-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

gebruik amitriptiline nu zo'n 14 jaar. Voorgeschreven nav een foute diagnose, geverifieerd, en bevestigd door de arts. Ik ben binnen korte tijd 30 kg aangekomen aan gewicht. Had een atletisch lichaam. Gevolg: diabetes, waardoor ik medicatie moet slikken, ook met bijwerkingen. Apneu, waardoor ik aan een machine moet slapen, gevoelsafvlakking, sedatie, en enorme slaapproblem[lees meer...]en. Nachtenlang stikken, waardoor er nog meer problemen ontstaan, zoals een verstoorde remslaap. Ik sta versteld wat de negatieve bijwerkingen van psychiatrische medicatie kan doen, en mensen letterlijk kan slopen. Mocht je toch aan deze vorm van farmaceutische ''russische roulette'' beginnen... Leg dan eerst twee pillen amitriptiline een paar minuten op een natte tong. Je zult merken dat na korte tijd je hele tong verdoofd is. Bedenk dan wat het met je hersenen doet. Pas enorm op. De artsen zijn wel te vertrouwen, maar slikken het zelf niet. Erik
29-06-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Ondanks dat ik al jaren MsContin 3 x 15 mg slik, waar je in het begin ook bijna dezelfde bijwerkingen kreeg heb ik bij dit bovenstaand medicijn veel meer last van. De bijwerkingen zijn veel heftiger. Je weet en merkt zelf dat je als een dronkenlap praat. Het is zoiets van je voelt en merkt het bewust maar je kunt er totaal niets aan doen. In mijn geval is het zeker aan te [lees meer...]raden om enige tijd geen auto te rijden of machines bedienen of aan de pc te werken. Het heeft bij mij 2 a 3 weken geduurd voordat ik geen bijwerkingen meer had. Het is wel heel effectief ik heb nu 70 % minder pijn De eerste 14 dagen suf en erg slaperig na 2 plm 1 a 2 uur. Praten alsof men erg dronken ben en toch nog redelijk helder na kunnen denken.
28-06-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Goede ervaring met medicatie. Ik neem het nu 2 weken en bijna geen bijwerkingen! Ik had heel veel schrik voor het medicijn, maar nu ontzettend blij dat ik de stap heb gezet. Ik slaap beter en elke avond heb ik nu heerlijke dromen, geen nachtmerries bij mij. De chronische pijn langs gans mijn rechterkant (zenuwpijn/fibromyalgie) begint te verminderen en heb hoop voor de toe[lees meer...]komst.
30-05-2017

Polyneuropathie

Had een grote tumor in mijn darm waar na de operatie nog chemo behandelingen nodig waren met capox. Dat bestaat uit tabletten (capecitabine) en een infuus (oxiplatin). Nu is een chemobehandeling altijd troep. Maar ik heb ze alle 8 ontvangen en hierdoor heb ik zenuwbeschadigingen gekregen in mijn handen en voeten. Heb door de amitriptyline alleen last van gewichtstoename [lees meer...]en ik kom heel moeilijk mijn bed uit ook al gaat de wekker pas om 10:00 am.
19-05-2017

Buikpijn

Ik neem het voor branderig gevoel in voornamelijk darmen, lies, en chronische slaapproblemen . Eerste week veel last bijwerking, maar neemt daarna af. Wel gewichtstoename. Gemoedstoestand beter, wel afvlakking gevoelen. Plasprobleem, grootste voordeel is beter slapen. Gebruik het wel in combinatie met lendormin.
30-04-2017

Hoofdpijn

Heb deze medicijnen gekregen omdat ik veel last van hoofdpijn heb, en daardoor niet kon slapen. Ben begonnen met 10mg, helaas heeft dat niet geholpen, sliep er wel beter door. Ben na 4 weken overgegaan naar 20mg, daar sliep ik heel goed op, alleen werd de hoofdpijn er niet minder op. Ook was ik regelmatig erg duizelig. Heb een paar dagen geen medicijnen gehad, en ben geen[lees meer...] enkele keer duizelig geweest, alleen kon weer erg moeilijk in slaap komen. ben nu sinds een paar dagen bezig met 30mg, helaas werkt dit ook niet tegen de hoofdpijn.
03-03-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Na ongeval met schedelfractuur en epidurale bloedingen, is door neuroloog de morfine vervangen door Amitriptyline, voor de aanhoudende hoofdpijnklachten
09-02-2017

Nekklachten

In 2013 heb ik door een val mijn nek (atlas en draaier) gebroken. Met chirurgisch materiaal is de 2e wervel aan mijn schedel vast gezet, zodat de C1 ontlast werd. Mijn hoofd kan zeer beperkt draaien en bewegen. Dit gaf erg veel pijn en daardoor heb ik veel paracetemol geslikt. In 2014 kreeg ik darmkanker, ben daaraan geopereerd en kreeg een stoma en chemokuur. Na 8 maan[lees meer...]d vond met goed resultaat een hersteloperatie plaats. Door de chemo kreeg ik veel last van neuropathie, terwijl mijn nek ook begon op te spelen. De dokter schreef de 25 mg ami/dag voor, maar het blijkt dat dit ook help tegen nekpijn en pijn in het algemeen. Boven nam de diarree af (door gemis aan een stuk darm is de ontlasting erg dun). Ook slaap je er heerlijk op. Wel heb ik last van tinnitus. Ik heb geprobeerd zelf te stoppen, maar kreeg bijwerking zoals diarree, en pijnklachten. Probeer in komend jaar opnieuw af te bouwen, nu met hulp van huisarts.
31-01-2017

Polyneuropathie

ik gebruik dit naast de gabapentine
31-01-2017

Hoofdpijn

Hoofdpijn verhoging bij start na 1 week op 10 mg, na verhoging naar 20 mg 3 dagen hevige hoofdpijn/nek pijn zwaar hoofd behoorlijk veel pijn, vermoeidheid gevoel, droge mond na verhoging naar 20 mg, nu na enkele dagen 20 mg een gevoel van verbetering van de hoofdpijn, maar het is nog te vroeg om dit met zekerheid te zeggen. Ook verhoging van bloeddruk is nog niet zeker, we[lees meer...]l meer problemen met plassen en blaaspijn (man), maar zorgt dit medicijn dat ik veel minder of totaal geen hoofdpijn straks heb, dan ga ik door met innemen.
11-01-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Na zeer veel pijn waar door neurologie orthopedie echo mri niets was te vinden, na turp behandeling(en) schouders en een zware val waar de pees van been was afgescheurd en ankers zijn geplaatst in mijn knie. kom ik op pijnpoli terecht. Waar na veel proberen nu Oxycodon en Amitriptyline is voorgeschreven en ja 1x oxycodon en voor het slapen gaan 1x amil--, heb ik veel minde[lees meer...]r pijn en kan ik wel slapen tot oxycodon is uitgewerkt en dan begint de ellende weer. Zo een heel verhaal, maar dit is nu de stand van zaken, maar s'daags ben ik heel slaperig als ik ga zitten dan val ik zo in slaap, lezen of op laptop minimaal vanwege slaap....
13-12-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Dit is een geweldig middel, al na enkele dagen is het effect merkbaar, heb weer rust in mijn lichaam en minder scherpe zenuwpijn, geen bijwerkingen, gebruik ook nog methadon 5mg en 150mg lyrica, alles 2x daags, de amitriptyline werd me door de psychiater voorgeschreven. Ben zeer tevreden, had ik jaren eerder moeten hebben !

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum