Ervaringen met Oxycodon

oxycodon

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

24-04-2021 | Man | 70
oxycodon (5mg)
EENS 4 JAAR GELEDEN TE HARDE ONTLASTING WAT RESULTEERDE IN EEN FISSUUR (ANUS). HEB 3 OPERATIES GEHAD - BEZOCHT TALLOZE PIJNKLINIEKEN (PROCTOLOGEN) EN HEB 5 DAGEN GELEDEN EEN KETAMINE INFUUSBEHANDELING GEHAD VAN 5 UUR BIJ DE PIJNPOLI. MIJN ONTLASTING IS SOWIESO AL WEER BIJNA 4 JAAR ZACHT MBT GEBRUIK MACROGOL MAAR DE PIJN VERDWIJNT NIET. ALS VOLWASSEN MAN DUIK IK OM 14.30 [lees meer...]UUR GEMIDDELD MIJN BED IN, SLAAP DAN CIRCA 21.30 UUR EN MET BEHULP VAN OXAZEPAM DE RUSTGEVER IS MIJN LEVEN NOG ENIGSZINS DRAGELIJK. EENS EEN LEVENSGENIETER, WAAR WEINIG MEER VAN OVER IS. IK HEB OVERIGENS GEEN CORONA, IK HAD EEN NEGATIEVE TESTUITSLAG! MAAR DIE OXYCODONE WERK BIJ MIJ ALTHANS OP MIJN ADEMHALING, TERWIJL IK NOTABENE EEN LONGINHOUD HEB VAN 99 %. MAAR IK KAN NIET BUITEN DE OXYCODONE VW DE PIJN!

25-03-2021 | Man | 17
oxycodon (40mg)
Hernia
ik had een hernia op jonge leeftijd in opbouw van operatie kreeg ik de medicatie.

08-03-2021 | Man | 49
Hernia
In combinatie met paracetamol en ibuprofen neemt het de pijn klachten bijna helemaal weg. Soms een beetje jeuk, ik heb voor de verstopping magnesium pillen die erg goed werken en veel minder vies zijn dan de zakjes..

08-02-2021 | Man | 61
Nek- / rughernia
In het begin hele hoge doses genomen om de pijn te managen, daarna in de afgelopen tien jaar, afgebouwd naar 3x 10mg per dag. Ook een aantal keer geprobeerd om nog lager te gaan maar dan komt de pijn weer terug en lig ik na een paar dagen te huilen in bed van de pijn, en puur pijn,niks afkick verschijnselen want de pijn overheerst dan gewoon alles. Ik zit nu al jaren op d[lees meer...]eze doses en zal ongetwijfeld over een paar jaar weer eens proberen om te stoppen, want de bijwerkingen zijn gewoon vervelend. Maar al met al ben ik blij met de oxycodon,ik leef weer in echte wereld en niet die van vreselijke pijn.

02-02-2021 | Man | 20
oxycodon (15mg)
Chronisch pijnsyndroom
Ik slik dit middel nu meer als een jaar. Na veel wisselingen gehad met pijnstillers waaronder ook Anti depressieva, Anti epileptica ben ik weer terug gegaan naar de Oxycodon. Ik ben onwijs blij dat ik dit middel kan en mag gebruiken! Ik kan gelukkig weer werken! Natuurlijk heeft Oxycodon in het begin bijwerkingen en kan bij het stoppen onwijze afkick verschijnselen kr[lees meer...]ijgen, dit neem ik dan maar voor lief! Als ik dit middel niet slik kan ik niet meer functioneren en lopen omdat ik zoveel pijn heb. Ik ben daarnaast blij dat mijn pijn arts mij goed in de gaten houdt en goed luistert en mee denkt! Ik zou de Oxycodon niet als een pil zien en alles is over. Begin altijd bij het begin wat een arts voorschrijft!

09-11-2020 | Man | 67
Gordelroos
Twee dagen na een niersteenoperatie kreeg ik gordelroos, herpes zoster. Toenemend heftige pijn rechts, niet op de plek van de uitslag op de kuit maar in bovenbeen en rug. Na tweeënhalve week, de pijn was steeds moeilijker te dragen en maakte bijna elke activiteit onmogelijk, kreeg ik van de huisarts oxycodon. Gedurende veertien dagen nam ik 60 mg per dag, daarna gedurende [lees meer...]een week 40 mg. De enige bijwerking was obstipatie. Binnen een paar dagen bouwde ik af. Ik kreeg zo’n anderhalve dag ontwenningsverschijnselen, vooral in de vorm van een naar gevoel. Mijn ervaring met oxycodon is goed, de last van de ontwenning stond in geen verhouding tot de pijn van eerder. Het is begrijpelijk dat artsen terughoudend zijn met het voorschrijven van oxycodon, gezien het vele misbruik. Maar bij verstandig gebruik is het een effectieve pijnbestrijding, waarvoor geen goed alternatief lijkt te zijn. ik beveel het middel aan.

