Ervaringen met Oxycodon

oxycodon

Bij  ZenuwpijnX

Lage rugpijn (24 meningen)
Rugklachten (20 meningen)
Chronisch pijnsyndroom (18 meningen)
Gewrichtspijn (8 meningen)
Artrose van de wervelkolom (8 meningen)
Clusterhoofdpijn (5 meningen)
Polyneuropathie (5 meningen)
Gekneusde ribben (4 meningen)
Wervelkanaalstenose (3 meningen)
Fantoompijn (2 meningen)
Niersteen / -stenen (2 meningen)

Oxycodon (Oxycontin, Oxynorm)

Bojan Nikolik (12-05-2015)

25-12-2022 | Man | 56
oxycodon (10mg/ml)
Werkt bij mij perfect geen pijn meer voel me goed geen bijwerkingen

04-11-2022 | Man | 52
oxycodon (20mg)
Weet nog niet zeker wat er mankeert, in ieder geval beklemde zenuw in de rug met uistraling naar linker been, as maandag gaan ze een mri maken.had eerst 2 x 10mg langwerkend en 4 x 5mg kortwerkend per dag en dat werkte niet. Toen verhoogd naar 2 x 15mg en 6 keer 5 mg, nog steeds niet genoeg. Nu verhoogd naar 2x 20 en 6 x 10mg. Kan niet zitten en niet liggen, de kortwerke[lees meer...]nde hebben lang nodig om te werken bij mij, duurt af en toe meer dan 2 uur voor de scherpe randjes van de pijn eraf zijn. Al met al denk ik dat voor mijn probleem het niet zo geweldig wekt.

15-09-2022 | Man | 41
oxycodon (10mg/ml)
Zenuwpijn is de hell op aarde. Dit is niet vol te houden zonder oxycodon. Ik heb een Plexus leasie brachialus. Rechts is nu mijn arm verlamd. Zenuwpijn verziekt mijn leven. Gebruik nu 1 x per dag fetanyl van 25mug om 15mg langwerkende oxycodon op te vangen maar de pijn is gewoon te erg voor woorden. Continue aanvallen en Continue zeurende pijn. Oxycodon werkt ma[lees meer...]ar ik heb steeds meer nodig. Dus ik jojo zo al lange tijd. Ik Ben 1x 3 weken gestopt maar de zenuwpijn is zo erg dat het bijna onmogelijk is om naar 0 te gaan en op 0 te blijven zonder alternatief. Heb pijnpoli etc en bijna alle soorten medicijnen geprobeerd maar tevergeefs. Ik ben bang dat fetanyl levensgevaarlijk wordt na een paar weken en ik heb meer pijn met Fetanylpleisters van 25mug dan met oxycodon lang of kortwerkende. Ik ben bang dat zenuwpijn echt tussen mijn oren zit ipv dat oxycodon daadwerkelijk alle pijn wegneemt. De ontwenning van kortwerkende en verslaafd worden is moeilijk en levensgevaarlijk. Afbouwen van 100mg naar 10mg 2x per dag doe ik in een maand tijd en probeer nu al 3 maanden naar 0 te gaan maar is niet te doen als ik er 1 weglaat. Dat met behulp van 2x 10mg Diazepam voor de ontwenning tegen te gaan. Maar Diazepam is ook weer verslavend. Ik ben na 10 jaar xanax gebruik afgekickt op eigen kracht en heb bijna 10 maanden ontwenning gehad en wil dit nooit meer meemaken. Straatvrees,zelfmoordgedachten,hallucinaties ,waanideeën en mensenschuw etc etc. Ik ben bang dat nog fetanyl erger is op dit gebied dus ik weet even niet meer wat wijsheid is en buiten mijn huisarts heb ik niemand die mij wil helpen of het niet te complex vind. Want ik heb het al vanaf 2014 door een motorongeluk. Heeft iemand goede raad of een alternatief of hetzelfde letsel ongeveer en goede tip? Amithrypline en gabbabentine en liryca heb ik allemaal geprobeerd maar werkt niet behalve de bijwerkingen zijn van bv liryca echt heftig. Erg vergeetachig etc. Alleen oxycodon werkt eigenlijk. Ik heb op bijna 100mg kortwerkende per dag gezeten en nu 2x 10mg dus doe mijn best en dat lukt ook goed. Wil graag mijn rijbewijs halen en moet stoppen hiermee. Dus als ik nog ooit door de medische keuring kom met een arm zal het zonder gele stickers zijn etc. Ik hoop dat er misschien toch ergens iets is en hoor het graag.

