Ervaringen met Oxycodon

oxycodon

Bij  ZenuwpijnX

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

14-12-2023 | Vrouw | 46
oxycodon (10mg)
Ik ben in september geopereerd aan een acute hernia op 2 plaatsen waar ik ook mijn blaas en bovenbenen niet meer voelde, urine die eruit liep zonder dat ik het voelde. Gelukkig werdt ik de volgende dag geopereerd. Helaas een flinke streptokokken opgelopen in de operatiekamer waar ik bijna 3 weken aan een antibiotica infuus gehangen in het ziekenhuis en daarna kon ik Gelu[lees meer...]kkig na huis kon en verder met 10 weken antibiotica thuis. Na al die ellende was ik pijn vrij godzijdank alleen nu een maand later kan ik niet meer zitten op me bil. Staan en lopen bukken en alles doen geen probleem maar zitten is een hel, dan vliegen de stroomschokken door me been naar me voet en blijft daar zeer doen. Nu heb ik oxicodon gekregen en ik moet zeggen dat het al een stukje beter gaat vandaag want ik kan me niet voorstellen dat ik een kerstdiner op de bank moet gaan opeten 🤨

01-06-2023 | Vrouw | 44
oxycodon (20mg)
Ik neem 1x 20 milligram 1x 10 milligram soms avondt nog de 5 miligram kortwerkende maar krijg veel jeuk op het lichaam en wordt vaak misselijk ook kan ik slecht slapen ik wordt er actief van in mijn hooft dus slaap slecht en droom vaak raar ervan verder helpt het prima voor de pijn ik heb gronische tietze reuma wekendelenreuma ernstige artrose en vernauwingen in wervelkan[lees meer...]aal rug en nek wat ruggenmerg bedrukt

24-03-2023 | Vrouw | 60
oxycodon (5mg)
Vorige week kon ik mijn rechterarm niet meer gebruiken van de pijn. Volgens arts zenuwontsteking schouder en volgens echo en foto's ook 14 mm kalkaanzetting op supraspinates pees. Na een week oxycodon en een corticosteroideninjectie is de pijn niet weg maar ik kan me wel weer wassen en aankleden en slapen zonder dat ik verga van de pijn.

08-11-2022 | Vrouw | 43
oxycodon (5mg)
Geopereerd aan een chronische anale fissuur. Hebben een LIS gedaan dus 1/3 deel van mijn kringspier weggehaald. De napijn is vreselijk zit nu op dag 4 na operatie. Alleen met pcm en tramadol lukt het me niet. Nu sinds 2 dagen oxycodon gekregen lang en kortwerkend

21-06-2022 | Vrouw | 71
oxycodon (10mg)
Ik heb een beknelde rug zenuw, zeer pijnlijk Maar als ik de medicatie innemen gaat het naar een uurtje goed afzakken en dat is heel fijn Ook krijg ik bij de pijnpoli prikken in de rug maar deze helpen nog niet echt

05-06-2022 | Vrouw | 22
oxycodon (37,5mg)
Mijn ervaring was dat het in her begin heel even wat werkte maar dat na die tijd al heel snel gewenning kwam en ik meer klachten had van de bijwerkingen heel de dag dan dat ik er een gewenst effect van voelde. Hierdoor overgestapt.

