amitriptyline

Slapeloosheid (40 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Hernia (10 meningen)
Reuma (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

26-06-2015 | Vrouw | 52
amitriptyline (50mg)
Fibromyalgie
In 1999 naar reumatoloog umcg groningen. Hier werd amitriptyline voor geschreven. Altijd goed op gereageerd. Merkte wel dat dat emoties wat afgevlakt werd voor mij niet zo heel erg aangezien ik met iedereen mee kon huilen. De laatste 3 jaar merkte ik droge huid, dunner haar, maar dat kon ook leeftijd zijn volgens mij. Met mijn gewicht altijd aan het klungelen maar de laats[lees meer...]te tijd met streng eetgewoonte toch steeds een pondje er bij. Al een aantal jaren slechte voeten veel wondjes verschillende zalfjes en behandelingen word niet beter. Laatste half jaar droge ogen geen speeksel. Omdat ik ook een chroninsche darm ontsteking heb al 25 jaar. En daarvoor ook regelmatig moet bloed prikken zagen we een verslechtering van nier en leverfuncties. Mijn huisarts heeft me teruggestuurd naar de reumatoloog met in de gedachten syndroom van sjogren. Vorige week maandag bij de reumatoloog onderzoeken inclusief bloed. Vroeg hij of ik het aandurf de amitriptyline te laten staan, kan je vertellen was wel even schrikken maar in overleg toch gaan proberen. Nu 1,5 week later huid is minder droog, voetuitslag ziet er beter uit, veel meer speeksel in mijn mond, ogen beter, bij een film zelfs een traantje gelaten. En op dit moment 3,5 kilo lichter. Pijn in mijn lijf is aanwezig soms erg irritant maar op dit moment zijn de positieve verbeteringen mij meer lief dan de pijn.

02-12-2015 | Vrouw | 53
Fibromyalgie
De eerste week kon ik er goed van slapen, nauwelijks door de pijn wakker, maar na 2 weken kreeg ik bijwerkingen, zoals een droge mond, verward zijn, en heel erg oorsuizen. Ik ga er mee stoppen.

18-09-2018 | Vrouw | 54
Fibromyalgie
Over het algemeen ben ik tevreden over amitryptoline. Minder over ook hier gewichtstoename. Ik heb dit uitgetest door na anderhalf jaar gebruik te stoppen 6 maanden en weer opnieuw in gaan nemen ivm slechte slaap. Ik viel af na geen inname en kwam weer 5 kilo aan bij inname.

18-06-2018 | Vrouw | 54
Fibromyalgie
Ik kreeg dit middel voor een betere nachtrust. Dit hielp goed, maar ik hou niet van al die troep slikken en wilde er toch mee stoppen. Ik heb er echter ook tinnitus door gekregen denk ik. Een hoge pieptoon die nooit meer we is gegaan. Heel erg om hiermee te moeten leven. Na biofotonen-therapie zijn de fibromyalgieklachten behoorlijk afgenomen.

25-07-2017 | Vrouw | 54
amitriptyline (25mg)
Fibromyalgie
Ik ben ooit, 20 jaar terug, begonnen met deze medicijnen, want ik kon niets meer, niet lopen, niet zitten, niks dus. Ik heb hele goede ervaringen hiermee, ben begonnen met 25 mg p.d. en zit nu op 75 mg p.d. Soms heb ik dagen dat ik met 25 mg. uitkan. Ik kan nu vrij normaal functioneren in mn dagelijkse bezigheden.

13-08-2016 | Vrouw | 56
amitriptyline (25mg)
Fibromyalgie
Dosis is in de loop van de jaren verhoogd, omdat steeds meer gewrichten werden aangetast en algehele pijnniveau toenam. medicatie haalt de felheid van de pijn eraf, meer niet. combinatie amitriptiline 2 x 50 mg, andullatietherapie en soms kuren diclophenac met paracetamol houden me meestal vertikaal, maar met behoud van klachten. In periodes van diclophenac gebruik, alleen[lees meer...] bij sterke ontstekingen, ben ik echt van de kaart, moet veel rusten en kan dan niets veel meer. Ik krijg vrij snel een frozen shoulder, lijkt me in verband te staan met de andere ontstekingen en/ of schildklierklachten.

14-10-2017 | Vrouw | 63
Fibromyalgie
Sinds een maand gebruik ik amytr 10 mg. Enorme pijnvermindering. Enige nadeel is s morgens een duf hoofd. Beter na kop koffie. Kan weer veel meer dan paar maanden terug. Ben er blij mee! Inname met vanilleyoghurt , dan geen vieze smaak.

06-11-2017 | Vrouw | 65
Fibromyalgie
voorgeschreven voor de fibromyalgie, maar is nu erger sinds ik het inneem. En dan nog de bijwerkingen die wil ik er niet bij hebben. Spierpijn, duizelig, opgeblazen buik, dikke keel, dus algehele malaise.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum