Bestaat uit:

Forxiga

17-03-2024 | Vrouw | 38
dapagliflozine
Diabetes type 2

gewichtsverlies droog haar hongerig dorstig droge huid

Ik slik nu 3 maanden forxiga. Naast methformine en glyclazide. Ik ben van 89 naar 82 kilo gegaan. Ik wacht nog een paar maanden maar dan wil ik stoppen. Ik heb geen vervelende bijwerkingen maar mijn gewicht blijft naar beneden gaan en ik heb de hele dag honger. Mijn suikerwaardes zijn daarentegen perfect!

Abasaglar

01-03-2024 | Man | 65
insuline glargine
Diabetes type 2
Werkt voortreffelijk. Ik heb duidelijke instructies gehad van de verpleegkundige en de apotheek. Dat is wel een voordeel van een fysieke apotheek

29-02-2024 | Man | 71

verhoogde hartslag

Algemeen ben ik heel tevreden over ozempic,het houd mijn bloedsuiker goed geregeld? en mijn gewicht is met 10% verminderd, maar is nu stabiel gebleven. Sinds ik ozempic gebruik is mijn hartslag verhoogd ,en dat is soms voelbaar ,en dat geeft dan plotse vermoeidheid ,bij lichte inspanning.(hartslag kan oplopen tot 130 slagen

08-02-2024 | Vrouw | 63
Diabetes type 2
Omdat ik mijn waardes niet regelmatig kon krijgen met metformine en Toujeo insuline is daar 1 tabletje Jardiance aan toegevoegd. Mijn suikerwaardes zijn nu perfect alleen heb ik nu last van obstipatie ondanks mijn ziekte van Crohn en spierpijn. Ik drink nu extra water omdat Jardiance vocht onttrekt aan het lichaam en dit zou helpen tegen de obstipatie. Ook neem ik 10ml [lees meer...]lactulosesiroop per dag hiervoor. Helaas werkt niet iets voldoende. Iemand een andere tip?

06-02-2024 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
In de eerste maanden had ik er diarree van maar na enige tijd is dat voorbij gegaan en heb ergeen last meer van

06-02-2024 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Ik heb jardiance verschillende jaren gebruikt. Het medicijn hielp wel mijn suiker te verlagen wat goed is. Maar het negatieve ervan is dat ik vaginale droogheid had en veel zware ontstekingen. Zalf smeren hielp op het laatste niet meer. Dan maar antibiotica nemen. Op het laatste was het zo erg dat ik 7 dagen speciale zalf aanbracht dan was het een aantal dagen beter en d[lees meer...]an begon het van voor af aan opnieuw. Dus bn ik er mee moeten stoppen van de arts

26-01-2024 | Man | 54
Vreselijk ziek van

Trulicity

26-01-2024 | Man | 54
dulaglutide
Diabetes type 2
Ipv ozempic dat is er niet meer dit gekregen als vervanger. Doodziek van geworden week niet gegeten en gedronken. Naar eerste hulp geroepen door diabetes verpleegkundige voor infuus ivm uitdroging. Pas na tablet voor misselijkheid weer wat kunnen eten en aan te sterken wat een dorst en honger de dagen er na was ook 6 kilo afgevallen in week tijd. Gevaarlijk spul nu ma[lees meer...]ar weer gewoon insuline spuiten dan maar lekkere dikke boek. Weer er voorzichtig mee

26-01-2024 | Man | 80

Gliclazide

19-01-2024 | Man | 56
gliclazide

19-01-2024 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
Rotmiddel. En wat ze je er over vertellen klopt niet. De bijwerkingen gaan helemaal niet over na twee weken, ook niet na zes weken, integendeel. Ze gaan alleen maar over als je minder van het middel inneemt. Pas toen ik de dosering halveerde ging het beter. Het helpt ook beslist niet om het tijdens het eten in te nemen. Dan ligt namelijk mijn maaltijd binnen Een uur weer [lees meer...]in de wc. Dat kan echt niet gezond zijn. Ik heb trouwens het doosje niet bij de hand dus ik weet ook niet wie de fabrikant is.

