amitriptyline

Fibromyalgie (59 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (19 meningen)
Pijn (algemeen) (19 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reumatoïde artritis (12 meningen)
Hernia (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

11-02-2020 | Man | 57
amitriptyline (10mg)
Daar ik niet door slaap voor een apneu test, die al meerdere keren is mislukt, heb ik deze klote zooi gekregen om door te slapen. Heb een pil om 1920 genomen . Na dat ik me gruwelijk klote voelde uit eindelijk na 2100 zittend op de bank in slaap gevallen. Dat is niks vreemds deed ik altijd al. Uiteindelijk tovh weer voor 0000 wakker, dat was ook al standaard, maar god zei [lees meer...]dank minder misselijk. Kortom klote zooi die absoluut niet helpt. Zelfs pijn bestrijden, die ik al vele jaren heb, doet het niet. MENSEN BEGIN NIET AAN DEZE KLOTE TROEP

21-07-2019 | Man | 57
amitriptyline (25mg)
Door een burn-out moeilijk in slaap kunnen komen (angststoornis). Op aanraden van de huisarts 25 mg dagelijks een uur voor het slapen gaan innemen. Sindsdien slaap ik meestal veel beter en langer. Ik wilde na een jaar innemen zelfstandig abrupt stoppen maar kreeg toen weer slaap problemen (korte slaapjes, veel dromen). Ik ga binnenkort naar de huisarts voor een afbouw dose[lees meer...]ring.

05-08-2018 | Vrouw | 58
amitriptyline (25mg)
Ik kampte sinds mijn 24ste met een fikse inslaapproblematiek. Ging gepaard met slechte kwaliteit van slaap áls ik sliep. En sowieso laat ritme. Van alles geprobeerd tot na 30 jaar (!) bleek dat amitryptiline in een dosering van 25 mg voldoende werkte. En dat doet het nog steeds. Desondanks bij werkstress niet afdoende, maar dat betekent: werkstress verlagen en niet de dose[lees meer...]ring ophogen. Andere leefstijl nastreven. Maw: medicatie is nooit het enige wat je moet doen. Je neerleggen bij bepaald type neurologie in je hoofd. Kwaliteit slaap is verbeterd, inslapen duurt nog steeds lang, maar de extremen zijn eraf. Wel moeite met opstaan. Kan ook aan bioritme liggen. Dit heb ik gelukkig met mijn werkgever bespreekbaar kunnen maken. Eén ander nadeel naast traag ontwaken (dat behapbaar maar onsmakelijk is): de droge mond. Vooral 's nachts en daar krijg ik dan wel eens op moment dat ik wakker word een beetje paniek van. Maar goed. Om die reden wilde ik kijken of ik inmiddels na vier jaar eens kon stoppen. Weekje gestopt, meer speeksel, maar waarschijnlijk 's nachts wat paniekeriger en onrustiger... Tja.

05-03-2022 | Man | 60
amitriptyline (10mg)
Zeker 8 jaar veel slaapproblemen gehad. Uren wakker liggen. Gebruik nu een jaar Amitryptilne en slaap sindsdien behoorlijk goed. Tevens is mijn stemming stabieler en heb ik veel minder buikklachten (spijsvertering). Heel blij mee dus!

03-02-2018 | Man | 62
amitriptyline (60mg)
Kreeg het middel na testen in slaapkliniek voor slapeloosheid. Hielp aanvankelijk vrij goed bij dosering van slechts 10 mg. Omstreeks 2 jaar later had ik dosering nodig van 20 mg, nog eens 3 jaar later verhoogd naar 40 mg. Na trombosebeen en dubbele longembolie ben ik vanaf 2017 het antistollingsmedicijn dabigatran (pradaxa) gaan gebruiken. Kreeg weer steeds meer slaappro[lees meer...]blemen, verhoogde dosering amitriptyline van 60 naar 80 mg, maar slaapproblemen namen niet af, maar verergerden met hogere dosering. Sliep uiteindelijk helemaal niet meer. Ben uiteindelijk verband gaan leggen met de bloedverdunner, stopte een week met deze medicatie en ging steeds beter slapen. Na nogmaals 2 dagen dabigatran, had ik weer een slapeloze nacht en was de conclusie dus dat de combinatie dabigatran en amitriptyline bij mij niet werkt. Ben in overleg met internist en apotheek overgegaan op apixaban met bloedverdunner.

21-10-2021 | Vrouw | 71
amitriptyline (10mg)
Ik slaap er goed op,enkele keer beetje later in slaap,maar ik kan hier mee dealen !

18-12-2015 | Man | 74
amitriptyline (10mg)
Na enkele pammen , die je maar kort mag slikken, kwam ik via een vriendin op amitryptiline als slaapmiddel. Hoewel mijn huisarts het als zodanig nooit voorschreef, volgde ze mijn suggestie om dat te proberen. Werkt uitstekend als doorslaapmiddel. Ik denk dat je met tabletten van 10 mg. moet uitproberen hoeveel je nodig hebt. Met te veel ben je 's morgens nogal slaperig[lees meer...] en is het lastig je bed uitkomen. Maar als je niet aan tijd gebonden bent, is dat geen bezwaar natuurlijk. Het middel verbetert ook nog mijn humeur, dat ook niet over hield. ( is natuurlijk een antidepressivum)

12-03-2020 | Vrouw | 84
amitriptyline (25mg)
THC vergroot de schadelijke bijwerkingen van Amitriptyline. Ben dus gestopt met dit medicijn en gebruik nu anderhalf uur voor het slapen gaan 3 druppels THC. Slaap als een roos, geen enkele bijwerking van THC.