Ervaringen met Oxycodon

oxycodon

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

15-08-2022 | Man | 41
oxycodon (20mg)
Ik ben geopereerd aan een schwannoom. Dat is een tumor in mijn schouderblad. Ik heb in het ziekenhuis om 21:00 's avonds 10 mg langwerkende oxycodon gehad samen met 5mg kortwerkende vanwege de pijn. Dit 4 dagen lang. Ik sliep als een roos. Thuis een week lang zelfde dosis gehad, daarna verhoogd naar 's morgens en 's avond 20 mg oxycodon en de kortwerkende mocht ik om d[lees meer...]e 4 uur gebruiken. Ik sliep 10 uur in de nacht en overdag nog eens een uur of 5. Nu inmiddels een week later 's avonds nog 20mg en overdag 1 of 2 keer 5 mg kortwerkend. Nu lig ik al 3 nachten wakker en slapen lukt niet meer, heel bizar waar die omdraai ineens vandaan komt. Als ik vanacht weer niet slaap ga ik morgen informeren hoe dit ineens kan.

03-08-2022 | Man | 67
Gewrichtspijn
Heb een pols operatie gehad na breuk. Heb daar toen oxycodon 5mg voor gekregen ,6 x daags slikken. Werd er vaak moe van en kon meerdere keren per dag er van slapen. Nu gebruik ik nog maar 1 pilletje per dag voor het slapen gaan. Prettige bijkomstigheid, ontlasting is nu mooi vast als ik uitga.

18-07-2022 | Man | 21
oxycodon (5mg)
Ik had een week geleden een operatie gehad om mijn amandelen te verwijderen. Eerst kreeg ik paracetamol en ibuprofen mee. 5 dagen later werd de pijn erger en erger en de medicatie hielp niet meer tegen de pijn. Na een telefoontje kreeg ik Oxycodon voorgeschreven. Na inname van 1 tablet voelde ik mij na een half uur opzich wel prettig echter had ik nog steeds last van de pi[lees meer...]jn. Vanaf dat moment een kwartier later werd ik spontaan heel misselijk en zag ik allemaal kleuren voor mn ogen, vanaf dat moment werd alles zwart en kreeg ik een epileptische aanval (dit is de 1e keer in mijn leven dat ik dit kreeg). Het gebeurde in slechts een paar seconden tijd en ik werd er eigenlijk door overdonderd. Ik was met mn hoofd best wel hard gevallen en moest een kwartier bijkomen. Daarna ben ik er gelijk mee gestopt en weer terug gegaan naar paracetamol en ibuprofen. Als ik achteraf had geweten dat Oxycodon 1 van de zwaarste pijnstillers is die er zijn had ik ze nooit genomen, ik hoopte op een simpel middeltje wat ervoor zorgde dat ik in ieder geval pijnloos kon eten en drinken. Ik werd door de apotheek wel verteld dat ik niet meer mocht autorijden of mocht werken met machines, maar ik had achteraf ook graag gehoord dat dit de zwaarste pijnstillers zijn voor gebruik. Ik heb hier een handvol verhalen gelezen van mensen met bepaalde ernstige pijnklachten onderandere een hernia of zenuwpijn. En ik denk dat ik achteraf dit ook nooit voorgeschreven had mogen krijgen voor mijn pijnklachten. Ik probeer niet Oxycodon op deze manier zwart te maken want voor veel mensen is het een middel om een normaal leven mee te kunnen leiden, ik geef alleen mijn ervaring en raadt mensen aan die voor het eerst aan oxycodon of andere hele zware pijnstillers beginnen het op een verantwoorde manier in te nemen en tijdens dat het inwerkt toezicht van een volwassene te hebben en op de bank of in bed te liggen. Ik ben nu een zere plek op mn hoofd rijker geworden maar het had slechter kunnen aflopen.

28-06-2022 | Man | 40
Hernia
Begonnen met 4maal daags 1 5 mg tablet nu drie jaar later ga ik naar een kliniek om van die troep af te komen ben nooit meer gaan nemen alleen wel eens gesnoven nou dan beland je ff in de wereld van never ending story echt niet om te zijken maar begin er niet aan verslaafd binnen een week of drie en het helpt eigenlijk niet zo veel

02-06-2022 | Man | 57
oxycodon (40mg)
Pijn (algemeen)
Gebruik Oxycodon al 20 jaar. Na 10 jaar is de dosering verhoogd naar 2 maal per dag 40mg. Jammer dat je over het algemeen alleen maar slechte verhalen leest over Oxycodon. Ik vind het een fantastisch medicijn, en heb nagenoeg geen bijwerkingen. Dank zij dit middel kan ik normaal fuctioneren. Heb hiervoor 32!! Andere medicijnen gehad. Zonder resultaat en heel veel bijwerk[lees meer...]ingen. Alle antidepressiva’s en anti epileptica NSAID’s enz enz.

11-03-2022 | Man | 54
oxycodon (20mg)
Rugklachten
Neem deze al 6 jaar 20mg 3x per dag voor mijn facetarthrose . Helpt wel maar pijn is niet volledig weg,,, enigste bijwerking is het koud zweten bij minste inspanni g 😭,, heel vervelend omdat je bijna niks meer wil doen om dat koudzweet te vermijden. Ik wil er mee stoppen maar heb dus vervangende pijn medicatie nodig ,,,, maar welke ???? Want ik wil komaf maken met dat [lees meer...]koudzweet

30-01-2022 | Man | 45
Endeldarmkanker
Gekregen als ondersteuning bij herstel van levertrombose, als gevolg van uitzaaiingen in de lever. Dosering was toen 2" daags 5mg langwerkend en evt aanvullend net Max 6* 5 mg verdeeld over de dag extra. Die extraatjes waren amper nodig. Pijn ging snel weg icm de behandeling. Maar ... Ik was in de nacht wel wat aan het spacen... Tegen mezelf praten, dierengeluiden maken. I[lees meer...]ntens dromen. En me er bewust van zijn dat ik dit deed, tijdens de slaap zelfs. Voelde me overdag qua stemming goed, fijn side-effect. Bewust van de nadelen van het middel, snel afgebouwd. Ik gebruik nu af en toe 1 of 2* per dag 5mg kortwerkend op het moment dat ik buikpijn, rugpijn of pijn rondom/ stijfheid van de borst of lever heb. Het maakt dat ik zo'n dag beter doorkom, aan m'n beweging toe kom en w,at spanning kwijt raak. Blijf me bewust van het verslavingsrisico. Aan de andere kant mag ik het mezelf zo comfortabel mogelijk maken, in de fase van uitbehandeld zijn. Pijn hebben hoeft niet. Jezelf vol slikken hoeft niet. Dan blijft er ruimte over voor moeilijker tijden. Kortom: bewust en matig gebruik is waar het bij Oxycodon k.

01-12-2021 | Man | 62
Alvleesklierontsteking
naast paracetamol ook oxycodon gekregen. 5 mg. Het doet bij mij helemaal niks. Later thuis bij een heftige migraine aanval ook ingenomen, maar totaal geen effect. Paracetamol deed wel zijn werk. Ik vind dat raar.

04-09-2021 | Man | 66
Lage rugpijn

04-09-2021 | Man | 53
oxycodon (10mg/ml)
Hernia
Omdat Diclofenac en paracetamol niet hielpen bij een hernia, aan huisarts een sterker medicijn gevraagd. Oxycodon tabletten van 10 mg. (kortwerkend)gekregen. In eerste instantie was mijn indruk geweldig , direct van de pijn af. Maar toen begon ook de dufheid erbij te komen, in eerste instantie dacht ik dat kwam omdat ik de voorgaande dagen weinig had geslapen vanwege de p[lees meer...]ijn, maar ook de dagen erna bleef de slaperigheid. Na een jaar van de Hernia af te zijn is het weer opnieuw begonnen, maar durf de Oxy niet te nemen op het werk. Jammer dat de bijwerkingen langer duren dan de pijnstilling.

03-09-2021 | Man | 37
Complicatie na operatie
Ik heb er zeer veel aan gehad. Het heeft bij mij een hoop pijn en angst voorkomen. Snap die hele heksenjacht tegen dit middel niet. Gewoon nooit langer dan maximaal 1,5 week gebruiken/voorschrijven, tenzij het een palliatief traject is. Het is nu zo, dat artsen bang zijn voor de heksenjacht en mensen met een open botbreuk maar voor 1 dag zware pijnstillers en de rest parac[lees meer...]etamol meegeven. Gevolg is dat mensen letterlijk gek worden van de pijn. In landen zoals de VS is dit middel misbruikt, laat daar niet alle patienten de dupe van zijn. Dit middel werkt gewoon geweldig om de ergste pijn af te vlakken. En heeft niet zoveel bijwerkingen als de vrij-verkochte NSAID's zoals diclofenac met maagbloedingen e.d. tot gevolg.

11-08-2021 | Man | 72
oxycodon (15mg)
Artrose
De bijwerkingen zijn erger dan de kwaal gebruik het nu al meer dan 5 jaar wegens slijtage in de rug ,probeer nu s’nachts 5 ml gram te vervangen door naproxen ben nu zat van dan maar pijn in mijn rug moet wel binnenkort naar de neurochirurg hopelijk kan ie me helpen door middel van een operatie in 2010 er ook aan geopereerd met het zelfde euvel .Zie er vreselijk tegen op.Ik[lees meer...] weet wat me te wachten staat.

27-07-2021 | Man | 59
oxycodon (30mg)
Pijn (algemeen)
Begonnen met 5 mg p/dag kortwerkend. Heel erg blij mee en gedurende 1jaar geen klachten. Daarna opgebouwd naar 2x 30Mg langwerkend en 6x 5 mg kortwerkend. De werkelijkheid is soms 120 - 150 mg per dag. Ik ben momenteel gewoon ziek en kan niets, grieperig, overmatig zweten, koorts, alles doet zeer. Ik wil minder gaan gebruiken maar de verslaving neemt alleen maar toe. Ver[lees meer...]schrikkelijke bijwerkingen, angst, verdriet, negatieve gedachten en veel over de dood

28-05-2021 | Man | 51
oxycodon (10mg/ml)
Rugklachten
(..) (RED Mijnmedicijn.nl: verkorte tekst - wordt alleen ervaringen met medicijnen zelf doorgegeven)

24-05-2021 | Man | 86
oxycodon (15mg)
Wervelkanaalstenose
Heb vrijwel heel 2020 Oxycodon moeten gebruiken in verschillende sterkte. Nu gebruik ik het al maanden niet meer maar merk dat mijn evenwichtsgevoel veel slechter is geworden en durf bijvoorbeeld niet meer te fietsen. Ook kan ik me moeilijker uitdrukken en is mijn geheugen sterk achteruit gegaan. Kan hierover niets in de bijsluiters vinden.

20-05-2021 | Man | 65
oxycodon (120mg)
Zat op 120 mg na verandering van arts die direct ingreep zit ik nou op 40mg voel me soms beter maar nog steeds soms moet maar ik ben hier blij heb er3maand overgedaan om aftekicken echt een hel dit nooit wéér