Ervaringen met Oxycodon

oxycodon

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

25-03-2021 | Man | 17
oxycodon (40mg)
Hernia
ik had een hernia op jonge leeftijd in opbouw van operatie kreeg ik de medicatie.

06-12-2022 | Vrouw | 19
oxycodon (10mg)
Pijn (algemeen)
Ik weet niet meer de periode waarin ik dit slikte. Ik slikte dit eigenlijk iets te makkelijk. Kreeg het voor flinke buikpijnaanvallen. Helaas werd ik al snel resistent en moest ik er steeds meer pakken. Op een begeven moment kon ik niet meer goed plassen en was ik zeer geobstipeerd. In het begin werd ik niet zo lekker van het medicijn als het eenmaal zijn piek had bereikt.[lees meer...] Na langer gebruik ging dat weg. Ik ben zeer tevreden over oxycodon.

16-08-2020 | Vrouw | 19
oxycodon (15mg)
In heb het medicijn gebruikt. De hevige, ondraagelijke pijn die ik continue ervaarde verdween bijna helemaal door dit middel. Tegen de pijn werkt het heel goed. Maar kijk uit voor verslaving. Als de medicijnen zijn uitgewerkt kan je een sterk gevoel van neerslachtigheid en depressiviteit ervaren. Het maakt je slaperig. Je kunt alsmaar door slapen

06-03-2020 | Vrouw | 19
oxycodon (60mg)
Het begon met 5mg, vervolgens steeds meer gaan gebruiken vanwege de gewenning/tolerantie. In het begin was ik heel erg misselijk, super beroerd, alleen maar overgeven. Na verloop van de tijd werd dit minder. De obstipatie was heel erg heftig, ik kon maar 1x per week naar het toilet, laxeermiddelen hielpen niet. Uiteindelijk microlax klysma wel maar daar zit je ook niet op[lees meer...] te wachten, geen gebruiksgemak. Oxycodon is troep, moeilijk om er vanaf te komen als je eenmaal een tolerantie hebt. Ik heb dit 2 jaar lang gebruikt, de ontwenning is geen grapje, liefst met professionele begeleiding ivm terugval en succes. Mocht niks anders helpen dan wel te gebruiken maar eerst alle andere mogelijkheden proberen.

02-02-2021 | Man | 20
Chronisch pijnsyndroom
Ik slik dit middel nu meer als een jaar. Na veel wisselingen gehad met pijnstillers waaronder ook Anti depressieva, Anti epileptica ben ik weer terug gegaan naar de Oxycodon. Ik ben onwijs blij dat ik dit middel kan en mag gebruiken! Ik kan gelukkig weer werken! Natuurlijk heeft Oxycodon in het begin bijwerkingen en kan bij het stoppen onwijze afkick verschijnselen kr[lees meer...]ijgen, dit neem ik dan maar voor lief! Als ik dit middel niet slik kan ik niet meer functioneren en lopen omdat ik zoveel pijn heb. Ik ben daarnaast blij dat mijn pijn arts mij goed in de gaten houdt en goed luistert en mee denkt! Ik zou de Oxycodon niet als een pil zien en alles is over. Begin altijd bij het begin wat een arts voorschrijft!

