Amitriptyline

Bij  HoofdpijnX

Fibromyalgie (53 meningen)
Slapeloosheid (36 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

17-02-2012

Hoofdpijn

Ik heb mn hele leven al hoofdpijn. Soms dagen niet, soms alleen 's ochtends, dan weer 's avonds en vaak 's weekends. Soort wisselt ook: van bonkend bovenin mn hoofd, tot vanuit achter mijn rugwervel de schedel in en veelal ook achter mijn oog. Ik heb het jarenlang proberen te bestrijden door gewoon ibuprofen of paracetamol te slikken. Ook letten op eet- en slaapgewoont[lees meer...]es (geen koffie meer bijv). Nergens kon ik een patroon in herkennen. Later bleek dat een kameraad van mij dezelfde klachten had en ermee naar de huisarts is geweest. Deze schreef hem een anti migraine middel en fysiotherapie voor een aanpassing in houding. Dit heeft hem geholpen. Mijn arts schreef echter Amitriptyline voor. Na een behandeling van 3 maanden zijn mijn hoofdpijnklachten wel minder. Maar de bijwerkingen icm Lexapro en methylfenidaat zijn minder. Inmiddels anderhalve week gestopt en de 'afkickverschijnselen' zijn niet prettig: onrustig, erg moe op sommige momenten, soort hartkloppingen, beetje lusteloos gevoel, enz. waar ik door methylfenidaat en lexapro minder ging eten, had ik tijdens de periode dat ik ook Amitriptyline erbij had, 's avonds erg veel honger. Ben benieuwd naar hoelang de afkickverschijnselen duren en hoe de werking van de andere medicijnen op zich zelf weer zijn
25-01-2012

Hoofdpijn

Door een ongeluk een flink aantal jaar geleden met daarbij zwaar hoofdletsel zit ik nu met chrinische hoofdpijn, migraine en clusterhoofdpijn, ja een erg fijne combinatie. Het duurde een hele tijd voor men er achter was wat nou het beste zou helpen. Ik ben nu bijna 2 jaar bezig met dit medicijn en had in het begin erg veel bijwerkingen. Van hartkloppingen tot dufhied, an[lees meer...]gstaanvallen, paranoide aanvallen, huilbuien, een soort van high, lastig uit mijn woorden komen, slecht korte termijn geheugen en droge mond en ik ben ruim 15 kilo aangekomen sinds ik dit ben gaan gebruiken. Helaas zijn die 15 kilo er niet zo makkelijk af te krijgen tijdens het gebruik van dit medicijn. Je moet echt even door die vervelende bijwerkingen heen komen en dan werkt het medicijn goed. Soms heb ik nog last van een wat droge mond en het moeilijk uit mijn woorden komen, maar verder ben ik dankzij dit medicijn praktisch pijnvrij. Ik heb niet meer de wekelijkse migraine aanvallen die soms 4 dagen duurde gecombineerd met dagelijkse hoofdpijnen. Nu heb ik maar eens in de 2 maanden of langer een migraine of cluster aanval en gewone hoofdpijn heb ik nu nog zeer zelden. Wat mij wel dwars zit is dat mijn familie mij verteld dat mijn emoties redelijk oppervlakkig zijn geworden en dat mijn persoonlijkheid minder uitbundig is dan wat het was. Ik wil graag weten dat als ik besluit te stoppen met de medicijnen of ik dan weer afval en of mijn persoonlijkheid weer word zoals het was. Ik voel mij namelijk ook de laatste tijd erg depressief en dit komt waarschijnlijk wel door de medicijnen. Ik zit al een poos te twijfelen om te stoppen. Kan iemand mij misschien hier antwoord op geven?
03-01-2012

slaapverwekkend.