Ervaringen met Oxycodon

oxycodon

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

23-02-2023 | Vrouw | 49
oxycodon (80mg)
Longkanker
Diagnose longkanker lijkt redelijk stabiel tijdens behandeling overgestapt van tramadol naar oxicodon retard (lang werkend) slik nu 2 x per dag 80mg daarbij 3 x10 mg allen lang werkend daarnaast mag ik oxicodon 10 mg 8x per dag want de retard die volgens bijsluiter en artsen 12 uur zou moeten werken maar na ongeveer 6 a 8 uur slaat de paniek toe wordt ik onrustig kan ik n[lees meer...]iet goed ademen en krijg ik overal pijn in mijn spieren rug nek voel me dan erg onrustig van de 10 mg kortwerkende neem ik 30 of 40mg per x in want 10 mg doet niets al met al voel ik dat ik steeds afhankelijker wordt en serieus afkicken verschijnselen krijg ik neem vaak de 80 mg om de 8 uur wat volgens bijsluiter niet mag maar het is de enige manier dat het voor mij lijkt te werken ik zou er graag mee stoppen maar de (huis)arts zegt dat in mijn geval (ongeneeslijke kanker) het niet eens zo een hoge dosering is en ze gaan voor kwaliteit van leven het liefst zou ik met dit alles stoppen maar ik weet heel goed dat het niet gaat zodra ik een dosis vergeet of minder neem beginnen de afkick verschijnselen ik zou iedereen aanraden bij operaties ed dit niet te nemen want je komt er nooit meer van af probeer het maar met paracetamol en een ontstekingsremmer je hebt steeds hogere dosis nodig dit is het werk van de farmaceutische mafia een vreselijk medicijn

08-06-2022 | Vrouw | 49
Syndroom van Ehlers-Danlos
Let op verschil tussen de langwerkende en de kortwerkende! De langwerkende deed niks meer bij mij, dus nu alleen nog kortwerkende. Al jaren op deze zelfde hoge dosering, naar volle tevredenheid. Ik krijg tabletjes van 5 mg dus ik kan er behoorlijk mee wisselen, al naar gelang mijn pijn. Ik heb vaak acute pijn door gewrichten uit de kom, chronische pijn door o.a. nu 9e [lees meer...]hernia met eenmaal een verwijderde tussenwervelschijf, slijtage en ontstekingen in beide heupen, zenuwpijn o.a. door huidige hernia, overbelastingspijn omdat ik iedere keer toch weer over m’n lichamelijke grenzen heen ga. Laat je niet gek maken door de verhalen over de overdoses in de VS, want dit betreft de langwerkende oxycodon waar mensen het laagje af halen om dus in 1x alle oxycodon voor 12 uur binnen te krijgen. En ons zorgsysteem is totaal anders dan de VS. Een goede documentaire hierover is ‘Dopesick’ op Netflix. Maar nogmaals, Nederland is heel anders en de overdoses hier zijn vrijwel niet aanwezig. En lees eens de bijsluiter van een paracetamol. Word je ook niet blij van.

27-07-2021 | Vrouw | 49
Botbreuk
Na onderuit gemaaid te zijn in het bos door een hond plat op de rug beland, had echter een waterbak mee in rugzak, die stond in de rug. Eerst leek alles nog heel, maar toch gezien door fysio en huisarts. Oxycodon gekregen omdat ik al tramadol gebruik. Na 5 dagen blijkt nu het ploppen toch een gebroken rib te zijn. Maakt voor behandeling niet uit maar het is bijzonder pijnl[lees meer...]ijk. Blij met de medicatie

08-03-2021 | Man | 49
Hernia
In combinatie met paracetamol en ibuprofen neemt het de pijn klachten bijna helemaal weg. Soms een beetje jeuk, ik heb voor de verstopping magnesium pillen die erg goed werken en veel minder vies zijn dan de zakjes..

01-11-2020 | Vrouw | 49
Hernia
Ik ben ooit begonnen omdat ik een nekhernia had waarbij de pijnstilling van tramadol niet genoeg was. Het werkt supergoed. Het nadeel is dat je wel steeds meer nodig hebt voor dezelfde werking. Nadat de nekhernia over was. Heb ik diverse alternatieven geprobeerd: tens apparaat, en nog zowat. Uiteindelijk heeft dry needling bij de fysio me van de restpijn afgeholpen. Toen b[lees meer...]en ik zelfstandig van 80 mg in een rustig tempo in een paar maanden afgekickt. Maar nu loop ik al 1,5 jaar met een tot kort onontdekte hernia van de huisarts. Dus zit weer aan de oxycodon. Pas mri gehad en over een week een afspraak met de neurochirurg. En dan maar hopen dat ze me snel kunnen opereren ivm dat Corona. Hopelijk kan ik dan in rustig tempo weer afbouwen, wat me tot dusver mee viel.

11-08-2020 | Man | 49
Hernia
2.5 jaar gelden begonnen met 2 x 5mg.langwerkend zit nu op 2 maal daags x 10 mg langwerkend en 6x 5 mg kort werkend plus 2maal daags 2 maal 75 mg pregabiline dat is voor de zenuwpijn. en nog steeds verrek ik van de pijn . uit behand in het ziekenhuis , ik vol een chronische pijn behandeling benaiud als de pest. geen hart problemen al 2 maal onderzocht . word er gek van. [lees meer...]o en natuurlijk 6 maal daags paracetemol voor de hoofd pijnen . die je er gratis bij krijg . daarnaast cesar therapie gevolg geen baat . .

24-02-2020 | Vrouw | 50
Darmproblemen - verstopping
In het begin werkt het heel goed tegen de pijn. Later werkt het niet meer zoals het moet. Veel meer nodig. Zowel langwerkende en kort werkende. Zeer verslavend .

07-12-2023 | Vrouw | 51
oxycodon (5mg)
Artrose van de wervelkolom
Ik vind het een geweldig middel. Het helpt enorm goed tegen lage rugpijn door artrose. Ik gebruik maar 5 mg per dag en ook niet altijd. Onzin al die verhalen over dat het een gevaarlijk middel is. Je moet gewoon weten hoe je er mee omgaat. En niet teveel nemen, zodat je spijsvertering wel blijft werken. Niet meer dan 5mg per dag is voor mij voldoende en helpt mij geweldig [lees meer...]om goed te blijven kunnen functioneren.

28-05-2021 | Man | 51
Rugklachten
(..) (RED Mijnmedicijn.nl: verkorte tekst - wordt alleen ervaringen met medicijnen zelf doorgegeven)

17-08-2020 | Vrouw | 51
Artrose
ik slik al een aantal jaren oxycodon 20 en 10 mg s,ochtends 30 en s,avonds 40 mg. ze hebben me heel goed geholpen tegen de pijnen, maar nu verliezen ze langzaam hun werking, ik ben nu ook bezig via revalide met afbouwen10mg per week. ben gistereren pas begonnen dus merk nog niks. maar mijn slaapritme is helemaal in de war ,mijn eetlust is ook minder enz. ik hoop dat ik ni[lees meer...]et teveel pronblemen krijg met afbouwen want daar ben ik nu het bangst voor de afkick verschijnselen.

02-04-2020 | Vrouw | 51
Artrose
ik slik ze al 3 jaar s,morgens 30mg en savonds 40. nu beginnen ze hun werking te verliezen

05-11-2023 | Vrouw | 52
oxycodon (60mg)
Longkanker
Heb precies hetzelfde als u, vanavond ernstige afkickverschijnselen had de langwerkende oxycodon vanochtend vroeger genomen met resultaat heeel benauwd spierkrampen en wist niet waar ik het zoeken moest. Heb op het moment antibiotica voor longontsteking, dacht eerst dat ik daar fout op reageerde maar na iname 60 mg oxycodon ging het weeer beter.. is echt troep maar ja mijn[lees meer...] arts zegt ook dat ik niet eens zoveel inneem bij kankerpijn.. probeer al zo min mogelijk de kortwerkende te nemen 2 x 30 mg maar mag er 6x van nemen.

04-11-2022 | Man | 52
oxycodon (20mg)
Weet nog niet zeker wat er mankeert, in ieder geval beklemde zenuw in de rug met uistraling naar linker been, as maandag gaan ze een mri maken.had eerst 2 x 10mg langwerkend en 4 x 5mg kortwerkend per dag en dat werkte niet. Toen verhoogd naar 2 x 15mg en 6 keer 5 mg, nog steeds niet genoeg. Nu verhoogd naar 2x 20 en 6 x 10mg. Kan niet zitten en niet liggen, de kortwerke[lees meer...]nde hebben lang nodig om te werken bij mij, duurt af en toe meer dan 2 uur voor de scherpe randjes van de pijn eraf zijn. Al met al denk ik dat voor mijn probleem het niet zo geweldig wekt.

29-04-2023 | Vrouw | 53
oxycodon (10mg)
Restless legs syndrome (rusteloze benen)
Veel last van rest. Gemiddeld 4x per nacht uit bed. Oxycodon helpt iets,maar krijg veel last van bijwerkingen zoals jeukaanvallen over hem het lichaam. Dit bij dosis 4x 5 mg per dag in de avond.

04-09-2021 | Man | 53
Hernia
Omdat Diclofenac en paracetamol niet hielpen bij een hernia, aan huisarts een sterker medicijn gevraagd. Oxycodon tabletten van 10 mg. (kortwerkend)gekregen. In eerste instantie was mijn indruk geweldig , direct van de pijn af. Maar toen begon ook de dufheid erbij te komen, in eerste instantie dacht ik dat kwam omdat ik de voorgaande dagen weinig had geslapen vanwege de p[lees meer...]ijn, maar ook de dagen erna bleef de slaperigheid. Na een jaar van de Hernia af te zijn is het weer opnieuw begonnen, maar durf de Oxy niet te nemen op het werk. Jammer dat de bijwerkingen langer duren dan de pijnstilling.

06-04-2021 | Vrouw | 53
Artrose
Ongeveer 8jr gebruikt, langzaam van 30 naar 45mg langwerkend opgebouwd, verdeeld over 4x per dag. Vermoedelijk versterkt t bij.mij de bijwerkingen van overige medicatie zoals prednison of amitriptyline. Buiten de poly-artrose ook veel ontstekingen en zenuwpijn