Ervaringen met Oxycodon

oxycodon

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

02-03-2020 | Vrouw | 42
oxycodon (15mg)
Botbreuk
Oxycodon geslikt voor gebroken ribben. Ik vond het niet erg helpen, had nog steeds veel pijn. Dat bleek later door een beknelde zenuw te komen, waar Oxycodon bijna niets voor doet. Althans: bij mij niet. Daarna Nortriptyline gekregen, hielp ook niet erg. Maar goed. Bijwerkingen Oxycodon: best hele ernstige obstipatie, droge mond, moeheid (ik kon soms m'n hoofd niet eens re[lees meer...]chtop houden), ademhalingsdepressie en hallucinaties. Hallucinaties komen niet zo vaak voor, maar ik heb ze heel snel. Bij hoofdpijn, griep etc. heb ik snel last van hallucinaties (dingen zien die er niet zijn, dingen vervormd zien etc.). Dat is vervelend, maar ik ben er aan gewend. Ademhalingsdepressie is wel vreemd, je hebt een soort apneu maar dan als je wakker bent. Dus je ademt blijkbaar niet en dan in één keer heel diep (een soort harde snurk) - vreemde gewaarwording. Ik vond het niks. Ik las dat veel mensen euforische gevoelens krijgen van Oxycodon. Dat heb ik helemaal niet gehad. Ondanks dat ik ook met Oxycon nog veel pijn had, durfde is niet te stoppen omdat ik bang was dat het nóg erger zou worden. Eén week voordat de anesthesist een pijnblokkade zou zetten, nam de pijn ineens enorm af. Heb daarom afgezien van de pijnblokkade en 2 dagen later een afbouwschema voor Oxycodon bij de huisarts gevraagd. Na een dag of tien was ik er vanaf. Totaal geen last gehad van ontwenningsverschijnselen, helemaal: nul. Kon gelukkig weer gewoon naar de WC en was een stuk helderder. Oxycodon maakt je een beetje een vreemde robot. Had helaas wel meteen pijn in m'n gewrichten terug. Daar hielp Oxycodon blijkbaar wel tegen.

08-11-2022 | Vrouw | 43
oxycodon (5mg)
Geopereerd aan een chronische anale fissuur. Hebben een LIS gedaan dus 1/3 deel van mijn kringspier weggehaald. De napijn is vreselijk zit nu op dag 4 na operatie. Alleen met pcm en tramadol lukt het me niet. Nu sinds 2 dagen oxycodon gekregen lang en kortwerkend

01-06-2023 | Vrouw | 44
oxycodon (20mg)
Ik neem 1x 20 milligram 1x 10 milligram soms avondt nog de 5 miligram kortwerkende maar krijg veel jeuk op het lichaam en wordt vaak misselijk ook kan ik slecht slapen ik wordt er actief van in mijn hooft dus slaap slecht en droom vaak raar ervan verder helpt het prima voor de pijn ik heb gronische tietze reuma wekendelenreuma ernstige artrose en vernauwingen in wervelkan[lees meer...]aal rug en nek wat ruggenmerg bedrukt

