ziekte

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor diabetes type 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: diabetes type 2

14-10-2021 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Na langdurig gebruik kreeg ik steeds meer last van mijn onderrug en bovenbenen. 's nachts behoorlijk transpireren, bij het opstaan vrijwel niet kunnen lopen wat aanvoelde als spierzwakte; alsof mijn benen mijn lichaam niet konden dragen. Vooral tijdens mijn werk (ik werk in de thuiszorg) had ik zeer veel hinder van de pijn in onderrug en bovenbenen. In een later stadium kr[lees meer...]eeg ik ook pijn in mijn nek (heel zwaar gevoel) en bovenarmen. Algehele malaise.. soms moeilijk slapen want wakker bij het draaien.. voelde me vaak slecht en doodmoe.. geen zestiger maar een tachtiger.. Fysio gaf wel even verlichting maar niet lang. Huisarts dacht aan spierreuma maar daar waren de bloedwaardes te goed voor. Ineens was daar, eureka, het idee dat ik maar eens moest stoppen met de simvastatine omdat daar wel eens de oorzaak kan liggen! Ik hoop z├│ dat ik het verschil kan voelen binnen nu en zes weken! Als dat zo is dan in elk geval nooit meer simvastatine voor mij!

Forxiga

12-10-2021 | Man | 55
dapagliflozine
Diabetes type 2
Ik viel ruim 10 kg af na enkele maanden gebruik van dit middel en ook mijn bloedwaarden waren heel goed . Ik heb ruim 13 jaar type 2 en neem daarnaast ook 3x daags Metformine 850 mg .

11-10-2021 | Vrouw | 62
Diabetes type 2
Ben eind april begonnen en was in september 10 kg kwijt Heb snel een vol gevoel en eet daardoor heel weinig. Heb wel veel meer energie, voel me uitstekend Suiker gedaald naar 6,5

Tresiba

Jardiance

28-09-2021 | Vrouw | 68
empagliflozine
Diabetes type 2
25 jaar diabetes type 2 . en uiteindelijk veel gewichtstoename na insuline gebruik . met veel gevolgen daardoor . 1 jaar geleden op aanraden diabetoloog jardiance gaan gebruiken (25mg) Het effect aan een kant geweldig 140 eenheden insuline per dag minder gaan spuiten en nu 35 kilo in 1 jaar afgevallen Als men iets zou vinden bij deze pil om van de schimmelinfectie af [lees meer...]te komen en de haaruitval te stoppen zou het voor mij een wonderpil zijn Maar door de bijwerkingen overweeg ik toch om een tijd te stoppen .en misschien als de bijwerkingen over zijn weer op te starten

13-09-2021 | Man | 61
Diabetes type 2
trulicity heb ik al verscheiden dozen gebrokt van 1.5 al zeker 6 dozen maar het doet niet mijn gewicht blijft altijd het zelden een keer 153 en de week daarna 152 ik ben dat kost beu

12-09-2021 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Ik gebruik nu 4 maand Ozempic 1 mg. Het is net of vermoeidheid en misselijkheid nog toenemen. Nog iemand met deze ervaring? Ik begin mij zorgen te maken of er iets anders gaande is ­čśą

10-09-2021 | Vrouw | 27
Diabetes type 2
Begonnen op 15 maart. Al snel bijwerkingen,last van knoop in de maag. Misselijkheid, meerdere malen braken. Uiteindelijk toch wel nu (september) 14 KG kwijt. Afvallen gaat voor mijn gevoel langzaam in vergelijking met andere hier. Maar ik doe het voor bloedsuiker regulatie. Ben nu suikervrij, door dit middel. Alles is netjes, ik eet wat ik wil en zit nooit hoger dan een 8.[lees meer...] Van 4 maal daags insuline en 1000 MG METFORMINE per dag. Nu alleen nog 1x per week ozempic 1.0MG. Ben super blij,ik voel me top. Alle vitamine waarden en cholestrol e.d. zijn ook super goed gereguleerd. In het begin even doorbijten. Je komt er wel :)

03-09-2021 | Vrouw | 85
Diabetes type 2
Mooi gewichtsverlies 4 kg, maar ernstige verstopping, tot 075 teruggebracht maar niet veel beter. Na ruim drie maanden lastige netelroos.

31-08-2021 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
Ik gebruik nu 3,5 maand Ozempic 1 mg en nog steeds 5 op de 7 dagen misselijk. Was gestart met 0,5 mg en daarmee geen problemen. Het is dat mijn suikerwaarden veel verbeterd zijn of ik zou opgeven. Ik behelp mij met R-calm, pilletjes tegen misselijkheid.

28-08-2021 | Man | 54
Diabetes type 2
Bij mij helpt Glicazide om mijn suikerwaarden laag te krijgen.Zelfs soms kans op een Hypo. Vooral Metformine zorgt voor krampen,diaree en ongemak. Blijkt niet bij alle mensen goed te werken,maar hoge bloedduikerwaarden kan je hier volgens mij niet van krijgen.

Metformine

16-08-2021 | Man | 68
metformine

Lantus

16-08-2021 | Man | 68

16-08-2021 | Man | 60
Diabetes type 2
reeds 10 weken bezig, 4x.025mg, 4x0.50mg, 2maal1mg. Je word zwak, misselijk,kan niets meer eten, niets smaakt nog , je kan toch niet leven op mars en koekjes. de moraal word er zeker niet positiever op. sociaal leven staat op nul. Mijn man heeft een groot restaurant, gn overgewicht, moet veel werken, je suiker word stabiel maar ten koste van wat??????

22-07-2021 | Man | 45
Tja

05-07-2021 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
het ging het wondermiddel zijn om te vermageren... dieet van 1200kcal en activiteit van minstens 2400 kcal geeft nog maar een verlies van minder dan 5 kg in een half jaar, wat voor mij teleurstellend is. Nu stelt de arts een maagverkleining voor maar heb daar geen zin in. Ik zoek wel mijn balans met de juiste voedingsstoffen te eten. Het is net alsof er een ballon opgeblaz[lees meer...]en is in mijn maag en ik begin zweren te krijgen op mijn buik. Nierstenen en galverstoppingen worden niet behandeld, alleen fixatie op het overgewicht. Ik weeg nu 95 kilo, tijdens mijn metabool syndroom in januari bedroeg dit 103 kg. Mijn streefgewicht is 75 kg (ik ben 154cm groot). Ik heb veel minder pijn van artrose sedert ik de juiste voedingsstoffen probeer te eten.

Trajenta

04-07-2021 | Vrouw | 54
linagliptine
Diabetes type 2
als toevoeging bij metformine 2x 1000 zou de metfromine graag vervangen, iemand ervaring?

Victoza

03-07-2021 | Vrouw | 64
liraglutide
Zeer misselijk maagklachten slaappeloosheid

28-06-2021 | Vrouw | 68
Diabetes type 2
Gestart met 0,25 erg misselijk. Ging nagenoeg over, over 0,50 4 kilo afgevallen, hba1 goed. Abasaglar van26e,naar 12e. Nu na een jaar hetzelfde,maar nog misselijk,zwarte vlekken voor mijnogen, duizelig, totaal futloos, veel last van mijn maag. Zuurbranden, steeds minder eten, bij elke hap meteen de hik. IK ben ermee gestopt, dat houdt onherroepelijk in dat IK weer meer [lees meer...]insuline moet gaan spuiten en dus die 4 kilo minstens weer aankom. Maar vooral het verlies van energie, totaal futloos op de bank, voor mij geen fijn middel

Tolbutamide

27-06-2021 | Man | 59
tolbutamide
Diabetes type 2
Werkt bij mij perfect, beter dan andere middelen en bijna geen bijwerkingen

23-06-2021 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
Heb nu 3 maanden simvastatine en dit medicijn werkt prima bij mij. Totaal geen bijwerkingen zoals anderen melden.

16-06-2021 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
Door verzekeraar plotseling overgezet van Lantus op Abasaglar. Ik moest steeds meer gaan spuiten. Van 18eh Lantus naar 38eh Abasaglar. Dagelijks een pijnlijk/ dof hoofd en steeds hogere suikers ondanks verhoging vd dosis. 5 kilo aangekomen welke er nauwelijks weer af gaan. Nu plotseling zonder bericht weer over op de Lantus. Hoofdpijn is weg en de dosis in een maand ver[lees meer...]laagd van 38eh naar 33eh. Ik heb het destijds maar klakkeloos geaccepteerd, maar zal dit een volgende keer niet zomaar meer laten gebeuren!

04-06-2021 | Man | 72

28-05-2021 | Man | 71
Diabetes type 2
Zo als altijd proberen ze iets goedkoper te geven (.....). Als het niet makkelijk gaat kan het ook de goedkopere naaldjes zijn probeer de novofine naalden andere zijn pijnlijk en passen niet goed (RED. Mijnmedicijnen.nl: verkorte tekst - alleen eigen ervaringen met medicijnen doorgegeven)

24-05-2021 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
De pennen/kwikpen Abasaglar van Lilly loopt inderdaad regelmatig vast. Ik stel in maar tijdens injecteren weigert de pen. Naaldje eraf, aantal keren goed heen en weer draaien, nieuw naaldje erop en dan rest nog injecteren. Het mechanisme is mijn inziens niet goed. Gooi dus niet weg maar goed geen en weer en terugdraaien. Dan lukt het weer. Desalniettemin ben ik niet tev[lees meer...]reden over deze Abasaglar kwikpen van Lilly. De Novorapid pennen nooit problemen mee. Ik heb het aan de apotheek verteld maar die doen er helaas niks mee. Dus fabrikant, doe er wat mee! Het mechanisme is niet goed!!

21-05-2021 | Man | 49
Diabetes type 2
Ik gebruik al 7 jaar Abasaglar en heb er nog geen problemen met gehad. Misschien moet je eens proberen een ander type injectienaaldje gebruiken, want hierin bestaan verschillende soorten. (misschien teveel tegendruk) Ik gebruik voor zowel Humalog 3X daags als Abasaglar 1X avond de kwikpen van LILLY.

Forxiga

20-05-2021 | Man | 71
dapagliflozine
Diabetes type 2
Enkele jaren 1x per dag 5 mg tot volle tevredenheid. Plots werd gezegd dat 5mg niet meer leverbaar zou zijn en kreeg ik 10 mg waarna ik verblijd werd met zwaar eczeem over het hele lichaam. Dit kon alleen verholpen worden met Prednison, waarna als alternatief Tolbutamide werd voorgeschreven. 3 Maand later was ik 11 kg aangekomen en bleek 5 mg toch weer leverbaar. Nu gebrui[lees meer...]k ik 2x per dag 5 mg naast 2x per dag 1000 mg Metformine. Glucose nuchter nu rond maar wordt ook door de behandelaar als acceptabel gezien. Wel gebruik ik 2x per week Miconazolnitraat (zalf) op penis en anus om eczeem te voorkomen. En uit voorzorg een antihistamine (ceterizine) 1 x per dag. Beide medicijnen koop ik zelf bij de drogist (apotheek is te duur!) zonder overleg met behandelaar. Gewicht inmiddels weer 12 kg afgenomen.

18-05-2021 | Man | 68
Diabetes type 2
Ik dacht dat ik artrose in m'n handen en voeten had. Maar het werd allemaal veroorzaakt door Simvastatine. Nu ik ermee gestopt ben functioneer ik weer prima. Ik kon geen kleine schroefjes en zo meer vast houden door de kramp. Nu gaat dat weer prima. IK GA HET NOOIT MEER GEBRUIKEN

16-05-2021 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Sinds een half jaar is mijn dosis verhoogd van 20 naar 40mg. Met klachten van zeer duizelig, hartkloppingen, steken in hartstreek en schouder-nekklachten op de hartbewaking terecht gekomen. Na lichamelijk onderzoek, is er alleen gecontateerd dat de CK waarde veel te hoog was (> 340) Advies van cardioloog was om te stoppen met de statines. Het gaat nu, na 1 week stoppen, b[lees meer...]ijna van de klachten af.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2642)
Depressie (2126)
Angst & paniekstoornis (2094)
Hoge bloeddruk (1508)
Blaasontsteking (1095)