Ervaringen met Oxycodon

oxycodon

Bij  ZenuwpijnX

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

10-09-2021 | Vrouw | 41
oxycodon (10mg)
Ik kreeg deze toen er een zenuw bekneld zat in mijn rug/bil en diclofenac niet werkte. Het werkte geweldig tegen de pijn, maar de bijwerkingen waren verschrikkelijk. Ik werd heel wazig in mijn hoofd, moest steeds huilen, viel steeds in slaap en het ergste was nog dat ik kotsmisselijk was en steeds moest overgeven. Ook merkte ik dat ik meteen knallende hoofdpijn kreeg als i[lees meer...]k het niet nam, je raakt er dus in no time afhankelijk van. Ik heb het 3 dagen genomen en ben toen gestopt, de hoofdpijn en pijn van de beknelling op de koop toenemend (fysio bracht gelukkig uitkomst). Het leek wel vergif, voor mij nooit meer Oxycodon!

18-08-2021 | Vrouw | 85
oxycodon (10mg)
Mag iemand met hartfalen kortwerkende oxycodon?

01-02-2021 | Vrouw | 32
oxycodon (80mg)
Kreeg dit middel voor zenuwpijn. Heb geen nare bijwerkingen maar wat is het verslavend. Mijn leven is veranderd in een hel. Ik kan niet meer stoppenn, als ik stop begint de hel. Ik heb geen zenuwpijn meer maar ben zo ernstig verslaafd dat ik er niet meer vanaf kom. Heb 1x afgebouwd maar ben door zoveel ellende in mijn leven terug gevallen. Voel me diep ongelukkig en ben zo[lees meer...] vreselijk ban. Hoe kom ik af van dit middel.

04-11-2022 | Man | 52
oxycodon (20mg)
Weet nog niet zeker wat er mankeert, in ieder geval beklemde zenuw in de rug met uistraling naar linker been, as maandag gaan ze een mri maken.had eerst 2 x 10mg langwerkend en 4 x 5mg kortwerkend per dag en dat werkte niet. Toen verhoogd naar 2 x 15mg en 6 keer 5 mg, nog steeds niet genoeg. Nu verhoogd naar 2x 20 en 6 x 10mg. Kan niet zitten en niet liggen, de kortwerke[lees meer...]nde hebben lang nodig om te werken bij mij, duurt af en toe meer dan 2 uur voor de scherpe randjes van de pijn eraf zijn. Al met al denk ik dat voor mijn probleem het niet zo geweldig wekt.

15-09-2022 | Man | 41
oxycodon (10mg/ml)
Zenuwpijn is de hell op aarde. Dit is niet vol te houden zonder oxycodon. Ik heb een Plexus leasie brachialus. Rechts is nu mijn arm verlamd. Zenuwpijn verziekt mijn leven. Gebruik nu 1 x per dag fetanyl van 25mug om 15mg langwerkende oxycodon op te vangen maar de pijn is gewoon te erg voor woorden. Continue aanvallen en Continue zeurende pijn. Oxycodon werkt ma[lees meer...]ar ik heb steeds meer nodig. Dus ik jojo zo al lange tijd. Ik Ben 1x 3 weken gestopt maar de zenuwpijn is zo erg dat het bijna onmogelijk is om naar 0 te gaan en op 0 te blijven zonder alternatief. Heb pijnpoli etc en bijna alle soorten medicijnen geprobeerd maar tevergeefs. Ik ben bang dat fetanyl levensgevaarlijk wordt na een paar weken en ik heb meer pijn met Fetanylpleisters van 25mug dan met oxycodon lang of kortwerkende. Ik ben bang dat zenuwpijn echt tussen mijn oren zit ipv dat oxycodon daadwerkelijk alle pijn wegneemt. De ontwenning van kortwerkende en verslaafd worden is moeilijk en levensgevaarlijk. Afbouwen van 100mg naar 10mg 2x per dag doe ik in een maand tijd en probeer nu al 3 maanden naar 0 te gaan maar is niet te doen als ik er 1 weglaat. Dat met behulp van 2x 10mg Diazepam voor de ontwenning tegen te gaan. Maar Diazepam is ook weer verslavend. Ik ben na 10 jaar xanax gebruik afgekickt op eigen kracht en heb bijna 10 maanden ontwenning gehad en wil dit nooit meer meemaken. Straatvrees,zelfmoordgedachten,hallucinaties ,waanideeën en mensenschuw etc etc. Ik ben bang dat nog fetanyl erger is op dit gebied dus ik weet even niet meer wat wijsheid is en buiten mijn huisarts heb ik niemand die mij wil helpen of het niet te complex vind. Want ik heb het al vanaf 2014 door een motorongeluk. Heeft iemand goede raad of een alternatief of hetzelfde letsel ongeveer en goede tip? Amithrypline en gabbabentine en liryca heb ik allemaal geprobeerd maar werkt niet behalve de bijwerkingen zijn van bv liryca echt heftig. Erg vergeetachig etc. Alleen oxycodon werkt eigenlijk. Ik heb op bijna 100mg kortwerkende per dag gezeten en nu 2x 10mg dus doe mijn best en dat lukt ook goed. Wil graag mijn rijbewijs halen en moet stoppen hiermee. Dus als ik nog ooit door de medische keuring kom met een arm zal het zonder gele stickers zijn etc. Ik hoop dat er misschien toch ergens iets is en hoor het graag.