16-08-2022 | Man | 56
oxycodon (10mg)
Had ik maar eerder van Oxycodon gehoord dan had mijn leven er stukken beter er uit gezien het helpt mij perfect naar een jaar ervaring perfect 5 mg 3 keer daags langwerkend

15-08-2022 | Man | 41
oxycodon (20mg)
Ik ben geopereerd aan een schwannoom. Dat is een tumor in mijn schouderblad. Ik heb in het ziekenhuis om 21:00 's avonds 10 mg langwerkende oxycodon gehad samen met 5mg kortwerkende vanwege de pijn. Dit 4 dagen lang. Ik sliep als een roos. Thuis een week lang zelfde dosis gehad, daarna verhoogd naar 's morgens en 's avond 20 mg oxycodon en de kortwerkende mocht ik om d[lees meer...]e 4 uur gebruiken. Ik sliep 10 uur in de nacht en overdag nog eens een uur of 5. Nu inmiddels een week later 's avonds nog 20mg en overdag 1 of 2 keer 5 mg kortwerkend. Nu lig ik al 3 nachten wakker en slapen lukt niet meer, heel bizar waar die omdraai ineens vandaan komt. Als ik vanacht weer niet slaap ga ik morgen informeren hoe dit ineens kan.

20-05-2021 | Man | 65
oxycodon (120mg)
Zat op 120 mg na verandering van arts die direct ingreep zit ik nou op 40mg voel me soms beter maar nog steeds soms moet maar ik ben hier blij heb er3maand overgedaan om aftekicken echt een hel dit nooit wéér

24-04-2021 | Man | 70
oxycodon (5mg)
EENS 4 JAAR GELEDEN TE HARDE ONTLASTING WAT RESULTEERDE IN EEN FISSUUR (ANUS). HEB 3 OPERATIES GEHAD - BEZOCHT TALLOZE PIJNKLINIEKEN (PROCTOLOGEN) EN HEB 5 DAGEN GELEDEN EEN KETAMINE INFUUSBEHANDELING GEHAD VAN 5 UUR BIJ DE PIJNPOLI. MIJN ONTLASTING IS SOWIESO AL WEER BIJNA 4 JAAR ZACHT MBT GEBRUIK MACROGOL MAAR DE PIJN VERDWIJNT NIET. ALS VOLWASSEN MAN DUIK IK OM 14.30 [lees meer...]UUR GEMIDDELD MIJN BED IN, SLAAP DAN CIRCA 21.30 UUR EN MET BEHULP VAN OXAZEPAM DE RUSTGEVER IS MIJN LEVEN NOG ENIGSZINS DRAGELIJK. EENS EEN LEVENSGENIETER, WAAR WEINIG MEER VAN OVER IS. IK HEB OVERIGENS GEEN CORONA, IK HAD EEN NEGATIEVE TESTUITSLAG! MAAR DIE OXYCODONE WERK BIJ MIJ ALTHANS OP MIJN ADEMHALING, TERWIJL IK NOTABENE EEN LONGINHOUD HEB VAN 99 %. MAAR IK KAN NIET BUITEN DE OXYCODONE VW DE PIJN!

03-03-2020 | Man | 31
oxycodon (10mg)
Het medicijn neemt de pijn weg . In het begin laat gehad van sufheid en verwardheid . Na enige tijd was dit weg. Ik slikte 5 mg kortwerkend en 10mg langwerkend. Dosis moest om de aantal weken verhoogd omdat het effect verminderde . Na vier maanden geprobeerd te stoppen in 1 keer omdat ze niet meer nodig waren. En toen begon de hell. Als een junk ziek op bank allee[lees meer...]n maar denkend aan de pillen 😔😔 alles deed zeer . Ik kon niks meer !! Echt niet normaal ! Niet verwacht dat dit zou gebeuren . Na begeleiding via huisarts af gaan bouwen met alle bijwerkingen van dien . Snachts trekkende spieren . Overdag bonkende hoofdpijn . En een mega slecht humeur ! Mensen gebruik deze troep als het echt niet anders kan .. vraag naar alternatieven .. Je gaat door een hel op het moment dat je er mee wilt stoppen !! Ik ben er nog steeds niet vanaf!! Mijn pijn ben ik kwijt maar ik heb er een verschrikkelijke verslaving voor terug gekregen ! Mijn weg is nog lang !