18-01-2024 | Vrouw | 43
Diabetes type 2
In 2019 begonnen met Ozempic 0.5 mg en binnen een jaar 10 kilo kwijt en suiker onder controle. Voeding ook aangepast. Na een jaar geen effect meer en suiker ging schommelen. Verhoging naar 1 mg. Heeft geen effect gehad. 14 kilo aangekomen. Suiker ook nog aan het schommelen ondanks goede voeding. Gesprek arts aangevraagd om te stoppen met Ozempic en alternatieve te bespreke[lees meer...]n.

Tolbutamide

18-01-2024 | Man | 84
tolbutamide
Diabetes type 2
ik heb sinds 2 jaren andere[2] merken via apotheek gekregen maar werken beduidend minder . ik prik s,morgens en uitslagen zijn nogal wisselend.ik heb naar sandoz gevraagd bij de apotheek maar deze zegt zijn slecht verkrijgbaar.

Rybelsus

18-01-2024 | Vrouw | 51
Diabetes type 2
Wegens het te kort aan ozempic heb ik dit middel geprobeerd, Maar de bijwerkingen waren zo hevig dat ik me afvraag hoe ze dit op de markt hebben gebracht. De zelfde werkzame stof als ozempic maar met vervelende bijwerkingen die ik bij ozempic niet had, Ik ga verder met Saxenda en daarna hopen dat ozempic weer verkrijgbaar is.

14-01-2024 | Vrouw | 60
Diabetes type 2
Na periode van stress was mijn diabetes 76. Daarna altijd onder de 53 en nu 47 maar meer door lijnen. Ik gebruik het nu bijna 3 jaar. Ik ben er nooit mee afgevallen alleen bij extreem weinig inname max 900 calorien. Ik wil graag naar 0.5 mg gezien mij diabetes waarde maar POH is het er niet mee eens

02-01-2024 | Vrouw | 77
Diabetes type 2
Voel me niet prettig bij dit medicijn. Ben gestopt. Geen spierpijn, misselijk heid vermoeidheid meer. Ga praten met mijn arts. Kreeg dit medicijn zonder dat men weet of mijn nieren goed werken.

Glimepiride

20-12-2023 | Vrouw | 67
glimepiride
Diabetes type 2
Al meer dan 15 jaar eet ik behoorlijk koolhydraatarm. Ik kom vaak niet boven de 25 koolhydraten uit. Ik nam een heel enkele keer glimepiride als ik bijvoorbeeld een etentje had gehad waar koolhydraatarm eten moeilijk te doen was. Dat werkte altijd uitstekend. Maar nadat ik in april 2022 corona heb gehad is het moeilijk om de bloedwaardes goed te houden. Dus ben ik dage[lees meer...]lijks glimeperide gaan slikken. 1 mg, 1 tablet per dag. De gevolgen waren bijna schrikbarend. Ik kon op gegeven moment nauwelijks meer fietsen, wandelen ging heel slecht, ik kreeg enorme vreetbuien, ik zag slecht, viel overdag in slaap en kwam kilo's aan. Ook werd ik agressief naar vrienden, zo kende ik mezelf niet. Ik heb uitgebreide bloedonderzoeken gehad omdat ik zo extreem moe was, maar er werd niets gevonden. Pas toen ik op een site de bijwerkingen las van glimeperide besefte ik dat het mogelijk daaraan kon liggen. Ik ben met glimepiride gestopt en keto gaan eten volgens de New Food. De bloedwaardes zakten weer, ik had weer energie en lol in het leven. Maar ja keto eten is erg duur, de groente en vleesprijzen stijgen enorm, het was voor mij nauwelijks meer te betalen, dus toch iets meer koolhydraten en een halve glimeperide per dag. Opnieuw zijn de reacties op glimeperide vreselijk. Ik ben zo extreem moe, kan nauwelijks denken, kom gelijk weer aan en de vreetbuien zijn terug, (Metformine werkt bij mij niet) De diabetesbegeleidster zei dat ik dan maar insuline moet gaan spuiten maar dat is het laatste wat ik wil. Voel me momenteel een beetje gevangen in enerzijds slikken en beroerd voelen en anderzijds keto eten en geen cent overhouden voor een beetje extra zoals een boek kopen of kleding als het nodig is. Maar glimeperide wil ik absoluut nooit meer gebruiken. Dat is geen leven.