24-08-2022 | Man | 44
Hernia
Beste lotgenoten, In 2019 is er bij mij een hernia gesignaleerd. Ik ben 44 jaar, relatief gezond, en kon de laatste maanden moeilijk lopen (uitstraling rechter been), ik begon mij zorgen te maken. Na een MRI bleek er sprake van een lage rughernia, l3-l5, tussenwervelschijven vrijwel verdwenen, en lussen zenuw bekneld tussen de wervels. Natuurlijk wou ik van de ernstige [lees meer...]pijn af, er werd direct gesproken over een spondylodese operatie, en zonder uitleg, behalve de werking van pijnbestrijding, werd mij 4x 10 mg kortwerkend, en twee maal 20mg, langwerkend, voorgeschreven. De Covid pandemie brak aan. Twee jaar de reguliere operaties uitgesteld. Door mijn eigen schuld, er stond eindelijk een operatie gepland, mocht ik niet geopereerd worden omdat ik rook. Roken (cotinine) vertraagd de aanmaak van botweefsel. De neurochirurg wou mij, kon mij, niet opereren zolang ik niet een half jaar was gestopt met roken. Stom stom stom van mij. Nu ben ik gestopt met roken, en na 3,5 jaar dealen met een rughernia word ik naar verwachting in het najaar 2022 geopereerd. Was ik maar beter en duidelijk vooraf geïnformeerd over de nadelen van Oxycodon. Ik gleed volledig af van mijn vreugde, alles was een neerwaardse spiraal. Emoties vervlakt, angstig en slapeloos, ik had geen power en ratio om mijzelf uit deze benarde situatie te trekken. Gevangen door de drugs. Tevens kreeg ik jarenlang Diazepam voorgeschreven. 20mg per dag. Overdag voor de rust, het bestrijden van de onrust en angst (ter verdediging ik ben psychiatrisch hulpverlener en kan wel tegen een mentaal stootje, voor de nacht 10mg om te kunnen rusten en slapen, tevens als spierverslapper voor de onderrug. Alweer een medicijn waar resistentie snel optreedt. Al wil ik dondersgraag van de Oxycodon af, en wie weet, het kost veel moeite, ook van de benzo’s. Het soppen met roken moet mijn motivatie blijven om geopereerd te kunnen worden en met beleid de medicatie te kunnen afbouwen. Ik ben lange tijd een wijnliefhebber geweest (dat ben ik nog..), maar drink al een tijd abstinent niet meer. Dat scheelt 80%, in goede zin (ik kan weer kilometers lopen oa.,daarna rust) van de algehele situatie. Voor de nog niet wetenden, mensen die soortgelijk snel aan medicatie zoals Oxycodon en diazepam beginnen, en een slokje lusten: denk 1000 keer na. Het is een hele lap tekst, en als zorgverlener zelf in de zorg te belanden is al een confrontatie; ik wens niemand deze slopende helse situatie toe. Sterkte allen en wees verstandig, laat u goed uitleggen uit voorzorg door de desbetreffend arts over de voor- en nadelen van deze medicatie.

23-08-2022 | Vrouw | 44
Hernia
Afbouw bij 5x20 oxycodon is een heel. Steeds griep verschijnselen, diaree & overgeven.

30-01-2022 | Man | 45
Endeldarmkanker
Gekregen als ondersteuning bij herstel van levertrombose, als gevolg van uitzaaiingen in de lever. Dosering was toen 2" daags 5mg langwerkend en evt aanvullend net Max 6* 5 mg verdeeld over de dag extra. Die extraatjes waren amper nodig. Pijn ging snel weg icm de behandeling. Maar ... Ik was in de nacht wel wat aan het spacen... Tegen mezelf praten, dierengeluiden maken. I[lees meer...]ntens dromen. En me er bewust van zijn dat ik dit deed, tijdens de slaap zelfs. Voelde me overdag qua stemming goed, fijn side-effect. Bewust van de nadelen van het middel, snel afgebouwd. Ik gebruik nu af en toe 1 of 2* per dag 5mg kortwerkend op het moment dat ik buikpijn, rugpijn of pijn rondom/ stijfheid van de borst of lever heb. Het maakt dat ik zo'n dag beter doorkom, aan m'n beweging toe kom en w,at spanning kwijt raak. Blijf me bewust van het verslavingsrisico. Aan de andere kant mag ik het mezelf zo comfortabel mogelijk maken, in de fase van uitbehandeld zijn. Pijn hebben hoeft niet. Jezelf vol slikken hoeft niet. Dan blijft er ruimte over voor moeilijker tijden. Kortom: bewust en matig gebruik is waar het bij Oxycodon k.

