Amitriptyline

amitriptyline

Slapeloosheid (36 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

08-07-2015

Fibromyalgie

Helpt zeer goed tegen de scherpe pijn prikkels. Slaap er een stuk beter door. Enigste nadeel is de sufheid de eerste paar uur als je wakker bent. En de smaak van innamen tablet is erg vies.
22-11-2017

Fibromyalgie

Ik ben al geruime tijd bezig met het zoeken naar medicijnen die de klachten van fibromyalgie verminderen. Na vele verschillende medicijnen te hebben geprobeerd kreeg ik uiteindelijk amitriptyline voorgeschreven. Voor mij waren de ochtenden altijd de grootste uitdaging. De pijn die ik ‘s ochtends ervaarde beïnvloedde gelijk de rest van mijn dag. Dankzij amitriptyline is het[lees meer...] mogelijk om de avonden goed door te slapen en de ochtenden op een normale manier te doorstaan. Mede merk ik overdag dat de pijn niet zozeer veel minder wordt maar er valt gewoon een stuk beter mee te leven.
02-03-2015

Fibromyalgie

Sinds mijn 23ste liep ik met vage pijnklachten in mijn heupen waarvan de huisarts vermoedde dat het slijmbeursontsteking was. Hier herhaaldelijk prikken voor gekregen maar de klachten ging niet weg en breidde zich uit naar mijn schouders en nek. Uiteindelijk doorgestuurd naar de reumatoloog die constateerde dat ik fibromyalgie heb. Zelfs een second opion aangevraagd omdat [lees meer...]ik het moeilijk te geloven vond dat iemand van mijn leeftijd reuma kon hebben. De pijn is erg vervelend, ik slik hier geen medicatie voor dan af en toe finimal, maar de nachten dat ik wakker lag van onrustige benen waarbij mijn knieën zeer veel pijn doen, warm aanvoelen en rood worden alsof het lijkt dat ze ontstoken zijn, dat vond ik het meest storend. Uiteindelijk met tegenzin met deze medicatie begonnen en ik werd voor het eerst in 4 jaar wat meer uitgerust wakker. De bijwerkingen neem ik voor lief, en ik probeer pauzes in te lassen zodat ik niet compleet afhankelijk word van het medicijn, maar voor mij zorgt het voor een betere nachtrust dan dat ik in jaren heb gehad.
29-03-2015

Fibromyalgie

Ik heb een zeer goed ervaring met amitriptyline, moest 2 week erg wennen aan dit middel maar sindsdien gaat alles veel beter. Mijn pijn is er nog wel , maar de hele scherpe pijn niet meer en dit middel heeft voor mij nog een voordeel, ik heb er rust van in mijn hoofd gekregen. Hiervoor had ik ontzettend veel pijn van mijn chronische nekklachten en de fybromyalgie in combin[lees meer...]atie met hoofdpijn, ik kon niet eens meer helder nadenken en autorijden wou ook niet echt meer, maar voel me nu sinds maanden veel beter dus ik zou dit middel zeker aanraden voor mensen met de zelfde klachten als mij. Hiervoor heb ik lange tijd pijnstillers gebruikt diclofinac en biofenac, en diazepam maar die gaven niet het gewenste resultaat.
18-01-2018

Fibromyalgie

Ik kan er beter mee slapen maar de stijfheid vooral in de ochtend nemen niet af. Dus alleen alvoor het slapen zijn ze ideaal. Nu nog een middel voo mijn pijntjes vinden
22-05-2016

