Ervaringen met Oxycodon

oxycodon

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

28-05-2021 | Man | 51
oxycodon (10mg/ml)
Rugklachten
(..) (RED Mijnmedicijn.nl: verkorte tekst - wordt alleen ervaringen met medicijnen zelf doorgegeven)

24-05-2021 | Man | 86
oxycodon (15mg)
Wervelkanaalstenose
Heb vrijwel heel 2020 Oxycodon moeten gebruiken in verschillende sterkte. Nu gebruik ik het al maanden niet meer maar merk dat mijn evenwichtsgevoel veel slechter is geworden en durf bijvoorbeeld niet meer te fietsen. Ook kan ik me moeilijker uitdrukken en is mijn geheugen sterk achteruit gegaan. Kan hierover niets in de bijsluiters vinden.

24-04-2021 | Man | 70
oxycodon (5mg)
EENS 4 JAAR GELEDEN TE HARDE ONTLASTING WAT RESULTEERDE IN EEN FISSUUR (ANUS). HEB 3 OPERATIES GEHAD - BEZOCHT TALLOZE PIJNKLINIEKEN (PROCTOLOGEN) EN HEB 5 DAGEN GELEDEN EEN KETAMINE INFUUSBEHANDELING GEHAD VAN 5 UUR BIJ DE PIJNPOLI. MIJN ONTLASTING IS SOWIESO AL WEER BIJNA 4 JAAR ZACHT MBT GEBRUIK MACROGOL MAAR DE PIJN VERDWIJNT NIET. ALS VOLWASSEN MAN DUIK IK OM 14.30 [lees meer...]UUR GEMIDDELD MIJN BED IN, SLAAP DAN CIRCA 21.30 UUR EN MET BEHULP VAN OXAZEPAM DE RUSTGEVER IS MIJN LEVEN NOG ENIGSZINS DRAGELIJK. EENS EEN LEVENSGENIETER, WAAR WEINIG MEER VAN OVER IS. IK HEB OVERIGENS GEEN CORONA, IK HAD EEN NEGATIEVE TESTUITSLAG! MAAR DIE OXYCODONE WERK BIJ MIJ ALTHANS OP MIJN ADEMHALING, TERWIJL IK NOTABENE EEN LONGINHOUD HEB VAN 99 %. MAAR IK KAN NIET BUITEN DE OXYCODONE VW DE PIJN!

09-04-2021 | Vrouw | 46
oxycodon (5mg)
Na 13 jaar mij te hebben laten rondlopen met een zeer zware dubbele hernia, was ik na de eerste operatie voor 4 uur pijnvrij....daarna recidief van hernia nog diezelfde nacht erin geschoren en god zo veel.pijn! 6 maand later weer geopereerd.... Helaas heb ik nu nog steeds een dubbele zware hernia op de L4 en L5 door littekenweefsel...en dus niet meer via operatie te [lees meer...]behandelen. Ja een neurostimulator is laatste optie...maar er is zó ontzettend veel aan die zenuwen gerommeld met ik denk wel 30-40 inspuitingen via röntgen...plat gebrande zenuwen... GOD ZIJ DANK dat er oxycodon bestaat!! Ik gebruik 12x per dag 5 mg van de kortwerkende smelttabletten. De langwerkende komen bij mij niet over mijn pijnpieken...omdat deze ingesteld zijn 12 uur lang een steady lijn aan pijnstilling geven...de kortwerkende heeft een erg hoge piekwerking die GODDANK over mijn pieken komt!! maar na 3 uur zij n uitgewerkt . Ik schijn best zeldzaam te zij met deze hoge dosis .er alleen kortwerkende oxy. mijn ha *huisarts* noemt mij keihard in my face dat ik een drugsverslaafde ben!!??? r euhm nee mevr de ha! verslaafd ben je wanneer je ,nadat dat klacht is verdwenen waarvoor je de oxy nam, dóórgaat omdat je dat high gevoel wilt houden...*ik heb momenten dat ik 40 mg tegelijk inneemt en wordt niet high of wat ook*...dán ben je verslaafd. Ik neem de tabletten omdat ik PIJN heb! dat is toch e het een heel verschil!!!! maar goed ze helpen redelijk...de pijn in mijn rug en mijn spieren *reuma* en andere aandoeningen zijn er altijd..MAAR!!! DE ZENUWPIJN IN MIJN BEEN DIE KOMT DOOR PERMANENTE ZENUWSCHSDE NA MIJ 13 JAAR TE HEBBEN LSYEN LOOEN MET ZWARE HERNIA!! 🤬🤬🤬😡😡😡 MAAR Van die pijngabik letterlijkhuilumd van de pijn kruipen omdat ik niet weet wát ik moet.. die pijn is iets te omschrijven zo erg... dus zodra een nieuwe arts hoort wat en hoeveel ik neem ...is het altijd gefronste wenkbrauwen en ....nou dat is wel veel hé...AAARRFGHHH mijn ha heeft mij ooit gedwongen terug te bouwen van 8 naar 5... ik afspraak gemaakt met pijnpoli en de arts heeft omdat ik na die verlaging slijmbeursontstekingen en andere ellende kreeg de dosis verhoogd van 8 naar 12 per dag ...😉 huisarts is nooit meer over verlagen begonnen 🤣

06-03-2021 | Vrouw | 45
oxycodon (5mg)
Ik heb 5x in tijd vlakken 5 mnd oxycodon geslikt tegen zenuwpijn na operatie. Ik had nagenoeg geen bijwerkingen ( in het begin slapeloosheid)ook niet toen ik begon met 4 x 10mg pd. Na iedere 5 mnd in 1x gestopt geen bij verschijnselen en geen verslaving problematiek.

08-02-2021 | Man | 61
Nek- / rughernia
In het begin hele hoge doses genomen om de pijn te managen, daarna in de afgelopen tien jaar, afgebouwd naar 3x 10mg per dag. Ook een aantal keer geprobeerd om nog lager te gaan maar dan komt de pijn weer terug en lig ik na een paar dagen te huilen in bed van de pijn, en puur pijn,niks afkick verschijnselen want de pijn overheerst dan gewoon alles. Ik zit nu al jaren op d[lees meer...]eze doses en zal ongetwijfeld over een paar jaar weer eens proberen om te stoppen, want de bijwerkingen zijn gewoon vervelend. Maar al met al ben ik blij met de oxycodon,ik leef weer in echte wereld en niet die van vreselijke pijn.

02-02-2021 | Man | 20
oxycodon (15mg)
Chronisch pijnsyndroom
Ik slik dit middel nu meer als een jaar. Na veel wisselingen gehad met pijnstillers waaronder ook Anti depressieva, Anti epileptica ben ik weer terug gegaan naar de Oxycodon. Ik ben onwijs blij dat ik dit middel kan en mag gebruiken! Ik kan gelukkig weer werken! Natuurlijk heeft Oxycodon in het begin bijwerkingen en kan bij het stoppen onwijze afkick verschijnselen kr[lees meer...]ijgen, dit neem ik dan maar voor lief! Als ik dit middel niet slik kan ik niet meer functioneren en lopen omdat ik zoveel pijn heb. Ik ben daarnaast blij dat mijn pijn arts mij goed in de gaten houdt en goed luistert en mee denkt! Ik zou de Oxycodon niet als een pil zien en alles is over. Begin altijd bij het begin wat een arts voorschrijft!

26-01-2021 | Vrouw | 59
Artrose
ik kan niet alle pijnstillers slikken i.v.m. hartproblemen. oxycodon maakte mijn leven zoveel makkelijker

02-01-2021 | Vrouw | 23
Chronisch pijnsyndroom
In het begin was het erg naar, de ene dag sliep ik de hele dag door en de andere dag was slaap nauwelijks te vinden. Misselijkheid, duizelig, zweet aanvallen. Na 2 weken ging dat weg en ben ik zeer tevreden. Ik neem nu 2x 20mg langwerkend en 4x 5mg kortwerkend. Al moet ik zeggen dat ik de kortwerkend echt alleen neem wanneer ik heftige pijn heb die door de 20mg heen gaat. [lees meer...]De ene dag neem ik 1 pil en de andere dag 3. En dan soms weer niks. Heb in het begin voor ik wist dat ik een Chronische aandoening had eens afgebouwt en ik moet zeggen dat dit oprecht geen pretje it. Ik ben 5 jaar terug afgekickt van softdrugs en heb dat liever nogmaals dan dit met Oxycodon. Als ik een tip kan geven, als je merkt dat je dit middel niet meer nodig hebt zou ik onnodig gebruik vermijden, merk je dat het afbouwen niet lukt trek dan alsjeblieft aan de bel. Als het je alleen niet lukt, doe het dan niet alleen en schaam je niet. Mocht je willen afbouwen ga dan niet pwr dag 5 mg afbouwen maar doe het per week, dan kan je lichaam langzaam wennen. De laatste week wanneer je bent gestopt met alles zal het heel moeilijk worden. Je lichaam zal tegenstribbelen maar geef alsjeblieft niet op !!! En verder ja zeer effectief middel, en helpt de pijn echt onderdukken.

01-11-2020 | Vrouw | 49
Hernia
Ik ben ooit begonnen omdat ik een nekhernia had waarbij de pijnstilling van tramadol niet genoeg was. Het werkt supergoed. Het nadeel is dat je wel steeds meer nodig hebt voor dezelfde werking. Nadat de nekhernia over was. Heb ik diverse alternatieven geprobeerd: tens apparaat, en nog zowat. Uiteindelijk heeft dry needling bij de fysio me van de restpijn afgeholpen. Toen b[lees meer...]en ik zelfstandig van 80 mg in een rustig tempo in een paar maanden afgekickt. Maar nu loop ik al 1,5 jaar met een tot kort onontdekte hernia van de huisarts. Dus zit weer aan de oxycodon. Pas mri gehad en over een week een afspraak met de neurochirurg. En dan maar hopen dat ze me snel kunnen opereren ivm dat Corona. Hopelijk kan ik dan in rustig tempo weer afbouwen, wat me tot dusver mee viel.

20-08-2020 | Man | 69
Rugpijn
Na het plaatsen van een neurostimulator Oxycodone bij moeten nemen 20 mg 3 x daags en het helpt maar zeer gevoelig aan te verslavend

30-07-2020 | Man | 40
Fantoompijn
(Voor info: dit platform is niet bedoeld voor de verkoop of ruil van geneesmiddelen. - redactie Mijnmedicijn.nl)

28-07-2020 | Vrouw | 67
oxycodon (5)
De reden van gebruik is Ischias. Het aantal miligram wat ik gebruik werkt goed icm paracetamol.

04-07-2020 | Vrouw | 40
Alvleesklierontsteking
Ik heb chronische alvleesklierontsteking, ik gebruik de oxycodon alleen bij een opvlamming van de pijn. Het is het enige middel wat dan werkt. Ik gebruik het soms een paar dagen achter elkaar en dan weer maanden niet. Ik word er alleen een beetje duf van, maar verder geen bijwerkingen. Eigenlijk vind ik dat duffe gevoel als je zoveel pijn hebt juist wel fijn, want dan ka[lees meer...]n je toch beter ontspannen. Ik heb het gelukkig nu al 3 maanden niet nodig gehad, maar ik ben blij dat ik het in huis heb. Ik heb ook de langwerkende, maar die gebruik ik niet. Ik wil alleen iets slikken als het echt niet anders kan. Voor mij is oxycodon het enige wat werkt. Ik ben er heel blij mee.

02-04-2020 | Vrouw | 51
Artrose
ik slik ze al 3 jaar s,morgens 30mg en savonds 40. nu beginnen ze hun werking te verliezen

11-02-2020 | Man | 53
Aangezichtspijn
23 jr. gebruik ik Oxycodon. Het is een deel van mijn leven geworden. Erg dat ik dit moet zeggen. Ik heb mega rugpijn zonder dit spul. (neuropatische pijnen) Niemand kan mij helpen. Heb alle doctoren, specialisten wat ook maar bestaat bezocht. Niks te vinden. Dus maar door emmeren met die medicijnen tot je een keer niet meer wakker wordt of dat het medicijn je lever or wh[lees meer...]atever kapot maakt. Ik ben hier heel depri over. Heb al diverse keren geprobeerd om hier vanaf te komen. Afbouwen lukt niet. Mijn rugpijn neemt de overhand. Lopen is dan zo goed als onmogelijk. Ik ga letterlijk door een hel van pijn in mijn rug als ik hier minder van neem. Ik kan het gewoonweg niet begrijpen dat er niemand in dit land is die mij kan helpen. Af en toe denk ik pols open en leeg laten lopen en rustig inslapen dan is de pijn weg. Heb echter een leuke vrouw en leuke kids die wil ik niet achterlaten. Maar dit..........? Afschuwelijk. Een verslavingsarts begeleid mij nu maar ook dat helpt niet. Ben echt radeloos. Ik schrijf mijn elende maar weg op forums in de hoop dat ooit iemand dit leest die weet wat met mij mis is en eventueel een oplossing kan aandragen.