10-01-2022 | Vrouw | 45
oxycodon (10mg/ml)
Alvleesklierontsteking
Erg verslavend middel inmiddels afgebouwd van 6 naar 2 Maar daar blijft het bij wanneer ik langer wacht met innemen krijg ik een heel onrustig gevoel in mijn buik benen Ik kan nu wel weg zonder het medicijn Dit kon ik voorheen nooit Maar de laatste twee kan ik niet van af komen zo verslavend

06-03-2021 | Vrouw | 45
oxycodon (5mg)
Ik heb 5x in tijd vlakken 5 mnd oxycodon geslikt tegen zenuwpijn na operatie. Ik had nagenoeg geen bijwerkingen ( in het begin slapeloosheid)ook niet toen ik begon met 4 x 10mg pd. Na iedere 5 mnd in 1x gestopt geen bij verschijnselen en geen verslaving problematiek.

18-10-2020 | Vrouw | 45
Artrose
in het begin verlichte de 5mg Oxycodon capsules de pijn maar nu 5 jaar later helemaal niet meer.

30-08-2020 | Vrouw | 45
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb in een rolstoel gezeten mijn benen hebben in een bocht van 90 graden gestaan voor een tijdsduur van 2 jaar door zware ondervoeding en alcoholmisbruik ik kwam in een zware depressie terecht (mijn vader opgegeven nl kanker en mijn moeder een zware broekoperatie alles tegelijk) en ik ben nog zwaarder aan het drinken geslagen en kwam zo totaal uitgeput en zwaar ondervoe[lees meer...]d (eigen schuld) in het bed terecht dit was te heftig voor mij. Mijn benen zijn tijdens deze periode helemaal krom getrokken door een heel zwaar vitamine B1 tekort en door gypsen / rechtbuigen ben ik weer op de benen gekomen. Links is perfect maar rechts is helemaal kapot incl de rug en ik ben niet geheel pijnvrij krijg in totaal 30 mg Oxycodon 2x 10mg & 2x 5mg per dag.

30-08-2020 | Vrouw | 45
Chronisch pijnsyndroom

14-12-2023 | Vrouw | 46
oxycodon (10mg)
Ik ben in september geopereerd aan een acute hernia op 2 plaatsen waar ik ook mijn blaas en bovenbenen niet meer voelde, urine die eruit liep zonder dat ik het voelde. Gelukkig werdt ik de volgende dag geopereerd. Helaas een flinke streptokokken opgelopen in de operatiekamer waar ik bijna 3 weken aan een antibiotica infuus gehangen in het ziekenhuis en daarna kon ik Gelu[lees meer...]kkig na huis kon en verder met 10 weken antibiotica thuis. Na al die ellende was ik pijn vrij godzijdank alleen nu een maand later kan ik niet meer zitten op me bil. Staan en lopen bukken en alles doen geen probleem maar zitten is een hel, dan vliegen de stroomschokken door me been naar me voet en blijft daar zeer doen. Nu heb ik oxicodon gekregen en ik moet zeggen dat het al een stukje beter gaat vandaag want ik kan me niet voorstellen dat ik een kerstdiner op de bank moet gaan opeten 🤨

09-04-2021 | Vrouw | 46
oxycodon (5mg)
Na 13 jaar mij te hebben laten rondlopen met een zeer zware dubbele hernia, was ik na de eerste operatie voor 4 uur pijnvrij....daarna recidief van hernia nog diezelfde nacht erin geschoren en god zo veel.pijn! 6 maand later weer geopereerd.... Helaas heb ik nu nog steeds een dubbele zware hernia op de L4 en L5 door littekenweefsel...en dus niet meer via operatie te [lees meer...]behandelen. Ja een neurostimulator is laatste optie...maar er is zó ontzettend veel aan die zenuwen gerommeld met ik denk wel 30-40 inspuitingen via röntgen...plat gebrande zenuwen... GOD ZIJ DANK dat er oxycodon bestaat!! Ik gebruik 12x per dag 5 mg van de kortwerkende smelttabletten. De langwerkende komen bij mij niet over mijn pijnpieken...omdat deze ingesteld zijn 12 uur lang een steady lijn aan pijnstilling geven...de kortwerkende heeft een erg hoge piekwerking die GODDANK over mijn pieken komt!! maar na 3 uur zij n uitgewerkt . Ik schijn best zeldzaam te zij met deze hoge dosis .er alleen kortwerkende oxy. mijn ha *huisarts* noemt mij keihard in my face dat ik een drugsverslaafde ben!!??? r euhm nee mevr de ha! verslaafd ben je wanneer je ,nadat dat klacht is verdwenen waarvoor je de oxy nam, dóórgaat omdat je dat high gevoel wilt houden...*ik heb momenten dat ik 40 mg tegelijk inneemt en wordt niet high of wat ook*...dán ben je verslaafd. Ik neem de tabletten omdat ik PIJN heb! dat is toch e het een heel verschil!!!! maar goed ze helpen redelijk...de pijn in mijn rug en mijn spieren *reuma* en andere aandoeningen zijn er altijd..MAAR!!! DE ZENUWPIJN IN MIJN BEEN DIE KOMT DOOR PERMANENTE ZENUWSCHSDE NA MIJ 13 JAAR TE HEBBEN LSYEN LOOEN MET ZWARE HERNIA!! 🤬🤬🤬😡😡😡 MAAR Van die pijngabik letterlijkhuilumd van de pijn kruipen omdat ik niet weet wát ik moet.. die pijn is iets te omschrijven zo erg... dus zodra een nieuwe arts hoort wat en hoeveel ik neem ...is het altijd gefronste wenkbrauwen en ....nou dat is wel veel hé...AAARRFGHHH mijn ha heeft mij ooit gedwongen terug te bouwen van 8 naar 5... ik afspraak gemaakt met pijnpoli en de arts heeft omdat ik na die verlaging slijmbeursontstekingen en andere ellende kreeg de dosis verhoogd van 8 naar 12 per dag ...😉 huisarts is nooit meer over verlagen begonnen 🤣

31-03-2021 | Vrouw | 46
Rugklachten
hallo ik gebruik dit medicijn voor rugpijn van 60mg naar 20mg afgebouwd en het is een levende hel.. wou dat ik nooit hier mee begonnen was ik zoek mensen met wie ik hier over kan praten die het zelfde hebben meegemaakt, artsen die dit zo maar voorschrijven hoop dat ik ooit helemaal er van af kan komen mensen die dezelfde ervaring hebben gehad (..) praat er graag over met a[lees meer...]nderen. Wens iedereen het beste. Groetjes Linda (Mijnmedicijn.nl - Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd).

05-09-2020 | Vrouw | 46
Hernia
Begin er niet aan !!! Al met al tien jaar geslikt liep al vanaf m’n 19 met ernstige rugklachten geen dokter nam mij serieus jonge meid kan niet na tien jaar gebruik was ik het zat en eindelijk een goede neurochirurg gevonden hij nam mij direct serieus en heeft mij al met al drie x geopereerd bleek drie hernia’s en versleten wervels te hebben nu loop ik ineens na 26 jaar p[lees meer...]ijn op wolken en dat terwijl ze bij de pijnpoli waar ik eerst liep tassen vol oxycontine voorschreven echt belachelijk ( volgens mij kregen ze bonus Sen dr voor) nu heb ik het ergste gehad en ben al met al van bijna 100 mg p. Dag na vijf mg gegaan en ben dr nog niet nu weer depressieve klachten maargoed de laatste loodjes wegen het zwaarst en mijn tip praat met je huisarts ik kreeg klein beetje diazepam dr bij en dat maakte het afkicken stukken dragelijker en een paar weken diazepam afkicken is peanuts vergeleken met oxycontine. Ik zou zo blij zijn als ik dr helemaal vanaf ben en wil het nooit meer rook wel een dikke joint desnoods maar nooit meer deze bende ze moeten het verbieden gif is het

01-06-2021 | Vrouw | 47
oxycodon (10mg/ml)