11-01-2022 | Vrouw | 42
oxycodon (30mg)
Naast de langwerkende heb ik ook 6 x 10 mg kortwerkende. Omdat ik nogal veel ziektes heb en heb gehad, slik ik in totaal 32 pillen per dag. Even snel, borderline, artrose, reuma, hemochromatose, fibromyalgie een hernia en daarnaast heb ik 5 soorten kanker gehad. (Vulva, anus, baarmoederhals, lymfeklier en borstkanker) in 11 jaar 29 operaties gehad. Beide voeten en handen e[lees meer...]n als altijd, heb ik dagelijks nog steeds pijn, overal. Ik heb ook beknelde zenuwen iets boven mijn stuit in mijn ruggenwervel. Ik kan niet langer dan 5 minuten staan of 10 minuten lopen voordat ik pijn in mijn rug krijg. Sowieso zitten er vervelende pijnen bij mijn heup, bovenbeen en scheenbeen, maar die rug pijn is niet meer te doen. Ook al slik ik zoveel, de pijn is nu dagelijks en hinderlijk voor mijn dagelijkse bezigheden. Ook veel gezeur gehad over verslaving enz. Dan zeg ik ook altijd, ik heb pijn, daarom neem ik medicijnen. Ik wil van die zooi af maar zolang ik pijn heb, gaat dat niet. Begin corona was er een fout opgetreden bij de apotheek en kreeg ik mijn twee wekelijkse medicijnen in baxterrol, 18 van de 32 pillen. Op een vrijdag. Alle pijnstillers slaappillen en ontsteking remmers waren eruit gehaald en op een vrijdag dus zat ik het weekend zonder. Ik dacht dat ik dood ging. Zoveel pijn dat ik niet wist hoe ik kon liggen of zitten en schreeuwde het uit van de pijn. Vanaf dit moment weet ik dat er iets moet gebeuren voordat ik stop met de oxycodon. Dus als iemand een tip heeft voor mij die zo goed als alles geprobeerd heb. Het enige wat ik kan bedenken is een ketamine infuus. Maar voordat ik zover ben, vooral tijdens de corona....

07-10-2021 | Vrouw | 26
oxycodon (30mg)
Helpt heel goed tegen zenuwpijn. Maar bij langdurig gebruik kan verslaving optreden, neem dit heel serieus want het is erg naar. Ik was er niet van op de hoogte en stopte in 1 keer, op advies van de dokter. Toen kreeg ik in het weekend ernstige ontwenningsverschijnselen. Vreselijke ervaring en het heeft daarna nog maanden geduurd voordat ik er uiteindelijk vanaf was. Ook k[lees meer...]un je erg warrig en afwezig zijn tijdens gebruik.

15-09-2021 | Vrouw | 39
oxycodon (30mg)
Ik gebruik dit 2 jaar voor zenuwpijn. Ik gebruik nu 2x30mg langwerkend en 4x per dag 10mg kortwerkend. Het werk geweldig voor mijn pijn. Alleen heb ik hele erge hitte aanvallen die niet weg gaan alleen door weer oxy te nemen. Wie herkend dit de hitte is het lichaam is niet te houden en dan moet ik snel weer een tablet nemen. Het voelt alsof je in brand staat. Nu weet ik du[lees meer...]s niet of het door de oxycodon komt. Ook als ik mijn eigen inspan krijg ik gelijk koorts 38 graden. Wie herkend dit???

10-09-2021 | Vrouw | 41
oxycodon (10mg)
Ik kreeg deze toen er een zenuw bekneld zat in mijn rug/bil en diclofenac niet werkte. Het werkte geweldig tegen de pijn, maar de bijwerkingen waren verschrikkelijk. Ik werd heel wazig in mijn hoofd, moest steeds huilen, viel steeds in slaap en het ergste was nog dat ik kotsmisselijk was en steeds moest overgeven. Ook merkte ik dat ik meteen knallende hoofdpijn kreeg als i[lees meer...]k het niet nam, je raakt er dus in no time afhankelijk van. Ik heb het 3 dagen genomen en ben toen gestopt, de hoofdpijn en pijn van de beknelling op de koop toenemend (fysio bracht gelukkig uitkomst). Het leek wel vergif, voor mij nooit meer Oxycodon!

18-08-2021 | Vrouw | 85
oxycodon (10mg)
Mag iemand met hartfalen kortwerkende oxycodon?

