ziekte

Bestaat uit:
Cholesterol (418)   Atorvastatine en hoog cholesterol

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hoog cholesterol

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hoog cholesterol

Ezetrol

22-01-2021 | Vrouw | 66
ezetimibe
Hoog cholesterol
Vroeger ezetrol gebruikt zonder problemen, nu dit product en een en al ellende

21-01-2021 | Man | 74
Hoog cholesterol
In 2013 kreeg ik een hartinfarct en kreeg een stent geplaatst wat bij mij meteen zeer veel effect heeft gehad, ook doordat ik meteen gestopt was met roken. Toen moest ook de oorzaak van het te hoog cholesterol worden aangepakt . Nadat ik het hele arsenaal aan statines had geprobeerd met de nodige vervelende klachten, leek repatha (140 mg) de oplossing. Nu ruim 2 jaar ge[lees meer...]bruik zonder bijwerkingen ,het cholesterol (LDL) bleek echter prima gedaald, zodat het leek of dit het wondermiddel voor mij zou zijn. Helaas ik kreeg toch weer heftige spierkrampen en loop bij een fysiotherapeut. Momenteel gebruik ik ezetimide (10 mg) welke tot dusver geen bijwerking heeft.

06-01-2021 | Man | 65
Hoog cholesterol
Meerdere soorten statines gebruikt gedurende 13 jaar na bypass operatie in 2007, sinds 2016 steeds meer klachten, 5 keer gedotterd en stents geplaatst, microvasculaire dysfunctie toename. In voorjaar 2020 opnieuw toename vaatvernauwingen geconstateerd aan de hand van mijn klachten, De gebruikte statines en de bijwerkingen daarvan gaven ook veel klachten. Sinds overgang naa[lees meer...]r Pravastatin, Ezetimibe en Praluent is kwaliteit van leven enorm verbeterd en zijn de cholesterol waarden op een goed nivo. Hierdoor denk ik ook minder kans te hebben op cardiale en cerebrale problemen.

06-01-2021 | Man | 65
Hoog cholesterol
Na 13 jaar cholesterolverlagers (Inegy, rosuvastatin, atorvastatin, pravastatin en ezetimibe) steeds meer bijwerkingen (druk op borst, spierpijn, kortademig en hogere cholesterolwaarden) overgegaan op combinatie Praluent met Ezetimibe en Pravastatine. Ben nu verlost van de bijwerkingen, heb me jaren niet zo goed gevoelt en de cholesterol waardin zijn drastisch gedaald tot [lees meer...]onder de streefwaarde. Zeer tevreden dus tot nu toe (8 weken in gebruik)

23-12-2020 | Vrouw | 62
Hoog cholesterol
Koude "dode" voeten vooral 's nachts, dus slaap met sokken aan. Ben ook vreselijk moe, wil om 20.00 uur wel gaan slapen. Ik mag 3 maanden proberen, hoop erop dat het cholesterol dan gedaald is, dan stop ik er direct mee.

11-12-2020 | Vrouw | 72
Hoog cholesterol
Cholesterol moest echt lager , de injectie hielp heel goed maar de bijwerkingen waren vreselijk. Moest me zelfs bij de Dokterspost melden zo erg, helaas was er niets aan te doen en heb er één week last gehad dus nooit meer,

08-12-2020 | Man | 36
Hoog cholesterol
Eerst Simvastatine gebruikt maar daar heel veel bijwerkingen bij gehad. Daarna Pravastatine 30 mg en die hielp niet heel goed. Nu met Rouvastatine gaat het goed met 5 mg en erg tevreden over.

25-11-2020 | Man | 56
Hoog cholesterol
Woensdags op advies cardioloog begonnen en direct na de 1e dag scheurende hoofdpijn en duf. derde dag krampen in arm met gevolg dat ik arm niet meer goed kon bewegen en krachtverlies had ( linkerarm) hierdoor wordt je toch wel angstig. Maandags naar huis gebracht omdat ik moe was en niet meer kon concentreren. Ik ben gestopt na 5 dagen en nu 1 week later nog wat minder las[lees meer...]t van arm en nog steeds moe. Met name concentratie vermoeidheid.

