amitriptyline

Fibromyalgie (54 meningen)
Slapeloosheid (40 meningen)
Hoofdpijn (32 meningen)
Spanningshoofdpijn (18 meningen)
Pijn (algemeen) (17 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Hernia (10 meningen)
Reuma (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (3 meningen)
Artrose van de wervelkolom (2 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

06-11-2017 | Vrouw | 65
Fibromyalgie
voorgeschreven voor de fibromyalgie, maar is nu erger sinds ik het inneem. En dan nog de bijwerkingen die wil ik er niet bij hebben. Spierpijn, duizelig, opgeblazen buik, dikke keel, dus algehele malaise.

29-10-2017 | Vrouw | 47
Artrose
Ik nam dit medicijn en in no time zette mijn keel op en leek het alsof mijn keel werd dichtgeknepen. Ook mijn hart ging als een idioot tekeer en kreeg ik steken rondom de hartstreek waardoor ik niet meer kon ademen. Direct de huisarts gebeld: ik had een allergische reactie. Met spoed medicijnen gekregen die werkten

08-08-2017 | Man | 46
amitriptyline (25mg)
gebruik amitriptiline nu zo'n 14 jaar. Voorgeschreven nav een foute diagnose, geverifieerd, en bevestigd door de arts. Ik ben binnen korte tijd 30 kg aangekomen aan gewicht. Had een atletisch lichaam. Gevolg: diabetes, waardoor ik medicatie moet slikken, ook met bijwerkingen. Apneu, waardoor ik aan een machine moet slapen, gevoelsafvlakking, sedatie, en enorme slaapproblem[lees meer...]en. Nachtenlang stikken, waardoor er nog meer problemen ontstaan, zoals een verstoorde remslaap. Ik sta versteld wat de negatieve bijwerkingen van psychiatrische medicatie kan doen, en mensen letterlijk kan slopen. Mocht je toch aan deze vorm van farmaceutische ''russische roulette'' beginnen... Leg dan eerst twee pillen amitriptiline een paar minuten op een natte tong. Je zult merken dat na korte tijd je hele tong verdoofd is. Bedenk dan wat het met je hersenen doet. Pas enorm op. De artsen zijn wel te vertrouwen, maar slikken het zelf niet. Erik

28-07-2017 | Vrouw | 69
Hoest
Heel erg duizelig, zwaar hoofd, kan niks doen na inname avond ervoor. Zit de hele dag te slapen. Voel me vreselijk gammel.

19-12-2019 | Vrouw | 39
amitriptyline (25mg)
Als je erg graag heel erg veel wilt aankomen en verslaafd wilt raken dan is dit het medicijn om te gebruiken. Het helpt inderdaad om beter door te slapen. Echter, je komt er bijna niet meer vanaf. Daarnaast ben ik er 20 kilo van aangekomen, dit door het vasthouden van vocht. Ik ben er nu 2 dagen mee gestopt. Slapen doe ik dus niet als ontwenningsverschijnsel. Wel ben ik in[lees meer...] 2 dagen 10 kilo kwijt aan vocht. Ik zou hier echt niet aan gaan beginnen. De grootste troep die er is.

13-11-2019 | Vrouw | 23
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Tijdje geleden amitriptyline (10mg dagelijks) geprobeerd voor mijn PDS, eerste tijd erg veel last gehad van de bijwerkingen. Duizelig gevoel, alsof ik helemaal van de wereld was. Het heeft nauwelijks geholpen voor mijn buikklachten of diarree. Ik had een hogere dosis kunnen proberen maar omdat ik nog steeds veel last had van de bijwerkingen leek dat geen goed plan en ben i[lees meer...]k gestopt.

19-08-2019 | Vrouw | 53
amitriptyline (10mg)
Na mijn ACNES (Buikwandpijnsyndroom) behandelingen en PDS had ik nog redelijk veel pijn in de bovenbuik ( links) Na allerlei onderzoeken werd er Amitriptyline 10 mg voorgeschreven. Er na 3 weken i.o.v met arts mee gestopt. De bijwerkingen ( hoofdpijn/ duizelen/ duf overdag) waren mij iets te heftig om er mee door te gaan. Nu weer aan de paracetamol zetpillen 1000mg

06-11-2018 | Vrouw | 47
amitriptyline (25mg)
Voor de zenuwpijn werkte dit medicijn perfect, voor de angststoornis erg slecht, ook na ophoging tot 50 mg geen effect op angststoornis

14-08-2018 | Man | 23
amitriptyline (10mg)
De eerste week begon het met meer transpireren, kon ik wel mee leven, daarna kwamen de hartkloppingen, vergeetachtigheid, toenemende neerslachtigheid, en uiteindelijk het oorsuizen en het slechte zien werd verergerd. Omdat ik er dus niet lang aan zat maar in 1x gestopt er mee op eigen initiatief. Het lijkt een mooi middel, het werkt ongetwijfeld voor veel, alleen de bijw[lees meer...]erkingen die je er van hebt wegen niet op tegen het positieve effect wat je er van hebt. Ik raad het dus af.

27-06-2018 | Vrouw | 62
amitriptyline (20mg)
Chronisch pijnsyndroom
ik heb sinds jaren fybromyalgie ne nu last van blessures aan de knieen en door stress ook aan de armen en veel verkrampingen gezien ik op 700mg tramadol slik te samen met 90mg arcoxia en de tramadol slecht voor me lever is hebben ze me op Amitriptiline gezet de droge mond is lastig dacht eerst dat me suiker van slag was begin meer vocht vast [lees meer...]te houden en de plaspillen werken dus ook niet mneer optimaal ben gezakt met de tramadol maar minder dan 550 mg komt de pijn te hoog om te minderen dus hebben ze ipv 10mg me op 20 mg amitriptyline maare zodra ik de vermindering van de tramadol beneden de 500 mg komtr ids de pijn amper te houden en wordt ik kort af en kribbig en meer rare dromen. ben borderline en kom nu nog meer aan en ben al veels te zwaar was net aan het afvallen en was 18 kilo kwijt en nu in 2mnd alweer 3a4 kilo weerbij dus ben nu 147.5 kilo denk niet dat ik hier mee door ga

05-01-2018 | Vrouw | 50
amitriptyline (50mg)
Aangezichtspijn
Slik nu 2 maanden amytripiline, ging in het begin goed en nu heb ik als ik wil gaan slapen dan krijg ik weer zenuwpijn in de tong, overdag nergens last van, is er iemand die dit ook heeft, ben gewoon bang om te gaan slapen, is toch niet normaal meer.

03-01-2018 | Man | 66
amitriptyline (10mg)
Gebruik dit middel nu 6-7 weken ,het helpt me redelijk . Maar het heeft ook tijd nodig . Heb alleeen veel last gehad van droge mond ,en nog steeds last van mijn droge ogen ,heb er nu een gel voor gekregen ,en gaat het redelijk .

03-11-2017 | Vrouw | 51
Aangezichtspijn
tijdens het begin werd de pijn regelmatig minder. Ook de zenuwpijn in mijn arm nam af. Tenslotte was de aangezichtspijn na 4 maanden weg. Volgens afspraak zou ik stoppen. Gezien het ontbreken van de afkick informatie, ben ik gestopt en vond overal blauwe plekken en wondjes op mijn onderlijf, die ik niet voelde met de medicatie. Vervolgens kwam er een wel/niet gebruiken in [lees meer...]grote onregelmaat over een periode van bijna 6 maanden (omdat ik niet door had dat het spul verslavend is). Pas eind september ben ik echt gestopt en geconfronteerd met heftige afkickverschijnselen. Ik heb last van duizelingen zonder reden, spierkrampen, heftige zweetaanvallen (die op opvliegers lijken, maar heftiger zijn), last van het op orde krijgen van mijn hoofd en bijbehorende handelen. De misselijkheid is nog steeds niet weg en de zere keel ook niet. (2 maand na stoppen). Vind dat dit soort medicijnen de waarschuwing "verslavend" zouden moeten hebben.

04-09-2017 | Vrouw | 43
Fibromyalgie
Na veel slapeloze nachten door pijn, heb ik dit middel voorgeschreven gekregen van de huisarts. in eerste instantie 1 x 10 mg, maar dit bleek niet voldoende. Dosis verdubbeld. Dit leek efectief. Ik sliep ineens veel beter en mijn spieren waren minder pijnlijk. Maar.... ik merkte ineens dat ik erg moe bleef. Ik heb net 2 jaar geknokt om van chonische vermoeidheid af te ko[lees meer...]men, en het leek of ik ineens volledig was teruggezet. Kreeg niks meer uit handen, ongeconcentreerd, gewichtstoename, algehele slapte. Na overleg met de huisarts recent gestopt. Nu weer terug bij af qua pijn en nachtrust, maar tenminste niet meer die mist in mijn hoofd. Op dit moment zo erg dat ik niet kan werken. Hopenlijk trekt dit nog bij.

23-05-2020 | Vrouw | 30
amitriptyline (10mg)
Gekregen om te slapen, eerst 10 mg en daarna 20. Hielp voor mij helaas niet voldoende. Ben overgestapt op escitalopram met bupropion in de ochtend. Mijn slaap is hiermee uiteindelijk verbeterd.

13-05-2020 | Vrouw | 57
amitriptyline (10mg)
Heeft iemand ervaring met verschil in werking van merken amitriptyline 10mg? Ik krijg ze voorgeschreven ivm depressie en slaapproblemen. Had voorheen andere merk Sandoz. En werkte prima. Verhuisd en andere apotheek met merk BB. Geeft dit problemen n bijwerkingen bv

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum