amitriptyline

Fibromyalgie (59 meningen)
Slapeloosheid (42 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (18 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reuma (11 meningen)
Hernia (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

17-08-2018 | Vrouw | 66
Aangezichtspijn
Na veel onderzoek aangezichtspijn bevonden.Al na een week verzachtte de pijn.Wel voelde ik van lieverlee mij veranderen.Was niet meer zo blij,zag tegen veel dingen op,kon niet eens meer huilen.Ik wilde weer bij mijn eigen gevoel komen en ben zelf gestopt nadat mijn bloeddruk torenhoog was. Het was even innerlijk knokken hoor,maar het moest en is gelukt. nu gebruikte ik e[lees meer...]en lage dosering,dus raadpleeg aub wel een arts als men een hogere dosering al jaren gebruikt.En het fijne is nu dat de klacht grotendeels is verdwenen.Dit gun ik U allemaal.

16-10-2018 | Vrouw | 65
amitriptyline (10mg)
Neuropathie langzaam veel klachten artsen hielden het op de overgang zelf gestopt tegen advies in voel me nu iedere dag een beetje beter pijn is wel weer helemaal terug bloeddruk is weer normaal al het toegenomen gewicht verdwijnt langzaam mond minder droog .de muur van onwil van de artsen vind ik jammer het had niet zo ver hoeven te komen.

13-06-2019 | Vrouw | 64
Rugpijn
Voor het eerst lees ik dat men 's morgens lastig wakker wordt. Ik slaap prima maar het opstaan is lastig. Slaap ondanks diverse wekkers lang door of slaap weer heel snel in. Niet altijd prettig omdat het mijn dagritme verstoort. Ben benieuwd of meerdere gebruikers deze ervaring hebben. Probeer nu af te bouwen om te kijken hoe het hierna verder gaat.

29-04-2019 | Vrouw | 64
amitriptyline (10mg)
Ik slik Amitrptyline en Tramadol ivm de zenuwpijnen ontstaan door chemo en bestralingen. De zenuwpijnen zitten in mn hele mond en keel, mn tong functioneert niet goed meer, slikken idem, hele mond/keel-gebied verlittekend. Zenuwpijnen doordat alle zenuwen beschadigd zijn. Tramadol doet wel wat, de combinatie met Amitriptyline lijkt de pijn verder te verminderen. Probleem e[lees meer...]chter dat na slikken van het kleine pilletje Amitriptyline mn mond en keel zeker een uur lang extra ernstige pijn veroorzaakt. Kip-ei-verhaal. Blij dat ik een recent bericht zie van iemand die dat branden van het pilletje ook opmerkt, mn huisarts en apotheker weten het niet. Het heelft bij mij alleen betrekking op mond/keel, geen maag/darmproblemen. Wel ook ernstige obstipatie, zowel Amittriptyline als Tramadol veroorzaken dat en mijn (medische) drinkvoeding levert blijkbaar te weinig vezels. Dat is ook een continu probleem. Ik overweeg te stoppen met amitryptiline, maar zie ook op tegen de dan weer oplaaiende pijnen. Niet dat er ook maar 1 medicijn lijkt te zijn die me pijnvrij maakt. De pijnpoli weet hierop ook geen antwoord.

11-10-2018 | Vrouw | 64
amitriptyline (50mg)
Aangezichtspijn
Geen bijwerkingen gehad vanaf 1ste gebruik tot heden, ik neem ze 's avonds in omdat je er slaperig van wordt, ik slaap er daarom ook prima op. Werkt voor mijn A-typische aangezichtspijn hewel goed,

05-05-2021 | Vrouw | 63
amitriptyline (25mg)
Pijn (algemeen)
Tintelende voeten

24-01-2018 | Man | 63
amitriptyline (10mg)
veel last van hoofdpijn. Na diverse onderzoeken blijken het mijn spieren die hechten aan mijn schedel aan de achterkant van het hoofd te zijn. Wat bij mij ook werkt is dat ik ben gestopt met roken en door het medicijn totaal geen zin heb om te roken. Nog sterker ik heb niet in de gaten dat ik ooit heb gerookt.

28-09-2019 | Vrouw | 62
Zeer slechte ervaring!!!

27-06-2018 | Vrouw | 62
amitriptyline (20mg)
Chronisch pijnsyndroom
ik heb sinds jaren fybromyalgie ne nu last van blessures aan de knieen en door stress ook aan de armen en veel verkrampingen gezien ik op 700mg tramadol slik te samen met 90mg arcoxia en de tramadol slecht voor me lever is hebben ze me op Amitriptiline gezet de droge mond is lastig dacht eerst dat me suiker van slag was begin meer vocht vast [lees meer...]te houden en de plaspillen werken dus ook niet mneer optimaal ben gezakt met de tramadol maar minder dan 550 mg komt de pijn te hoog om te minderen dus hebben ze ipv 10mg me op 20 mg amitriptyline maare zodra ik de vermindering van de tramadol beneden de 500 mg komtr ids de pijn amper te houden en wordt ik kort af en kribbig en meer rare dromen. ben borderline en kom nu nog meer aan en ben al veels te zwaar was net aan het afvallen en was 18 kilo kwijt en nu in 2mnd alweer 3a4 kilo weerbij dus ben nu 147.5 kilo denk niet dat ik hier mee door ga

18-03-2018 | Vrouw | 62
amitriptyline (10mg)
10 jaar geleden deze Amitriptyline ook al eens gehad tegen tegen zenuwpijn. Huisarts kon het terugvinden in computer en zag dat ik toen de 25 mg retard had gekregen. Omdat ik amper slaap van zenuwpijn en artrosepijn vroeg hij of ik het nog weer een keer aandurfde Amitriptyline, maar dan 10 mg en kortwerkende te gebruiken. Ja je moet wat. Je wil slapen, de pijn doorbreken, [lees meer...]want eenmaal na een kort slaapje word ik wakker van de pijn en dan is het de rest van de nacht schapen tellen en plafonddienst hebben. Enfin woensdagavond ingenomen 10 mg, kortwerkend. Totaal misschien 1,5 uur geslapen en dat tegen dat de wekker afliep. Dus toch bed uit en helaas manlief was het haasje, niks was goed, hij hoefde niks te zeggen, weer terug in bed, na wat drinken en mijn ochtendpillen en vitamines en heb liggen staren, geen zin uit bed te komen en de hele dag gejankt. Was blij dat hij in de middag en avond weg moest, dan hoefde ik ook niets te zeggen. ‘s Avonds naar bed, maar echt geen Amitriptyline ingenomen, ook weer niet geslapen. Ik merkte wel dat ik niet meer huilde. Vrijdag in de middag had ik het idee dat ik weer mezelf begin te worden. Nooit gedacht dat ik hetzelfde zou meemaken als 10 jaar geleden, op een zelfs sterkere tablet, die langwerkend was. Echt nooit meer.

03-02-2018 | Man | 62
amitriptyline (60mg)
Kreeg het middel na testen in slaapkliniek voor slapeloosheid. Hielp aanvankelijk vrij goed bij dosering van slechts 10 mg. Omstreeks 2 jaar later had ik dosering nodig van 20 mg, nog eens 3 jaar later verhoogd naar 40 mg. Na trombosebeen en dubbele longembolie ben ik vanaf 2017 het antistollingsmedicijn dabigatran (pradaxa) gaan gebruiken. Kreeg weer steeds meer slaappro[lees meer...]blemen, verhoogde dosering amitriptyline van 60 naar 80 mg, maar slaapproblemen namen niet af, maar verergerden met hogere dosering. Sliep uiteindelijk helemaal niet meer. Ben uiteindelijk verband gaan leggen met de bloedverdunner, stopte een week met deze medicatie en ging steeds beter slapen. Na nogmaals 2 dagen dabigatran, had ik weer een slapeloze nacht en was de conclusie dus dat de combinatie dabigatran en amitriptyline bij mij niet werkt. Ben in overleg met internist en apotheek overgegaan op apixaban met bloedverdunner.

01-04-2018 | Man | 61
amitriptyline (25mg)
Ik gebruik het middel al minstens 30 jaar in zeer hoge dosering (300mg). Ik heb ook veel andere middelen gebruikt. allemaal met meer bijwerkingen. Ik neem wel heel de dosis , voor het slapen gaan

14-10-2019 | Man | 60
amitriptyline (10mg)
Ik had al 30 je gemiddeld 4 x per week migraine aanvallen Nu in combinatie met candesartan 16mg is dit terug gebracht naar 1,5 x per 2 weken. Dit alles op aangeven van de neuroloog Ik ben er heel erg mee geholpen

03-07-2021 | Vrouw | 58
Rugklachten
Constant in in diepe slaap valt op de dag sinds het gebruik van Amitriptyline die ze hebben vervanging voor de Oxepam en diazepam waar ik goed op sliep ....nu slaap ik bijna geen nacht meer ,ook slik ik al 9 maanden methadon na beëindiging van de Oxycodon 20mg

20-05-2021 | Vrouw | 58
amitriptyline (10mg)
Bij opbouw veel klachten gehad. Daarna stabilisatie. Wisseling van merk geeft veel problemen. Sandoz ging goed. Bb helemaal fout binnen een week. Suïcidaal. Meerdere verplichte merkwisselingen met slecht resultaat. Teva gaat redelijk. Ook die nu niet meer leverbaar. Nu moet ik naar de nortriptriptyline. ik ben er bang voor na zoveel teleurstellingen. Stoppen is gezien [lees meer...]de thuissituatie ook niet handig.

04-02-2019 | Man | 58
amitriptyline (10mg)
In september 2018 hoorde wij dat mijn vrouw borstkanker had, Mijn eerste vrouw is al aan kanker overleden in het jaar 2002 zij had een tumor in haar hoofd. dus begon mijn film weer overnieuw het verleden van eerste vrouw speelde weer op. Ik kon s'nachts niet slapen, het maalde mij door mijn hoofd, veel angst en stress hoe het verder zou gaan met haar en was bang dat ik haa[lees meer...]r ook kwijt zou raken. Ook mijn kinderen heeft het verleden van mijn eerste vrouw mee gemaakt, en deze vrouw was de vervagende moeder zij waren er ook kapot van. Toen mijn eerste vrouw in 2002 is overleden waren de kinderen in de leeftijd van 6-8 en 11 jaar. Omdat ik zelf Artrose aan de beiden handen heb gebruikte ik 3xdaags de Diclofenac 50mg of de Tramadol 50mg 3xdaags met een maagbeschermer 1xperdag. Nu ik in september 2018 ben begonnen met de AMITRIPTYLINE 10mg die ik alléén s'avonds voor ik na bed ga 1 tablet in neem met water slaap ik de hele nacht goed door en sta s'morgens op zonder pijn klachten aan mijn handen mijn vrouw gaf al aan dat ik s'nacht zeer rustig slaap. Ben overdag niet meer moe en kan nu de ernstige ziekte van mijn vrouw die borstkanker heeft beter op mij nemen, en kan haar zo goed mogelijk helpen waar ik haar kan helpen. Overigens gebruik ik de Diclofinac en de Tramadol en maagbeschermers niet meer.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum