Amitriptyline

Fibromyalgie (53 meningen)
Slapeloosheid (36 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reuma (10 meningen)
Hernia (9 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

27-03-2018

Amitriptyline (amitriptyline)

Ik ben nu 33 jaar en heb al mijn hele leven last van diverse pijnen die komen en gaan! Bv maag- en slokdarm pijn (sporadisch reflux, naar avond toe erger), kiespijn, kaakpijn, gezichtspijn, pijn aan de ribben/middenrif, nek en rugpijnen. Vroeger gingen mijn ouders met mij vaak naar de arts of tandarts ivm mijn klachten, maar er werd nooit een oorzaak gevonden. Op ongeveer [lees meer...]21 jarige leeftijd kwamen de klachten weer feller op en heb ik zelf er voor gezorgd dat er een aantal onderzoeken werd uitgevoerd. Nu blijkt: reflux door slecht sluitende maagkleppen, stembandknobbels, hyperflexbiliteit, mogelijks EDS,....enfin, ik kwam recent terecht bij de fysische geneesheer en die raadde me aan Redomex in te nemen om mijn zenuwstelsel te kalmeren. Door de jaren heen te leven met pijn en diverse luxaties, waren mijn zenuwen zo overprikkeld, dat ik wel besefte dat dit nodig was! Dus ik startte de medicatie een 4-tal weken terug op. In het begin had ik weinig bijwerkingen. Ik startte de eerste week met 10 mg in de avond. Ik voelde een rustigere hartslag, voornamelijk 's nachts. Nu zit ik ondertussen aan 30 mg (dit zou de aanbevolen hoeveelheid zijn voor mijn geval) en ervaar ik wel meer bijwerkingen zoals een zeer droge mond en soms hartkloppingen. Ik moet ook zeggen dat men pijnklachten tijdelijk ook verergerd zijn, vooral de gezichtspijn en zure oprispingen. Na overleg met men arts bleek dit heel normaal te zijn en zou er pas verbetering van de pijnklachten zijn na ongeveer 6 weken. Ik hou dus nog even vol en zal jullie op de hoogte houden!
16-08-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

Door het slikken van deze tca heb ik voor het eerst in mijn leven mogen ervaren hoe het is om niet depressief te zijn. Als de bloedspiegel goed is en ik als versterking lithium erbij slik ben ik een stuk gelukkiger en voel me lichter. Helaas wisselt de bloedspiegel bij mij regelmatig en moet ik steeds een hogere dosis slikken. Slik nu 275 mg. Kan en mag er geen auto mee ri[lees meer...]jden en kan mijn oude beroep in de zorg niet meer uitoefenen door sederende werking. Mijn droge mond is zo erg dat ik altijd moet drinken als ik praat. Als ik de amitryptilline vergeet te slikken lig ik de h e l e nacht wakker. Zonder de amitryptilline slaap ik simpelweg niet.
28-06-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Moest helpen tegen zenuwpijnen en dat doet het ook, maar niet aangewezen in combinatie met CVS, want ik bleef er strontemoe van. Cymbalta werkt voor mij zowel in op de pijn als de vermoeidheid.
18-01-2019

Chronisch pijnsyndroom

Van 2x 25mg in 1x slikken op advies van apotheek overgestapt naar 1x 50mg van ander merk. (Brown en Burkina, prolepha) wat een drama! Werkte überhaupt niet en veel aangekomen. Nu weer terug naar 2x 2 tabletten van 25mg van sandoz. Pijn weg (fibromyalgie) humeur terug, geen migraine meer en kan eindelijke weer conditie op gaan bouwen. Aankomen van deze medicatie had mijn h[lees meer...]uisarts overigens wel even mogen vermelden. Ijs lik ter pijnbestrijding zodat ik kan sporten en af kon vallen. Duh!
18-01-2018

Fibromyalgie

Ik kan er beter mee slapen maar de stijfheid vooral in de ochtend nemen niet af. Dus alleen alvoor het slapen zijn ze ideaal. Nu nog een middel voo mijn pijntjes vinden
30-05-2017

Polyneuropathie

Had een grote tumor in mijn darm waar na de operatie nog chemo behandelingen nodig waren met capox. Dat bestaat uit tabletten (capecitabine) en een infuus (oxiplatin). Nu is een chemobehandeling altijd troep. Maar ik heb ze alle 8 ontvangen en hierdoor heb ik zenuwbeschadigingen gekregen in mijn handen en voeten. Heb door de amitriptyline alleen last van gewichtstoename [lees meer...]en ik kom heel moeilijk mijn bed uit ook al gaat de wekker pas om 10:00 am.
22-10-2017

