ziekte

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor diabetes type 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: diabetes type 2

29-09-2022 | Vrouw | 47
Diabetes type 2
Ozempic is niet meer verkrijgbaar. Dit heeft mij een enorme mentale klap gegeven. Het was mijn redmiddel en hoop voor mijn diabetes , depressie, burnout en overgewicht!!! Doordat het massaal is voorgeschreven is het nu op!! Hoe kortzichtig kan men zijn. Denk eens na voordat je dit laat gebeuren. Nu krijg je binnenkort heleboel mensen met ontregelde suikers!!

27-09-2022 | Man | 57
Diabetes type 2
Al zeker 1 jaar lang. Heel veel bijwerkingen.

27-09-2022 | Man | 79
Diabetes type 2
Ik gebruik dit middel vanaf januari ‘22 Eerste maanden veel plassen en een paar keer een schimmelinfectie gehad. Mijn bloedwaarden zijn super vooruit gegaan en ik voel me fit. Meer zin in bewegen, wat geresulteerd heeft in 15 kg verlies. PS mijn cardioloog was aangenaam verrast door de start met Jardiance

27-09-2022 | Vrouw | 60
Diabetes type 2
Omdat dit medicijn ook gebruikt wordt door mensen die alleen willen afvallen, hebben mensen zoals ik nu geen medicatie meer. Graag op een andere manier paar kilo afvallen zodat wij diabetes patiënten niet zonder komen te zitten

14-09-2022 | Vrouw | 62
Diabetes type 2
Bloedsuikerwaarden zijn gedaald van 7,8 naar 6,2. Gewichtsverlies van 13 kg, op 6 maanden.

12-09-2022 | Man | 68
Diabetes type 2
Door mijn diabetes 2 heb ik wat overgewicht en mijn POH sprak met lovende woorden over het gebruik van Ozempic. Ik wilde het wel proberen, echter na enige weken ga ik hiermee stoppen. Ik moest heel frequent meerder keren naar het toilet ( diarree ), ook in de nachtelijke uren. Mijn privé leven ging op de schop, menige afspraken moet verzetten.. Ik durfde nauwelijks nog bui[lees meer...]ten te komen daar ik dicht bij de toilet wilde zijn, er zijn momenten geweest dat ik geen controle meer had over mijn ontlasting, met alle nare gevolgen. Dus ik ben gestopt met deze medicatie, en wil nog altijd baas zijn over mijn eigen lichaam.. En inderdaad je valt er wel wat vanaf.. maar de manier waarop hoeft van mij niet.

Abasaglar

11-09-2022 | Vrouw | 70
Diabetes type 2
Heb me sinds het gebruik van Abasaglar niet meer zo goed gevoeld ...omdat ik ook Fibromyalgie heb...had ik altijd al veel pijn....maar door de insuline is het erger geworden . Soms het gevoel dat je in brand staat . Jeuk ... Spuitplekken voel je vaak de hele dag nog. Pen weigert heel vaak...

09-09-2022 | Man | 68
Diabetes type 2
De eerste twee weken geen probleem, daarna begint het met buikkrampen hard na de wc hollen. Het is net geen diarree maar desalniettemin vervelende bijwerkingen. Het middel wordt voorgeschreven bij diabetes en wat overgewicht, het voedsel wordt vlotter verwerkt door het lichaam, waardoor je dus op lange termijn gaat afvallen. Effectief ..ja - vervelend ook ja, dus ik ga [lees meer...]er mee stoppen. Deze rotzooi ga ik dus niet meer spuiten.

Trulicity

02-09-2022 | Vrouw | 63
dulaglutide
Diabetes type 2
Heb 10 j metformax genomen , na die 10 j begonnen de problemen met de diaree . Moest ermee stoppen , nadien nog andere medicatie maar had ook diaree daarvan . Uiteindelijk trulicity 0,750 beginnen nemen . Eerste weken hevige diaree en maagpijnen . Nadien wat beterschap . Hielp niet genoeg meer en moest 1,5 mg nemen . Hevige hevige diaree waardoor ik niet meer buiten kon ko[lees meer...]men en gekluisterd was en ben aan mijn wc . Ik neem nu nog steeds trulicity 1,5 mg maar de diaree is niet veel verbeterd waardoor ik nu minstens 3 x per week imodium neem om toch naar de winkel te kunnen . Moet ik een hele dag weg dan neem ik de dag voor imodium en de dag zelf nog . Ik heb daar gewoon geen controle over mijn diaree . Zijn er nog mensen die zoveel last hebben of ben ik de enige met zoveel problemen ? Ik word er moedeloos van en moet steeds rekening houden met diaree , rommelen en maagkrampen . . Wat kan ik doen , en kan het kwaad dat ik regelmatig imodium neem ? Graag tips aub want dit is geen leven …..

16-08-2022 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Ik gebruikte de 0,5mg 3maand lang....niks van gevoeld ook geen ge ichtsverlies, gewoon kunnen blijven eten zoals voorheen. Suikerwaarden ook weinig of niets gezakt. Overgeschakeld naar 1mg zoals de endocrinoloog voorschreef.....net hetzelfde als bij de o,5mg. Ik kan maar blijven eten en heb ook geen nevenwerkingen. Is dat ook 1 keer per week spuiten om te vermageren?[lees meer...] Ik sukkel al mijn ganse leven met mijn gewicht.

11-08-2022 | Man | 63
Diabetes type 2
Met jardiance hebben ze mijn bloedsuiker is mooi op peil gekregen. Ik gebruik nu 3 x 850 mg Metformide 3 x 30 mg Glicazide. En 1 x 20 mg Jardiance. Mogelijk kan de gliclazide nu worden afgebouwd.

Januvia

09-08-2022 | Man | 73
sitagliptine
Diabetes type 2
Ik ben januvia beginnen innemen op advies van de dokter om mijn suikergehalte naar beneden te brengen , na de inname en controle over 3 maand was er een tastbaar resultaat (van 7,3 naar 6,7) Ik neem wel Januvia in combinatie van UNI DIAMICRON (1 x60 mg) en METFORMINE (3 X 850 mg)

08-08-2022 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Het beperkt me echt in mijn dagelijks leven zoveel buikpijn en diaree en misselijkheid. Helpt ook niet als ik het na het eten in neem.

04-08-2022 | Man | 70
Diabetes type 2
Erg prettig dat iemand eens eindelijk aangeeft 10 kilo te zijn afgevallen. Je gaat toch twijfelen als je normaal blijft eten toch elke week een kilo afvalt. Eerst een ander middel gehad maar ivm met veel bijwerkingen (o.a. hoofdpijn en hartkloppingen) Jardiance gekregen. Wel op aandringen van de cardioloog weer deze medicijnsoortkeuze gemaakt. Nu wil ik het wel een kans [lees meer...]geven en volhouden. Het is het blijkbaar waard.

14-07-2022 | Man | 52
Diabetes type 2
ik gebruik forxiga nu een maand en ik ben zeer tevreden ,m'n hb1ac is in een maand tijd al gedaald van 80 naar 66.mol.

Abasaglar

14-07-2022 | Man | 59
Diabetes type 2
Goedendag, Heb een vraagje aan iedereen over een bijwerking van Abasaglar. Heb het idee dat ik een bijwerking heb met lopen/rennen. Lijk af en toe dat ik val/wegglij sinds ik deze insuline gebruik. Voorheen Lantus,maar geen bijwerkingen. Heeft iemand de zelfde bijwerkingen met lopen? Dan hoor ik het graag ,want dan stop ik er gelijk mee!

07-07-2022 | Vrouw | 37
Diabetes type 2
Niet zo lekker medicijn. Gebruikte het met glicazide. Ben vanwege zwangerschapswens overgegaan op insuline.

Lantus

07-07-2022 | Vrouw | 37
Diabetes type 2
Weet niet goed of het werkt. Ik spuit de lantus in mijn bovenbeen in de avond, 13 eenheden. Branderig gevoel bij inspuiten wordt tegengegaan wanneer er erg langzaam wordt ingespoten: 2 eenheden spuiten, min. 5 seconden wachten. Ik gebruik de insuline voor diabetes type 2, vanwege een zwangerschapswens en de tabletten slecht voor een embryo/foetus/baby zijn. Ik gebruik de[lees meer...]ze naast snelwerkende insuline.

Victoza

28-06-2022 | Man | 59
liraglutide
Diabetes type 2
Vandaag begonnen en ga hier wekelijks verslag doen van mijn ervaring met dit middel. Volgens mijn arts gaat dit er mede ( ook verandering eetpatroon) dat mijn bloedsuikergehalte weer terug gaat naar aanvaardbare waarden. Dit in combinatie met een armsensor moet ervoor gaan zorgen dat ik weer zo gezond mogelijk wordt. Dagelijks vanaf nu voor één week starten met 7 kleine [lees meer...]eetmomenten per dag, minstens half uur wandelen, 0.6 ml Victoza en mijn insuline te weten novarapid en tresiba en 3 daags 850 metformine. Mogelijke bijwerkingen zijn bekend maar gaan boven vroegtijdig overlijden en/of andere complicaties. Startgewicht 103.4 kg Gemiddelde suiker 13.7 mmol. Ben benieuwd, tot volgende week.

Januvia

26-06-2022 | Vrouw | 73
sitagliptine
Diabetes type 2
Gebruik nu forxiga. Nog maar net begonnen

26-06-2022 | Vrouw | 73
Net begonnen met dit medicijn. Gebruik ook januvia 50 mg. En gliclazide 80 mg 1

25-06-2022 | Vrouw | 73
Diabetes type 2
Ik ben 0,25 blijven gebruiken omdat de waarde wel gedaald is . Echt afgevallen ben ik er niet door. Bijwerkingen zijn vervelend en worden niet echt minder. Reden om de dosering niet te verhogen. Of ik dit nog heel lang blijf gebruiken weet ik niet. De bijwerkingen zijn erg bepalend voor mijn doen en laten.Zeker de plotseling optredende diarree vormt een belemmeri[lees meer...]ng om er op uit te gaan..

Ryzodeg

24-06-2022 | Vrouw | 58
insuline degludec / ​insuline aspart
Diabetes type 2
Was gestart met Toujeo omdat het met medicatie niet meer ging (gliclazide metformine en trajenta), maar werkte niet voldoende. In februari begonnen met Ryzodeg 2x p.d zit inmiddels op ochtend 24 eh avond 18 eh. Suikerwaardes zijn een wel beter. Maar gewichtstoename is een nadeel. Vooral buik, maag, baal hier enorm van. Gebruik hiernaast ok nog 1000 mg metformine in de oc[lees meer...]htend en 1000mg in de avond. Ook vind ik de luchtbellen in de pen erg veell. Benieuwd naar meerdere ervaringen, helaas niets te vinden op het internet over deze insuline

24-06-2022 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Derde week bezig met ozempic 0,25 in combinatie met 2 x 850 mg metformine en 1 x lantus 14E (voorheen 22E). Suikerwaarden zijn al beter. Bijwerkingen zijn al bij al nog te verdragen. ik had erger verwacht na wat ik hier allemaal las.... ik ervaar wel dat je pas last krijgt als je teveel blijft eten ook al ben je voldaan.... ben benieuwd naar de effecten op mijn gewicht[lees meer...] op termijn ..

23-06-2022 | Vrouw | 67
Diabetes type 2
jeuk, veel plassen, verstoppingen, duizelig en uiteindelijk een deler gehad. Stoppen dus.

22-06-2022 | Man | 63
Diabetes type 2
HALLO, diabetes type 2 begonnen met OZEMPIC 0,25 mg, dan 0,50 mg, nu 2 maanden reeds 1 mg , de bijwerkingen blijven maar duren, maar wel 3.5 kg kwijt in maand, hopelijk gaan die bijwerkingen vlug weg zeker het zuur oprispingen s'nachts zeer vervelend. Mvg.

10-06-2022 | Man | 76
Diabetes type 2
Gestopt met glizadide wel metformine 3 ×daags 850 januvia 1xdaags100 mg amlopidine 5mg ace Tylsalicyziur 80mg rosuvasine10mg perindopril 4mg pantoprozal40mg sotalon 80mg 2xdaags

08-06-2022 | Man | 70
Niet gebruiken

04-06-2022 | Man | 52
Diabetes type 2
Ik heb naast metformide, 2x daags 1000 nu ook een maal daags 10 mg forxiga. Bloedsuiker is redelijk onder controle. De forxiga voorgeschreven door internist als aanvulling op de metformine. Na ben ik wel sinds het gebruik hiervan in januari al 6kg afgevallen. Mijn vraag is of dit afvallen wel een keer ophoud. Afvallen is leuk maar het gaat nu maar door. Wie kan mij hierove[lees meer...]r wat vertellen vanuit zijn ervaring.

03-06-2022 | Vrouw | 65
Diabetes type 2
te hoge waarden dus heb Jardiance gekregen 10 mg , schrok me dood !!!!!!! mijn waarde zijn gewoon verdubbelt , weinig op droge mond en veel plassen geen bijwerkingen , maar ondanks mijn koolhydraten beperking ,en gewichts afname en elke dag 4x een half uur lopen met de hond ,ismijn suiker verdubbelt Help !!!!!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2811)
Angst & paniekstoornis (2268)
Depressie (2260)
Hoge bloeddruk (1622)