Bestaat uit:

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor diabetes type 2

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: diabetes type 2

26-07-2024 | Vrouw | 53

diarree misselijkheid

Via een onderzoek van het AMC/VUMC hiermee begonnen. Eerste paar weken was het wennen: vaak wat misselijk en afwisselend diarree dan wel verstopping. Inmiddels 3 mnd verder zijn deze bijwerkingen behoorlijk verminderd en ben ik 11 kg lichter met en gezondere bmi van net onder de 25. HbA1C is gezakt van 64.9 mmol naar 46.8 mmol en cholesterol is gezakt van 5.3 naar 4.3 mmol[lees meer...]. Fijn is ook dat ik 7x per week Lantus spuiten heb kunnen inruilen voor 1x per week een prikje Ozempic. Ik ben zeer tevreden over de resultaten!

24-07-2024 | Vrouw | 56

braken misselijkheid lusteloos

Eerst begonnen met met Ozempic 0.25 na een maand de 0.5mg . Dit ging gepaard met af en toe misselijk maar verder geen overdreven bijwerkingen. Nadat deze niet meer leverbaar was overgestapt op de Rybelsus 7mg op advies van de apotheker. . Eerste week ging redelijk, maar na twee weken begon de misselijkheid toe te nemen en begon ik na iedere maaltijd te braken. Bloedsuiker[lees meer...]s waren uiteraard heel netjes en flink gedaald evenals mijn gewicht. Toch met diabetes verpleegkundige besloten te gaan starten met de Ozempic 1mg en kijken hie ik daar op gaat reageren en hopenlijk deze verschijnselen zullen gaan afnemen...maar voor nu voel ik mij moe lusteloos en zwak.....

18-07-2024 | Vrouw | 66

constipatie

Pas drie dagen en heb last van obstipatie . Wat hoofdpijn en moe. Heb poedertje voor stoelgang maar werkt nog niet. Eet gezond en veel groente en af en toe fruit. Durfde dit medicijn niet te nemen maar op aandringen toch aan het proberen.Ozempic was niet leverbaar. Afvallen weet ik nu nog niet.

17-07-2024 | Man | 60

diarree acute diarree

sinds ik rybelsus 3 mg neem geen probleem nu overgeschakeld sinds 1 week naar 7 mg constant diarree

13-07-2024 | Vrouw | 60
Diabetes type 2

bittere smaak veel meer honger

Heb ook nog maar 44% dat mijn nieren werken maar daar is nooit naar gekeken

12-07-2024 | Man | 69

maagzuur misselijkheid doffe hoofdpijn

4 weken 3 mg zonder problemen. Nu met 7 mg dagen doffe hoofdpijn waartegen paracetemol niet meer hielp, duurde 3 dagen daarna ernstig brandend maagzuur, ook amper te controleren met omeprazol, rennies of gaviscon. Lijkt nu met een dag of 7 wat beter te gaan. Denk niet dat ik de dosering nog verder ga verhogen. Maar suiker is fantastisch, gemiddeld 6,5 terwijl ik op 12-13[lees meer...] zat. Dus daarom ga ik waarschijnlijk wel door

10-07-2024 | Man | 74
Diabetes type 2
help wel maar niet 100%. Geen bijwerkingen.

Trulicity

04-07-2024 | Vrouw | 68
dulaglutide

buikklachten

Ik gebruik truliciti in het begin alles ok , maar nu na een maand of 6 opgeblazen gevoel, boeren laten , pijn in mijn buik , krampen.....ik denk dat ik er mee ga stoppen.

03-07-2024 | Man | 70
Diabetes type 2
Nu ruim 1 jaar bezig. Ruim 17 kilo afgevallen. Totaal geen interesse meer in alcohol. Eten stukken minder. Wel nog steeds veel last van misselijkheid. Alle waardes binnen de grenzen. Suiker nu 5.1 Denk aan stoppen ivm misselijkheid. Of minderen.

25-06-2024 | Man | 59

diarree die langer dan 4 weken aanhoudt

Tijdens het gebruik van Metformine altijd erg veel last gehad van diarree. Op het moment dat ik buikkrampen voelde moest ik direct naar de WC anders kon ik het niet meer ophouden. Het medicijn doet wel waar het voor gemaakt is. Mijn bloedsuiker was omlaag naar ca. 7.5. Ondanks dit toch nog last van Hyper en Hypo.

25-06-2024 | Man | 59
Diabetes type 2
Meerdere andere middelen gebruikt en altijd veel last van diarree. Met dit medicijn heb ik hier geen last meer van. Wel is het erg belangrijk om je aan de voorschriften te houden heb ik gemerkt. Op nuchtere maag innemen, 30 tot 60 minuten wachten voordat de eerste maaltijd wordt genuttigd. Verder heb ik gemerkt dat eten na 21.00 uur zorgt voor een onrustig nacht met bu[lees meer...]ikpijn, misselijkheid en gevoel van overgeven. Geen last van Hyper, wel van Hypo tijdens het sporten. In 3 maanden tijd zeker 3 kilo afgevallen door verzadigd gevoel en daardoor minder eten.

23-06-2024 | Vrouw | 56

maagzuur gebrek aan eetlust

Mijn glucose waarden zijn in 1,5 week tijd flink omlaag gegaan. Wel een aantal Hypo's gehad de eerste paar dagen waardoor ik de 4 gliclazide tabletten (afgebouwd) heb moeten laten staan. Wel nog Metformine 2x per dag 1000mg. Echt fantastisch. Ik sta nu in de ochtend op met een waarde van rond de 5,7 i.p.v. 8, 9 of soms zelfs 11. Ook overdag gaat het nu goed.

19-06-2024 | Vrouw | 63
Diabetes type 2
Ik heb nu 2x Ozempic 0.25 mg gespoten en mijn suikerwaardes zijn een heel eind gezakt. Helaas ben ik ruim 1 kilo aangekomen. Ik eet niets meer of minder gewoon wat ik altijd al at. Bijna geen tussendoortjes. Geen afkeer van eetluchtjes. Maar ik gebruik het omdat mijn bloedsuikerwaarde niet wilde zakken en ik allergisch schijnt te zijn voor Gliclazide. Blaren enorme eeltvo[lees meer...]rming onder mijn voeten en niet kunnen afgaan. Dus dan maar over op de Ozempic. Ik hoop dat ik er ook een beetje van ga afvallen zou erg prettig zijn.

18-06-2024 | Man | 50
Diabetes type 2

donker plassen diarree moe erectiestoornis

De meeste zaken staan hier wel al genoemd. Maar daar ik vandaag mn bloedtest terug kreeg heb ik een interessante update. Sinds ik metformine gebruik, is mn libido lager, en ik ben testosteron gebruiker mn waarde was aan de hoge kant 25, die is naar 17 gezakt dus maar liefst met 30% gedaald. Voor mij niet zo'n probleem, ik neem iets meer creme en dat was het dan. Maar v[lees meer...]oor normale mannen op leeftijd adviseer ik dus om je testosteron te laten testen samen met je suiker. Een aantal problemen zoals gewrichtspijn , en lusteloos, depressie, zwakheid verminderd libido dat komt waarschijnlijk omdat je testosteron niveau gekeldert is naar een punt dat je nu testosteron moet gaan bijsmeren.. (creme). Success ermee.

16-06-2024 | Man | 62

maagpijn voor misselijkheid/braken

op vakantie thailand 1 week misselijk door tijdverschil

13-06-2024 | Man | 75
Diabetes type 2
Ik ben n actieve man van 75 jaar. Ik kreeg Ozempic van de internist voor geschreven omdat mijn Hba1c gemiddelde niet lager werd met gezonde leefstijl, voeding en bewegen. Medicijnen Metformine, Glyclazide, insuline. Ik begon 6 maanden geleden met Ozempic en stopte met Glyclazide en Insuline. Ik viel in 20 weken 20 kilo af, van 95 naar 75. Het afvallen is gestopt, ik kan [lees meer...]alles eten. Het medicijn zorgt ervoor dat je nog maar de helft eet en geen honger hebt. Ik ben dol gelukkig, geen enkele ongewenste bijwerking . Jeans van taille maat 34 naar 28, slimfit, shirts van XXL naar L, zelfs mn ondergoed van xl naar l. Ik ben er, erg gelukkig mee. Ter compensatie ga ik om de dag naar de sportschool en train mn 5 grote spieren.want je levert ook spiermassa in. GEWELDIG MEDICIJN.voor mij.

02-06-2024 | Man | 72
Diabetes type 2
Hallo Ben 21 jaar diabeet en 72jaar heb alle middelen gebruikt die er voor zijn om diabetes type 2 onder controle te houden.Insuline , metformine,enzv. Mijn diabetes op het moment in remise gezet met behulp van Rybelsus.Mijn bloedsuikers zijn nu stabiel te noemen.Nuchter tussen de 5 mm/l en 10mm/l nooit meer boven de 10mm/l. Heb in mijn linkeroog wat zwarte kriebels[lees meer...] maar verder geen noemenswaardige klachten.Ben inmiddels 13 kg afgevallen.Van 87kg nu 74kg

28-05-2024 | Man | 54
Diabetes type 2

darm/maag van streek vertraagde maagfunctie

Paar keer geprobeerd wat afgevallen en suikers beter. Jr droogt uit. Maag en darm problemen waardoor je afvalt. Alvleesklier vind het niet prettig. Galblaasontstekiing maag bloeding. Kortom pas er mee op

17-05-2024 | Vrouw | 61
Diabetes type 2

vermoeidheid misselijkheid darm/maag van streek

Gebruik twee maand wat een wondermiddel. Suikers zakken. Eet al jaren ketogeen,nu koolhydraatarm en veel beweging. Het belangrijkste is toch leefstijl Ben er heel tevreden over en zit pas op 0.25.

15-05-2024 | Man | 72
Diabetes type 2

lucht in darmen constipatie abdominale gevoeligheid, rebound buikmassa, linker onderste kwadrant buikkrampen

Ben nu bijna 3 maanden bezig met het gebruik van Rybelsus. De eerste dagen last gehad van buikkrampen en zuurbranden.Zinds gisteren last van retinopathy in mijn linker oog.Mijn gewicht is verlaagd met 9kg. In 2022 een hartoperatie ondergaan en woog toen 87kg.Ben ruim 20 Jr diabetes patiënt injecteerde4x daags insuline+ 2000 mg metformine en rosuvastatine. In overleg m[lees meer...]et diabetes verpleegkundige om mijn diabetes in remise te zetten.Nu volledig van de insuline en metformine af.Rybelsus reguleert nu mijn bloedsuikers en doet dat goed.Mijn bloedsuikers blijven stabiel.Tot zo ver mijn relaas.

Jardiance

15-05-2024 | Man | 60
empagliflozine
Diabetes type 2

gezwollen tong schimmelinfecties acute rugpijn

Sinds 3 maanden, nadat alleen Metformine niet voldoende bleek, 1 tablet Jardiance erbij. Na een paar dagen een schimmelinfectie aan de geslachtsdelen en in de mond. En hevige rugpijn. De rugpijn is niet onder controle te krijgen. De schimmelinfectie blijf ik bestrijden met weinig effect. De tong is opgezwollen en de voeten zijn soms zo dik, dat ik de schoenen niet aan krij[lees meer...]g. Het enige voordeel. Ik ben op 3 maanden, bijna 10 kilo afgevallen. Maar ik heb geen vertrouwen in dit medicijn. Volgende week terug naar de praktijkondersteuner. Of ik stop met dit medicijn, of er moet een ander komen. Dit brengt me van de regen in de drup.

Tresiba

05-05-2024 | Man | 57
insuline degludec
Geen bijzonderheden.

05-05-2024 | Man | 57
Diabetes type 2

verlies van spiermassa maagpijn vertraagde maagfunctie winderigheid

Maak deel uit van een medisch onderzoek mbt diabetes. Onderdeel daarvan is Ozempic om te kunnen stoppen met insuline. Mijn suikerwaarden zijn sinds het gebruik van Ozempic uitstekend. Ben ook afgevallen en op een bmi van 24. Ik gebruik het dus niet als afvalmedicatie. Wel enkele bijwerkingen, zoals last van maagpijn bij inspanning, verlies van veel spiermassa en vertraa[lees meer...]gde maagfunctie. De bijwerkingen namen na drie maanden wel grotendeels af. Erg blij mee, voel me energieker en veel beter.

01-05-2024 | Vrouw | 56
Diabetes type 2

passeren van kleine nierstenen moeilijke stoelgang alvleesklier ontsteking

Ik nam ozempic 3.5 jaren lang. Mijn stoelgang was zo hard als steen maar ik heb doorgezet. Na 1 jaar kreeg ik last van nierstenen, 2e jaar opnieuw, 3e jaar opnieuw. Arts kon geen verband leggen met ozempic maar ik was ervan overtuigd dat dit wel door ozempic kwam. Ik nam dit door en na een tijd begon mijn alvleesklier te reageren. Ik kreeg verhoogde ontstekkingswaarden (li[lees meer...]pase) in het bloed waardoor ik onmiddellijk heb moeten stoppen met dit vergif. Ik ben er 3 kilo van vermagerd op al die jaren... maar ik kon wel eten wat ik wou.

26-04-2024 | Man | 63
Diabetes type 2
Vandaag de tweede prik gezet (0,25 mg.). Merk er nog nauwelijks iets van. Alleen is mijn ontlasting is wat vochtiger en zachter. Ik begrijp dat het nog te vroeg is om een echte mening te hebben dus zal ik later een update geven.

Gliclazide

24-04-2024 | Vrouw | 63
gliclazide

hoofdpijn

Het middel doet voorlopig niets. Ban van 30mg naar 60 en nu naar 90 mg gegaan. Hoofdpijn wordt erger. Nog steeds nuchter boven de 10 Bij de eerste keer kreeg ik bulten op mijn benen en ernstig eelt op mijn voeten. Ik had nooit eelt op mijn voeten maar nu is het ernstig en het doet zeer.

Forxiga

19-04-2024 | Man | 85
dapagliflozine
Diabetes type 2

penis is rood haaruitval gewichtsverlies droge huid dorstig hongerig

Ik heb een maand in het ziekenhuis gelegen vanwege galstenen in de galwegen van de lever, een streptokokken ontsteking in de lever en op de aorta hartklep. Ik gebruikte in het ziekenhuis dezelfde medicijnen als thuis, onder andere metformine vanwege diabetes type 2. Toen ik uit het ziekenhuis ontslagen werd stond er plotseling een ander medicijn op de medicijnlijst namelij[lees meer...]k Forxiga. Thuisgekomen ben ik dit medicijn gaan gebruiken en ontdekte ik de eerder genoemde bijwerkingen. De arts ondersteuner kende het middel en zei dat het erg goed was tegen te hoge bloedsuiker, maar dat er wel bijwerkingen waren onder andere aan het geslachtsorgaan (vanwege zoete urine).

04-04-2024 | Vrouw | 67
Makkelijk in gebruik

04-04-2024 | Vrouw | 67

bittere smaak metaalachtige smaak

Vanwege tekort aan Ozempic over moeten stappen. Het tablet heeft een bittere smaak en je mag een halfuur na innemen niets eten of drinken. Lastig , maar mijn suiker is wel beter dan met Ozempic

30-03-2024 | Vrouw | 52

misselijkheid

Kon niet tegen andere medicatie en de insuline deed niks Ben hier heel blij mee in het begin 2 weken misselijk bij 3 mg en toen na 7 mg en weer 2 weken misselijk. De diabetes verpleegkundige zei houd vol de bijwerkingen gaan over. Ze zei ook dat heel veel patiënten er niet tegen konden. Gelukkig heb ik mazzel. Inmiddels 7 kg lichter en mijn waardes zijn weer goed