Ervaringen met Oxycodon

oxycodon

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

02-01-2021 | Vrouw | 23
Chronisch pijnsyndroom
In het begin was het erg naar, de ene dag sliep ik de hele dag door en de andere dag was slaap nauwelijks te vinden. Misselijkheid, duizelig, zweet aanvallen. Na 2 weken ging dat weg en ben ik zeer tevreden. Ik neem nu 2x 20mg langwerkend en 4x 5mg kortwerkend. Al moet ik zeggen dat ik de kortwerkend echt alleen neem wanneer ik heftige pijn heb die door de 20mg heen gaat. [lees meer...]De ene dag neem ik 1 pil en de andere dag 3. En dan soms weer niks. Heb in het begin voor ik wist dat ik een Chronische aandoening had eens afgebouwt en ik moet zeggen dat dit oprecht geen pretje it. Ik ben 5 jaar terug afgekickt van softdrugs en heb dat liever nogmaals dan dit met Oxycodon. Als ik een tip kan geven, als je merkt dat je dit middel niet meer nodig hebt zou ik onnodig gebruik vermijden, merk je dat het afbouwen niet lukt trek dan alsjeblieft aan de bel. Als het je alleen niet lukt, doe het dan niet alleen en schaam je niet. Mocht je willen afbouwen ga dan niet pwr dag 5 mg afbouwen maar doe het per week, dan kan je lichaam langzaam wennen. De laatste week wanneer je bent gestopt met alles zal het heel moeilijk worden. Je lichaam zal tegenstribbelen maar geef alsjeblieft niet op !!! En verder ja zeer effectief middel, en helpt de pijn echt onderdukken.

03-12-2020 | Vrouw | 33
Botbreuk
Ik heb het een week geslikt i.v.m. 3 gebroken ribben. Het viel mij al gelijk op dat ik die erge botpijn gewoon bleef voelen. Waar het mij wel mee hielp is om ontspannen adem te halen, want dat gaat erg lastig met gebroken ribben. Ik heb er dus wel wat baat bij gehad, maar ik heb het vandaag zonder medicijnen geprobeerd en het ademen gaat nu beter. De pijn is hetzelfde met [lees meer...]de oxycodon dus ik ga het niet meer nemen. Ik merkte gelijk vandaag al dat het afkickproces gelijk begon, intens moe ben ik. Ik heb meerdere keren geslapen vandaag (dat is uniek voor mij) dus ik ben blij dat ik het maar zo kort heb geslikt. Als apothekersassistent zijnde heb ik mensen zien worstelen met afkicken van oxycodon en dat schijnt verschrikkelijk te zijn.

23-11-2020 | Vrouw | 68
Rugpijn
ik ben begonnen (na miskend ernstig letsel door ongeval) met 2x5mg, 3x op 'n dag, versterkt met 2x500mg paracetamol. heeft maar weinig effect op mij gehad, maar ook geen bijwerkingen ervaren. nu na 4,5 jaar alléén nog in gebruik bij noodgevallen, dan nog 1 à 2 pilletjes van 5mg. ik ben niet verslavingsgevoelig en ben zonder problemen netjes geminderd en uiteindelijk gestop[lees meer...]t.

01-11-2020 | Vrouw | 49
Hernia
Ik ben ooit begonnen omdat ik een nekhernia had waarbij de pijnstilling van tramadol niet genoeg was. Het werkt supergoed. Het nadeel is dat je wel steeds meer nodig hebt voor dezelfde werking. Nadat de nekhernia over was. Heb ik diverse alternatieven geprobeerd: tens apparaat, en nog zowat. Uiteindelijk heeft dry needling bij de fysio me van de restpijn afgeholpen. Toen b[lees meer...]en ik zelfstandig van 80 mg in een rustig tempo in een paar maanden afgekickt. Maar nu loop ik al 1,5 jaar met een tot kort onontdekte hernia van de huisarts. Dus zit weer aan de oxycodon. Pas mri gehad en over een week een afspraak met de neurochirurg. En dan maar hopen dat ze me snel kunnen opereren ivm dat Corona. Hopelijk kan ik dan in rustig tempo weer afbouwen, wat me tot dusver mee viel.

18-10-2020 | Vrouw | 45
Artrose
in het begin verlichte de 5mg Oxycodon capsules de pijn maar nu 5 jaar later helemaal niet meer.

05-09-2020 | Vrouw | 46
Hernia
Begin er niet aan !!! Al met al tien jaar geslikt liep al vanaf m’n 19 met ernstige rugklachten geen dokter nam mij serieus jonge meid kan niet na tien jaar gebruik was ik het zat en eindelijk een goede neurochirurg gevonden hij nam mij direct serieus en heeft mij al met al drie x geopereerd bleek drie hernia’s en versleten wervels te hebben nu loop ik ineens na 26 jaar p[lees meer...]ijn op wolken en dat terwijl ze bij de pijnpoli waar ik eerst liep tassen vol oxycontine voorschreven echt belachelijk ( volgens mij kregen ze bonus Sen dr voor) nu heb ik het ergste gehad en ben al met al van bijna 100 mg p. Dag na vijf mg gegaan en ben dr nog niet nu weer depressieve klachten maargoed de laatste loodjes wegen het zwaarst en mijn tip praat met je huisarts ik kreeg klein beetje diazepam dr bij en dat maakte het afkicken stukken dragelijker en een paar weken diazepam afkicken is peanuts vergeleken met oxycontine. Ik zou zo blij zijn als ik dr helemaal vanaf ben en wil het nooit meer rook wel een dikke joint desnoods maar nooit meer deze bende ze moeten het verbieden gif is het

