oxycodon

Bij  ZenuwpijnX

Hernia (58 meningen)
Artrose (25 meningen)
Lage rugpijn (23 meningen)
Rugklachten (18 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (17 meningen)
Pijn (algemeen) (15 meningen)
Artrose van de wervelkolom (7 meningen)
Gewrichtspijn (6 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Clusterhoofdpijn (4 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Ziekte van Bechterew (2 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (1 mening)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

11-01-2022 | Vrouw | 42
oxycodon (30mg)
Naast de langwerkende heb ik ook 6 x 10 mg kortwerkende. Omdat ik nogal veel ziektes heb en heb gehad, slik ik in totaal 32 pillen per dag. Even snel, borderline, artrose, reuma, hemochromatose, fibromyalgie een hernia en daarnaast heb ik 5 soorten kanker gehad. (Vulva, anus, baarmoederhals, lymfeklier en borstkanker) in 11 jaar 29 operaties gehad. Beide voeten en handen e[lees meer...]n als altijd, heb ik dagelijks nog steeds pijn, overal. Ik heb ook beknelde zenuwen iets boven mijn stuit in mijn ruggenwervel. Ik kan niet langer dan 5 minuten staan of 10 minuten lopen voordat ik pijn in mijn rug krijg. Sowieso zitten er vervelende pijnen bij mijn heup, bovenbeen en scheenbeen, maar die rug pijn is niet meer te doen. Ook al slik ik zoveel, de pijn is nu dagelijks en hinderlijk voor mijn dagelijkse bezigheden. Ook veel gezeur gehad over verslaving enz. Dan zeg ik ook altijd, ik heb pijn, daarom neem ik medicijnen. Ik wil van die zooi af maar zolang ik pijn heb, gaat dat niet. Begin corona was er een fout opgetreden bij de apotheek en kreeg ik mijn twee wekelijkse medicijnen in baxterrol, 18 van de 32 pillen. Op een vrijdag. Alle pijnstillers slaappillen en ontsteking remmers waren eruit gehaald en op een vrijdag dus zat ik het weekend zonder. Ik dacht dat ik dood ging. Zoveel pijn dat ik niet wist hoe ik kon liggen of zitten en schreeuwde het uit van de pijn. Vanaf dit moment weet ik dat er iets moet gebeuren voordat ik stop met de oxycodon. Dus als iemand een tip heeft voor mij die zo goed als alles geprobeerd heb. Het enige wat ik kan bedenken is een ketamine infuus. Maar voordat ik zover ben, vooral tijdens de corona....

07-10-2021 | Vrouw | 26
oxycodon (30mg)
Helpt heel goed tegen zenuwpijn. Maar bij langdurig gebruik kan verslaving optreden, neem dit heel serieus want het is erg naar. Ik was er niet van op de hoogte en stopte in 1 keer, op advies van de dokter. Toen kreeg ik in het weekend ernstige ontwenningsverschijnselen. Vreselijke ervaring en het heeft daarna nog maanden geduurd voordat ik er uiteindelijk vanaf was. Ook k[lees meer...]un je erg warrig en afwezig zijn tijdens gebruik.

15-09-2021 | Vrouw | 39
oxycodon (30mg)
Ik gebruik dit 2 jaar voor zenuwpijn. Ik gebruik nu 2x30mg langwerkend en 4x per dag 10mg kortwerkend. Het werk geweldig voor mijn pijn. Alleen heb ik hele erge hitte aanvallen die niet weg gaan alleen door weer oxy te nemen. Wie herkend dit de hitte is het lichaam is niet te houden en dan moet ik snel weer een tablet nemen. Het voelt alsof je in brand staat. Nu weet ik du[lees meer...]s niet of het door de oxycodon komt. Ook als ik mijn eigen inspan krijg ik gelijk koorts 38 graden. Wie herkend dit???

10-09-2021 | Vrouw | 41
oxycodon (10mg)
Ik kreeg deze toen er een zenuw bekneld zat in mijn rug/bil en diclofenac niet werkte. Het werkte geweldig tegen de pijn, maar de bijwerkingen waren verschrikkelijk. Ik werd heel wazig in mijn hoofd, moest steeds huilen, viel steeds in slaap en het ergste was nog dat ik kotsmisselijk was en steeds moest overgeven. Ook merkte ik dat ik meteen knallende hoofdpijn kreeg als i[lees meer...]k het niet nam, je raakt er dus in no time afhankelijk van. Ik heb het 3 dagen genomen en ben toen gestopt, de hoofdpijn en pijn van de beknelling op de koop toenemend (fysio bracht gelukkig uitkomst). Het leek wel vergif, voor mij nooit meer Oxycodon!

18-08-2021 | Vrouw | 85
oxycodon (10mg)
Mag iemand met hartfalen kortwerkende oxycodon?