18-07-2022 | Man | 21
oxycodon (5mg)
Ik had een week geleden een operatie gehad om mijn amandelen te verwijderen. Eerst kreeg ik paracetamol en ibuprofen mee. 5 dagen later werd de pijn erger en erger en de medicatie hielp niet meer tegen de pijn. Na een telefoontje kreeg ik Oxycodon voorgeschreven. Na inname van 1 tablet voelde ik mij na een half uur opzich wel prettig echter had ik nog steeds last van de pi[lees meer...]jn. Vanaf dat moment een kwartier later werd ik spontaan heel misselijk en zag ik allemaal kleuren voor mn ogen, vanaf dat moment werd alles zwart en kreeg ik een epileptische aanval (dit is de 1e keer in mijn leven dat ik dit kreeg). Het gebeurde in slechts een paar seconden tijd en ik werd er eigenlijk door overdonderd. Ik was met mn hoofd best wel hard gevallen en moest een kwartier bijkomen. Daarna ben ik er gelijk mee gestopt en weer terug gegaan naar paracetamol en ibuprofen. Als ik achteraf had geweten dat Oxycodon 1 van de zwaarste pijnstillers is die er zijn had ik ze nooit genomen, ik hoopte op een simpel middeltje wat ervoor zorgde dat ik in ieder geval pijnloos kon eten en drinken. Ik werd door de apotheek wel verteld dat ik niet meer mocht autorijden of mocht werken met machines, maar ik had achteraf ook graag gehoord dat dit de zwaarste pijnstillers zijn voor gebruik. Ik heb hier een handvol verhalen gelezen van mensen met bepaalde ernstige pijnklachten onderandere een hernia of zenuwpijn. En ik denk dat ik achteraf dit ook nooit voorgeschreven had mogen krijgen voor mijn pijnklachten. Ik probeer niet Oxycodon op deze manier zwart te maken want voor veel mensen is het een middel om een normaal leven mee te kunnen leiden, ik geef alleen mijn ervaring en raadt mensen aan die voor het eerst aan oxycodon of andere hele zware pijnstillers beginnen het op een verantwoorde manier in te nemen en tijdens dat het inwerkt toezicht van een volwassene te hebben en op de bank of in bed te liggen. Ik ben nu een zere plek op mn hoofd rijker geworden maar het had slechter kunnen aflopen.

05-06-2022 | Vrouw | 22
oxycodon (37,5mg)
Mijn ervaring was dat het in her begin heel even wat werkte maar dat na die tijd al heel snel gewenning kwam en ik meer klachten had van de bijwerkingen heel de dag dan dat ik er een gewenst effect van voelde. Hierdoor overgestapt.

02-01-2021 | Vrouw | 23
oxycodon (20mg)
Chronisch pijnsyndroom
In het begin was het erg naar, de ene dag sliep ik de hele dag door en de andere dag was slaap nauwelijks te vinden. Misselijkheid, duizelig, zweet aanvallen. Na 2 weken ging dat weg en ben ik zeer tevreden. Ik neem nu 2x 20mg langwerkend en 4x 5mg kortwerkend. Al moet ik zeggen dat ik de kortwerkend echt alleen neem wanneer ik heftige pijn heb die door de 20mg heen gaat. [lees meer...]De ene dag neem ik 1 pil en de andere dag 3. En dan soms weer niks. Heb in het begin voor ik wist dat ik een Chronische aandoening had eens afgebouwt en ik moet zeggen dat dit oprecht geen pretje it. Ik ben 5 jaar terug afgekickt van softdrugs en heb dat liever nogmaals dan dit met Oxycodon. Als ik een tip kan geven, als je merkt dat je dit middel niet meer nodig hebt zou ik onnodig gebruik vermijden, merk je dat het afbouwen niet lukt trek dan alsjeblieft aan de bel. Als het je alleen niet lukt, doe het dan niet alleen en schaam je niet. Mocht je willen afbouwen ga dan niet pwr dag 5 mg afbouwen maar doe het per week, dan kan je lichaam langzaam wennen. De laatste week wanneer je bent gestopt met alles zal het heel moeilijk worden. Je lichaam zal tegenstribbelen maar geef alsjeblieft niet op !!! En verder ja zeer effectief middel, en helpt de pijn echt onderdukken.

08-02-2021 | Vrouw | 24
oxycodon (20mg)
Hernia
Tijdens mijn opname in het ziekenhuis werd ik geïntroduceerd met dit medicijn. In eerste instantie werkte het fantastisch en werd de pijn ook zeker minder. Maar na een aantal dagen begon ik extreem veel bijwerkingen te ondervinden en werkte het middel ook minder goed tegen de pijn. De bijwerkingen waren zijn zo heftig dat ik eigenlijk beroerder daar van werd dan van de pij[lees meer...]n zelf. Besloten af te bouwen met het medicijn en maar even de tanden op elkaar te zetten met morfine. Voor mij nooit meer oxycodon. Mijn zicht begon te verminderen, ik kreeg trillende handen, hartkloppingen, de hele dag kotsmisselijk, ik kon niet meer plassen en was constant vermoeid en slaperig.