Crestor

28-10-2020 | Vrouw | 49
Hoog cholesterol
Heb een hoog lipoproteine-a , wat niet beïnvloedbaar is met voeding en waarvoor nog geen medicatie is. Daarnaast te hoog LDL en totaal cholesterol. In een poging deze risicofactor te verkleinen al eerder statines gebruikt, met veel spierklachten als bijwerking. Nu toch weer hogere waarden en besloten, naast ezetimibe, toch 5 mg rosuvastatine te proberen. Na ongeveer 1 week[lees meer...] flinke maagpijn en daarna een zwaar gevoel/zeurende spierpijn borstkas/middenrif en bovenrug, alsof er steeds tegelijkertijd op gedrukt en aan getrokken wordt. Na 2,5 week gestopt. Hopelijk trekken de klachten weg. Nu definitief geen statines meer.

06-10-2020 | Vrouw | 58
Hoog cholesterol
Na een paar keer zonder reden flauw gevallen te zijn door de mangel gehaald. Kwam niks uit behalve te hoog cholesterol. Waarschijnlijk stress gerelateerd.

22-09-2020 | Man | 71
Hoog cholesterol
Na vele jaren problemen te hebben gead met de Statines, vooral nachtelijke kuitkrampen in overleg met mijn cardioloog overgestapt op Praluent. Nu al bijna 2 jaar Resultaat is super , mooie cholesterol waardes en het belangrijkste geen kuitkrampen meer.

Inegy

22-09-2020 | Man | 67
ezetimibe / simvastatine
Hoog cholesterol
Mijn cholesterol blijft mooi laag en binnen de gehanteerde grenzen. Begonnen met het merk Inegy (duur!!), maar onder druk van de zorgverzekeraar krijg ik van de apotheek steeds andere fabrikaten. Wel dezelfde samenstelling, maar in verschillende innamevormen en formaten: busje met losse tabletten, doordrukstrip.

19-09-2020 | Vrouw | 70
Hoog cholesterol
Verschillende staties gebruikt bij allemaal bijwerking. Gebruik omdat ik infarct heb gehad en pacemaker

02-09-2020 | Vrouw | 49
Hoog cholesterol
Gebruik nu 2 maanden dit medicijn. Dode voeten en krampen in de benen. Sinds een week gevoel "van de wereld" te zijn. zeer angstig en onrustig gevoel in mijn hele lijf. Lijken neurologische klachten te zijn (duizelig, moe, zweverig). Sinds 3 dagen gestopt, klachten nemen nog niet af, ik hoop dat het in de loop van de week verbetert. Voelt heel naar!!! Heb me bijna bij[lees meer...] psychiatrie op laten nemen gisteren.

30-08-2020 | Man | 44
Hoog cholesterol
Een opluchting na vele jaren statines slikken. Na een hartinfarct 3 jaar geleden mocht ik Praluent gaan gebruiken. Geen last meer van spierpijn en het cholesterolgehalte ging flink omlaag.

19-08-2020 | Man | 54
Hoog cholesterol
ik neem nu al sinds 15 jaar simvastatine en ik heb ontdekt dat het samen innemen met vitaminen B12 de bijwerkingen (krampen benen) sterk verminderen

17-07-2020 | Man | 44

Pravastatine

23-06-2020 | Vrouw | 74
pravastatine
Hoog cholesterol
5 dagen deze medicatie geslikt. Niet meer kunnen functioneren, slapen overdag, 's nachts niet kunnen slapen van de krampen, heel erg vermoeid. Spierpijn in voeten, benen, liezen, linkerarm, vingers linkerhand, nek. Op eigen initiatief gestopt, want gevoel 'dan kun zit ik achter de geraniums' Week geleden pillen aten staan, maar nog weinig verbetering. Paar jaar terug oo[lees meer...]k statine voorgeschreven gekregen, ook daarbij vervelende bijwerkingen. Geen statines meer, voor mij lijf is het vergif.