Fibromyalgie

Jaren geleden ooit eens amytriptyline gekregen van de huisarts voor pijnstilling van fibromyalgie. Dit werkte toen goed. Echter was mijn voormalige psychiater niet blij met de keuze van dit middel en heeft dit afgebouwd en mij andere medicatie gegeven voor mijn PTSS die uiteindelijk helemaal niet werkten. Terug naar de amytriptyline mocht ik niet van deze psychiater. Uitei[lees meer...]ndelijk ben ik nu ca een jaar geleden weer begonnen met amytriptyline en dit werkt nu beduidend minder goed als het in het verleden deed. Ik gebruik nu naast de amytriptyline als onderhoudsdosering ook nog in grootverbruik paracetamol, tramadol, valium en diclofenac. Door de pijn in mijn lichaam vaak niet in staat om te slapen of wordt wakker tijdens het slapen van de pijn. Ik overweeg nu of ik opnieuw zal stoppen met de amytripyline om opnieuw te starten na een aantal weken om te zien of ik met een reset wel weer voldoende werking van de amytriptyline krijg.
21-06-2015

11-10-2015

Fibromyalgie

Sinds 3 maanden in gebruik; opgebouwd van 1x dgs 10 mg voor de nacht naar 2 x dgs 25mg. Het slapen gaat veel beter sinds ik deze medicatie gebruik, maar geeft bij mij geen pijnvermindering overdag. Persoonlijk weinig bijwerkingen, eerste dagen ietwat suf en "licht in het hoofd" maar dit was met een week weg. Morgen evaluatie huisarts ivm aanhoudende pijnklachten overdag.. [lees meer...]waarschijnlijk toch overstappen op iets anders!?
26-12-2018

Fibromyalgie

Tijd lang 20 mg gebruikt, eind 2017 verhoogd naar 25 mg, werkt goed tegen de fibromyalgie, nadeel is de melkafgifte. Dit werkt niet stimulerend tijdens de sex
24-09-2018

13-10-2019

Fibromyalgie

Het helpt mij goed, doordat ik nu minder pijn ervaar, de nachten doorslapen blijft onregelmatig, terwijl ik ze voor het slapen gaan inneem 2 keer 25 mg. Wel heb ik het idee dat ik iets aangekomen ben, niet door eetbuien ofzo, maar doordat ik meer vocht lijk vast te houden! Maar verder ben ik positief over dit medicijn!
04-09-2017

Fibromyalgie

Na veel slapeloze nachten door pijn, heb ik dit middel voorgeschreven gekregen van de huisarts. in eerste instantie 1 x 10 mg, maar dit bleek niet voldoende. Dosis verdubbeld. Dit leek efectief. Ik sliep ineens veel beter en mijn spieren waren minder pijnlijk. Maar.... ik merkte ineens dat ik erg moe bleef. Ik heb net 2 jaar geknokt om van chonische vermoeidheid af te ko[lees meer...]men, en het leek of ik ineens volledig was teruggezet. Kreeg niks meer uit handen, ongeconcentreerd, gewichtstoename, algehele slapte. Na overleg met de huisarts recent gestopt. Nu weer terug bij af qua pijn en nachtrust, maar tenminste niet meer die mist in mijn hoofd. Op dit moment zo erg dat ik niet kan werken. Hopenlijk trekt dit nog bij.
18-05-2015

31-12-2016

Fibromyalgie

voorgeschreven gekregen van de huisarts op advies reumatoloog. kan nu ik opgebouwd heb naar 50 mg langer doorslapen wel nog vaak wakker worden van de pijn. ik ben begonnen met 10 mg nu dus 50 mg, tegen de pijn werkt t niet echt. ik ga binnenkort n nieuwe afspraak maken bij de huisarts. wat nu te doen
09-08-2015

Fibromyalgie

ik heb fybromyalgie en daardoor veel last van spierpijn en slapeloosheid. tevens heb ik chronische hoofdpijn. door deze medicatie werd ik verschrikkelijk suf. ik kon eigenlijk helemaal niets meer, en ben na 3 weken (in overleg arts) ermee gestopt.
14-01-2019

Fibromyalgie

4 jr heel slecht geslapen door pijn in mijn lijf. Tot deze diagnose kwam met de voorgeschreven medicijnen. Ik gebruik 4 x 10 mg om 20.00 en slaap sindsdien weer als een roosje. Voor mij zijn het wonderpilletjes...

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (515) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum