Ervaringen met Oxycodon

oxycodon

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

11-12-2023 | Man | 25
Pijn (algemeen)
Regelmatig bij pijn ivm pijn gewrichten. Doet prima zijn werk. Verder nooit last van bijwerkingen, ook geen afkickverschijnselen.

07-12-2023 | Vrouw | 51
Artrose van de wervelkolom
Ik vind het een geweldig middel. Het helpt enorm goed tegen lage rugpijn door artrose. Ik gebruik maar 5 mg per dag en ook niet altijd. Onzin al die verhalen over dat het een gevaarlijk middel is. Je moet gewoon weten hoe je er mee omgaat. En niet teveel nemen, zodat je spijsvertering wel blijft werken. Niet meer dan 5mg per dag is voor mij voldoende en helpt mij geweldig [lees meer...]om goed te blijven kunnen functioneren.

17-09-2023 | Man | 59
oxycodon (5mg)
Neuropathische zenuwpijn in rechterbeen na breuk dijbeen door ongeval. De pijn is het ergst als ik naar bed ga, na een half uur begint het te tintelen, brandend gevoel aanraken is pijnlijk. Ik kan er dus ook niet mee op mijn zij liggen Bijkomend heb ik hersenletsel waardoor ik een restles leg syndroom . Bij mindere klachten gebruik ik 10 mg oxycodon dit werkt vooral[lees meer...] goed bij mij voor het restless leg syndroom. Ik gebruik oxycodon nu 8 jaar

24-03-2023 | Vrouw | 60
oxycodon (5mg)
Vorige week kon ik mijn rechterarm niet meer gebruiken van de pijn. Volgens arts zenuwontsteking schouder en volgens echo en foto's ook 14 mm kalkaanzetting op supraspinates pees. Na een week oxycodon en een corticosteroideninjectie is de pijn niet weg maar ik kan me wel weer wassen en aankleden en slapen zonder dat ik verga van de pijn.

25-12-2022 | Man | 56
oxycodon (10mg/ml)
Werkt bij mij perfect geen pijn meer voel me goed geen bijwerkingen

06-12-2022 | Vrouw | 19
Pijn (algemeen)
Ik weet niet meer de periode waarin ik dit slikte. Ik slikte dit eigenlijk iets te makkelijk. Kreeg het voor flinke buikpijnaanvallen. Helaas werd ik al snel resistent en moest ik er steeds meer pakken. Op een begeven moment kon ik niet meer goed plassen en was ik zeer geobstipeerd. In het begin werd ik niet zo lekker van het medicijn als het eenmaal zijn piek had bereikt.[lees meer...] Na langer gebruik ging dat weg. Ik ben zeer tevreden over oxycodon.

08-11-2022 | Vrouw | 43
oxycodon (5mg)
Geopereerd aan een chronische anale fissuur. Hebben een LIS gedaan dus 1/3 deel van mijn kringspier weggehaald. De napijn is vreselijk zit nu op dag 4 na operatie. Alleen met pcm en tramadol lukt het me niet. Nu sinds 2 dagen oxycodon gekregen lang en kortwerkend

16-08-2022 | Man | 56
oxycodon (10mg)
Had ik maar eerder van Oxycodon gehoord dan had mijn leven er stukken beter er uit gezien het helpt mij perfect naar een jaar ervaring perfect 5 mg 3 keer daags langwerkend

21-06-2022 | Vrouw | 71
oxycodon (10mg)
Ik heb een beknelde rug zenuw, zeer pijnlijk Maar als ik de medicatie innemen gaat het naar een uurtje goed afzakken en dat is heel fijn Ook krijg ik bij de pijnpoli prikken in de rug maar deze helpen nog niet echt

08-06-2022 | Vrouw | 49
Syndroom van Ehlers-Danlos
Let op verschil tussen de langwerkende en de kortwerkende! De langwerkende deed niks meer bij mij, dus nu alleen nog kortwerkende. Al jaren op deze zelfde hoge dosering, naar volle tevredenheid. Ik krijg tabletjes van 5 mg dus ik kan er behoorlijk mee wisselen, al naar gelang mijn pijn. Ik heb vaak acute pijn door gewrichten uit de kom, chronische pijn door o.a. nu 9e [lees meer...]hernia met eenmaal een verwijderde tussenwervelschijf, slijtage en ontstekingen in beide heupen, zenuwpijn o.a. door huidige hernia, overbelastingspijn omdat ik iedere keer toch weer over m’n lichamelijke grenzen heen ga. Laat je niet gek maken door de verhalen over de overdoses in de VS, want dit betreft de langwerkende oxycodon waar mensen het laagje af halen om dus in 1x alle oxycodon voor 12 uur binnen te krijgen. En ons zorgsysteem is totaal anders dan de VS. Een goede documentaire hierover is ‘Dopesick’ op Netflix. Maar nogmaals, Nederland is heel anders en de overdoses hier zijn vrijwel niet aanwezig. En lees eens de bijsluiter van een paracetamol. Word je ook niet blij van.

02-06-2022 | Man | 57
oxycodon (40mg)
Pijn (algemeen)
Gebruik Oxycodon al 20 jaar. Na 10 jaar is de dosering verhoogd naar 2 maal per dag 40mg. Jammer dat je over het algemeen alleen maar slechte verhalen leest over Oxycodon. Ik vind het een fantastisch medicijn, en heb nagenoeg geen bijwerkingen. Dank zij dit middel kan ik normaal fuctioneren. Heb hiervoor 32!! Andere medicijnen gehad. Zonder resultaat en heel veel bijwerk[lees meer...]ingen. Alle antidepressiva’s en anti epileptica NSAID’s enz enz.

30-01-2022 | Vrouw | 28
oxycodon (15mg)
2 jaar terug dit middel al gebruikt na een hernia operatie. Deed zeker wat het moest doen, zonder al teveel bijwerkingen. Echter, toentertijd geen uitleg gehad over eventuele verslaving. Kreeg zomaar 100 tabletten mee. In een keer mee gestopt, maar eigenlijk niet zoveel last van gehad behalve ietwat slecht slapen. Nu thuis met een gescheurde kruisband en meniscus in de k[lees meer...]nie. Wordt pas over 2 weken geopereerd en kan nauwelijks slapen: bij elke draai schiet ik wakker van de pijn in mijn knie. Nu oxycodon langwerkend meegekregen. Schrok ik wel wat van, maargoed. Het werkt super, ik slaap eindelijk goed. Wel ben ik overdag ietwat euforisch, dus kan me nu helemaal voorstellen waarom mensen hier verslaafd aan raken. Kijk hier dus mee uit, lieve mensen. Ik hoop na mijn operatie gelijk te kunnen stoppen. Nu nog even 2 weken met de knietjes omhoog.

27-01-2022 | Vrouw | 58
oxycodon (10mg/ml)
Pijn (algemeen)
Bij slijmbeursontsteking in linkerschouder, eerst begonnen met Tramadol wat niet hielp. Toen naar de sterkere pijnstiller Morfinesulfaat, waar achteraf de werking van de bloedverdunner ernstig werd verstoord. Ocycodon 2x per dag 10mg, na 2 dagen ontstond er een zeer pijnlijke heup, bil, en bovenbeen ook aan de linkerzijde. De pijn werd ondraaglijk en was 24 uur continue[lees meer...] aanwezig. De pijn van de slijmbeursontsteking in schouder bleef wel weg. Zelf besloten om met Oxycodon te stoppen, en de pijn in linkerbeen, heup en bil verminderde binnen een paar uur. Na 2 dagen weer begonnen met Tramadol, de pijnen verminderen langzaam.

08-09-2021 | Vrouw | 67
oxycodon (5)
Baarmoederkanker
Toen ik nog niet wist waar mijn pijn vandaan kwam wilde ik niet aan de opiaten of morfine. Ik nam Naproxen en Paracetamol. Had nog altijd pijn, op advies van de oncoloog nu aan de Oxycodon gegaan. Zodat ik nog iets leuks kon doen. Ik neem er nu nog 3 om de 6 uur, de andere 6uur Paracetamol en voor het slapen 1 naproxen. Ik mag er 6 per dag nemen maar doe voorzichtig aan. I[lees meer...]k ben er heeeel blij mee. Wel direct verstopt maar neem daar nu zakjes Macrogolol en electrolyten voor.

03-09-2021 | Man | 37
Complicatie na operatie
Ik heb er zeer veel aan gehad. Het heeft bij mij een hoop pijn en angst voorkomen. Snap die hele heksenjacht tegen dit middel niet. Gewoon nooit langer dan maximaal 1,5 week gebruiken/voorschrijven, tenzij het een palliatief traject is. Het is nu zo, dat artsen bang zijn voor de heksenjacht en mensen met een open botbreuk maar voor 1 dag zware pijnstillers en de rest parac[lees meer...]etamol meegeven. Gevolg is dat mensen letterlijk gek worden van de pijn. In landen zoals de VS is dit middel misbruikt, laat daar niet alle patienten de dupe van zijn. Dit middel werkt gewoon geweldig om de ergste pijn af te vlakken. En heeft niet zoveel bijwerkingen als de vrij-verkochte NSAID's zoals diclofenac met maagbloedingen e.d. tot gevolg.

11-08-2021 | Man | 72
oxycodon (15mg)
Artrose
De bijwerkingen zijn erger dan de kwaal gebruik het nu al meer dan 5 jaar wegens slijtage in de rug ,probeer nu s’nachts 5 ml gram te vervangen door naproxen ben nu zat van dan maar pijn in mijn rug moet wel binnenkort naar de neurochirurg hopelijk kan ie me helpen door middel van een operatie in 2010 er ook aan geopereerd met het zelfde euvel .Zie er vreselijk tegen op.Ik[lees meer...] weet wat me te wachten staat.