21-06-2020 | Vrouw | 56
Hoog cholesterol
Voel me steeds slechter, zwakker fysiek en geestelijk. Ik ben mezelf beetje kwijt. Duizelig en Angstig. Tot mijn man vandaag zei dat het misschien door het medicijn komt. Ik stop per direct en hoop dat ik mezelf weer word. Ik ben een nuchtere relaxte krachtige vrouw. Die wil ik weer terug.

12-06-2020 | Vrouw | 59
Hoog cholesterol
Na alles geprobeerd te hebben (statines) moest ik gaan spuiten met repathta. Cholesterol was prima gezakt, maar mijn leverwaardes zijn veel te hoog geworden. Ik ben een maand gestopt, en op advies van de cardioloog weer een bloedonderzoek laten doen. De leverwaarden zijn gelukkig gedaald. Repatha gebruikers adviseer ik, “laat je bloedwaarden ieder halfjaar controlere[lees meer...]n” zowel cholesterol, nierfunctie,spierafbraak en leverwaarden. Helaas is mijn eczeem en diarree nog niet verbetert, nog even aankijken of hier verbetering in komt. Repatha is geen wondermiddel, voorlopig maar even stoppen met spuiten.

11-06-2020 | Man | 43
Hoog cholesterol
eerst per dag 2 x simvastatine totaal 80mg 1 stuks ezibetime en 2 stuks cholestagel. nu repatha en 1 stuks 49 mg atorvastatine. ben best tevreden. hoe minder medicijnen hoe beter denk ik maar. bijwerkingen geen idee ik denk dat het leeftijd is 🥴

23-05-2020 | Vrouw | 52
Hoog cholesterol
Ongelofelijk spierpijn in schouders en armen. Zelf gestopt want ik kon niet meer slapen van de pijn. Sprong op zeker moment rechtop want was niet mogelijk om te liggen. Nu al 1 week gestopt en nog pijn

22-05-2020 | Vrouw | 80
Hoog cholesterol
Perfect middel voor verlaging vetgehalte, maar niet voor qwaliteit leven. Heel veel spierpijnen gewichtstoename, duidelig en moeite met start bij lopen

19-05-2020 | Vrouw | 56

26-04-2020 | Man | 79

02-04-2020 | Vrouw | 49
Hoog cholesterol
Een aantal weken onderweg met dit medicijn. Tot nu toe lichte bijwerkingen, jeuk op de benen, en wat huiduitslag. Ik weet het effect nog niet, maar als de bijwerkingen zo blijven en het werkt op de kwaal, dan ben ik tevreden!

25-03-2020 | Man | 51
Hoog cholesterol
Mijn Cardioloog doet weer een poging mij aan statine te krijgen, ik weiger met goede reden. Teveel risico op krijgen van secondaire ziektes zoals Alzheimer, Suikerziekte en jawel, verdere verzwakking van het hart. Daarnaast heb je nog de diverse andere bijwerkingen, tast het je denk vermogen aan, verzwakt je spieren, en maakt je snel moe. Als laatste reden is dat de weten[lees meer...]schap steeds meer resultaten laat zien dat hoog cholesterol juist hartfalen vermindert!

23-03-2020 | Man | 64

09-03-2020 | Man | 62
Hoog cholesterol
Al jaren te hoog cholesterol gehalte al diverse keren diverse statine's gebruikt maar vanwege de bijwerkingen gestopt, met name ontsteking in de spieren in nek, scouder en rug.

05-03-2020 | Man | 67
Hoog cholesterol
Fantastisch medicijn totaal geen bijwerkingen. Gisteren bloedwaarden opgevraagd en waren ook perfect. Vervanger van 40mg Simvastatine en 20 mg Atorvastatine die gaven teveel spierpijnen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2467)
Depressie (2001)
Angst & paniekstoornis (1942)
Hoge bloeddruk (1394)
Blaasontsteking (1013)