05-06-2022 | Vrouw | 22
oxycodon (37,5mg)
Mijn ervaring was dat het in her begin heel even wat werkte maar dat na die tijd al heel snel gewenning kwam en ik meer klachten had van de bijwerkingen heel de dag dan dat ik er een gewenst effect van voelde. Hierdoor overgestapt.

11-01-2022 | Vrouw | 42
oxycodon (30mg)
Naast de langwerkende heb ik ook 6 x 10 mg kortwerkende. Omdat ik nogal veel ziektes heb en heb gehad, slik ik in totaal 32 pillen per dag. Even snel, borderline, artrose, reuma, hemochromatose, fibromyalgie een hernia en daarnaast heb ik 5 soorten kanker gehad. (Vulva, anus, baarmoederhals, lymfeklier en borstkanker) in 11 jaar 29 operaties gehad. Beide voeten en handen e[lees meer...]n als altijd, heb ik dagelijks nog steeds pijn, overal. Ik heb ook beknelde zenuwen iets boven mijn stuit in mijn ruggenwervel. Ik kan niet langer dan 5 minuten staan of 10 minuten lopen voordat ik pijn in mijn rug krijg. Sowieso zitten er vervelende pijnen bij mijn heup, bovenbeen en scheenbeen, maar die rug pijn is niet meer te doen. Ook al slik ik zoveel, de pijn is nu dagelijks en hinderlijk voor mijn dagelijkse bezigheden. Ook veel gezeur gehad over verslaving enz. Dan zeg ik ook altijd, ik heb pijn, daarom neem ik medicijnen. Ik wil van die zooi af maar zolang ik pijn heb, gaat dat niet. Begin corona was er een fout opgetreden bij de apotheek en kreeg ik mijn twee wekelijkse medicijnen in baxterrol, 18 van de 32 pillen. Op een vrijdag. Alle pijnstillers slaappillen en ontsteking remmers waren eruit gehaald en op een vrijdag dus zat ik het weekend zonder. Ik dacht dat ik dood ging. Zoveel pijn dat ik niet wist hoe ik kon liggen of zitten en schreeuwde het uit van de pijn. Vanaf dit moment weet ik dat er iets moet gebeuren voordat ik stop met de oxycodon. Dus als iemand een tip heeft voor mij die zo goed als alles geprobeerd heb. Het enige wat ik kan bedenken is een ketamine infuus. Maar voordat ik zover ben, vooral tijdens de corona....

07-10-2021 | Vrouw | 26
oxycodon (30mg)
Helpt heel goed tegen zenuwpijn. Maar bij langdurig gebruik kan verslaving optreden, neem dit heel serieus want het is erg naar. Ik was er niet van op de hoogte en stopte in 1 keer, op advies van de dokter. Toen kreeg ik in het weekend ernstige ontwenningsverschijnselen. Vreselijke ervaring en het heeft daarna nog maanden geduurd voordat ik er uiteindelijk vanaf was. Ook k[lees meer...]un je erg warrig en afwezig zijn tijdens gebruik.

20-05-2021 | Man | 65
oxycodon (120mg)
Zat op 120 mg na verandering van arts die direct ingreep zit ik nou op 40mg voel me soms beter maar nog steeds soms moet maar ik ben hier blij heb er3maand overgedaan om aftekicken echt een hel dit nooit wéér

03-03-2020 | Man | 31
oxycodon (10mg)
Het medicijn neemt de pijn weg . In het begin laat gehad van sufheid en verwardheid . Na enige tijd was dit weg. Ik slikte 5 mg kortwerkend en 10mg langwerkend. Dosis moest om de aantal weken verhoogd omdat het effect verminderde . Na vier maanden geprobeerd te stoppen in 1 keer omdat ze niet meer nodig waren. En toen begon de hell. Als een junk ziek op bank allee[lees meer...]n maar denkend aan de pillen 😔😔 alles deed zeer . Ik kon niks meer !! Echt niet normaal ! Niet verwacht dat dit zou gebeuren . Na begeleiding via huisarts af gaan bouwen met alle bijwerkingen van dien . Snachts trekkende spieren . Overdag bonkende hoofdpijn . En een mega slecht humeur ! Mensen gebruik deze troep als het echt niet anders kan .. vraag naar alternatieven .. Je gaat door een hel op het moment dat je er mee wilt stoppen !! Ik ben er nog steeds niet vanaf!! Mijn pijn ben ik kwijt maar ik heb er een verschrikkelijke verslaving voor terug gekregen ! Mijn weg is nog lang !

