Ervaringen met Amitriptyline

Spanningshoofdpijn (20 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

Subsidie depressiegala nauwelijks naar depressie

NOS Nieuwsuur (21-01-2020)

21-09-2022 | Man | 39
Fibromyalgie
Dit medicijn reduceert pijnklachten enorm bij fibromyalgie en geeft een gunstige invloed op de slaap. Bij mij werkte het echter zeer versuffend en voelde mij een zombie. In mijn hoofd voelde ik mij ontspannen maar ik kwam tot niks meer.

27-01-2024 | Vrouw | 53
Fibromyalgie
Behoorlijke gewichtstoename is mijn grootste ergernis qua bijwerkingen

28-12-2023 | Vrouw | 56
amitriptyline (50mg)
Fibromyalgie
Alleen de eerste paar dagen suf geweest. Slaap er heerlijk op zonder pijn. Slik het al 11 jaar zonder problemen. Overdag wel wat pijn, maar door afleiding is het te doen. Slik wel paracetamol en ibuprofen bij als het te erg wordt.

03-09-2023 | Vrouw | 63
Fibromyalgie
Eerst kreeg ik ze van epharma geen bijwerkingen op wat sufheid na nu van HCI strides , wat een rotzooi , kan amper de straat op door duizeligheid, zelfs al van de trap gestruikeld, word steeds maar verdrietiger, en de Apotheek maar blijven volhouden dat het onmogelijk is dat ik zo reageer want dat het de normale bijverschijnselen zijn. Kan de andere leverancier wel krijgen[lees meer...] maar moet het dan zelf betalen. Of ik niet al genoeg narigheid heb door de fybro, nu ook deze stress er nog eens bij

30-06-2023 | Vrouw | 32
Fibromyalgie
Dit medicijn haalt echt de scherpe randen van de pijn af, wat heel fijn is. Ik sliep er ook als een blok van, maar werd echter nooit uitgerust wakker. De sufheid die dit medicijn brengt is echt enorm en beïnvloedde mijn functioneren heel erg. Door zwangerschap en borstvoeding ben ik na 2 jaar gebruik er nu 10 maanden vanaf gestapt en ik wil er eigenlijk niet meer naar teru[lees meer...]g. Zelfs mensen om me heen merken dat ik nu veel meer energie heb en beter in mijn vel zit in vergelijking met toen ik de medicijnen nam.

16-07-2022 | Vrouw | 56
Fibromyalgie
De arts wilde de inname van Baclofen stopzetten en vervangen door Redomex. Het resultaat was zeer slecht,de pijnen waren veel heviger en op 1 maand veel gewichtstoename,opgeblazen, ronduit een slecht resultaat . Terug Baclofen beginnen nemen en de pijnen verminderden zeer snel naar "normaal" niveau. Nu Redomex afbouwen.

14-01-2021 | Vrouw | 35
Fibromyalgie
Heb anderhalf jaar dit medicijn gebruikt. Had veel minder fybro pijn. Maar mede door de bijwerkingen besloten te stoppen. Ik heb veel vocht vast gehouden, mijn buik/middel en bovenbenen. Ik ben nu sinds 3 dagen gestopt, t verschil is al zichtbaar. Droge mond is ook al een stuk minder! En voel me nu al veel beter, was hele dagen suf. Mijn partner vond me ook vlak, emotielo[lees meer...]os worden. Nu 2 slapeloze nachten achter de rug en veel hoofdpijn. Maar vastbesloten om het “afkicken” vol te houden! Als je start aan dit medicijn, hou heel goed in de gaten hoe de bijwerkingen zich ontwikkelen!

27-12-2020 | Vrouw | 51

01-11-2020 | Vrouw | 55
Fibromyalgie
Het werkt goed wat betreft beter slapen en de boel wat zonniger zien. Bijwerking droge mond en weinig verlangen naar sex Ook droge boel! Ik probeer al jaren te stoppen met dit medicijn. Lukt me niet. Ben afhankelijk geworden. Ooit gekregen voor fibromyalgie klachten depressie en slecht slapen.

02-10-2020 | Vrouw | 32
Fibromyalgie
Medicatie heeft voornamelijk geholpen met het doorbreken van vicieuze cirkel: pijn, vermoeidheid, slecht slapen, meer pijn en vermoeidheid, niet kunnen bewegen laat staat sporten, etc. Door medicatie kon ik beter slapen, waardoor ik meer energie had om rustig te bewegen en om te gaan met tegenslag (ik kon minder dan ik zou willen). Uiteindelijk door goede voeding, veel bew[lees meer...]egen (wandelen) en minder pijn en goede nachtrust door amytriptyline is mijn fibromyalgie met 85% verbeterd. Stress, slechte voeding en slechte nachtrust zijn veroorzakers van meer pijn. Het revalidatiecentrum, afdeling chronische pijn, heeft voor een deel geholpen met omgaan met stress en acceptatie van de pijn.

23-07-2020 | Vrouw | 45
Fibromyalgie
Het helpt ne in te skaoen en door te slapen. Mocht ik snachts wakker worden slaap ik sneller weer in. Het maakt ook mijn hoofd rustiger. Minder piekeren.

01-03-2020 | Vrouw | 47
Fibromyalgie
Op aanraden van mijn tante gevraagd bij huisarts ivm slecht slapen. Zeer veel en lang last gehad vd bijwerkingen. Minstens 8wk. Sinds paar maanden vliegen de kilo's eraan en ben inmiddels op 6 mnd tijd 7a8 kg bijgekomen. Ik slaap op zich wel beter maar inslapen blijft een dingetje. Twijfel heel erg om te stoppen, vind goede nachtrust nl toch wel belangrijk.

13-10-2019 | Vrouw | 43
Fibromyalgie
Het helpt mij goed, doordat ik nu minder pijn ervaar, de nachten doorslapen blijft onregelmatig, terwijl ik ze voor het slapen gaan inneem 2 keer 25 mg. Wel heb ik het idee dat ik iets aangekomen ben, niet door eetbuien ofzo, maar doordat ik meer vocht lijk vast te houden! Maar verder ben ik positief over dit medicijn!

14-01-2019 | Vrouw | 51
Fibromyalgie
4 jr heel slecht geslapen door pijn in mijn lijf. Tot deze diagnose kwam met de voorgeschreven medicijnen. Ik gebruik 4 x 10 mg om 20.00 en slaap sindsdien weer als een roosje. Voor mij zijn het wonderpilletjes...

26-12-2018 | Vrouw | 40
Fibromyalgie
Tijd lang 20 mg gebruikt, eind 2017 verhoogd naar 25 mg, werkt goed tegen de fibromyalgie, nadeel is de melkafgifte. Dit werkt niet stimulerend tijdens de sex

24-09-2018 | Vrouw | 41