ziekte

Bestaat uit:
Cholesterol (434)   Atorvastatine en hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hoog cholesterol

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hoog cholesterol

05-02-2023 | Vrouw | 57
Hoog cholesterol
Ik ben nu 3 weken bezig Atorvestine en ik voel mij niet meer goed in mijn vel.ik was zo gelukkig en positief en nu is alles weg en zweten ook .

04-02-2023 | Man | 68
Hoog cholesterol
sinds 1 jaar gebruik ik dit medicijn.maar voel me dood ziek.mijn lichaam doet erg pijn. ik stop ermee.

Zocor

04-02-2023 | Man | 60
Hoog cholesterol
Spierzwakte, spierkrampen tot het niveau dat ik braces moest gebruiken om mijn polsen om met apparatuur te kunnen werken. Ik kon het middel niet continu slikken en moest zo nu en dan pauzes inlassen van rond de zes weken om de problemen weer naar een aanvaardbaar niveau te krijgen. Andere statines hadden nog dramatischer effecten. Ook generieke simvastatine had heftiger bi[lees meer...]jwerkingen dat van Zocor zelf. Zodor was de beste oplossing, met een slechte uitwerking. Het middel was bijna ernstiger dan de kwaal. Inmiddels is wel duidelijk dat het goed is dat ik het middel toch gebruikt heb.

04-02-2023 | Man | 60
Hoog cholesterol
Nadat jaren worstelen met statines en forse bijwerkingen overgestapt op Repatha. Vergeleken bij de statines een gigantische verbetering. Bijwerkingen leken aanvankelijk op die van statines, maar waren vooral aanwezig in de dagen kort na de injectie. Naarmate het gebruik langer duurde nemen de bijwerkingen in intensiteit af. Inmiddels goed handelbaar niveau. Bijwerkingen be[lees meer...]staan bij mij voornamelijk nog uit kleine spiertrekkingen (voornamelijk rond de ogen) in de 3de tot 5de dag na injecteren. Daarnaast incidentele kleine spierkrampjes. Ik heb hoop dat als het proces zich zo blijft ontwikkelen dat ook deze nog verder naar de achtergrond verdwijnen.

Rosuvastatine

04-02-2023 | Vrouw | 69
Hoog cholesterol
Ik heb Fibromyalgie nu is mijn Cholesterol te hoog moet ik dit slikken , ik heb mijn HA al aangegeven dat dit een bijwerking kan geven op je spieren . Ik kan soms niet lopen vanwege de spierpijn die ik al heb en de pijn onder mn voeten . Komt dat bekend voor bij iemand vooral onder je voeten , dat heb ik nooit eerder gehad .

01-02-2023 | Man | 52
Hoog cholesterol
3 maanden deze tabletten ingenomen, maar elke keer en elke dag klachten. Verschrikkelijk spul en voor mij niet geschikt gezien mijn prikkelbare darmen. Veel buikpijn, hele nachten aan het scheten laten en daardoor onregelmatig slapen en niet tot rust komen. In overleg met de cardioloog gestopt met deze. Geen zin om dagelijks met een pijnlijke buik rond te lopen.

29-01-2023 | Man | 78
Hoog cholesterol
Ik weet niet of het van die spuit komt maar veel spierpijn en in onderrug veel pijn. Overweegt om tijdelijk te stoppen.

Inegy

18-01-2023 | Vrouw | 57
ezetimibe / simvastatine
Hoog cholesterol
Slik al vele jaren Inegy vanwege familiaire hypercholesterolaemie. Ben er zeer tevreden over: mijn cholesterol blijft mooi laag en ik heb geen enkele last van bijwerkingen.

15-01-2023 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Ik gebruik praluent al zo’n 6 jaar. Na elke injectie weer hoge fluittoon wat in twee weken tijd langzaam weer minder wordt, zodra ik weer een injectie zet komt het weer terug. Ook vreemde ontstekingen in gewrichten en heftige nek/schouder pijn dag na injectie. Het ergste is dat ik nu het laatste jaar inmiddels 4x vreselijke lage rugpijn heb gehad een dag na injectie,[lees meer...] zo erg dat ik niks meer kon van de pijn! Statine is helemaal geen optie dan heb ik overal pijn in mijn lijf. Weet even niet meer wat ik moet doen. Ik durf soms geen injectie te zetten.

09-01-2023 | Vrouw | 67
Hoog cholesterol
Geen bijwerkingen. Cholesterol na drie maanden enorm verbeterd.

08-01-2023 | Man | 57

05-01-2023 | Man | 64
Hoog cholesterol
Binnen één week kreeg ik al problemen zoals licht moe zijn en zwaar gevoel in mijn hoofd. In de 2e week benen kuiten getraind, kreeg opeens zeer viel spierpijn in rechter kuit niet normaal gewoon, heeft zeker 10 dagen geduurd. Na drie weken werd ik kortademig met lopen. Zwem normaal 2000 met aaneen maar kon opeens geen 50 meter meer zwemmen. Hierna werd zeer duizelig, k[lees meer...]on niet meer trainen op de sportschool, was bang dat ik om zou vallen. Omdraaien in bed ging alles draaien. Ben dus gestopt na één maand, en na een paar werd alles weer normaal dus mijn leven weer terug. Cholesterol verlagende medicijnen is rotzooi.Heb 2 boeken gelezen hierover: De Cholesterol leugen en het boek Feiten en fabels over Cholesterol. Een ding weet ik zeker nooit Cholesterol meds, ik wil een leuk leven. En niet toegeven aan deze maffia Pharma en Voedingsindustrie die leugens verkopen.

Atozet

05-01-2023 | Man | 67
ezetimib/​atorvastatine
Hoog cholesterol
gebruik eerst atorvastatine en veel last van gewrichtspijn Nu atorzet en groot verschil, ik heb nu geen bijwerkingen meer en is effectief

18-12-2022 | Vrouw | 56
Hoog cholesterol
Na hartinfarct kreeg ik repatha ging een jaar goed. Kreeg vreselijke pijnen in de onderrug en bekken en op de beenspieren Gelijk gestopt met repatha. Half jaar later stond de cholesterol weer torenhoog en ben weer begonnen met de repatha. Nu zit ik thuis met de zelfde klachten kruipend over de vloer en kan nu even mijn werk niet uit oefenen. Wat een troep…Ik stop er[lees meer...]mee !!!

12-12-2022 | Man | 63
Hoog cholesterol
Na jaren een te hoog cholesterolgehalte heb ik via de huisarts gebruik gemaakt van allerlei statines. Door vele bijwerkingen van de statines ben ik overgegaan naar praluent 150 mg. Na een jaar schoot het cholesterolgehalte van 5.6 naar 1.2 en is op dit moment 0.8. Gebruik nu een jaar praluent 75 mg en het cholesterolgehalte blijft laag Ben zeer content met dit middel, [lees meer...] Geen bijwerkingen en verder nergens last van. Het was een uitkomst voor mijn te hoge cholesterolgehalte.

08-12-2022 | Vrouw | 55
Hoog cholesterol
Ik heb een erfelijke vorm van cholesterolophoping. Sinds 6 maanden spuit ik Repatha. Erg veel spierpijn, vlug geagiteerd, darmproblemen, zeer pijnlijke onderrug, gespannen over heel het lichaam, soms griepachtige verschijnselen, leverwaarden licht verhoogd, last van slapeloosheid, ontstoken mondslijmvlies (nooit eerder gehad) en moe!

Simvastatine

05-12-2022 | Vrouw | 70
Hoog cholesterol
Alle statines is alle maal niks. Alles geeft zeer veel klachten. Gewoon stoppen ermee.

03-12-2022 | Vrouw | 63
Hoog cholesterol
Ik slik ezetimibe nu 3 mnd en tot nu toe heb ik nog geen spierpijnen, wat bij gebruik van alle andere statines wel het geval was. Ik moet het medicijn tijdens mijn avondmaaltijd innemen, doe ik dat op een ander tijdstip dan krijg ik onherroepelijk buikpijn. Cholesterol was behoorlijk gedaald, blijf het proberen, en hoop dat de bijwerkingen beperkt blijven.

Rosuvastatine

22-11-2022 | Man | 67
Hoog cholesterol
Nachtmerries, slaan,schoppen, naast mijn bed vallen, met mijn hoofd tegen de muur slaan, allemaal tijdens mijn nachtmerries!

22-11-2022 | Man | 67
Hoog cholesterol
Weet hier iemand een oplossing voor? ik ben intolerant voor statines!

21-11-2022 | Man | 67
Hoog cholesterol
gebruik rovustatine 20 mg oftewel crestor 20 mg veroorzaken deze klachten na onderzoek in samenwerking met mijn huisarts! Nu weer gestopt en zoek naar een oplossing!

14-11-2022 | Man | 70
Hoog cholesterol
cholesterol was optimaal tot dat ik hartinfarct kreeg. de ene dag perfect, de volgende veel te hoog. alle ellende van statines gehad en uiteindelijk op de rhepatha gezet. Na jaren gebruik werden de bijwerkingen steeds heftiger. Door cardioloog z.g. tijdelijk stop gezet. wordt niet meer over hoog cholesterol door iemand gesproken.

26-10-2022 | Man | 57
Hoog cholesterol
Voordat ik met dit middel begon in combinatie met ezetrol was mijn tryglicde tussen de 25 en 40 hoog. Nu met gebruik ongeveer 4a5 , ook het ldl peil is gedaald op een zeer goed niveau. Op deze manier blijven mijn aderen beter functioneren want voor de start werd ik om het jaar wel gedotterd. En 2x een bypass gehad.

13-10-2022 | Man | 54
Hoog cholesterol
Ik heb van 2009 t/m 2016 Atorvastatine geslikt, veel onverklaarbare klachten die naa googlen door de statines konden komen, gestopt met statines en heel langzaam werd het iets beter maar nooit helemaal hersteld. Nu in 2022 kwam de praktijondersteuner met ezetimibe aan, of ik het wilde proberen, na de derde dag hevige klachten, een zwaar verdoofd gevoel in mijn hoofd, spie[lees meer...]rkrampen en verhoogde bloeddruk. ik stop hier onmiddellijk mee, ik zei al tegen mijn huisarts, ik ga liever 10 jaar eerder dood dan dat ik zo moet leven

Bezalip

09-10-2022 | Man | 71
bezafibraat
Hoog cholesterol
Ik had ook al ezetimibe en kreeg deze erbij tot na een paar maanden tot 2x toe pancreatitis ofwel alvleesklierontstekingen begonnen. Daar zit niemand op te wachten want dat is zeer pijnlijk achter je maag….

04-10-2022 | Man | 57
Hoog cholesterol
Eind april 2021 kleine beroerte gehad, ga er nog steeds vanuit dat dit door mijn corona infectie veroorzaakt is eb toen 4 dagen onafgebroken hoofdpijn gehad, en in de neurologische mallemolen geraakt. Na vele onderzoeken is mijn lichaam nu ingesteld op 1x per dag Grepid 75mg en Atorvastatine 40mg tevens ook nog een Hydrochloorthiazide 25mg welke ik al had. Na vele weken th[lees meer...]uiszitten weer aan het werk gegaan doch op een of andere manier is de kracht, uithoudingsvermogen en ook mildheid bij luistern verdwenen en anders. Ook vaak krampen 's nachts, vooral onderbeen en rare verkleuringen van de huid in de zomer tevens vooral koude handen altijd terwijl ik in de vriendengroep degene was welke altijd in een t shirt overal heen kon en in bed het kacheltje voor mijn vrouw was. Nu thuis met vreemde spier problemen in been, leek op zweepslag, en schouderspier welke kleine scheurtjes leek te hebben. Fysiotherapeut zegt bij eerste bezoek, gebruik jij cholesterol verlager en nu zit ik mij dus in te lezen. Mooie zooi die ik slik, lijk mij aan het vergiftigen te zijn. Ergste is nog mijn karater verandering waar mijn jonge kinderen en vrouw al een jaar mee moeten dealen. Nu op zoek naar een beter middel!