09-04-2021 | Vrouw | 46
oxycodon (5mg)
Na 13 jaar mij te hebben laten rondlopen met een zeer zware dubbele hernia, was ik na de eerste operatie voor 4 uur pijnvrij....daarna recidief van hernia nog diezelfde nacht erin geschoren en god zo veel.pijn! 6 maand later weer geopereerd.... Helaas heb ik nu nog steeds een dubbele zware hernia op de L4 en L5 door littekenweefsel...en dus niet meer via operatie te [lees meer...]behandelen. Ja een neurostimulator is laatste optie...maar er is zó ontzettend veel aan die zenuwen gerommeld met ik denk wel 30-40 inspuitingen via röntgen...plat gebrande zenuwen... GOD ZIJ DANK dat er oxycodon bestaat!! Ik gebruik 12x per dag 5 mg van de kortwerkende smelttabletten. De langwerkende komen bij mij niet over mijn pijnpieken...omdat deze ingesteld zijn 12 uur lang een steady lijn aan pijnstilling geven...de kortwerkende heeft een erg hoge piekwerking die GODDANK over mijn pieken komt!! maar na 3 uur zij n uitgewerkt . Ik schijn best zeldzaam te zij met deze hoge dosis .er alleen kortwerkende oxy. mijn ha *huisarts* noemt mij keihard in my face dat ik een drugsverslaafde ben!!??? r euhm nee mevr de ha! verslaafd ben je wanneer je ,nadat dat klacht is verdwenen waarvoor je de oxy nam, dóórgaat omdat je dat high gevoel wilt houden...*ik heb momenten dat ik 40 mg tegelijk inneemt en wordt niet high of wat ook*...dán ben je verslaafd. Ik neem de tabletten omdat ik PIJN heb! dat is toch e het een heel verschil!!!! maar goed ze helpen redelijk...de pijn in mijn rug en mijn spieren *reuma* en andere aandoeningen zijn er altijd..MAAR!!! DE ZENUWPIJN IN MIJN BEEN DIE KOMT DOOR PERMANENTE ZENUWSCHSDE NA MIJ 13 JAAR TE HEBBEN LSYEN LOOEN MET ZWARE HERNIA!! 🤬🤬🤬😡😡😡 MAAR Van die pijngabik letterlijkhuilumd van de pijn kruipen omdat ik niet weet wát ik moet.. die pijn is iets te omschrijven zo erg... dus zodra een nieuwe arts hoort wat en hoeveel ik neem ...is het altijd gefronste wenkbrauwen en ....nou dat is wel veel hé...AAARRFGHHH mijn ha heeft mij ooit gedwongen terug te bouwen van 8 naar 5... ik afspraak gemaakt met pijnpoli en de arts heeft omdat ik na die verlaging slijmbeursontstekingen en andere ellende kreeg de dosis verhoogd van 8 naar 12 per dag ...😉 huisarts is nooit meer over verlagen begonnen 🤣

06-03-2021 | Vrouw | 45
oxycodon (5mg)
Ik heb 5x in tijd vlakken 5 mnd oxycodon geslikt tegen zenuwpijn na operatie. Ik had nagenoeg geen bijwerkingen ( in het begin slapeloosheid)ook niet toen ik begon met 4 x 10mg pd. Na iedere 5 mnd in 1x gestopt geen bij verschijnselen en geen verslaving problematiek.

01-02-2021 | Vrouw | 32
oxycodon (80mg)
Kreeg dit middel voor zenuwpijn. Heb geen nare bijwerkingen maar wat is het verslavend. Mijn leven is veranderd in een hel. Ik kan niet meer stoppenn, als ik stop begint de hel. Ik heb geen zenuwpijn meer maar ben zo ernstig verslaafd dat ik er niet meer vanaf kom. Heb 1x afgebouwd maar ben door zoveel ellende in mijn leven terug gevallen. Voel me diep ongelukkig en ben zo[lees meer...] vreselijk ban. Hoe kom ik af van dit middel.

23-02-2020 | Vrouw | 54
oxycodon (10mg/ml)
Gebruik het al lang meer dan een jaar wil ervanaf helemaal maar doe dan ook geen oog meer dicht , ik bouw af met halve en hele zo snel mogelijk het kan

19-06-2019 | Vrouw | 34
oxycodon (20mg)
Hallo lieve mensen, ik was precies een jaar geleden opgenomen in het ziekenhuis vanwege een zware astma aanval. Ik ben uiteindelijk op de IC terecht gekomen. Ze moesten een slagader infuus aanleggen om de bloeddruk constant op te kunnen meten. Helaas hadden ze mij zodanig vaak moeten prikken (voor het bloedgas) dat ze die slagader infuus nergens anders konden aanleggen [lees meer...]dan in mijn lies. Ze zijn toen begonnen t prikken in mijn rechter lies en terwijl ze aan het prikken waren voelde ik allemaal schokken in mijn Been. Na 8 keer geprikt te hebben zat hij er eindelijk in. Gelijk daarna werd mij verteld dat ze nog zoiets moesten aanleggen in mijn linker lies (dat zou zijn om de medicatie via dat infuus in te kunnen brengen) . Ik wist al niet wat mij allemaal overkwam en ik voelde mij al zodanig gemarteld door wat ze mij hadden aangedaan met die 8 prikken waarvan 7 x mis en steeds maar weer porren in mij. Ze hebben toen 3 x in mijn linker lies geprikt en weer voelde il die gekke schokken in mijn been. De 3e keer heb ik gegild en gezegt dat ze moesten kappen. Dat hebben ze toen ook gedaan en uiteindelijk hebben ze toch een infuus in mijn arm geprikt voor dat infuus. Ik gebruik nu precies een jaar later nog steeds deze medicatie voor zenuw pijn: Oxycodon 20 mg ochtend en 20 mg avond langwerkend Oxycodon 4 tot 6 maal daags 5 mg kortweekend Gabapentine 900mg ochtend 900 avond Amitrypteline 25 mg ochtend Ik gebruik nu zo een 8 maanden een tens apparaat en ik durf wel te zeggen dat de tens apparaat de scherpste pijn wegneemt. Ik heb een qutenza behandeling (chilipeper pleisters) gehad maar dat vind ik zo heftig dat ik die behandeling nooit meer wil. Ik krijg volgende week woensdag mijn 2e ketamine behandeling , deze behandeling is een hele heftige ervaring maar ik denk wel dat het iets doet. Ik denk dat de heftigste pijn wat langer weg blijft. Ik weet het gewoon nog niet zeker maar daarom ga ik de 2e behandeling proberen. Tot slot, Alle medicatie en pijn maakt je een heel ander mens, De medicatie diet zoveel met je gedachtes en denkwijze. Ik kan mijzelf soms niet meer herkennen. Ik ben vanaf het ziekenhuis tegelijk begonnen aan de zenuw pijn medicatie dus ik durf niet te zeggen wat welk medicatie precies doet met mij. Groetjes T.

24-08-2018 | Vrouw | 59
oxycodon (30mg)
Door mislukte operatie ernstige zenuwpijn overgehouden. Ik ben heel blij dat dit medicijn bestaat, zonder medicijnen zou ik er niet mee kunnen leven

23-12-2017 | Vrouw | 45
oxycodon (10mg)
Na een val, heb ik mijn hand en arm mijn arm enkel maanden amper kunnen gebruiken. Nu blijkt er een zenuw klem te zitten. Een operatie is helaas voor nu niet mogelijk, dus pijnstilling. Oxycodon 10 Mg 2 maal daags helpt voldoende tegen de pijn. Wel slaap ik ca 12 uur per dag in tussenpozen. Mijn werk kan ik (nog) niet doen en mijn opleiding ligt op een laag pitje. Onthoude[lees meer...]n van nieuw informatie is nl lastig door gebruik van de oxycodon. De eerste weken regelmatig last van hoofdpijn en het duizelingen. Hoofdpijn heb ik nu nog ca 1 x in de week. Wel krijg ik meer last van nare dromen na ca 2 maanden. Ook krijg ik meer last van onrust. De pilletjes zijn klein en makkelijk in te nemen.

21-12-2017 | Vrouw | 50
oxycodon (10mg)
Werkt goed tegen de pijn maar de bijwerkingen bij mij zijn zeer heftig. Eigenlijk nadelen zijn groter dan voordelen.

25-08-2017 | Vrouw | 36
oxycodon (10mg)
Sinds me 19e ben ik pijnpatient omdat de artsen mij jaren lang niet geloofde en wouden helpen is de zenuw gaan afsterven wat enorme zenuwpijnen veroorzaakt de hele dag door. Sinds ik de oxycondon op vaste hoeveelheid op vaste tijden nu gebruikt is het voor mij een heel stuk beter uit te houden. Op slechte dagen komt het er nog wel doorheen maar al met al kan ik beter func[lees meer...]tioneren als dat ik ze niet inneem. Als ik 's morgens wakker wordt dan is de pijn echt enorm maar na uur van innamen kan ik weer gewoon (voor mij gewoon dan) me ding doen.

25-08-2017 | Vrouw | 36

25-07-2017 | Vrouw | 40
oxycodon (10mg)
Na 2 knieprotheses (en vele operaties daarvoor) dystrofie ontwikkeld (zenuwbeschadiging) wat inhoud dat ik naast mijn beperking van de knieen, waar overigens mee te leven valt, hele dagen zenuwpijn dag en nacht. Ene dag erger dan de andere. Ben tot de dag van vandaag zo blij dat ik de Oxycodon heb gekregen vorig jaar. Het is geen wondermiddel maar haalt even het scherpe ka[lees meer...]ntje eraf, waardoor je toch weer overdag een beetje "normaal" kan functioneren. De pijn is er, maar te doen. Ik probeer het gebruik te beperken tot 3x10 mg per dag in combinatie met 1000 mg paracetamol. De ene dag slik ik extra en de andere dag, als het beter gaat, slik ik er 1 minder. 's Nachts ook veel pijn, dus neem ik 5mg in met 500 gram paracetamol, dan neem ik overdag ipv 10 mg soms 5 mg in met 500 paracetamol zodat ik op deze manier op de 30mg uitkom, want goed is het natuurlijk allemaal niet, dus zo wil ik het toch een beetje binnen de perken proberen te houden. Binnenkort naar de pijnpoli voor een verhitting in de zenuw, dat helpt ook wel voor eventjes.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum