ziekte

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor diabetes type 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: diabetes type 2

04-05-2021 | Man | 46
Diabetes type 2
Door de 120mg Gliclazide i.c.m. 3x daags 1000 mg metformine en 25mg Jardinance zorgde voor flinke hypo's in het begin (eerste 2 dagen al), waardoor ik in eerste instantie gestopt was ermee, maar op aanraden van het ziekenhuis naar 10mg gegaan. De 10mg was niet voldoende, dus toch weer overgestapt naar 25mg Jardinance. Door het omlaag brengen van de Gliclazide naar 60mg, [lees meer...]verdwenen de hypo's en daalde mijn suiker drastisch van in de ochtend 14 mmol nuchter naar 5,5 mmol nuchter in de ochtend. Mijn lichaam heeft er wel flink aan moeten wennen, maar het werkt nu als een malle en is mijn suiker heel stabiel tussen de 5 mmol/6.5 mmol, ook na het eten. Ik ben wel meer water gaan drinken, om ontstekingen aan de urinewegen te voorkomen. Ik ben in 3 maanden van 120 kg (ben flink maar atletisch) naar 103 kg gegaan... 17 kg eraf! Ik voel me fitter en geweldig ondanks ik Type 2 diabetes ben!

Gliclazide

14-04-2021 | Man | 72
Diabetes type 2
tot nu toe behoorlijk last van diarree

30-03-2021 | Man | 56

18-03-2021 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
Sinds 6 maanden neem ik metformine. In het begin had ik last van mijn zicht maar dat werd snel beter. Geen enkele bijwerking gehad. Ik ben daarnaast koolhydraatarm gaan eten. Mijn bloedwaarden zijn nu prima en ik ben 8 kilo afgevallen.

17-03-2021 | Man | 69
Ik merk nog geen resultaat na 9 weken deze injectie te gebruiken

15-03-2021 | Man | 54
Diabetes type 2
ik kreeg de doos met Trulicity dinsdag maar ik gebruikte vrijdag ,nadat ik de bijwerkingen gelezen dacht ik, kan ik weekend de bijwerkingen beter verwerken , zondag na avond eten begon de problemen ,opgeblazen buik, vieze mondsmaak, bijna hele nacht op de wc..ik moet nog wachten wat gaat de medicijn op mijn bloedsuiker ghaalte ,maar ik heb nare ervaring met deze prik

Abasaglar

08-03-2021 | Vrouw | 65
insuline glargine
Diabetes type 2
De inhoud van het middel werkt goed, als het eruit komt. De insuline zit in een voorgevulde pen, die met een schroefdraad kan worden ingesteld. Ik heb nu al een aantal keren gehad dat er kennelijk iets verschuift/afbreekt en dan is de pen niet meer in te stellen. Dan heb ik dus nog een pen (gisteren bijna vol, slechts 1 dosis eruit) en die kan ik weggooien. Ik kan dan w[lees meer...]el weer een nieuw doosje halen, maar dat kost mij weer de ter hand stellingskosten. In het verleden had ik Lantus, daar heb ik dit probleem nooit gehad. Ben ik de enige met dit probleem?

Glucovance

06-03-2021 | Vrouw | 64
metformine / glibenclamide
Diabetes type 2
Ging van metformine gewoon over op lang werkende , werkte goed alleen de bijwerkingen waren vervelend. Vol gevoel de hele dag en geen energie, hartkloppingen , dus niet lekker.

Gliclazide

06-03-2021 | Vrouw | 64
Diabetes type 2
Na Glucient moest ik op glyclazide over omdat het uit de handel is. Bij de Glucient ook bijwerkingen. Nu diarree en de hele dag vol gevoel , misselijk, hartkloppingen, en totaal futloos. Ben niet blij met dit middel. Benieuwd hoe de bloed uitslagen zijn wordt binnenkort geprikt.

Forxiga

06-03-2021 | Man | 58
dapagliflozine
Diabetes type 2
Ik gebruik sinds 5 weken Forxiga en heb een pomp die de insuline in mijn lichaam spuit. Gelukkig hoef ik niet meer bij te spuiten ( basaal) want volgens mij doet Forxiga heel veel met mijn lichaam. Het probleem is dat ik bij mij geslachtsdeel enorme schimmelinfectie heb en graag wil weten of deze infectie blijft zolang ik Forxiga slik of dat deze infectie tijdelijk is?

28-02-2021 | Man | 70
Diabetes type 2
Ik maak me zorgen dat ik zo vermager. Al 9kg.

26-02-2021 | Man | 66
diabetes type 2

Diamicron

15-02-2021 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
Ik had veel bijwerkingen van Metformine en daardoor overgestapt, maar mijn suikerwaarden werden gevaarlijk hoog, bij ziekenhuisopname 300.

15-02-2021 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
Na 10 jaar Metformine had ik veel ernstige bijwerkingen, overstappen naar Diamicron was geen succes. Nu dagelijks 20cc insuline en in de vooravond 1 metformine (risico onverwachte diarree, dus neem ik als ik thuis ben) en wekelijks Trulicity. Glycemie is terug gedaald van 300 (metabool syndroom)naar gemiddeld 170, maar ik ben nog maar een paar weken bezig. Bloeddruk is ter[lees meer...]ug normaal dus vraag ik bij eerste doktersbezoek of ik die medicatie weer mag stoppen. Ik neem ook dagelijks iets voor traagwerkende schildklier. Ik heb maagpijn als er teveel tijd is tussen 2 maaltijden maar honger heb ik niet echt meer. Ondanks 2x/week cardio en calorie-arm dieet (1000-1200 calorieën ook al mag ik er 1600 eten) slechts 3 kilo vermagerd in 4 weken. Soms echt een doorkoud gevoel en lage lichaamstemperatuur van 35°C.

13-02-2021 | Man | 62
Diabetes type 2
sinds 1 1/2 jaar begonnen met victoza, zoals voorgeschreven begonnen met 0,6 ophogend naar 1,8.... hier zit ik nu al dik een jaar op. samen met tresiba waar ik op een gegeven moment ongeveer 30 spoot, nu ben ik van de tresiba af in samenspraak met de internist, bloedsuikerwaarde is eigenlijk best wel goed, zit gemiddeld op de dag op 7, wat ik wel ervaar en wat ik best [lees meer...]wel lastig vind is de hele dag het volle gevoel en weinig eetlust, ben wel 20 kilo afgevallen. internist is erg tevreden

06-02-2021 | Man | 64
Diabetes type 2
Ben begonnen met 1 tablet, naast ook andere medicijnen. Had al enige tijd ernstige krampen in mijn benen in de nacht. Gebruikte Inhibin tegen de spierkrampen. Een jaar geleden werd de dosis verhoogd van 1 naar 2 tabletten. Constante darm klachten. Gerommel in de maag en onwelriekende winden. gestopt met metformine. . Zowel ernstige spierkrampen als darm klachten verdwe[lees meer...]nen vrijwel direct. Het middel was overigens wel effectief in die zin dat mijn bloedsuikerspiegel acceptabel was.

Forxiga

06-02-2021 | Vrouw | 55
dapagliflozine
Diabetes type 2
Mijn suikerwaardes waren vrijwel direct verlaagd. Dit is een heel goed middel. Ben in een korte tijd hierdoor ook afgevallen, heel erg fijn. Maar de jeuk bij mijn geslachtsdeel die vrij direct ook begon, om gek van te worden. Heb meerdere zalfjes gebruikt om dit te verlichten, maar tevergeefs. Ik moest helaas hiermee stoppen van de internist.

04-02-2021 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
toen mijn dossis verhoogd is van 0,25 naar 0,5 ging het mis, het heeft mij 8 dagen ziekenhuis gekost i.v.m. ingeschrompelde nieren, had geen week langer moeten duren dan had ik kunnen gaan dialiseren .

29-01-2021 | Vrouw | 66
Diabetes type 2
1e instantie prima. Suikerwaarde omlaag. Langzamerhand steeds meer pijn aan beide nieren. Suikerwaarde langzaam weer omhoog. Interniste adviseert om te stoppen.

28-01-2021 | Man | 58
Diabetes type 2
Alle merken van dit soort medicijn al geprobeerd en niet een die echt ook maar een beetje resultaat gaf. Ozempic 1 mg nu na een jaar gestopt. Dit soort medicijn gaf geen verandering in Glucosewaarde . Lijkt wel een soort gemeen gif wat echt niet goed is voor een mens.

27-01-2021 | Man | 50
Diabetes type 2
Van de Metformine kreeg ik veel last van spierkramp en andere vervelende bijwerkingen die niet ophielden, daarna Gliclazide gekregen, maar die werken niet afdoende. Huisarst advies was om misschien Victoza te gaan gebruiken samen met de Gliclazide. Zag er erg tegenop om Victoza te gaan gebruiken, aangezien de bijwerkingen en ervaringen van andere gebruikers. Echt[lees meer...]er vielen de bijwerkingen mee, ben begonnen met 0.6mg/ml, daar had ik iets last van, na 2 weken over op 1.2mg/ml, daar ben ik welgeteld 2 dagen goed ziek van geweest. Misselijk maar niet overgeven, Duizelig en moe, erg veel geslapen. Na 5 weken zijn de glucose waarden omlaag en treed er een lichte gewichtsafname op. Dat komt waarschijnlijk door de verminderde eetlust, het gevoel is dat het eten langer in de maag en darmen verblijft Hoe het op de lange termijn zal gaan is nu nog even afwachten.

17-01-2021 | Vrouw | 74
Diabetes type 2
ik gebruikte jaren metformine van Teva. na de berichten over evt.vervuiling heb ik zelf om een ander merk gevraagd en kreeg Aurobindo, direkt na gebruik kreeg ik zware hoofdpijn die niet overging met paracetamol en diclofenac, ik ben na 2 weken gestopt en weer overgegaan op Teva en na ongeveer 1 week was de hoofdpijn verdwenen. ik heb de hulpstoffen van beide merken nagezo[lees meer...]cht en de enige stof die gelijk was in beide merken was Povidon (E1201). ik heb in het verleden ook korte tijd Gliclazide gebruikt en bij dit middel had ik ook zware hoofdpijn en spierpijn.