26-09-2022 | Man | 58
Hoog cholesterol
Inmiddels 10 jaar geleden werd bij mij een verhoogd cholestorol geconstateerd bij een bevolkingsonderzoek, lifelines. 7mmol/L en HDL ratio 7 Advies van de HA was gezonder eten en meer bewegen. Ik at al redelijk gezond, olijfolie, groente, fruit en volkorenproducten maar wel wat aangepast in plaats van dagelijks een biertje om de dag een biertje en eenmaal in de week ve[lees meer...]tte vis. Bewegen deed ik voldoende 20km hardlopen en 80km fietsen per week. Na enkele maanden is weer cholestorol gemeten maar het "dieet" had geen effect. Dus aan de rosuvastatine 5mg/dag. Na een jaar of 8 kreeg ik tintelende voeten en gevoelloze vingertoppen. De HA verwees me door naar een neuroloog . De HA dacht aan polyneuropathie en als je dat hebt ben je niet blij. In de bijsluiter stond als mogelijke bijwerking (1 op de >10.000) polyneuropathie. Dus ik ben direct gestopt met de rosuvastatine en ben "extreem" gezond gaat eten. Gezondeten betekent voor mij havermout, chiazaad, noten, magere yoghurt, zuurdesem volkorenbrood, humus, veel groenten, bonen, zilvervliesrijst, vette vis en af en toe kip. Dus absoluut geen (en nooit) suiker, roodvlees, witmeel, kaas, koekjes en koffie. Jammer voor de thuisbakkunsten van mijn vrouw en ongezellig in de weekenden. Nu na een jaar is het cholestorol gezakt naar 4,9 mm/L en de HDL ratio naar 3,7. Kortom goede waarden. Tevens merk ik bij het fietsen en hardlopen dat ik minder snel geblesseerd ben en meer kracht heb. Zo ben ik 1km/h sneller geworden met lopen. Kortom mijn ervaring is dat rosuvastatine nare bijwerkingen heeft en dat het kan lukken door heel gedisciplineerd te leven cholestorolwaarden te verlagen cq te verbeteren.

23-09-2022 | Man | 69
Hoog cholesterol
Vermoeidheid, spierproblemen, migraine, rugpijn, schouders !

23-09-2022 | Man | 69
Hoog cholesterol
Forse vermoeidheid, forse spierproblemen, voel me er ziek van. Na 2 injecties ben ik compleet out, nee dit werkt absoluut niet voor en met mij.

Simvastatine

20-09-2022 | Man | 68
Hoog cholesterol
sinds mijn hartaanval eind 2020 aan de medicatie,daarvoor nooit iets gebruikt.na 3 stens en een gerepareerde leiding voelde ik me weer als nieuw...met dank aan het UMCG Groningen.na enkele maanden kreeg ik klachten zoals benauwdheid zweten e.d.ik gaf de medicatie de schuld gebruik nu simvastine 40mg bisoprolfumaraat deco acetylclzuur cardio en als toetje perindropil..ik vi[lees meer...]nd dat mijn conditie het afgelopen jaar achteruit gaat...veel vage klachten spierpijn en ga maar door sinds begin dit jaar last van een opgezette buik/maag ? kan van mijn huisarts weer een pilletje toevoegen aan het geheel maar ben dit niet meer van plan....na alle reactie,s gelezen te hebben over het wondermiddel simvastine schrap ik deze als eerste en kijk hoe ik me dan ga voelen ...ik hou u op de hoogte langs deze weg..

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2873)
Angst & paniekstoornis (2361)
Depressie (2313)
Hoge bloeddruk (1662)