Ervaringen met Oxycodon

Bij  ArtroseX

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

15-08-2017 | Man | 50
Artrose
Na mijn eerste operatie in 2016 kreeg ik Oxycodon voorgeschreven door de neuroloog om de napijn te verminderen en later om de pijn veroorzaakt door artrose in mijn nekwervels te onderdrukken. Na mijn ervaring met fentanyl was oxycodon een hele opluchting voor mij, de pijn waar ik al jaren mee rondliep was zo goed als weg en met de bijwerkingen kon ik leven. Begin 2017 we[lees meer...]rd een dubbele stenose in de nek geconstateerd (beknelling van het ruggemerg) en nadat ik van het een op het andere moment niet meer kon lopen vond er een spoedoperatie plaats. Helaas was het toen al te laat en ik hield er een partiële dwarslaesie aan over. Om de pijn te blijven onderdrukken slik ik nu nog steeds oxycodon, zo'n 50mg per dag waarvan 30mg kortwerkend en 20mg langwerkend. De enige nadelen zijn af en toe obstipatie, makkelijk zweten en constant honger 😁

12-04-2017 | Vrouw | 53
Artrose
Ik heb Fibromyalgie, artrose, en sindskort weet ik door al jaren klachten van onderrug en benen dat ik ook een hernia heb. Als ik de oxycodon niet slik en na een uur ibuprofen (dit heb ik in overleg met de huisarts ter versterking) kan ik niet functioneren door ernstige pijn in benen. Ik wou er vanaf dus heb het geprobeerd (ook onder begeleiding, nooit zelf doen) maar dit [lees meer...]ging niet werken. Ik slik 's morgens 2 van 10mg, 's middags 1 van 5mg (was ook 10mg) en om half elf 's avonds ook 1 van 10 mg, verder geen last hiervan. Bij de start van dit medicijn had ik veel last van afwezigheid, duizeligheid en soms misselijkheid. Na twee weken waren deze over. Nu heb ik vooral last met regelmaat van mijn ontlasting, maar heb daar wel een oplossing voor gevonden wat erg belangrijk is. Veel water drinken over de dag verdeeld.

12-11-2016 | Man | 50
oxycodon (15mg)
Artrose
Ik zit vanaf 4-1-2016 thuis in de ziektewet, met veel pijn in de onderrug en tintelingen in mijn rechter been. Naar de fysiotherapeut gestuurd door de huisarts en diclofenac zetpil gekregen, want van pillen krijg ik jeuk. 1 week volgehouden, maar de pijn werd alleen erger. Teruggegaan naar de huisarts, die stuurde me door om een MRI scan te laten maken. Uitslag: een hernia[lees meer...] en artrose, dus naar de neuroloog toe en die propte me weer met diclofenac(meer mg) vol en extra paracetamol ( 4x daags 1000 mg). De pijn bleef aan, van de artrose en de hernia moest met rusten genezen. Van de neuroloog naar de pijnpoli gestuurd en daar enkele behandelingen gehad. Dat hielp een paar weken, maar niet echt. Toen werd er oxycodon( 2x daags 10mg) voorgeschreven, na 2 dagen had ik last van misselijkheid ,beven en trillen, hoofdpijn, verstopping, jeuk, overgeven, zwetend wakker worden in de nacht. Ik zit nu ruim 8 maanden aan de oxycodon, ben nu aan het proberen om er af te geraken van dit spul, dit valt erg zwaar. Mijn gezin lijd er erg onder, ik herken mezelf niet meer, stemmingswisselingen en constant ruzie, met hele heftige drift buien, met erna een gruwelijk schuldgevoel, wat ik heb veroorzaakt. Ik weet het niet meer, maar weer eens met de huisarts gaan praten. Ik moet er vanaf, anders is mijn huwelijk van 30 jaar naar de klote? GRT

05-10-2016 | Man | 61
oxycodon (30mg)
Artrose
Na diverse operaties aan mijn linkerenkel en volledige knieprothese rechts en ook artrose in beide handen, duimen, wijs- en middelvingers begonnen met oxycodon mva. Van 25 mg per dag zit ik nu op 70 mg per dag. 2 keer 35 mg. Bijwerkingen van de obstipatie zijn goed te behandelen met de bijgeleverde poeiers. Wel vies, maar goed je moet wel. Als maagbeschermer slik ik 1 pan[lees meer...]toprazol 40 mg per dag. Merk wel dat wanneer ik dezelfde werking wil ervaren ik zo af en toe de dosis moet verhogen. Zou graag willen afbouwen, maar dat gaat gewoon niet. Ik kan dan niet of nauwelijks lopen of dingen met mijn handen oppakken. Ben wel blij met deze pijnmedicatie.

19-05-2016 | Man | 55
Artrose
en ik heb een (goedaardig) gezwelletje op de neuroplexus in mijn heup. Al 20 jaar heel veel pijn en kan beperkt lopen. Gebruik van medicijn zorgt dat ik weer iets mobiel ben. Bijwerkingen zijn ernstig, maar pijn is erger.

14-01-2015 | Vrouw | 69
Artrose - gewrichtsaandoening
Na plaatsing van een knieprothese kreeg ik oxycodon 5 mg tabletjes 2x per dag. Hielp niet tegen de pijn en had erg last van obstipatie. Ook medepatiënten met dezelfde operatie hadden deze klachten.

08-08-2014 | Vrouw | 69
Artrose - gewrichtsaandoening
na operatie help tegen de pijn met 4 maal daags 1000 mg paracetamol kon heel de dag slapen geen trek in eten en was steeds misselijk ik heb een vervelende medicijn allergie met een shock van lidocaine '

29-08-2013 | Vrouw | 59