11-12-2023 | Man | 25
Pijn (algemeen)
Regelmatig bij pijn ivm pijn gewrichten. Doet prima zijn werk. Verder nooit last van bijwerkingen, ook geen afkickverschijnselen.

22-11-2023 | Vrouw | 26
Ivm veel pijn in me rechte been ben ik nu aan de oxycodon 5mg lang werkend

07-10-2021 | Vrouw | 26
oxycodon (30mg)
Helpt heel goed tegen zenuwpijn. Maar bij langdurig gebruik kan verslaving optreden, neem dit heel serieus want het is erg naar. Ik was er niet van op de hoogte en stopte in 1 keer, op advies van de dokter. Toen kreeg ik in het weekend ernstige ontwenningsverschijnselen. Vreselijke ervaring en het heeft daarna nog maanden geduurd voordat ik er uiteindelijk vanaf was. Ook k[lees meer...]un je erg warrig en afwezig zijn tijdens gebruik.

21-01-2024 | Vrouw | 28
Pijn (algemeen)
2 maal gekregen na kaak operatie, maar volgens mij ben ik pittig ongevoelig voor dit middel. Heb niet het idee dat het de pijn echt wegneemt. Ook niet in combinatie met paracetamol en naproxen. Het is volgens de boeken een zeer sterke pijnstiller, maar dat merk ik niet en ik ben maar 53 kilo

30-01-2022 | Vrouw | 28
oxycodon (15mg)
2 jaar terug dit middel al gebruikt na een hernia operatie. Deed zeker wat het moest doen, zonder al teveel bijwerkingen. Echter, toentertijd geen uitleg gehad over eventuele verslaving. Kreeg zomaar 100 tabletten mee. In een keer mee gestopt, maar eigenlijk niet zoveel last van gehad behalve ietwat slecht slapen. Nu thuis met een gescheurde kruisband en meniscus in de k[lees meer...]nie. Wordt pas over 2 weken geopereerd en kan nauwelijks slapen: bij elke draai schiet ik wakker van de pijn in mijn knie. Nu oxycodon langwerkend meegekregen. Schrok ik wel wat van, maargoed. Het werkt super, ik slaap eindelijk goed. Wel ben ik overdag ietwat euforisch, dus kan me nu helemaal voorstellen waarom mensen hier verslaafd aan raken. Kijk hier dus mee uit, lieve mensen. Ik hoop na mijn operatie gelijk te kunnen stoppen. Nu nog even 2 weken met de knietjes omhoog.

03-03-2020 | Man | 31
oxycodon (10mg)
Het medicijn neemt de pijn weg . In het begin laat gehad van sufheid en verwardheid . Na enige tijd was dit weg. Ik slikte 5 mg kortwerkend en 10mg langwerkend. Dosis moest om de aantal weken verhoogd omdat het effect verminderde . Na vier maanden geprobeerd te stoppen in 1 keer omdat ze niet meer nodig waren. En toen begon de hell. Als een junk ziek op bank allee[lees meer...]n maar denkend aan de pillen 😔😔 alles deed zeer . Ik kon niks meer !! Echt niet normaal ! Niet verwacht dat dit zou gebeuren . Na begeleiding via huisarts af gaan bouwen met alle bijwerkingen van dien . Snachts trekkende spieren . Overdag bonkende hoofdpijn . En een mega slecht humeur ! Mensen gebruik deze troep als het echt niet anders kan .. vraag naar alternatieven .. Je gaat door een hel op het moment dat je er mee wilt stoppen !! Ik ben er nog steeds niet vanaf!! Mijn pijn ben ik kwijt maar ik heb er een verschrikkelijke verslaving voor terug gekregen ! Mijn weg is nog lang !

01-02-2021 | Vrouw | 32
oxycodon (80mg)
Kreeg dit middel voor zenuwpijn. Heb geen nare bijwerkingen maar wat is het verslavend. Mijn leven is veranderd in een hel. Ik kan niet meer stoppenn, als ik stop begint de hel. Ik heb geen zenuwpijn meer maar ben zo ernstig verslaafd dat ik er niet meer vanaf kom. Heb 1x afgebouwd maar ben door zoveel ellende in mijn leven terug gevallen. Voel me diep ongelukkig en ben zo[lees meer...] vreselijk ban. Hoe kom ik af van dit middel.