Ervaringen met Amitriptyline

Spanningshoofdpijn (20 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

30-11-2022 | Vrouw | 58
amitriptyline (10mg)
Ik gebruik dit tegen zenuwpijn van hernia, het helpt bij mij wel tegen de pijn, maar ik krijg er nare dromen en een vreemd angstgevoel van in mijn buik, kan het niet goed uitleggen, maar het is net of ik ergens heel erg van schrik, met name als ik wil gaan slapen, hopelijk kan ik er snel mee stoppen!

03-07-2021 | Vrouw | 58
Rugklachten
Constant in in diepe slaap valt op de dag sinds het gebruik van Amitriptyline die ze hebben vervanging voor de Oxepam en diazepam waar ik goed op sliep ....nu slaap ik bijna geen nacht meer ,ook slik ik al 9 maanden methadon na beëindiging van de Oxycodon 20mg

20-05-2021 | Vrouw | 58
amitriptyline (10mg)
Bij opbouw veel klachten gehad. Daarna stabilisatie. Wisseling van merk geeft veel problemen. Sandoz ging goed. Bb helemaal fout binnen een week. Suïcidaal. Meerdere verplichte merkwisselingen met slecht resultaat. Teva gaat redelijk. Ook die nu niet meer leverbaar. Nu moet ik naar de nortriptriptyline. ik ben er bang voor na zoveel teleurstellingen. Stoppen is gezien [lees meer...]de thuissituatie ook niet handig.

13-05-2020 | Vrouw | 57
amitriptyline (10mg)
Heeft iemand ervaring met verschil in werking van merken amitriptyline 10mg? Ik krijg ze voorgeschreven ivm depressie en slaapproblemen. Had voorheen andere merk Sandoz. En werkte prima. Verhuisd en andere apotheek met merk BB. Geeft dit problemen n bijwerkingen bv

28-12-2023 | Vrouw | 56
amitriptyline (50mg)
Fibromyalgie
Alleen de eerste paar dagen suf geweest. Slaap er heerlijk op zonder pijn. Slik het al 11 jaar zonder problemen. Overdag wel wat pijn, maar door afleiding is het te doen. Slik wel paracetamol en ibuprofen bij als het te erg wordt.

26-12-2022 | Man | 56
amitriptyline (150)
Neem sinds 18 november amitriptyline. Ik zit nu op 150 mg per dag sinds 17 december. Ik merk geen enkele verbetering van mijn depressie, eerder een verslechtering van mijn depressie.

16-07-2022 | Vrouw | 56
Fibromyalgie
De arts wilde de inname van Baclofen stopzetten en vervangen door Redomex. Het resultaat was zeer slecht,de pijnen waren veel heviger en op 1 maand veel gewichtstoename,opgeblazen, ronduit een slecht resultaat . Terug Baclofen beginnen nemen en de pijnen verminderden zeer snel naar "normaal" niveau. Nu Redomex afbouwen.

05-11-2020 | Vrouw | 56
Reumatoïde artritis
Ik slik dit al jaren maar ik droom erg levens echt de laatste weken en ik denk dat het van dit middel komt. Ik ga dit even navragen.

03-05-2022 | Vrouw | 55
Spanningshoofdpijn
Ik heb mijn hele leven last gehad van spanningshoofdpijn. Het is een familiekwaal, moeder, zus, broers en tante hebben er ook last van. Neuroloog kon niks ontdekken. Fysio heeft me oefeningen geleerd. Dat hielp matig. Sinds mijn 50ste werden de aanvallen heviger en vaker en moest ik ook overgeven. Iemand raadde mij Amytriptyline aan. Mijn huisarts vond dat een goed idee[lees meer...]. Sinds ik het gebruik, nu 3 mnd, heb ik veel en veel minder last van ochtendhoofdpijn en hoofdpijn in het algemeen. Ik merk het aan feesten, veel activiteiten achter elkaar, wat voorheen echt een risico was. Nu geen centje pijn. Supertevreden!

24-07-2021 | Vrouw | 55
amitriptyline (25mg)
Mijn merk staat er niet tussen: Expharma 25 mg. Heb in verleden meerdere soorten geprobeerd zonder succes. Met deze dosering binnen een week resultaat. Rust in mijn hoofd. Ietwat moe.

01-11-2020 | Vrouw | 55
Fibromyalgie
Het werkt goed wat betreft beter slapen en de boel wat zonniger zien. Bijwerking droge mond en weinig verlangen naar sex Ook droge boel! Ik probeer al jaren te stoppen met dit medicijn. Lukt me niet. Ben afhankelijk geworden. Ooit gekregen voor fibromyalgie klachten depressie en slecht slapen.

28-02-2020 | Vrouw | 55
amitriptyline (10mg)
Ik heb dit medicijn gekregen voor zenuwpijn in linkerbeen. Bijkomend voordeel bleek al gauw dat ik er een stuk beter op slaap (misschien ook door de combinatie met pregabaline welke ik ook krijg voor de zenuwpijn). Ik slaap nu 8 van de 10 nachten goed tot zeer goed. Soms alleen moeite om in slaap te komen. 's nachts wakker liggen is er gelukkig ook niet meer bij. Belan[lees meer...]grijk is wel om te zorgen dat je geen stress hebt, daar helpt dit niet tegen. Kortom, dubbel voordeel voor mij met dit medicijn.

24-07-2023 | Vrouw | 54
Pijn (algemeen)
Ik gebruikte 1 tbl in combinatie met oxycodon. In overleg met de huisarts opgehoogd naar 2. Echter had 1 tbl al invloed op mijn humeur, 2 des te meer. Daarbij voelde ik mij extreem moe, prikkelbaar, geen zin meer in het leven.

30-01-2023 | Vrouw | 54
amitriptyline (10mg)
Pijn vervaagd. Maar oude ptss traumas komen in dromen terug naar boven. Blijf beel de dag met het vervelende gevoel hiervan zitten. Erg duizeligheid dat alleen laten haast niet verantwoord is en ik hiervoor hulpbehoevend word.

09-10-2022 | Vrouw | 54
amitriptyline (25mg)
Ik ben net begonnen met amitriptyline 25 mg voor het slapen. Ik heb veel last van een droge mond en angst en kom in de ochtend zeer slecht op gang.

10-03-2022 | Vrouw | 54
amitriptyline (25mg)
De eerste week voelde ik mij gauw moe maar minder gestressed als ervoor..ging wel geleidelijk aan meer eten..tot dwang eten nu 3 weken later en 4 kg zwaarder. Moest de amitriptiline opbouwen tot 50mg savonds voor het slapen gaan en 50mg in de ochtend. 100 mg is ook erg veel..heb vroeger boulimia en anorexia gehad maar door eigen kracht genezen.Nu ik door deze medicatie wee[lees meer...]r in mijn oude eetpatroon val..gaat mijn depressie niet van over...raak er overstuur van dat ik MOET eten..ga de huisarts maar om hulp vragen de dosis te verlagen want ik wil niet nog een probleem erbij! Slapen doe ik nu prima!