Ervaringen met Oxycodon

oxycodon

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

09-05-2020 | Vrouw | 53
oxycodon (5mg)
Dat dit medicijn door artsen wordt voorgeschreven vind ik een grote schande. Ja, het stopt de pijn maar wat je ervoor terug krijgt is een ware nachtmerrie. Niet meer kúnnen slapen, zweten, moe en 24/,7 extreem benauwd. Ik veranderde in 2 weken tijd in een wrak. Ik kon amper van mijn bed nog het toilet nog halen. Kon geen trap meer op. Totale zombie en vreselijke jeuk,d[lees meer...]roge mond. Vooral de benauwdheid is verschrikkelijk. Dat dit medicijn überhaupt aan mensen wordt gegeven. Schande. Nooit van mijn leven meer dit medicijn . Begin er nooit aan.

11-02-2020 | Man | 53
Aangezichtspijn
23 jr. gebruik ik Oxycodon. Het is een deel van mijn leven geworden. Erg dat ik dit moet zeggen. Ik heb mega rugpijn zonder dit spul. (neuropatische pijnen) Niemand kan mij helpen. Heb alle doctoren, specialisten wat ook maar bestaat bezocht. Niks te vinden. Dus maar door emmeren met die medicijnen tot je een keer niet meer wakker wordt of dat het medicijn je lever or wh[lees meer...]atever kapot maakt. Ik ben hier heel depri over. Heb al diverse keren geprobeerd om hier vanaf te komen. Afbouwen lukt niet. Mijn rugpijn neemt de overhand. Lopen is dan zo goed als onmogelijk. Ik ga letterlijk door een hel van pijn in mijn rug als ik hier minder van neem. Ik kan het gewoonweg niet begrijpen dat er niemand in dit land is die mij kan helpen. Af en toe denk ik pols open en leeg laten lopen en rustig inslapen dan is de pijn weg. Heb echter een leuke vrouw en leuke kids die wil ik niet achterlaten. Maar dit..........? Afschuwelijk. Een verslavingsarts begeleid mij nu maar ook dat helpt niet. Ben echt radeloos. Ik schrijf mijn elende maar weg op forums in de hoop dat ooit iemand dit leest die weet wat met mij mis is en eventueel een oplossing kan aandragen.

11-03-2022 | Man | 54
oxycodon (20mg)
Rugklachten
Neem deze al 6 jaar 20mg 3x per dag voor mijn facetarthrose . Helpt wel maar pijn is niet volledig weg,,, enigste bijwerking is het koud zweten bij minste inspanni g 😭,, heel vervelend omdat je bijna niks meer wil doen om dat koudzweet te vermijden. Ik wil er mee stoppen maar heb dus vervangende pijn medicatie nodig ,,,, maar welke ???? Want ik wil komaf maken met dat [lees meer...]koudzweet

09-05-2020 | Vrouw | 54
Leverkanker
Eigenlijk geldt mijn verhaal voor alle Oxcycodon. Ja,het middel stopt de pijn,maar de bijwerkingen zijn je ergste nachtmerrie. In bijna 3 weken tijd werd ik een wrak. Kon niets meer dan op bed liggen. De benauwdheid is zo erg dat ik na 2 weken niets meer kon dan naar adem snakken op bed. Niet meer kúnnen slapen, abnormale onrust,zweten vocht vast houden. Dat dit door e[lees meer...]en arts wordt voorgeschreven is onbegrijpelijk. Begin er nooit aan.

23-02-2020 | Vrouw | 54
oxycodon (10mg/ml)
Gebruik het al lang meer dan een jaar wil ervanaf helemaal maar doe dan ook geen oog meer dicht , ik bouw af met halve en hele zo snel mogelijk het kan

23-07-2023 | Man | 55
Reumatoïde artritis
Door spier en gewrichts reuma en jaren lang pijn slik ik normaal tramadol en af en toe een diazepam. ,20 jaar al. Dit werkt nog steeds een beetje. Ps. ( Vroeger nam ik ook Ibuprofen maar dat deed niks. ) Ook butrans pleister doet niks. Sinds een paar maanden krijg ik oxycodon . Bij de eerste 2 keer werkte het goed en kreeg ook een blij gevoel. Nu werkt oxycodon maar een[lees meer...] heel klein beetje ,had er veel meer van verwacht. De bijwerkingen die ik ervaar zijn ,soms lastige stoelgang Dat was het. Ik neem het als mijn pijn op een 10 zit het zakt dan naar een 7 terwijl bij een tramadol zit ik op een 8. Als mijn pijn level een 7 of lager is neem ik niks. Dus geen last van afkickverschijnselen. Probeer geregeld een week of langer helemaal niks te nemen. Dat kost veel moeite kwa pijn, maar ja met pijnstillers heb ik ook nog steeds veel pijn ! Stoppen met pijnstillers zou afkickverschijnselen hebben. Maar die ervaar ik niet zo omdat de pijn die ik heb hetzelfde is als afkickverschijnselen ,zoals spierkrampen enzo. Vind het jammer dat er eigenlijk geen goede pijnstillers bestaan, met uitzondering van 1 de injectie die je bij een tandarts krijgt, dat zou in pil vorm moeten bestaan. Veel succes aan iedereen met pijn .👍

25-12-2022 | Man | 56
oxycodon (10mg/ml)
Werkt bij mij perfect geen pijn meer voel me goed geen bijwerkingen

16-08-2022 | Man | 56
oxycodon (10mg)
Had ik maar eerder van Oxycodon gehoord dan had mijn leven er stukken beter er uit gezien het helpt mij perfect naar een jaar ervaring perfect 5 mg 3 keer daags langwerkend

30-04-2021 | Vrouw | 56
Hernia

01-03-2021 | Vrouw | 56
Artrose
Ik heb reumatoïde artritis in al mijn gewrichten,polyneuropathie in mijn voeten en reuma en artrose in mijn schouders en bovenarmen. Ik kreeg eerst tramadol voor mijn reuma en artrose maar daar ging ik van hallucineren en het hielp niet voldoende tegen de pijn,toen hebben ze mij oxycodon 5 en 10mg voorgeschreven en dat hielp vrijwel direct en ook de pijn is heel veel mind[lees meer...]er dan voordat ik oxycodon slikte. Het nadeel vind ik wel dat ik waziger ga zien(heb ook diabetes type1 dus dat wazig zien is mede daardoor)voel me vaak suffig en ook heel moe. Ik durf niet echt af te bouwen omdat ik bang ben dat de pijn dan terug komt en dat wil ik dus niet dus blijf t voorlopig maar slikken,misschien kan ik met de arts overleggen om de oxycodon 5mg af te bouwen omdat ie ook verslavend is.

02-06-2022 | Man | 57
oxycodon (40mg)
Pijn (algemeen)
Gebruik Oxycodon al 20 jaar. Na 10 jaar is de dosering verhoogd naar 2 maal per dag 40mg. Jammer dat je over het algemeen alleen maar slechte verhalen leest over Oxycodon. Ik vind het een fantastisch medicijn, en heb nagenoeg geen bijwerkingen. Dank zij dit middel kan ik normaal fuctioneren. Heb hiervoor 32!! Andere medicijnen gehad. Zonder resultaat en heel veel bijwerk[lees meer...]ingen. Alle antidepressiva’s en anti epileptica NSAID’s enz enz.

27-01-2022 | Vrouw | 58
Pijn (algemeen)
Bij slijmbeursontsteking in linkerschouder, eerst begonnen met Tramadol wat niet hielp. Toen naar de sterkere pijnstiller Morfinesulfaat, waar achteraf de werking van de bloedverdunner ernstig werd verstoord. Ocycodon 2x per dag 10mg, na 2 dagen ontstond er een zeer pijnlijke heup, bil, en bovenbeen ook aan de linkerzijde. De pijn werd ondraaglijk en was 24 uur continue[lees meer...] aanwezig. De pijn van de slijmbeursontsteking in schouder bleef wel weg. Zelf besloten om met Oxycodon te stoppen, en de pijn in linkerbeen, heup en bil verminderde binnen een paar uur. Na 2 dagen weer begonnen met Tramadol, de pijnen verminderen langzaam.

17-09-2023 | Man | 59
oxycodon (5mg)
Neuropathische zenuwpijn in rechterbeen na breuk dijbeen door ongeval. De pijn is het ergst als ik naar bed ga, na een half uur begint het te tintelen, brandend gevoel aanraken is pijnlijk. Ik kan er dus ook niet mee op mijn zij liggen Bijkomend heb ik hersenletsel waardoor ik een restles leg syndroom . Bij mindere klachten gebruik ik 10 mg oxycodon dit werkt vooral[lees meer...] goed bij mij voor het restless leg syndroom. Ik gebruik oxycodon nu 8 jaar

27-07-2021 | Man | 59
oxycodon (30mg)
Pijn (algemeen)
Begonnen met 5 mg p/dag kortwerkend. Heel erg blij mee en gedurende 1jaar geen klachten. Daarna opgebouwd naar 2x 30Mg langwerkend en 6x 5 mg kortwerkend. De werkelijkheid is soms 120 - 150 mg per dag. Ik ben momenteel gewoon ziek en kan niets, grieperig, overmatig zweten, koorts, alles doet zeer. Ik wil minder gaan gebruiken maar de verslaving neemt alleen maar toe. Ver[lees meer...]schrikkelijke bijwerkingen, angst, verdriet, negatieve gedachten en veel over de dood

26-01-2021 | Vrouw | 59
Artrose
ik kan niet alle pijnstillers slikken i.v.m. hartproblemen. oxycodon maakte mijn leven zoveel makkelijker

24-03-2023 | Vrouw | 60
oxycodon (5mg)
Vorige week kon ik mijn rechterarm niet meer gebruiken van de pijn. Volgens arts zenuwontsteking schouder en volgens echo en foto's ook 14 mm kalkaanzetting op supraspinates pees. Na een week oxycodon en een corticosteroideninjectie is de pijn niet weg maar ik kan me wel weer wassen en aankleden en slapen zonder dat ik verga van de pijn.