amitriptyline

Slapeloosheid (40 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Hernia (10 meningen)
Reuma (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

22-05-2016 | Vrouw | 35
Fibromyalgie
Jaren geleden ooit eens amytriptyline gekregen van de huisarts voor pijnstilling van fibromyalgie. Dit werkte toen goed. Echter was mijn voormalige psychiater niet blij met de keuze van dit middel en heeft dit afgebouwd en mij andere medicatie gegeven voor mijn PTSS die uiteindelijk helemaal niet werkten. Terug naar de amytriptyline mocht ik niet van deze psychiater. Uitei[lees meer...]ndelijk ben ik nu ca een jaar geleden weer begonnen met amytriptyline en dit werkt nu beduidend minder goed als het in het verleden deed. Ik gebruik nu naast de amytriptyline als onderhoudsdosering ook nog in grootverbruik paracetamol, tramadol, valium en diclofenac. Door de pijn in mijn lichaam vaak niet in staat om te slapen of wordt wakker tijdens het slapen van de pijn. Ik overweeg nu of ik opnieuw zal stoppen met de amytripyline om opnieuw te starten na een aantal weken om te zien of ik met een reset wel weer voldoende werking van de amytriptyline krijg.

08-07-2015 | Vrouw | 21
Fibromyalgie
Helpt zeer goed tegen de scherpe pijn prikkels. Slaap er een stuk beter door. Enigste nadeel is de sufheid de eerste paar uur als je wakker bent. En de smaak van innamen tablet is erg vies.

21-06-2015 | Man | 38

24-09-2018 | Vrouw | 41

22-11-2017 | Vrouw | 22
Fibromyalgie
Ik ben al geruime tijd bezig met het zoeken naar medicijnen die de klachten van fibromyalgie verminderen. Na vele verschillende medicijnen te hebben geprobeerd kreeg ik uiteindelijk amitriptyline voorgeschreven. Voor mij waren de ochtenden altijd de grootste uitdaging. De pijn die ik ‘s ochtends ervaarde beïnvloedde gelijk de rest van mijn dag. Dankzij amitriptyline is het[lees meer...] mogelijk om de avonden goed door te slapen en de ochtenden op een normale manier te doorstaan. Mede merk ik overdag dat de pijn niet zozeer veel minder wordt maar er valt gewoon een stuk beter mee te leven.

14-10-2017 | Vrouw | 63
Fibromyalgie
Sinds een maand gebruik ik amytr 10 mg. Enorme pijnvermindering. Enige nadeel is s morgens een duf hoofd. Beter na kop koffie. Kan weer veel meer dan paar maanden terug. Ben er blij mee! Inname met vanilleyoghurt , dan geen vieze smaak.

18-05-2015 | Vrouw | 47

29-03-2015 | Vrouw | 33
Fibromyalgie
Ik heb een zeer goed ervaring met amitriptyline, moest 2 week erg wennen aan dit middel maar sindsdien gaat alles veel beter. Mijn pijn is er nog wel , maar de hele scherpe pijn niet meer en dit middel heeft voor mij nog een voordeel, ik heb er rust van in mijn hoofd gekregen. Hiervoor had ik ontzettend veel pijn van mijn chronische nekklachten en de fybromyalgie in combin[lees meer...]atie met hoofdpijn, ik kon niet eens meer helder nadenken en autorijden wou ook niet echt meer, maar voel me nu sinds maanden veel beter dus ik zou dit middel zeker aanraden voor mensen met de zelfde klachten als mij. Hiervoor heb ik lange tijd pijnstillers gebruikt diclofinac en biofenac, en diazepam maar die gaven niet het gewenste resultaat.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum