Amitriptyline

amitriptyline

Slapeloosheid (36 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

11-10-2015

Fibromyalgie

Sinds 3 maanden in gebruik; opgebouwd van 1x dgs 10 mg voor de nacht naar 2 x dgs 25mg. Het slapen gaat veel beter sinds ik deze medicatie gebruik, maar geeft bij mij geen pijnvermindering overdag. Persoonlijk weinig bijwerkingen, eerste dagen ietwat suf en "licht in het hoofd" maar dit was met een week weg. Morgen evaluatie huisarts ivm aanhoudende pijnklachten overdag.. [lees meer...]waarschijnlijk toch overstappen op iets anders!?
09-08-2015

Fibromyalgie

ik heb fybromyalgie en daardoor veel last van spierpijn en slapeloosheid. tevens heb ik chronische hoofdpijn. door deze medicatie werd ik verschrikkelijk suf. ik kon eigenlijk helemaal niets meer, en ben na 3 weken (in overleg arts) ermee gestopt.
08-07-2015

Fibromyalgie

Helpt zeer goed tegen de scherpe pijn prikkels. Slaap er een stuk beter door. Enigste nadeel is de sufheid de eerste paar uur als je wakker bent. En de smaak van innamen tablet is erg vies.
26-06-2015

Fibromyalgie

In 1999 naar reumatoloog umcg groningen. Hier werd amitriptyline voor geschreven. Altijd goed op gereageerd. Merkte wel dat dat emoties wat afgevlakt werd voor mij niet zo heel erg aangezien ik met iedereen mee kon huilen. De laatste 3 jaar merkte ik droge huid, dunner haar, maar dat kon ook leeftijd zijn volgens mij. Met mijn gewicht altijd aan het klungelen maar de laats[lees meer...]te tijd met streng eetgewoonte toch steeds een pondje er bij. Al een aantal jaren slechte voeten veel wondjes verschillende zalfjes en behandelingen word niet beter. Laatste half jaar droge ogen geen speeksel. Omdat ik ook een chroninsche darm ontsteking heb al 25 jaar. En daarvoor ook regelmatig moet bloed prikken zagen we een verslechtering van nier en leverfuncties. Mijn huisarts heeft me teruggestuurd naar de reumatoloog met in de gedachten syndroom van sjogren. Vorige week maandag bij de reumatoloog onderzoeken inclusief bloed. Vroeg hij of ik het aandurf de amitriptyline te laten staan, kan je vertellen was wel even schrikken maar in overleg toch gaan proberen. Nu 1,5 week later huid is minder droog, voetuitslag ziet er beter uit, veel meer speeksel in mijn mond, ogen beter, bij een film zelfs een traantje gelaten. En op dit moment 3,5 kilo lichter. Pijn in mijn lijf is aanwezig soms erg irritant maar op dit moment zijn de positieve verbeteringen mij meer lief dan de pijn.
21-06-2015

18-05-2015

29-03-2015

Fibromyalgie

Ik heb een zeer goed ervaring met amitriptyline, moest 2 week erg wennen aan dit middel maar sindsdien gaat alles veel beter. Mijn pijn is er nog wel , maar de hele scherpe pijn niet meer en dit middel heeft voor mij nog een voordeel, ik heb er rust van in mijn hoofd gekregen. Hiervoor had ik ontzettend veel pijn van mijn chronische nekklachten en de fybromyalgie in combin[lees meer...]atie met hoofdpijn, ik kon niet eens meer helder nadenken en autorijden wou ook niet echt meer, maar voel me nu sinds maanden veel beter dus ik zou dit middel zeker aanraden voor mensen met de zelfde klachten als mij. Hiervoor heb ik lange tijd pijnstillers gebruikt diclofinac en biofenac, en diazepam maar die gaven niet het gewenste resultaat.
02-03-2015

Fibromyalgie

Sinds mijn 23ste liep ik met vage pijnklachten in mijn heupen waarvan de huisarts vermoedde dat het slijmbeursontsteking was. Hier herhaaldelijk prikken voor gekregen maar de klachten ging niet weg en breidde zich uit naar mijn schouders en nek. Uiteindelijk doorgestuurd naar de reumatoloog die constateerde dat ik fibromyalgie heb. Zelfs een second opion aangevraagd omdat [lees meer...]ik het moeilijk te geloven vond dat iemand van mijn leeftijd reuma kon hebben. De pijn is erg vervelend, ik slik hier geen medicatie voor dan af en toe finimal, maar de nachten dat ik wakker lag van onrustige benen waarbij mijn knieën zeer veel pijn doen, warm aanvoelen en rood worden alsof het lijkt dat ze ontstoken zijn, dat vond ik het meest storend. Uiteindelijk met tegenzin met deze medicatie begonnen en ik werd voor het eerst in 4 jaar wat meer uitgerust wakker. De bijwerkingen neem ik voor lief, en ik probeer pauzes in te lassen zodat ik niet compleet afhankelijk word van het medicijn, maar voor mij zorgt het voor een betere nachtrust dan dat ik in jaren heb gehad.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum