ziekte

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: diabetes type 2

04-06-2021 | Man | 72

28-05-2021 | Man | 71
Diabetes type 2
Zo als altijd proberen ze iets goedkoper te geven (.....). Als het niet makkelijk gaat kan het ook de goedkopere naaldjes zijn probeer de novofine naalden andere zijn pijnlijk en passen niet goed (RED. Mijnmedicijnen.nl: verkorte tekst - alleen eigen ervaringen met medicijnen doorgegeven)

24-05-2021 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
De pennen/kwikpen Abasaglar van Lilly loopt inderdaad regelmatig vast. Ik stel in maar tijdens injecteren weigert de pen. Naaldje eraf, aantal keren goed heen en weer draaien, nieuw naaldje erop en dan rest nog injecteren. Het mechanisme is mijn inziens niet goed. Gooi dus niet weg maar goed geen en weer en terugdraaien. Dan lukt het weer. Desalniettemin ben ik niet tev[lees meer...]reden over deze Abasaglar kwikpen van Lilly. De Novorapid pennen nooit problemen mee. Ik heb het aan de apotheek verteld maar die doen er helaas niks mee. Dus fabrikant, doe er wat mee! Het mechanisme is niet goed!!

21-05-2021 | Man | 49
Diabetes type 2
Ik gebruik al 7 jaar Abasaglar en heb er nog geen problemen met gehad. Misschien moet je eens proberen een ander type injectienaaldje gebruiken, want hierin bestaan verschillende soorten. (misschien teveel tegendruk) Ik gebruik voor zowel Humalog 3X daags als Abasaglar 1X avond de kwikpen van LILLY.

20-05-2021 | Man | 71
Diabetes type 2
Enkele jaren 1x per dag 5 mg tot volle tevredenheid. Plots werd gezegd dat 5mg niet meer leverbaar zou zijn en kreeg ik 10 mg waarna ik verblijd werd met zwaar eczeem over het hele lichaam. Dit kon alleen verholpen worden met Prednison, waarna als alternatief Tolbutamide werd voorgeschreven. 3 Maand later was ik 11 kg aangekomen en bleek 5 mg toch weer leverbaar. Nu gebrui[lees meer...]k ik 2x per dag 5 mg naast 2x per dag 1000 mg Metformine. Glucose nuchter nu rond maar wordt ook door de behandelaar als acceptabel gezien. Wel gebruik ik 2x per week Miconazolnitraat (zalf) op penis en anus om eczeem te voorkomen. En uit voorzorg een antihistamine (ceterizine) 1 x per dag. Beide medicijnen koop ik zelf bij de drogist (apotheek is te duur!) zonder overleg met behandelaar. Gewicht inmiddels weer 12 kg afgenomen.

18-05-2021 | Man | 68
Diabetes type 2
Ik dacht dat ik artrose in m'n handen en voeten had. Maar het werd allemaal veroorzaakt door Simvastatine. Nu ik ermee gestopt ben functioneer ik weer prima. Ik kon geen kleine schroefjes en zo meer vast houden door de kramp. Nu gaat dat weer prima. IK GA HET NOOIT MEER GEBRUIKEN

16-05-2021 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
Sinds een half jaar is mijn dosis verhoogd van 20 naar 40mg. Met klachten van zeer duizelig, hartkloppingen, steken in hartstreek en schouder-nekklachten op de hartbewaking terecht gekomen. Na lichamelijk onderzoek, is er alleen gecontateerd dat de CK waarde veel te hoog was (> 340) Advies van cardioloog was om te stoppen met de statines. Het gaat nu, na 1 week stoppen, b[lees meer...]ijna van de klachten af.

Novorapid

Werkt goed

Werk goed

04-05-2021 | Man | 46
Diabetes type 2
Door de 120mg Gliclazide i.c.m. 3x daags 1000 mg metformine en 25mg Jardinance zorgde voor flinke hypo's in het begin (eerste 2 dagen al), waardoor ik in eerste instantie gestopt was ermee, maar op aanraden van het ziekenhuis naar 10mg gegaan. De 10mg was niet voldoende, dus toch weer overgestapt naar 25mg Jardinance. Door het omlaag brengen van de Gliclazide naar 60mg, [lees meer...]verdwenen de hypo's en daalde mijn suiker drastisch van in de ochtend 14 mmol nuchter naar 5,5 mmol nuchter in de ochtend. Mijn lichaam heeft er wel flink aan moeten wennen, maar het werkt nu als een malle en is mijn suiker heel stabiel tussen de 5 mmol/6.5 mmol, ook na het eten. Ik ben wel meer water gaan drinken, om ontstekingen aan de urinewegen te voorkomen. Ik ben in 3 maanden van 120 kg (ben flink maar atletisch) naar 103 kg gegaan... 17 kg eraf! Ik voel me fitter en geweldig ondanks ik Type 2 diabetes ben!

14-04-2021 | Man | 72
Diabetes type 2
tot nu toe behoorlijk last van diarree

30-03-2021 | Man | 56

18-03-2021 | Vrouw | 49
Diabetes type 2
Sinds 6 maanden neem ik metformine. In het begin had ik last van mijn zicht maar dat werd snel beter. Geen enkele bijwerking gehad. Ik ben daarnaast koolhydraatarm gaan eten. Mijn bloedwaarden zijn nu prima en ik ben 8 kilo afgevallen.

17-03-2021 | Man | 69
Ik merk nog geen resultaat na 9 weken deze injectie te gebruiken

15-03-2021 | Man | 54
Diabetes type 2
ik kreeg de doos met Trulicity dinsdag maar ik gebruikte vrijdag ,nadat ik de bijwerkingen gelezen dacht ik, kan ik weekend de bijwerkingen beter verwerken , zondag na avond eten begon de problemen ,opgeblazen buik, vieze mondsmaak, bijna hele nacht op de wc..ik moet nog wachten wat gaat de medicijn op mijn bloedsuiker ghaalte ,maar ik heb nare ervaring met deze prik

08-03-2021 | Vrouw | 65
Diabetes type 2
De inhoud van het middel werkt goed, als het eruit komt. De insuline zit in een voorgevulde pen, die met een schroefdraad kan worden ingesteld. Ik heb nu al een aantal keren gehad dat er kennelijk iets verschuift/afbreekt en dan is de pen niet meer in te stellen. Dan heb ik dus nog een pen (gisteren bijna vol, slechts 1 dosis eruit) en die kan ik weggooien. Ik kan dan w[lees meer...]el weer een nieuw doosje halen, maar dat kost mij weer de ter hand stellingskosten. In het verleden had ik Lantus, daar heb ik dit probleem nooit gehad. Ben ik de enige met dit probleem?

Glucovance

06-03-2021 | Vrouw | 64
metformine / glibenclamide
Diabetes type 2
Ging van metformine gewoon over op lang werkende , werkte goed alleen de bijwerkingen waren vervelend. Vol gevoel de hele dag en geen energie, hartkloppingen , dus niet lekker.

06-03-2021 | Vrouw | 64
Diabetes type 2
Na Glucient moest ik op glyclazide over omdat het uit de handel is. Bij de Glucient ook bijwerkingen. Nu diarree en de hele dag vol gevoel , misselijk, hartkloppingen, en totaal futloos. Ben niet blij met dit middel. Benieuwd hoe de bloed uitslagen zijn wordt binnenkort geprikt.

06-03-2021 | Man | 58
Diabetes type 2
Ik gebruik sinds 5 weken Forxiga en heb een pomp die de insuline in mijn lichaam spuit. Gelukkig hoef ik niet meer bij te spuiten ( basaal) want volgens mij doet Forxiga heel veel met mijn lichaam. Het probleem is dat ik bij mij geslachtsdeel enorme schimmelinfectie heb en graag wil weten of deze infectie blijft zolang ik Forxiga slik of dat deze infectie tijdelijk is?

28-02-2021 | Man | 70
Diabetes type 2
Ik maak me zorgen dat ik zo vermager. Al 9kg.

Ozempic

26-02-2021 | Man | 66
semaglutide
diabetes type 2

Diamicron

15-02-2021 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
Ik had veel bijwerkingen van Metformine en daardoor overgestapt, maar mijn suikerwaarden werden gevaarlijk hoog, bij ziekenhuisopname 300.

15-02-2021 | Vrouw | 53
Diabetes type 2
Na 10 jaar Metformine had ik veel ernstige bijwerkingen, overstappen naar Diamicron was geen succes. Nu dagelijks 20cc insuline en in de vooravond 1 metformine (risico onverwachte diarree, dus neem ik als ik thuis ben) en wekelijks Trulicity. Glycemie is terug gedaald van 300 (metabool syndroom)naar gemiddeld 170, maar ik ben nog maar een paar weken bezig. Bloeddruk is ter[lees meer...]ug normaal dus vraag ik bij eerste doktersbezoek of ik die medicatie weer mag stoppen. Ik neem ook dagelijks iets voor traagwerkende schildklier. Ik heb maagpijn als er teveel tijd is tussen 2 maaltijden maar honger heb ik niet echt meer. Ondanks 2x/week cardio en calorie-arm dieet (1000-1200 calorieën ook al mag ik er 1600 eten) slechts 3 kilo vermagerd in 4 weken. Soms echt een doorkoud gevoel en lage lichaamstemperatuur van 35°C.

Victoza

13-02-2021 | Man | 62
liraglutide
Diabetes type 2
sinds 1 1/2 jaar begonnen met victoza, zoals voorgeschreven begonnen met 0,6 ophogend naar 1,8.... hier zit ik nu al dik een jaar op. samen met tresiba waar ik op een gegeven moment ongeveer 30 spoot, nu ben ik van de tresiba af in samenspraak met de internist, bloedsuikerwaarde is eigenlijk best wel goed, zit gemiddeld op de dag op 7, wat ik wel ervaar en wat ik best [lees meer...]wel lastig vind is de hele dag het volle gevoel en weinig eetlust, ben wel 20 kilo afgevallen. internist is erg tevreden

06-02-2021 | Man | 64
Diabetes type 2
Ben begonnen met 1 tablet, naast ook andere medicijnen. Had al enige tijd ernstige krampen in mijn benen in de nacht. Gebruikte Inhibin tegen de spierkrampen. Een jaar geleden werd de dosis verhoogd van 1 naar 2 tabletten. Constante darm klachten. Gerommel in de maag en onwelriekende winden. gestopt met metformine. . Zowel ernstige spierkrampen als darm klachten verdwe[lees meer...]nen vrijwel direct. Het middel was overigens wel effectief in die zin dat mijn bloedsuikerspiegel acceptabel was.

06-02-2021 | Vrouw | 55
Diabetes type 2
Mijn suikerwaardes waren vrijwel direct verlaagd. Dit is een heel goed middel. Ben in een korte tijd hierdoor ook afgevallen, heel erg fijn. Maar de jeuk bij mijn geslachtsdeel die vrij direct ook begon, om gek van te worden. Heb meerdere zalfjes gebruikt om dit te verlichten, maar tevergeefs. Ik moest helaas hiermee stoppen van de internist.

Ozempic

04-02-2021 | Vrouw | 57
semaglutide
Diabetes type 2
toen mijn dossis verhoogd is van 0,25 naar 0,5 ging het mis, het heeft mij 8 dagen ziekenhuis gekost i.v.m. ingeschrompelde nieren, had geen week langer moeten duren dan had ik kunnen gaan dialiseren .

29-01-2021 | Vrouw | 66
Diabetes type 2
1e instantie prima. Suikerwaarde omlaag. Langzamerhand steeds meer pijn aan beide nieren. Suikerwaarde langzaam weer omhoog. Interniste adviseert om te stoppen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2575)
Depressie (2076)
Angst & paniekstoornis (2006)
Hoge bloeddruk (1452)
Blaasontsteking (1053)