30-08-2020 | Vrouw | 45
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb in een rolstoel gezeten mijn benen hebben in een bocht van 90 graden gestaan voor een tijdsduur van 2 jaar door zware ondervoeding en alcoholmisbruik ik kwam in een zware depressie terecht (mijn vader opgegeven nl kanker en mijn moeder een zware broekoperatie alles tegelijk) en ik ben nog zwaarder aan het drinken geslagen en kwam zo totaal uitgeput en zwaar ondervoe[lees meer...]d (eigen schuld) in het bed terecht dit was te heftig voor mij. Mijn benen zijn tijdens deze periode helemaal krom getrokken door een heel zwaar vitamine B1 tekort en door gypsen / rechtbuigen ben ik weer op de benen gekomen. Links is perfect maar rechts is helemaal kapot incl de rug en ik ben niet geheel pijnvrij krijg in totaal 30 mg Oxycodon 2x 10mg & 2x 5mg per dag.

30-08-2020 | Vrouw | 45

17-08-2020 | Vrouw | 51
Artrose
ik slik al een aantal jaren oxycodon 20 en 10 mg s,ochtends 30 en s,avonds 40 mg. ze hebben me heel goed geholpen tegen de pijnen, maar nu verliezen ze langzaam hun werking, ik ben nu ook bezig via revalide met afbouwen10mg per week. ben gistereren pas begonnen dus merk nog niks. maar mijn slaapritme is helemaal in de war ,mijn eetlust is ook minder enz. ik hoop dat ik ni[lees meer...]et teveel pronblemen krijg met afbouwen want daar ben ik nu het bangst voor de afkick verschijnselen.

16-08-2020 | Vrouw | 19
oxycodon (15mg)
In heb het medicijn gebruikt. De hevige, ondraagelijke pijn die ik continue ervaarde verdween bijna helemaal door dit middel. Tegen de pijn werkt het heel goed. Maar kijk uit voor verslaving. Als de medicijnen zijn uitgewerkt kan je een sterk gevoel van neerslachtigheid en depressiviteit ervaren. Het maakt je slaperig. Je kunt alsmaar door slapen

28-07-2020 | Vrouw | 67
oxycodon (5)
De reden van gebruik is Ischias. Het aantal miligram wat ik gebruik werkt goed icm paracetamol.

04-07-2020 | Vrouw | 40
Alvleesklierontsteking
Ik heb chronische alvleesklierontsteking, ik gebruik de oxycodon alleen bij een opvlamming van de pijn. Het is het enige middel wat dan werkt. Ik gebruik het soms een paar dagen achter elkaar en dan weer maanden niet. Ik word er alleen een beetje duf van, maar verder geen bijwerkingen. Eigenlijk vind ik dat duffe gevoel als je zoveel pijn hebt juist wel fijn, want dan ka[lees meer...]n je toch beter ontspannen. Ik heb het gelukkig nu al 3 maanden niet nodig gehad, maar ik ben blij dat ik het in huis heb. Ik heb ook de langwerkende, maar die gebruik ik niet. Ik wil alleen iets slikken als het echt niet anders kan. Voor mij is oxycodon het enige wat werkt. Ik ben er heel blij mee.

09-05-2020 | Vrouw | 54
oxycodon (10mg/ml)
Leverkanker
Eigenlijk geldt mijn verhaal voor alle Oxcycodon. Ja,het middel stopt de pijn,maar de bijwerkingen zijn je ergste nachtmerrie. In bijna 3 weken tijd werd ik een wrak. Kon niets meer dan op bed liggen. De benauwdheid is zo erg dat ik na 2 weken niets meer kon dan naar adem snakken op bed. Niet meer kúnnen slapen, abnormale onrust,zweten vocht vast houden. Dat dit door e[lees meer...]en arts wordt voorgeschreven is onbegrijpelijk. Begin er nooit aan.

09-05-2020 | Vrouw | 53
oxycodon (5mg)
Dat dit medicijn door artsen wordt voorgeschreven vind ik een grote schande. Ja, het stopt de pijn maar wat je ervoor terug krijgt is een ware nachtmerrie. Niet meer kúnnen slapen, zweten, moe en 24/,7 extreem benauwd. Ik veranderde in 2 weken tijd in een wrak. Ik kon amper van mijn bed nog het toilet nog halen. Kon geen trap meer op. Totale zombie en vreselijke jeuk,d[lees meer...]roge mond. Vooral de benauwdheid is verschrikkelijk. Dat dit medicijn überhaupt aan mensen wordt gegeven. Schande. Nooit van mijn leven meer dit medicijn . Begin er nooit aan.

02-04-2020 | Vrouw | 51
Artrose
ik slik ze al 3 jaar s,morgens 30mg en savonds 40. nu beginnen ze hun werking te verliezen

06-03-2020 | Vrouw | 19
oxycodon (60mg)
Het begon met 5mg, vervolgens steeds meer gaan gebruiken vanwege de gewenning/tolerantie. In het begin was ik heel erg misselijk, super beroerd, alleen maar overgeven. Na verloop van de tijd werd dit minder. De obstipatie was heel erg heftig, ik kon maar 1x per week naar het toilet, laxeermiddelen hielpen niet. Uiteindelijk microlax klysma wel maar daar zit je ook niet op[lees meer...] te wachten, geen gebruiksgemak. Oxycodon is troep, moeilijk om er vanaf te komen als je eenmaal een tolerantie hebt. Ik heb dit 2 jaar lang gebruikt, de ontwenning is geen grapje, liefst met professionele begeleiding ivm terugval en succes. Mocht niks anders helpen dan wel te gebruiken maar eerst alle andere mogelijkheden proberen.