Amitriptyline (amitriptyline)

hoge bloeddruk, duizelig, vermoeid. Niet echte fijne gevoel.
07-06-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Amitriptyline - in een lage dosis van 5 mg per dag - heeft mij heel erg geholpen bij mijn prikkelbare darm syndroom. Na maanden van zeer regelmatige buikkrampen, diarree aanvallen en maagpijnen, trokken alle klachten als sneeuw voor de zon weg, al een paar dagen nadat ik startte met de amitriptyline.
30-01-2019

Amitriptyline (amitriptyline)

Dit medicijn heb ik een keer gekregen omdat ik niet kon slapen. Dat heb ik geweten. Ik ben 3 weken duizelig geweest, depressief en angstig. De beste psychiaters en neurologen ter wereld weten niet precies wat deze middelen doen. Ze zijn levensgevaarlijk en kunnen dingen doen in je hersenen waar niemand iets vanaf weet. Ze worden domweg off-label voorgeschreven voor angste[lees meer...]n, slapeloosheid etc. en dat simpelweg vanwege de versuffende bijwerking. Ze zijn niet verslavend maar als je stopt kun je wel suïcidaal worden. Bovendien gedragen veel mensen die dit gif slikken zich als een zombie. Benzodiazepines kunnen dan wel verslavend zijn, maar de werking is tenminste bekend en ze zijn niet giftig. Ik neem nooit meer off-label anti-depressiva of anti-psychotica voor slaapstoornissen. Benzodiazepinen zijn naar mijn mening veel veiliger en werken beter (verschilt wel per variant).
13-12-2016

Amitriptyline (amitriptyline)

Werkte totaal niet voor de hoofdpijnaanvallen. De fabrikant is mij niet meer bekend...
26-12-2018

Fibromyalgie

Tijd lang 20 mg gebruikt, eind 2017 verhoogd naar 25 mg, werkt goed tegen de fibromyalgie, nadeel is de melkafgifte. Dit werkt niet stimulerend tijdens de sex
03-04-2018

24-09-2018

13-10-2019

Fibromyalgie

Het helpt mij goed, doordat ik nu minder pijn ervaar, de nachten doorslapen blijft onregelmatig, terwijl ik ze voor het slapen gaan inneem 2 keer 25 mg. Wel heb ik het idee dat ik iets aangekomen ben, niet door eetbuien ofzo, maar doordat ik meer vocht lijk vast te houden! Maar verder ben ik positief over dit medicijn!
17-06-2018

Hoofdpijn

Na een ongeval een hoofd trauma of schedelbreuk waarna constante hoofdpijn opliep. hiervoor kreeg ik redomex capsulles voorgeschreven die helemaal niet werkte na een drie tal jaren per vergissing de tabletten van dezelfde mg per dosis een positief resultaat had deze nam ik 2x per dag smorgens en savonds en de hoofdpijn was weg maar na nader inzien ben ik na een 2 tal maa[lees meer...]nden van het gebruik :hartritmestoornissen ondervonden . hiervoor werd Bisoprolol of betablocker voorgeschreven , dit werkte perfect mijn medicatie is - redomex 25mg >> 2x/dag = voor constante hoofdpijn - omeprazole 20mg >> 1x/smogens = maagbeschermer - bisoprolol 2.5mg >> 1x/avond = hartritmestoornis = gestopt door pijn in linkerarm - stilnoct >> 1x/avond = inslaapproblemen - alprazolam 1mg >> 1x/savonds = slaapproblemen Aangezien deze pijn in de linker arm gestopt is wanneer ik de bisoprolol tijdelijk niet meer gebruikte ... waarna ik deze terug gebruikte kwam de pijn in linker arm terug . Nu zoek ik een gelijkaardig medicijn voor hartritmestoornissen waarbij deze ongemakkelijke pijn of een gelijkaardige nevenwerking niet meer is.
04-09-2017

Fibromyalgie

Na veel slapeloze nachten door pijn, heb ik dit middel voorgeschreven gekregen van de huisarts. in eerste instantie 1 x 10 mg, maar dit bleek niet voldoende. Dosis verdubbeld. Dit leek efectief. Ik sliep ineens veel beter en mijn spieren waren minder pijnlijk. Maar.... ik merkte ineens dat ik erg moe bleef. Ik heb net 2 jaar geknokt om van chonische vermoeidheid af te ko[lees meer...]men, en het leek of ik ineens volledig was teruggezet. Kreeg niks meer uit handen, ongeconcentreerd, gewichtstoename, algehele slapte. Na overleg met de huisarts recent gestopt. Nu weer terug bij af qua pijn en nachtrust, maar tenminste niet meer die mist in mijn hoofd. Op dit moment zo erg dat ik niet kan werken. Hopenlijk trekt dit nog bij.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum