Ervaringen met Amitriptyline

Spanningshoofdpijn (20 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

09-10-2022 | Vrouw | 54
amitriptyline (25mg)
Ik ben net begonnen met amitriptyline 25 mg voor het slapen. Ik heb veel last van een droge mond en angst en kom in de ochtend zeer slecht op gang.

13-05-2020 | Vrouw | 57
amitriptyline (10mg)
Heeft iemand ervaring met verschil in werking van merken amitriptyline 10mg? Ik krijg ze voorgeschreven ivm depressie en slaapproblemen. Had voorheen andere merk Sandoz. En werkte prima. Verhuisd en andere apotheek met merk BB. Geeft dit problemen n bijwerkingen bv

28-04-2019 | Vrouw | 32
amitriptyline (10mg)
Ik voelde me na eerst pil dronken en sprak voor mij gevoel met een dubbele tong. Gelukkig vond mn omgeving dat dat mee viel. Het hielp in het begin heel fijn maar moest uiteindelijk wat anders omdat het niks meer deed

18-07-2018 | Vrouw | 55
amitriptyline (75)
Bijna 2 jaar met zeer slecht resultaat duloxetine 60 mg geslikt. Angsten werden niet minder en ik werd er somber en vlak van. Bovendien zat door bekkenbodemkrampen mijn kruis bijna potdicht( sorry voor woordgebruik naar zo was het)en ik kon door onrustige benen en druk hoofd niet slapen, voor de pijn van fibromyalgie hielp het wel goed. Op mijn dringend verzoek gestopt iov[lees meer...] psychiater, en gestart metde triptyline. Het stoppen met dulox was colmpleet drama enorme angsten en andere ellende kwam als onweersbui over me heen. Wat een verademing was het starten met triptyline. Vanaf de 1e inname SLIEP ik weer! In de beginfase kon ik in ichtend niet wakker worden dus dat was even zoeken naar juiste inname tijdstip (nu 20 uur ipv 23 uur) we zijn rustig gestart op geleidde van bloedspiegel 1x 25 maand later 1x 50 nog maand later 1x 75. Bloedspiegel nog steeds te laag maar effect zo goed dat verder ophogen niet hoeft. Ik heb meer pijn dan met dulox maar ik heb mijn leven weer terug. De overheersende angsten en paniek is naar achtergrond, mijn kruis zit niet potdicht (ook plassen lukt weer beter) ik heb veel meer energie en ik SLAAP weer. Wat een geruststelling dat ik weet dat ik slapen kan. Kortom als iedereen reageert zoals ik dan raad ik dit medicijn van harte aan en de dulox van van harte af

05-02-2015 | Man | 49
amitriptyline
Dit medicijn werkt echt heel goed. Het is een wat ouder medicijn, maar doet precies wat je wil voelen. ben niet depressief meer, maar kan er ook niet meer buiten. Hiervoor Seroxat gehad maar had daarvan zoveel bijwerkingen dat ik moest overstappen naar Amitryptiline.

25-09-2014 | Vrouw | 30
amitriptyline
Vanwege aanhoudende spanning/angst schreef de huisarts mij dit medicijn voor. Wat blijkt: dit medicijn deed mij eerder kwaad dan goed. Na een uur, voelde ik me helemaal wappie, stoned, liep als een dronkaard, voelde me continue wagenziek en helemaal van de wereld. Mijn lichaam werd totaal lam gelegd, met als voordeel dat je wel héél rustig wordt, maar ook het contact met [lees meer...]mijn eigen gevoel/emotie/zijn verloor. Deze klachten beven aanhouden, daarnaast ging mijn hart ook als een razende te keer. Ik sliep er goed op, maar voelde me de hele dag slaperig. Ik ben nu via de huisarts overgestapt op paroxetine, een stuk minder bijwerkingen, helder van geest en het vermindert de paniekaanvallen.

14-04-2013 | Vrouw | 57
amitriptyline
Na jarenlang problemen te hebben ondervonden, was de laatste optie: medicijnen. Ik probeerde verschillende, met slecht resultaat. Totdat ik amitriptilyne ging gebruiken; vanaf dag 1 een succes; ik sliep weer en kon het leven weer aan. Daarnaast hielp het me ook nog van de migraine af. Bij stoppen komen de klachten terug, dus wat mij betreft een "blijvertje". Ik gebruik 35 [lees meer...]mg, omdat meer mij hindert door de droge mond (pratend beroep) en omdat ik dan te suf word. Ik ga nooit stoppen, want leven zoals vroeger is voor mij geen optie.

02-06-2012 | Vrouw | 27
amitriptyline
Ik gebruik dit medicijn al enkele tijd. Heb altijd van de fabrikant pharmachemie gehad. Nu schijnt deze overgenomen te zijn door Teva. Daar ben ik niet blij mee want ik lijk nu aan te komen. De tabletjes hebben ook een viezere smaak. Niet leuk dus.

06-03-2012 | Vrouw | 26
amitriptyline
Ik gebruik 40 mg Fluoxetine (Prozac) tegen mijjn angst/paniek/lichte ptss en daarnaast heb ik vele slaapmiddelen gehad (voornamelijk Benzo's, erg verslavend en werken op den duur amper, sliep maar 4 uur en was erna klaarwakker). In overleg met psychiater overgegaan op lage doseringen antidepressiva (Mirtazapine), dit werkt goed alleen kom ik er vreselijk van aan (4 kilo in[lees meer...] paar maanden) en heb levensechte nachtmerries waardoor ik gebroken wakker wordt. Gebruik nu sinds gister 25 mg Amytriptilline en heb goed geslapen. 21.45 ingenomen, 2 x wakker geweest om naar wc te gaan, erna pas om 07.00 wakker geworden! Droge mond, beetje moeie ogen maar verder voel ik me prima! Goed werkend medicijn tot nu toe...