09-04-2021 | Vrouw | 46
oxycodon (5mg)
Na 13 jaar mij te hebben laten rondlopen met een zeer zware dubbele hernia, was ik na de eerste operatie voor 4 uur pijnvrij....daarna recidief van hernia nog diezelfde nacht erin geschoren en god zo veel.pijn! 6 maand later weer geopereerd.... Helaas heb ik nu nog steeds een dubbele zware hernia op de L4 en L5 door littekenweefsel...en dus niet meer via operatie te [lees meer...]behandelen. Ja een neurostimulator is laatste optie...maar er is zó ontzettend veel aan die zenuwen gerommeld met ik denk wel 30-40 inspuitingen via röntgen...plat gebrande zenuwen... GOD ZIJ DANK dat er oxycodon bestaat!! Ik gebruik 12x per dag 5 mg van de kortwerkende smelttabletten. De langwerkende komen bij mij niet over mijn pijnpieken...omdat deze ingesteld zijn 12 uur lang een steady lijn aan pijnstilling geven...de kortwerkende heeft een erg hoge piekwerking die GODDANK over mijn pieken komt!! maar na 3 uur zij n uitgewerkt . Ik schijn best zeldzaam te zij met deze hoge dosis .er alleen kortwerkende oxy. mijn ha *huisarts* noemt mij keihard in my face dat ik een drugsverslaafde ben!!??? r euhm nee mevr de ha! verslaafd ben je wanneer je ,nadat dat klacht is verdwenen waarvoor je de oxy nam, dóórgaat omdat je dat high gevoel wilt houden...*ik heb momenten dat ik 40 mg tegelijk inneemt en wordt niet high of wat ook*...dán ben je verslaafd. Ik neem de tabletten omdat ik PIJN heb! dat is toch e het een heel verschil!!!! maar goed ze helpen redelijk...de pijn in mijn rug en mijn spieren *reuma* en andere aandoeningen zijn er altijd..MAAR!!! DE ZENUWPIJN IN MIJN BEEN DIE KOMT DOOR PERMANENTE ZENUWSCHSDE NA MIJ 13 JAAR TE HEBBEN LSYEN LOOEN MET ZWARE HERNIA!! 🤬🤬🤬😡😡😡 MAAR Van die pijngabik letterlijkhuilumd van de pijn kruipen omdat ik niet weet wát ik moet.. die pijn is iets te omschrijven zo erg... dus zodra een nieuwe arts hoort wat en hoeveel ik neem ...is het altijd gefronste wenkbrauwen en ....nou dat is wel veel hé...AAARRFGHHH mijn ha heeft mij ooit gedwongen terug te bouwen van 8 naar 5... ik afspraak gemaakt met pijnpoli en de arts heeft omdat ik na die verlaging slijmbeursontstekingen en andere ellende kreeg de dosis verhoogd van 8 naar 12 per dag ...😉 huisarts is nooit meer over verlagen begonnen 🤣

06-03-2021 | Vrouw | 45
oxycodon (5mg)
Ik heb 5x in tijd vlakken 5 mnd oxycodon geslikt tegen zenuwpijn na operatie. Ik had nagenoeg geen bijwerkingen ( in het begin slapeloosheid)ook niet toen ik begon met 4 x 10mg pd. Na iedere 5 mnd in 1x gestopt geen bij verschijnselen en geen verslaving problematiek.

01-02-2021 | Vrouw | 32
oxycodon (80mg)
Kreeg dit middel voor zenuwpijn. Heb geen nare bijwerkingen maar wat is het verslavend. Mijn leven is veranderd in een hel. Ik kan niet meer stoppenn, als ik stop begint de hel. Ik heb geen zenuwpijn meer maar ben zo ernstig verslaafd dat ik er niet meer vanaf kom. Heb 1x afgebouwd maar ben door zoveel ellende in mijn leven terug gevallen. Voel me diep ongelukkig en ben zo[lees meer...] vreselijk ban. Hoe kom ik af van dit middel.

23-02-2020 | Vrouw | 54
oxycodon (10mg/ml)
Gebruik het al lang meer dan een jaar wil ervanaf helemaal maar doe dan ook geen oog meer dicht , ik bouw af met halve en hele zo snel mogelijk het kan

17-09-2023 | Man | 59
oxycodon (5mg)
Neuropathische zenuwpijn in rechterbeen na breuk dijbeen door ongeval. De pijn is het ergst als ik naar bed ga, na een half uur begint het te tintelen, brandend gevoel aanraken is pijnlijk. Ik kan er dus ook niet mee op mijn zij liggen Bijkomend heb ik hersenletsel waardoor ik een restles leg syndroom . Bij mindere klachten gebruik ik 10 mg oxycodon dit werkt vooral[lees meer...] goed bij mij voor het restless leg syndroom. Ik gebruik oxycodon nu 8 jaar