amitriptyline

Bij  HoofdpijnX

Fibromyalgie (59 meningen)
Slapeloosheid (51 meningen)
Spanningshoofdpijn (19 meningen)
Pijn (algemeen) (19 meningen)
Aangezichtspijn (16 meningen)
Reumatoïde artritis (12 meningen)
Hernia (10 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Rugklachten (4 meningen)
Artrose van de wervelkolom (3 meningen)
Fantoompijn (1 mening)

Hebben mijn genen invloed op antidepressiva?

W. Wessels (24-01-2018)

Dr Joseph Firth et al. - World Psychiatry (11-09-2019)

25-01-2012 | Vrouw | 23
amitriptyline
Hoofdpijn
Door een ongeluk een flink aantal jaar geleden met daarbij zwaar hoofdletsel zit ik nu met chrinische hoofdpijn, migraine en clusterhoofdpijn, ja een erg fijne combinatie. Het duurde een hele tijd voor men er achter was wat nou het beste zou helpen. Ik ben nu bijna 2 jaar bezig met dit medicijn en had in het begin erg veel bijwerkingen. Van hartkloppingen tot dufhied, an[lees meer...]gstaanvallen, paranoide aanvallen, huilbuien, een soort van high, lastig uit mijn woorden komen, slecht korte termijn geheugen en droge mond en ik ben ruim 15 kilo aangekomen sinds ik dit ben gaan gebruiken. Helaas zijn die 15 kilo er niet zo makkelijk af te krijgen tijdens het gebruik van dit medicijn. Je moet echt even door die vervelende bijwerkingen heen komen en dan werkt het medicijn goed. Soms heb ik nog last van een wat droge mond en het moeilijk uit mijn woorden komen, maar verder ben ik dankzij dit medicijn praktisch pijnvrij. Ik heb niet meer de wekelijkse migraine aanvallen die soms 4 dagen duurde gecombineerd met dagelijkse hoofdpijnen. Nu heb ik maar eens in de 2 maanden of langer een migraine of cluster aanval en gewone hoofdpijn heb ik nu nog zeer zelden. Wat mij wel dwars zit is dat mijn familie mij verteld dat mijn emoties redelijk oppervlakkig zijn geworden en dat mijn persoonlijkheid minder uitbundig is dan wat het was. Ik wil graag weten dat als ik besluit te stoppen met de medicijnen of ik dan weer afval en of mijn persoonlijkheid weer word zoals het was. Ik voel mij namelijk ook de laatste tijd erg depressief en dit komt waarschijnlijk wel door de medicijnen. Ik zit al een poos te twijfelen om te stoppen. Kan iemand mij misschien hier antwoord op geven?

17-06-2018 | Man | 43
amitriptyline (25mg)
Hoofdpijn
Na een ongeval een hoofd trauma of schedelbreuk waarna constante hoofdpijn opliep. hiervoor kreeg ik redomex capsulles voorgeschreven die helemaal niet werkte na een drie tal jaren per vergissing de tabletten van dezelfde mg per dosis een positief resultaat had deze nam ik 2x per dag smorgens en savonds en de hoofdpijn was weg maar na nader inzien ben ik na een 2 tal maa[lees meer...]nden van het gebruik :hartritmestoornissen ondervonden . hiervoor werd Bisoprolol of betablocker voorgeschreven , dit werkte perfect mijn medicatie is - redomex 25mg >> 2x/dag = voor constante hoofdpijn - omeprazole 20mg >> 1x/smogens = maagbeschermer - bisoprolol 2.5mg >> 1x/avond = hartritmestoornis = gestopt door pijn in linkerarm - stilnoct >> 1x/avond = inslaapproblemen - alprazolam 1mg >> 1x/savonds = slaapproblemen Aangezien deze pijn in de linker arm gestopt is wanneer ik de bisoprolol tijdelijk niet meer gebruikte ... waarna ik deze terug gebruikte kwam de pijn in linker arm terug . Nu zoek ik een gelijkaardig medicijn voor hartritmestoornissen waarbij deze ongemakkelijke pijn of een gelijkaardige nevenwerking niet meer is.

22-12-2016 | Vrouw | 46
amitriptyline (10mg)
Hoofdpijn
Ik gebruik het tegen de hoofdpijn en sinds ik dit middel gebruikt is de hoofdpijn bijna weg...ik had elke dag hoofdpijn en nu misschien 1 x per maand..ben heel blij met dit medicijn en ben mijn neuroloog dank baar. Wie gebruikt dit medicijn? Ik heb als bijwerking dat ik heel raar droom van alles..eerder had ik daar nooit last van en ik ben ook erg vergeetachtig sinds ik d[lees meer...]it medicijn gebruikt...wie heeft er ervaringen mee met deze bijwerkingen?