ziekte

22-07-2021 | Man | 45
Tja

05-07-2021 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
het ging het wondermiddel zijn om te vermageren... dieet van 1200kcal en activiteit van minstens 2400 kcal geeft nog maar een verlies van minder dan 5 kg in een half jaar, wat voor mij teleurstellend is. Nu stelt de arts een maagverkleining voor maar heb daar geen zin in. Ik zoek wel mijn balans met de juiste voedingsstoffen te eten. Het is net alsof er een ballon opgeblaz[lees meer...]en is in mijn maag en ik begin zweren te krijgen op mijn buik. Nierstenen en galverstoppingen worden niet behandeld, alleen fixatie op het overgewicht. Ik weeg nu 95 kilo, tijdens mijn metabool syndroom in januari bedroeg dit 103 kg. Mijn streefgewicht is 75 kg (ik ben 154cm groot). Ik heb veel minder pijn van artrose sedert ik de juiste voedingsstoffen probeer te eten.

Trajenta

04-07-2021 | Vrouw | 54
linagliptine
Diabetes type 2
als toevoeging bij metformine 2x 1000 zou de metfromine graag vervangen, iemand ervaring?

Victoza

03-07-2021 | Vrouw | 64
liraglutide
Zeer misselijk maagklachten slaappeloosheid

Ozempic

28-06-2021 | Vrouw | 68
semaglutide
Diabetes type 2
Gestart met 0,25 erg misselijk. Ging nagenoeg over, over 0,50 4 kilo afgevallen, hba1 goed. Abasaglar van26e,naar 12e. Nu na een jaar hetzelfde,maar nog misselijk,zwarte vlekken voor mijnogen, duizelig, totaal futloos, veel last van mijn maag. Zuurbranden, steeds minder eten, bij elke hap meteen de hik. IK ben ermee gestopt, dat houdt onherroepelijk in dat IK weer meer [lees meer...]insuline moet gaan spuiten en dus die 4 kilo minstens weer aankom. Maar vooral het verlies van energie, totaal futloos op de bank, voor mij geen fijn middel

Tolbutamide

27-06-2021 | Man | 59
tolbutamide
Diabetes type 2
Werkt bij mij perfect, beter dan andere middelen en bijna geen bijwerkingen

23-06-2021 | Vrouw | 59
Diabetes type 2
Heb nu 3 maanden simvastatine en dit medicijn werkt prima bij mij. Totaal geen bijwerkingen zoals anderen melden.

16-06-2021 | Vrouw | 50
Diabetes type 2
Door verzekeraar plotseling overgezet van Lantus op Abasaglar. Ik moest steeds meer gaan spuiten. Van 18eh Lantus naar 38eh Abasaglar. Dagelijks een pijnlijk/ dof hoofd en steeds hogere suikers ondanks verhoging vd dosis. 5 kilo aangekomen welke er nauwelijks weer af gaan. Nu plotseling zonder bericht weer over op de Lantus. Hoofdpijn is weg en de dosis in een maand ver[lees meer...]laagd van 38eh naar 33eh. Ik heb het destijds maar klakkeloos geaccepteerd, maar zal dit een volgende keer niet zomaar meer laten gebeuren!

04-06-2021 | Man | 72

28-05-2021 | Man | 71
Diabetes type 2
Zo als altijd proberen ze iets goedkoper te geven (.....). Als het niet makkelijk gaat kan het ook de goedkopere naaldjes zijn probeer de novofine naalden andere zijn pijnlijk en passen niet goed (RED. Mijnmedicijnen.nl: verkorte tekst - alleen eigen ervaringen met medicijnen doorgegeven)

24-05-2021 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
De pennen/kwikpen Abasaglar van Lilly loopt inderdaad regelmatig vast. Ik stel in maar tijdens injecteren weigert de pen. Naaldje eraf, aantal keren goed heen en weer draaien, nieuw naaldje erop en dan rest nog injecteren. Het mechanisme is mijn inziens niet goed. Gooi dus niet weg maar goed geen en weer en terugdraaien. Dan lukt het weer. Desalniettemin ben ik niet tev[lees meer...]reden over deze Abasaglar kwikpen van Lilly. De Novorapid pennen nooit problemen mee. Ik heb het aan de apotheek verteld maar die doen er helaas niks mee. Dus fabrikant, doe er wat mee! Het mechanisme is niet goed!!

21-05-2021 | Man | 49
Diabetes type 2
Ik gebruik al 7 jaar Abasaglar en heb er nog geen problemen met gehad. Misschien moet je eens proberen een ander type injectienaaldje gebruiken, want hierin bestaan verschillende soorten. (misschien teveel tegendruk) Ik gebruik voor zowel Humalog 3X daags als Abasaglar 1X avond de kwikpen van LILLY.

Forxiga

20-05-2021 | Man | 71
dapagliflozine
Diabetes type 2
Enkele jaren 1x per dag 5 mg tot volle tevredenheid. Plots werd gezegd dat 5mg niet meer leverbaar zou zijn en kreeg ik 10 mg waarna ik verblijd werd met zwaar eczeem over het hele lichaam. Dit kon alleen verholpen worden met Prednison, waarna als alternatief Tolbutamide werd voorgeschreven. 3 Maand later was ik 11 kg aangekomen en bleek 5 mg toch weer leverbaar. Nu gebrui[lees meer...]k ik 2x per dag 5 mg naast 2x per dag 1000 mg Metformine. Glucose nuchter nu rond maar wordt ook door de behandelaar als acceptabel gezien. Wel gebruik ik 2x per week Miconazolnitraat (zalf) op penis en anus om eczeem te voorkomen. En uit voorzorg een antihistamine (ceterizine) 1 x per dag. Beide medicijnen koop ik zelf bij de drogist (apotheek is te duur!) zonder overleg met behandelaar. Gewicht inmiddels weer 12 kg afgenomen.

18-05-2021 | Man | 68
Diabetes type 2
Ik dacht dat ik artrose in m'n handen en voeten had. Maar het werd allemaal veroorzaakt door Simvastatine. Nu ik ermee gestopt ben functioneer ik weer prima. Ik kon geen kleine schroefjes en zo meer vast houden door de kramp. Nu gaat dat weer prima. IK GA HET NOOIT MEER GEBRUIKEN

16-05-2021 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Sinds een half jaar is mijn dosis verhoogd van 20 naar 40mg. Met klachten van zeer duizelig, hartkloppingen, steken in hartstreek en schouder-nekklachten op de hartbewaking terecht gekomen. Na lichamelijk onderzoek, is er alleen gecontateerd dat de CK waarde veel te hoog was (> 340) Advies van cardioloog was om te stoppen met de statines. Het gaat nu, na 1 week stoppen, b[lees meer...]ijna van de klachten af.

Novorapid

Jardiance

04-05-2021 | Man | 46
empagliflozine
Diabetes type 2
Door de 120mg Gliclazide i.c.m. 3x daags 1000 mg metformine en 25mg Jardinance zorgde voor flinke hypo's in het begin (eerste 2 dagen al), waardoor ik in eerste instantie gestopt was ermee, maar op aanraden van het ziekenhuis naar 10mg gegaan. De 10mg was niet voldoende, dus toch weer overgestapt naar 25mg Jardinance. Door het omlaag brengen van de Gliclazide naar 60mg, [lees meer...]verdwenen de hypo's en daalde mijn suiker drastisch van in de ochtend 14 mmol nuchter naar 5,5 mmol nuchter in de ochtend. Mijn lichaam heeft er wel flink aan moeten wennen, maar het werkt nu als een malle en is mijn suiker heel stabiel tussen de 5 mmol/6.5 mmol, ook na het eten. Ik ben wel meer water gaan drinken, om ontstekingen aan de urinewegen te voorkomen. Ik ben in 3 maanden van 120 kg (ben flink maar atletisch) naar 103 kg gegaan... 17 kg eraf! Ik voel me fitter en geweldig ondanks ik Type 2 diabetes ben!

14-04-2021 | Man | 72
Diabetes type 2
tot nu toe behoorlijk last van diarree

Jardiance

30-03-2021 | Man | 56
empagliflozine

18-03-2021 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
Sinds 6 maanden neem ik metformine. In het begin had ik last van mijn zicht maar dat werd snel beter. Geen enkele bijwerking gehad. Ik ben daarnaast koolhydraatarm gaan eten. Mijn bloedwaarden zijn nu prima en ik ben 8 kilo afgevallen.

17-03-2021 | Man | 69
Ik merk nog geen resultaat na 9 weken deze injectie te gebruiken

15-03-2021 | Man | 54
Diabetes type 2
ik kreeg de doos met Trulicity dinsdag maar ik gebruikte vrijdag ,nadat ik de bijwerkingen gelezen dacht ik, kan ik weekend de bijwerkingen beter verwerken , zondag na avond eten begon de problemen ,opgeblazen buik, vieze mondsmaak, bijna hele nacht op de wc..ik moet nog wachten wat gaat de medicijn op mijn bloedsuiker ghaalte ,maar ik heb nare ervaring met deze prik

08-03-2021 | Vrouw | 65
Diabetes type 2
De inhoud van het middel werkt goed, als het eruit komt. De insuline zit in een voorgevulde pen, die met een schroefdraad kan worden ingesteld. Ik heb nu al een aantal keren gehad dat er kennelijk iets verschuift/afbreekt en dan is de pen niet meer in te stellen. Dan heb ik dus nog een pen (gisteren bijna vol, slechts 1 dosis eruit) en die kan ik weggooien. Ik kan dan w[lees meer...]el weer een nieuw doosje halen, maar dat kost mij weer de ter hand stellingskosten. In het verleden had ik Lantus, daar heb ik dit probleem nooit gehad. Ben ik de enige met dit probleem?

Glucovance

06-03-2021 | Vrouw | 64
metformine / glibenclamide
Diabetes type 2
Ging van metformine gewoon over op lang werkende , werkte goed alleen de bijwerkingen waren vervelend. Vol gevoel de hele dag en geen energie, hartkloppingen , dus niet lekker.

06-03-2021 | Vrouw | 64
Diabetes type 2
Na Glucient moest ik op glyclazide over omdat het uit de handel is. Bij de Glucient ook bijwerkingen. Nu diarree en de hele dag vol gevoel , misselijk, hartkloppingen, en totaal futloos. Ben niet blij met dit middel. Benieuwd hoe de bloed uitslagen zijn wordt binnenkort geprikt.

Forxiga

06-03-2021 | Man | 58
dapagliflozine
Diabetes type 2
Ik gebruik sinds 5 weken Forxiga en heb een pomp die de insuline in mijn lichaam spuit. Gelukkig hoef ik niet meer bij te spuiten ( basaal) want volgens mij doet Forxiga heel veel met mijn lichaam. Het probleem is dat ik bij mij geslachtsdeel enorme schimmelinfectie heb en graag wil weten of deze infectie blijft zolang ik Forxiga slik of dat deze infectie tijdelijk is?

28-02-2021 | Man | 70
Diabetes type 2
Ik maak me zorgen dat ik zo vermager. Al 9kg.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2608)
Depressie (2099)
Angst & paniekstoornis (2046)
Hoge bloeddruk (1488)
Blaasontsteking (1069)