02-11-2020 | Man | 61
Artrose
Na een 10 tel operaties aan mijn rug en als laatste nog een nekhernia waar ik succesvol aan ben geholpen gebruik ik nu langdurig oxicodon. Geen bijwerkingen of andere ongemakken. Heb wel ondervonden dat een keertje stoppen niet het beste resultaat geeft want heb dan hevige rugklachten. Vraag me wel af wat zijn de problemen van dit medicijn want ik heb er baat bij.

07-09-2020 | Man | 41
Clusterhoofdpijn
Het medicijn gekregen omdat de lichamelijke pijn die ik ervoer voor, tijdens en na mijn cluster aanvallen enorm was (niet wetende dat er een nieuwe sluipmoordenaar mijn lichaam binnen kwam genaamd Fibromyalgie). Het heeft een tijdje goed gewerkt want ik kon zelfs weer heerlijk werken, sporten en spelen met mijn kinderen. Toen ik 8 weken geleden bij de pijnpoli kwam heb ik [lees meer...]zelf aangegeven dat ik dacht dat de Oxycodon niets meer voor mijn klachten deed. Mijn gebruik was verdubbeld, ik slikte ook de langwerkende variant ernaast, maar er was geen afname qua pijnklachten. Ook kon ik steeds minder makkelijk mijn behoefte doen en de zakjes Forlax waren de laatste weken niet meer aan te slepen. Dat mocht niet baten want ik moest aan de Klyx omdat de verstopping aan het begin van mijn darmkanaal zat. Samen met de pijnpoli arts overeengekomen dat een rotatie ons wel handig leek en zo kwam Methadon op mijn pad. Initieel gestopt met de Oxycodon 10mg retard en nu twee weken geleden ook met de 5mg snelwerkend. Zet je maar schrap als je gaat stoppen want je lichaam gaat het niet willen. Blij om de Methadon ernaast te hebben maar de afkickverschijnselen komen er gewoon snoeihard doorheen. Het is op sommige momenten echt ondoenlijk en dat merk je aan je gemoedsrust. Uit het niets janken, rillen, pijnscheuten, braken, hoofdpijn, noem maar op. Het is geen fijne combinatie zo met de Fibromyalgie en de clusterpijn maar je moet er toch doorheen. Zelfs na twee weken, en nu terwijl ik schrijf, loopt het zweet van mijn lijf. De vermoeidheid is niet normaal en de slaap kan soms niet voorkomen worden. Nu speelt er van alles in mijn lijf en het is lastig te bepalen wat waar nu precies vandaan komt echter weet ik zeker dat mijn receptoren nog steeds vragen om Oxycodon. Het is niet zo dat ik naar de pillen wil grijpen, mijn kast ligt er nog vol mee, nee het is echt mijn lichaam die er om vraagt. Als je aan het medicijn begint, ga er dan heel serieus mee om. Merk je op dat het niets meer doet, direct een afbouwenplan in werking stellen en met de arts in gesprek gaan want, denk eraan, rotatie is heel belangrijk. Het heeft uiteindelijk echt geen zin om voor het vaderland op te gaan hogen want het levert geen bal meer op, behalve een enorme lichamelijke afhankelijkheid. Voor ieder die stopt, success! Je kan het, echt doorzetten want straks is het allemaal echt vele malen prettiger. Je lichaam gaat met de week vooruit, je krijgt weer heerlijke natuurlijke euforische momenten terug. Het is alsof je jezelf bevrijd vanuit een enorme houtgreep en daarna stukje bij beetje weer vrij kan ademhalen. Dat gevoel is lekkerder dan ooit te voren, geloof mij. Ik voel mij ook steeds meer gelukkiger op momenten. Geen idee hoe ik dat verder moet uitleggen, het is fantastisch. En lukt het je niet, ga alsjeblieft niet online kopen. Het is niet erg om hulp te vragen, dat doen verstandige mensen namelijk. Er zijn een hele hoop mensen die tijdens jouw reis terug naar jezelf enorm met je mee voelen. Oxy is niet niks en dat weet echt iedereen. Zet hem op!

20-08-2020 | Man | 69
Rugpijn
Na het plaatsen van een neurostimulator Oxycodone bij moeten nemen 20 mg 3 x daags en het helpt maar zeer gevoelig aan te verslavend

18-08-2020 | Man | 61
Nek- / rughernia
Geeft regelmatig verstoppingen. Ondanks gebruik van zakjes poeder voor de ontlasting. Al twee keer een klisma moeten gebruiken Help wel goed tegen de pijn. Gebruik de lang en kort werkende tabletten

11-08-2020 | Man | 49
Hernia
2.5 jaar gelden begonnen met 2 x 5mg.langwerkend zit nu op 2 maal daags x 10 mg langwerkend en 6x 5 mg kort werkend plus 2maal daags 2 maal 75 mg pregabiline dat is voor de zenuwpijn. en nog steeds verrek ik van de pijn . uit behand in het ziekenhuis , ik vol een chronische pijn behandeling benaiud als de pest. geen hart problemen al 2 maal onderzocht . word er gek van. [lees meer...]o en natuurlijk 6 maal daags paracetemol voor de hoofd pijnen . die je er gratis bij krijg . daarnaast cesar therapie gevolg geen baat . .

30-07-2020 | Man | 40
Fantoompijn
(Voor info: dit platform is niet bedoeld voor de verkoop of ruil van geneesmiddelen. - redactie Mijnmedicijn.nl)

12-06-2020 | Man | 61
oxycodon (120mg)
Chronisch pijnsyndroom
Ik heb 4 jaren geleden diverse operatie gehad (arm,rug). Toen kreeg ik oxycodon voorgeschreven omdat ik chronische pijn heb overgehouden na die operaties. In het begin hielp de oxy goed tegen de pijn. Maar na verloop van tijd had ik steeds meer nodig om minder pijn te hebben. Op het laatst nam ik 2x 120 mg langwerkende oxy en kortwerkende 6x 20 mg maar ik had nog steeds[lees meer...] veel pijn en ik voelde mij lichamelijk zo slecht. Vorig jaar augustus ben ik in overleg met mijn huisarts cold turkey gestopt met Oxy. Ik ben 4 weken zo veschrikkelijk ziek geweest . Heb 2 weken lang moeten braken en heb zoveel pijn gehad. Ik stond op het punt om een kliniek in te gaan maar heb nog 2 weken doorgezet. En toen begon ik mij langzamerhand beter te voelen. Ik heb nu fentanyl ipv oxycodon en ik voel me gewoon stukken beter. Oxycodon is een zwaar verslavend geneesmiddel. Ik ben blij dat ik geen oxy meer hoef te nemen.

09-04-2020 | Man | 72
Artrose - gewrichtsaandoening
Gebruik deze medicatie, na de gebruikelijke paracetamol, tramadol, diclofenac en ibuprofen geprobeerd te hebben wat niet hielp, al jaren, dus veel en veel te lang. Heb geprobeerd af te bouwen maar lukt niet. Onlangs gevraagd om pleisters op de plek waar het pijn doet. Ik dacht hiermee de bijwerkingen zoals obstipatie en ademhalingsdepressie te kunnen omzeilen maar volge[lees meer...]ns de deskundige bleek dat niet zo te zijn. Helaas is het met de meeste farmaceutische medicijnen zo dat ze voor 1 bepaald doel worden voorgeschreven, maar wel meerdere bijwerkingen hebben en dat is een trieste zaak. De fabrikant is Aurobindo en staat niet in het rijtje van fabrikanten.

03-03-2020 | Man | 31
oxycodon (10mg)
Het medicijn neemt de pijn weg . In het begin laat gehad van sufheid en verwardheid . Na enige tijd was dit weg. Ik slikte 5 mg kortwerkend en 10mg langwerkend. Dosis moest om de aantal weken verhoogd omdat het effect verminderde . Na vier maanden geprobeerd te stoppen in 1 keer omdat ze niet meer nodig waren. En toen begon de hell. Als een junk ziek op bank allee[lees meer...]n maar denkend aan de pillen 😔😔 alles deed zeer . Ik kon niks meer !! Echt niet normaal ! Niet verwacht dat dit zou gebeuren . Na begeleiding via huisarts af gaan bouwen met alle bijwerkingen van dien . Snachts trekkende spieren . Overdag bonkende hoofdpijn . En een mega slecht humeur ! Mensen gebruik deze troep als het echt niet anders kan .. vraag naar alternatieven .. Je gaat door een hel op het moment dat je er mee wilt stoppen !! Ik ben er nog steeds niet vanaf!! Mijn pijn ben ik kwijt maar ik heb er een verschrikkelijke verslaving voor terug gekregen ! Mijn weg is nog lang !

11-02-2020 | Man | 53
Aangezichtspijn
23 jr. gebruik ik Oxycodon. Het is een deel van mijn leven geworden. Erg dat ik dit moet zeggen. Ik heb mega rugpijn zonder dit spul. (neuropatische pijnen) Niemand kan mij helpen. Heb alle doctoren, specialisten wat ook maar bestaat bezocht. Niks te vinden. Dus maar door emmeren met die medicijnen tot je een keer niet meer wakker wordt of dat het medicijn je lever or wh[lees meer...]atever kapot maakt. Ik ben hier heel depri over. Heb al diverse keren geprobeerd om hier vanaf te komen. Afbouwen lukt niet. Mijn rugpijn neemt de overhand. Lopen is dan zo goed als onmogelijk. Ik ga letterlijk door een hel van pijn in mijn rug als ik hier minder van neem. Ik kan het gewoonweg niet begrijpen dat er niemand in dit land is die mij kan helpen. Af en toe denk ik pols open en leeg laten lopen en rustig inslapen dan is de pijn weg. Heb echter een leuke vrouw en leuke kids die wil ik niet achterlaten. Maar dit..........? Afschuwelijk. Een verslavingsarts begeleid mij nu maar ook dat helpt niet. Ben echt radeloos. Ik schrijf mijn elende maar weg op forums in de hoop dat ooit iemand dit leest die weet wat met mij mis is en eventueel een oplossing kan aandragen.