05-01-2021 | Man | 50
Diabetes type 2
Ik gebruik nu bijna 2 maanden Victoza en spuit ook nog insulatard. Hoewel de bijwerkingen goed merkbaar zijn, heb ik niet het gevoel dat het werkt. Mijn gemiddelde bloedsuiker blijft relatief hoog. Ik lees ook dat mensen veel kilo's afvallen. Ik heb dat gevoel nog niet. Moet ik door blijven gaan?

Novorapid

03-01-2021 | Vrouw | 57
insuline aspart
Diabetes type 2
Prima medicatie alleen bleef slecht ingesteld

03-01-2021 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
Al 22 jaar slecht ingestelde diabetes. Nu 19 jaar insuline waarvan 4 jaar Novomix 2dd . Nu 15 jaar 3 dd Novorapid en 1 dd Levemir. 3 maanden geleden op verzoek diabetes verpleegkundige begonnen met Ozempic 1x per week 0.25 mg. Reageerde erg goed en na 2 weken gebleven bij 0.25 terwijl ik volgens het gebruik door zou moeten naar 0.50. Wel vertrlde ik de diab vpk dat ik e[lees meer...]rn erg hoge pols in rust had, zo ong 120 pm terwijl ik altijd tussen 68-72 zat. Thuis bloeddruk meten gaf ook erg hoge waarden aan. Word bij de internist 2x pj gemeten en altijd ong. 120/80. Na overleg gestopt met Ozempic. 1 week na stoppen RR nog 215/105 . Na 3 weken RR nog 180/85. Ik moet nu via huisarts laten controleren met 24 uurs meting maar door Corona niet veel mogelijk bij huisarts. Ik wil alleen weten hoe het kán dat ik na inmiddels 5 weken stoppen met Ozempic, ik nog steeds een erg hoge RR en polsslag heb.

01-01-2021 | Vrouw | 69
Diabetes type 2
Ik woon in Engeland en sinds 2018 en heb een vraag. Ik ben diabetes 2 en heb ik slecht een aantal bloed onderzoeken gehad ,weinig of nauwelijks een gesprek dan behalve,voeding aan passen ,bewegen . Dat was het ongeveer. Tot 4 weken geleden toen waren mijn cijfers ,cholesterol,suiker weer veel te hoog/ Dus weer het zelfde verhaal met dit verschil dat ik i.p.v 2x dgs 2 m[lees meer...]etformine van 500 mg naar naar 2000 per dag moest. Sindsdien heb ik enorm veel pijn een soort spierpijn vooral in de nacht en dit suddert de hele dag door. Ik vraag mij af kan dit komen vanwege de hoeveelheid metformine of..... Alle info is van harte welkom ik zie door de bomen het bos niet meer. Een beter en liefdevol 2021 gewenst.

29-12-2020 | Man | 54
Diabetes type 2
Het is een goed werkend middel, wat wel een vereiste is, nadenken en aanpassen van je eet gewoontes. Kleine beetjes, niet te veel, te vet of te zoet. Wel voel ik mij wat sneller moe, maar goed dat kan ook tijd van het jaar zijn en gesloten sportschool. Maar door eerder op bed te gaan is dit ook weer te tackelen.

08-12-2020 | Vrouw | 24
Diabetes type 2
Sinds 1 week opgestart met trulicity omdat mijn suiker curve goed was, maar zo'n 100 mg/dl te hoog globaal. Voorheen nuchter 230, en nu rond de 125. Perfect dus. Naast snelwerkende insuline en langwerkende insuline dit erbij gekregen. Nam normaal ook glucophage/metformine 850, maar wegens continu diarree van deze pil als bijwerking (lees: de deur niet uit durven zonder i[lees meer...]modium pillen op zak), hiermee gestopt. Soms misselijk na de maaltijd, portie is veel kleiner en heb eigenlijk nooit nog echt een grommende maag hongergevoel. Verder is het me opgevallen dat ik moeite heb met naar toilet gaan en dus wat verstopping heb sinds ik dit neem. Over het algemeen raad ik dit zeker aan, hopelijk gaan de bijwerkingen ook nog weg na een tijdje en zal ik dus ook wat afvallen doordat ik minder eet en amper honger heb.

26-11-2020 | Man | 53
Diabetes type 2
Ondanks de goede resultaten op mijn bloedsuikerwaarde ben ik na 4 maanden gestopt. De bijwerkingen waren zeer vervelend waarbij vooral de winderigheid en het boeren voor mijn werksituatie niet meer te doen waren. Helaas....

25-11-2020 | Vrouw | 63
Diabetes type 2
het is moeilijk "' maar wel volhouden je word beloond .ben 12kilo afgevallen en 3xper dag minder medicijnen en sinds een paar maanden GEEN insulline MEER!!!!!!!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2557)
Depressie (2060)
Angst & paniekstoornis (1995)
Hoge bloeddruk (1438)
Blaasontsteking (1046)