19-12-2023 | Vrouw | 58
Diabetes type 2
Door hoge suiker waardes aan de Ozempic gegaan, eerst 0.5 voor 3 maanden. Toen overgegaan op de 1.0, ik kon niet tegen geurtjes van eten. Eten ging niet meer en steeds overgeven. Met spoed opgenomen met nierfalen, mijn nieren werkte nog voor maar 3%. Aan de zwaarste dosis prednison voor 3 weken. Dit alles gebeurde 23 juni en top op heden zijn mijn waardes veelste hoog[lees meer...], en mijn nietwaarde weer gezakt.. Van 37% naar 35% en pas weer bloed laten testen en weer gezakt naar 33% . Zoveel spijt dat ik er ooit aan begonnen bent.

12-12-2023 | Man | 62
Diabetes type 2
Werkt niet op gewichtsverlies bij mij. Bloedsuiker waarde in het bloed gemeten is verbeterd.

12-12-2023 | Vrouw | 76
Diabetes type 2
errste 2 weken geen bijwerkingen. daarna zo verschrikkelijk misselijk geweest. 2 weken lang. mijn maag accepteerde niets meer, een klein slokje water sons. mijn hele spijsvertering kwam stil te liggen. zo ziek was ik nog nooit... de hel...... nu 3 weken later zij maag en darmen nog niet goed. BEGIN ER NOOIT AAN,....

12-12-2023 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
nooit meer vaste ontlasting, bijna dagelijks diarree en buik- en darmkrampen, soms wel 10x per achter elkaar naar toilet moeten, regelmatig zeer vies ruikende winden en boeren, droge ogen, wazig zicht, vocht vasthouden, onderbroken slaap (wel 5-8 keer per nacht wakker en na een toiletbezoek slecht weer kunnen inslapen) en mede daardoor nooit uitgerust wakker worden, stram,[lees meer...] krakende gewrichten, gewrichtspijn, zenuwpijn, pijn in botten, zeer warme tintelende benen en voeten, zeer warme onderbuik na eten, verstoord temperatuurcentrum (beleving van warmte en kou verstoord), veel meer last van luchtwegen en allergieën. 10 jaar gebruikt heel veel bijwerkingen, werd steeds erger. veel bijwerkingen zonder dat ik doorhad dat het van dit medicijn kwam Ik heb dit uitgebreid getest in samenspraak met de arts, gestopt en na een periode weer begonnen. Klachten stopten toen ik gene metformine nam, en begonnen weer zodra ik het weer nam. Ik gebruikte het de laatste jaren op advies van mijn arts al om de dag, omdat ik dagelijks niet verdroeg.

11-12-2023 | Man | 80
Diabetes type 2
Van de ene op andere dag geen snoeplust meer. Samen met geen alcohol gewichtsverlies . 6 kg in 2 maanden. Glucose mooi gedaald. Alleen Creatinine minder goed. Voorlopig wil ik hiermee doorgaan.

08-12-2023 | Man | 71
Diabetes type 2
Suiker spiegel zakt minimaal ernstige ontsteking genitaliën

Victoza

06-12-2023 | Man | 73
liraglutide
Diabetes type 2
Geen normaal dieet heeft ooit mijn gewicht kunnen verlagen. Zelfs een traject van ruim een jaar van 400 naar 800 kcal per dag, leverde geen enkel effect op. Nu met Victoza kan ik orale dm2 medicatie achterwege laten en ben ik 12 kg in 3 maanden afgevallen. Hba1c daalde meteen mee naar nu 44. Ben heel blij met dit middel.

Gliclazide

01-12-2023 | Vrouw | 76
gliclazide

29-11-2023 | Man | 63
Diabetes type 2
Nu 6 maanden gebruikt ,mijn suikerwaarden gaan niet omlaag val ook niet af, de kwaliteit van het leven wordt teveel beperkt, na elke hap eten had ik een oprisping, en het is ook geen pretje om continu te leven met diaree, dit is echt teveel.

Forxiga

25-11-2023 | Man | 47
dapagliflozine
Diabetes type 2
Heb membraneuze neufropathie en hierdoor 3 x een rituximab behandeling gehad en helaas door deze nier ziekte diabetes type 2 ontwikkeld. Door m'n specialist forixga 10ml voorgeschreven gekregen. Nu in gebruik en nog geen nadelen ervaren. Plas wel iets vaker maar dat is ook alles. Gebruik het nu 5 weken.

Trulicity

25-11-2023 | Man | 58
dulaglutide
Diabetes type 2
Goedenavond, Niet alleen de bijwerkingen waren vreselijk soms was het niet mogelijk ook naar 14 dagen naar de wc te gaan, het ergste was de door het medicijn en ernstige darminfectie te krijgen welke mijn leven ook naar het stoppen nu een jaar geleden nog mijn leven bestemd.

20-11-2023 | Man | 60
Diabetes type 2
Van de praktijkondersteuner mocht ik Jardiance gaan gebruiken om reden dat ik ook een verleden met hartproblemen heb. Kreeg Jardiance, moest hiervoor Gliclazide laten staan. Ben enkele kilo's afgevallen, maar kreeg snel een schimmelinfectie, wat ik vreselijk vind want ik ben superschoon op mezelf. Voel me sindsdien vies. Tube'tje creme gekregen, maar zoals iedereen wee[lees meer...]t is schimmel bijzonder hardnekkig. Stop je met smeren, dan komt het snel weer terug. Heb een aantal weken terug een pijnaanval van de nieren gehad, 's nachts naar de SEH op verdenking van nierstenen, maar er is er nooit eentje uitgekomen. Nu al een week of wat pijn in de onderrug (nieren??). Zodanig dat ik gisteren gestopt ben met Jardiance. Ik ben er he-le-maal klaar mee. Nooit problemen gehad met bijwerkingen, maar sinds Jardiance is het hek van de dam. Laat het voor anderen vooral een perfect medicijn zijn; voor mij werkt het niet...

10-11-2023 | Vrouw | 68
Diabetes type 2
het is bij elke mens weer anders (zo blijkt).met het gebruik van Ozempic. Ik had er hoge verwachtingen van ? Gewicht is 95 kilo en een lengte van 1.69. Helaas moet ga ik er mee stoppen ...dus gewoon zelf ermee gestopt vanwege de vele bijwerkingen. Volgende week heb ik overleg met de Diabeetverpleegkundige . misschien heeft hij nog een optie voor mij . Ik voel me nu weer b[lees meer...]eter gelukkig.....alhoewel ik merk dat het nog steeds in mijn lichaam zit, die stoffen. Ik gebruik 1 Metformine 500 mg. en 1 Gliaglizide 80 mg in de avond. Ik ben jaloers op de mensen hier.. waarbij.. zelfs geen enkele.. bij werking is ! Als ik dat lees. maar mooi voor deze mensen hoor. Een zus van mij is er geweldig door afgevallen en haar suiker is erg mooi geworden.9 Daar diende het ook voor bij haar) Zij wil niet meer zonder Ozempic zij had soms 23 suiker . Gestaag valt ze netjes af.