23-02-2020 | Vrouw | 54
oxycodon (10mg/ml)
Gebruik het al lang meer dan een jaar wil ervanaf helemaal maar doe dan ook geen oog meer dicht , ik bouw af met halve en hele zo snel mogelijk het kan

01-06-2023 | Vrouw | 44
oxycodon (20mg)
Ik neem 1x 20 milligram 1x 10 milligram soms avondt nog de 5 miligram kortwerkende maar krijg veel jeuk op het lichaam en wordt vaak misselijk ook kan ik slecht slapen ik wordt er actief van in mijn hooft dus slaap slecht en droom vaak raar ervan verder helpt het prima voor de pijn ik heb gronische tietze reuma wekendelenreuma ernstige artrose en vernauwingen in wervelkan[lees meer...]aal rug en nek wat ruggenmerg bedrukt

15-08-2022 | Man | 41
oxycodon (20mg)
Ik ben geopereerd aan een schwannoom. Dat is een tumor in mijn schouderblad. Ik heb in het ziekenhuis om 21:00 's avonds 10 mg langwerkende oxycodon gehad samen met 5mg kortwerkende vanwege de pijn. Dit 4 dagen lang. Ik sliep als een roos. Thuis een week lang zelfde dosis gehad, daarna verhoogd naar 's morgens en 's avond 20 mg oxycodon en de kortwerkende mocht ik om d[lees meer...]e 4 uur gebruiken. Ik sliep 10 uur in de nacht en overdag nog eens een uur of 5. Nu inmiddels een week later 's avonds nog 20mg en overdag 1 of 2 keer 5 mg kortwerkend. Nu lig ik al 3 nachten wakker en slapen lukt niet meer, heel bizar waar die omdraai ineens vandaan komt. Als ik vanacht weer niet slaap ga ik morgen informeren hoe dit ineens kan.

15-09-2021 | Vrouw | 39
oxycodon (30mg)
Ik gebruik dit 2 jaar voor zenuwpijn. Ik gebruik nu 2x30mg langwerkend en 4x per dag 10mg kortwerkend. Het werk geweldig voor mijn pijn. Alleen heb ik hele erge hitte aanvallen die niet weg gaan alleen door weer oxy te nemen. Wie herkend dit de hitte is het lichaam is niet te houden en dan moet ik snel weer een tablet nemen. Het voelt alsof je in brand staat. Nu weet ik du[lees meer...]s niet of het door de oxycodon komt. Ook als ik mijn eigen inspan krijg ik gelijk koorts 38 graden. Wie herkend dit???

14-12-2023 | Vrouw | 46
oxycodon (10mg)
Ik ben in september geopereerd aan een acute hernia op 2 plaatsen waar ik ook mijn blaas en bovenbenen niet meer voelde, urine die eruit liep zonder dat ik het voelde. Gelukkig werdt ik de volgende dag geopereerd. Helaas een flinke streptokokken opgelopen in de operatiekamer waar ik bijna 3 weken aan een antibiotica infuus gehangen in het ziekenhuis en daarna kon ik Gelu[lees meer...]kkig na huis kon en verder met 10 weken antibiotica thuis. Na al die ellende was ik pijn vrij godzijdank alleen nu een maand later kan ik niet meer zitten op me bil. Staan en lopen bukken en alles doen geen probleem maar zitten is een hel, dan vliegen de stroomschokken door me been naar me voet en blijft daar zeer doen. Nu heb ik oxicodon gekregen en ik moet zeggen dat het al een stukje beter gaat vandaag want ik kan me niet voorstellen dat ik een kerstdiner op de bank moet gaan opeten 🤨

17-09-2023 | Man | 59
oxycodon (5mg)
Neuropathische zenuwpijn in rechterbeen na breuk dijbeen door ongeval. De pijn is het ergst als ik naar bed ga, na een half uur begint het te tintelen, brandend gevoel aanraken is pijnlijk. Ik kan er dus ook niet mee op mijn zij liggen Bijkomend heb ik hersenletsel waardoor ik een restles leg syndroom . Bij mindere klachten gebruik ik 10 mg oxycodon dit werkt vooral[lees meer...] goed bij mij voor het restless leg syndroom. Ik gebruik oxycodon nu 8 jaar